Podsumowanie ankiety

2 minuty czytania

Podobno wkrótce ma nastąpić koniec świata, bo pewnemu ludowi za dużą wodą najzwyczajniej w świecie zabrakło miejsca – albo weny. Niemniej w naszej ankiecie pytaliśmy o strach, który towarzyszył wam podczas gry w cRPG. Który tytuł wywołał w was chęć schowania się w bezpieczne miejsce?

strach, ankiety

Dobry tytuł to taki, który do siebie przyciąga, więc dawkowanie strachu musi zostać tak wymierzone, by gracz bał się każdego kolejnego kroku w niegościnnym świecie, jednak mimo to parł przed siebie – nawet z przysłowiową duszą na ramieniu.

Pytaliśmy w naszej ankiecie o najbardziej przerażający moment w grze cRPG, który utkwił wam w pamięci. Cmentarze, lasy czy wampiry potrafią zrobić swoje, więc nic dziwnego, że właśnie te elementy pojawiły się wśród dostępnych opcji. A może nasi użytkownicy to twarde sztuki, które nie boją się niczego?

Aż tak dobrze nie jest, bowiem najwięcej głosów przypadło podróżom przez las nocą w drugim Gothicu. Ten wynik nie dziwi, bowiem w tej niemieckiej grze nie brak specyficznego klimatu, zaś na początku przeciwnicy stwarzają sporo problemów i lepiej było nie pchać się w pewne miejsca – zwłaszcza po zmroku. Jak prezentują się pozostałe wyniki?

ankieta

Sporo z was uznało, że żadna z opcji ankiety nie wywołała w was dreszczyku przerażenia. Spokojnie podróżujecie przez mroczne puszcze a cmentarze to takie miłe miejsca, gdzie jest cicho, spokojnie i można sobie powspominać dawnych znajomych.

Pozostałe miejsca zajmowały głównie obszary, które odwiedzaliśmy po zmroku. Mimo to bardziej baliście się potworów zamieszkujących dany obszar niż pospolitych wampirów czy własnych wcieleń z przeszłości. Nie ukorzyliście się także przed Sithami ani bladym Leorykiem.

W kolejnej ankiecie będziecie musieli wykazać się nie mniejszą odwagą. Pytamy o grę, której turniej byłby dla was najciekawszy w ramach szybko zbliżających się dziewiątych urodzin Game Exe. Czekamy też na wasze pomysły, które zgłaszać można w specjalnym wątku na forum.

Komentarze

0
·
Nie rozumiem związku ankiety z grafiką ale co ja tam wiem. Moim zdaniem przeważył trochę wiek głosujących, najstraszniejszy moment w Gothicu II nie dorasta do pięt Nekropolis w pierwszym falloutcie. Z jakiegoś powodu 2D zawsze będzie miało przewagę nad 3D.
0
·
Diablo - Walka z Królem Leoriciem w ankiecie to jakaś pomyłka. O wiele bardziej mnie przerażał się na
widok komnata wypełniona zwłoki i krwi na drugim poziomie podziemi-krypta. Kiedy otworzyłem drzwi i wtedy zaatakował mnie rzeźnik Butcher. Serce mi podskoczył i zacząłem walczyć z nim. Kiedy poczułem zbyt wielkie różnice i wtedy zacząłem uciekać z panikowanie. Ledwo uszedłem z życiem. I teraz ciarki mi chodzą na samą myśli o ponownie spotkanie z nim do czasu odpowiednie osiągniecie poziom wojownika. Nie jest łatwo mi zapominać o nim. To było, kiedy po raz grałem w Diablo.
0
·
Nawet starzy ludzie jak ja nie grali w Fallouta, więc wiek nie jest tu głównym faktorem, Oh... Mnie przerażały ścierwojady w ciemnościach. Te dźwięki jeżyły mi włosy na karku.
No i w Diablo I same te ruchome cienie i agonalne krzyki mojej postaci 5 minut po wejściu do kaplicy (⌒.−).
0
·
Ano właśnie, Diablo I - totalne panika wobec hord czających się w ciemnościach maszkar, Leoryk który zapędzał mnie w kozi róg i tam mordował ze śmiechem, Czarni Rycerze w Piekle, pełnym ścian wypełnionych ludzką krwią. Ach... te dźwięki...

Diablo II - pamiętam, jak bałem się wychodzić w nocy na Krwawe Wrzosowisko, zwłaszcza przy piorunach

Piękne, zaprawdę piękne czasy, do których również zalicza się bieganie z mieczem przy pasie i sercem na gardle nocnymi ścieżkami lasów w Gothicu, gdzie każdy szelest liścia przerażał jak w "Blair Witch" lub "Call of Cthulhu".
0
·
Wszystko zależy od gracza - dla mnie "Gothic" to jedna z najbardziej strasznych gier. Non stop grał mi na nerwach. Do dziś pamiętam takie momenty, jak dźwięk ożywania kamiennych golemów (jeśli się miało "Noc Kruka") - zawsze to wzbudzało we mnie dreszcz, czy chociażby intrygujący i przerażający Poszukiwacze (Brr...). Podobnie było w pierwszej części "Gothica", gdzie ucieczka często była moją strategią na przetrwanie, a każdy dźwięk wzbudzał przemożną trwogę. Brakowało mi tego w "Gothicu 3", "Arcanii" czy chociażby w "Risenie" (obu częściach).
0
·
Szkoda, że w ankiecie nie było System Shock 2. Wiem, że nie jest to cRPG pełną gębą ale elementów typowych dla gatunku było w niej całkiem sporo. No i jest to tytuł który autentycznie mnie przerażał. Takich emocji nie wywołał u mnie żaden film. Przy nocnych sesjach, musiałem co jakiś czas zdejmować słuchawki, zapalać światło w pokoju i pospacerować chwilę, żeby ochłonąć Piękne czasy!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...