Heroes of Might & Magic: A Strategic Quest
- Premiera 15 czerwca 1995
- Premiera PL 15 lutego 2001
- Producent New World Computing
- Wydawca 3DO Company
- Dystrybutor Cenega S.A.
- Tryb gry Singleplayer / Multiplayer
- Platforma PC
Ocena użytkowników
8.09 Średnia z 34 ocenTwoja ocena
Nieoficjalny następca "King's Bounty", autorstwa Jona Van Caneghema, wydany został w roku 1995. Gracz kierował poczynaniami jednego z czterech bohaterów (Rycerza, Czarodzieja, Czarnoksiężnika lub Barbarzyńcy) i, najogólniej rzecz ujmując, musiał dać łupnia trzem pozostałym w bitwie o kontynent Enroth. Nowym elementem w grze, który wyróżniał ją na tle poprzednika, była rozbudowa siedziby, a dokładniej jednej z czterech, przypisanych do konkretnego bohatera. Każdy heros rekrutował specyficzne tylko dla swojego miasta stwory (no chyba, że w boju zdobył siedzibę wroga, wtedy to ograniczenie go nie obowiązywało), których rodzaj i potęga zależały od poziomu rozbudowy sadyby. Aby to osiągnąć, musiał pozyskiwać surowce, a to nie było łatwe. Tartaków, kopalń i porozrzucanych tu i tam skarbów strzegły potwory, nie wspominając już o innych graczach.
Połączenie zarządzania siedzibą z roleplayowym rozwojem bohatera oraz toczenie bitew z użyciem armii złożonych z fantastycznych (dosłownie) stworzeń dało nam iście wybuchową mieszankę, którą raczymy się już w rozmaitych odsłonach gry od lat...
Recenzja Czytaj całą recenzję »
Jest rok 1995. Świat zmienia się w zastraszającym tempie, co możemy odczuć już teraz, a w pełni zrozumiemy i docenimy dopiero z perspektywy kolejnych 10- 20 lat. Pojawiają się bowiem takie kamienie milowe wirtualnej rozrywki, jak Play Station, Nintendo SNES, Sega Saturn czy Game Boy. Do komputerowej rzeczywistości powoli zakrada się też straszliwe zło, które w swej nowej, opatrzonej numerem "-95" postaci, przestaje wreszcie zbierać cięgi od recenzentów. Dla prostych entuzjastów... czytaj dalej...
Newsy Zobacz więcej »
-
Tydzień Herosów czas zacząć! Dzień #1
(30 września 2013, 13:54)
Wymagania sprzętowe
- IBM 486
- 8MB RAM