Ocena użytkowników 8,12 Średnia z 33 ocen
Twoja ocena
Heroes of Might & Magic: A Strategic Quest

Heroes of Might & Magic: A Strategic Quest

  • Premiera15 czerwca 1995
  • Premiera PL15 lutego 2001
  • ProducentNew World Computing
  • Wydawca3DO Company
  • DystrybutorCenega S.A.
  • Tryb grySingleplayer / Multiplayer
  • PlatformaPC
  •  

Nieoficjalny następca "King's Bounty", autorstwa Jona Van Caneghema, wydany został w roku 1995. Gracz kierował poczynaniami jednego z czterech bohaterów (Rycerza, Czarodzieja, Czarnoksiężnika lub Barbarzyńcy) i, najogólniej rzecz ujmując, musiał dać łupnia trzem pozostałym w bitwie o kontynent Enroth. Nowym elementem w grze, który wyróżniał ją na tle poprzednika, była rozbudowa siedziby, a dokładniej jednej z czterech, przypisanych do konkretnego bohatera. Każdy heros rekrutował specyficzne tylko dla swojego miasta stwory (no chyba, że w boju zdobył siedzibę wroga, wtedy to ograniczenie go nie obowiązywało), których rodzaj i potęga zależały od poziomu rozbudowy sadyby. Aby to osiągnąć, musiał pozyskiwać surowce, a to nie było łatwe. Tartaków, kopalń i porozrzucanych tu i tam skarbów strzegły potwory, nie wspominając już o innych graczach.

Połączenie zarządzania siedzibą z roleplayowym rozwojem bohatera oraz toczenie bitew z użyciem armii złożonych z fantastycznych (dosłownie) stworzeń dało nam iście wybuchową mieszankę, którą raczymy się już w rozmaitych odsłonach gry od lat...

Wymagania sprzętowe
  • IBM 486
  • 8MB RAM
Wczytywanie...