Choroby Nurgla

4 minuty czytania

Postać obdarzona chorobą jest też na nią całkowicie odporna, ale wygląda jak zarażona daną chorobą.

Zasięg – z jakiej odległości można się zarazić chorobą
Czas inkubacji – po jakim czasie choroba się ujawni
Czas trwania – jak długo trwa choroba
Test zarażenia – jaka jest szansa na zarażenie chorobą
Opis – na czym polega działanie choroby

Opisy chorób znajdują się pod tabelą.
Rzuć K100 i odczytaj wynik z tabeli:

K100 Choroba
01-20 Grypa
21-25 Czerwona ospa
26-30 Spuchlizna
31-35 Grobowa zgnilizna
36-55 Infekcja ran
56-60 Malaria
61-64 Ślepica
65-68 Trąd
69-72 Śpiączka
73-80 Angina
81-85 Orli szpon
86-90 Żółwia choroba
91-95 Plaga szaleństwa
96-97 Czarna plaga
98-100 Zgnilizna Nurgla

Grypa

Zasięg: 6 metrów
Czas inkubacji: K8 dni
Czas trwania: K10 dni
Test zarażenia: choroby

Ta choroba osłabia organizm i powoduje bóle głowy. W trakcie trwania choroby Int, Op, SW i Cp chorego spadają o 20, a siła spada o K3. Jeżeli siła spadnie do 0, chory musi wykonać test Wt, albo umrze. Po zakończeniu choroby chory odzyskuje cechy procentowe w tempie 5 za 2 dni odpoczynku, a siłę w tempie 1 za dwa dni odpoczynku. Opieka lekarska skraca czas powracania do zdrowia o połowę.

Czerwona ospa

Zasięg: 1 metr
Czas inkubacji: K10 dni
Czas trwania: 2K10 dni
Test zarażenia: choroby – 10

Podręcznik WFRP, strona 83

Spuchlizna

Zasięg: 2 metry
Czas inkubacji: K3 godziny
Czas trwania: 2K10 dni
Test zarażenia: choroby – 10

Ciało chorego zaczyna puchnąć. Każdego dnia trwania choroby musi on wykonać test Wt, albo jego WW, US, I oraz Zr spadają o 10, a siła o 1. Jeżeli siła spadnie do 0, organy wewnętrzne pękają i chory umiera. Jeżeli chory przetrwa chorobę, opuchlizna znika po 2 dniach i wszystkie cechy powracają do normy. Jeżeli chory przeżyje tą chorobę, staje się na nią odporny.

Grobowa zgnilizna

Zasięg: dotyk
Czas inkubacji: 0
Czas trwania: zróżnicowany
Test zarażenia: choroby – 5 za każdy stracony punkt żywotności

Podręcznik WFRP, strona 83

Infekcja ran

Zasięg: dotyk
Czas inkubacji: K4 godziny
Czas trwania: krótki
Test zarażenia: choroby – 5 za każdy utracony punkt żywotności

Podręcznik WFRP, strona 83

Malaria

Zasięg: 1 metr
Czas inkubacji: K4 dni
Czas trwania: 2K10 dni
Test zarażenia: choroby

Każdego dnia chory musi wykonywać test Wt, albo straci K3 punkty żywotności. Tak jak przy ranach, chory odzyskuje 1 punkt żywotności za dzień odpoczynku, czyli jeśli leży w łóżku traci K3-1 punktów żywotności. Jeżeli z powodu choroby żywotność chorego spadnie poniżej zera, należy wykonać rzut w tabeli nagłej śmierci. Po zakończeniu choroby punkty żywotności są odzyskiwane w tempie 1 za dzień całkowitego odpoczynku, a opieka medyczna skraca ten czas o połowę. Jeżeli chory wyjdzie cało z tej choroby, następne testy zarażenia są wykonywane z modyfikatorem +10.

Ślepica

Zasięg: dotyk
Czas inkubacji: 1 dzień
Czas trwania: 2K10 dni
Test zarażenia: choroby

Podczas trwania choroby chory traci wzrok. Pod koniec jej trwania musi wykonać test Wt, albo straci na stałe K10 WW i K20 US w skutek pogorszenia wzroku, oraz będzie musiał nosić okulary.

Trąd

Zasięg: dotyk
Czas inkubacji: K10+10 dni
Czas trwania: póki nie zostanie uleczona
Test zarażenia: choroby – 10

Ta choroba powoduje, że ciało chorego gnije. Co 2K8 dni musi on wykonywać testy Sz, S, Wt, Zr, WW, US oraz Ogł i jeśli testy się nie udadzą, traci na stałe, odpowiednio 1 lub 10 tej cechy. Jeżeli Siła lub Wytrzymałość spadną do zera, chory umiera. Tą chorobę można wyleczyć tylko magią.

Śpiączka

Zasięg: dotyk
Czas inkubacji: K3 godziny
Czas trwania: zróżnicowany
Test zarażenia: choroby

Chory zapada w śpiączkę i co miesiąc wykonuje test SW oraz Wt. jeżeli oba testy się udały, chory budzi się. Jeżeli choćby jeden się nie udał, chory śpi przez kolejny miesiąc.

Angina

Zasięg: 3 metry
Czas inkubacji: K10 dni
Czas trwania: K10 dni
Test zarażenia: choroby

Ta choroba wywołuje osłabienie i bóle głowy. Podczas jej trwania wszystkie cechy spadają odpowiednio o 10 lub o 1. Po ustąpieniu choroby wszystkie cechy powracają do normy.

Orli szpon

Zasięg: dotyk
Czas inkubacji: K20 dni
Czas trwania: K10+5 dni lub na zawsze
Test zarażenia: choroby

Ten wirus atakuje układ nerwowy rąk i sprawia, że palce zaginają się jak szpony, stąd nazwa. Chory podczas trwania choroby, codziennie musi wykonywać testy WW, US oraz Zr. Jeżeli któryś z testów się nie powiedzie, dana cecha spada o 10. Jeżeli w ciągu K10+5 dni żadna z tych cech nie spadnie do 0, chory odzyskuje władze w dłoniach i 10 każdej cechy za każde 2 dni ćwiczeń (rehabilitacji). Jeżeli w ciągu trwania choroby któraś z cech spadnie do 0, choroba pozostaje na stałe, pozostałe dwie cechy też spadają do zera a chory nie jest w stanie poruszać dłońmi.

Żółwia choroba

Zasięg: 4 metry
Czas inkubacji: K4 dni
Czas trwania: K10 dni
Test zarażenia: choroby – 10

Ten wirus atakuje układ nerwowy, utrudniając poruszanie się. Każdego dnia trwania choroby, chory musi wykonywać test Wt, albo jego Szybkość spadnie o 1, a Inicjatywa o 10. Wszystkie cechy powracają do normy po zakończeniu choroby, lecz pod koniec chory musi wykonać test Wt. Jeśli się on nie powiedzie, straci na stałe jeden punk Szybkości i 10 Inicjatywy.

Plaga szaleństwa

Zasięg: 6 metry
Czas inkubacji: K6 dni
Czas trwania: 2K10 dni
Test zarażenia: choroby – 10

Ta choroba jest niebezpieczna ponieważ atakuje mózg i powoduje zmiany w osobowości chorego. Podczas choroby jest on podatny na furię i otrzymuje K6 punktów obłędu na skutek uszkodzeń mózgu. Furia przestaje działać gdy skończy się choroba, jednak punkty obłędu pozostają.

Czarna plaga

Zasięg: dotyk
Czas inkubacji: 2K10 dni
Czas trwania: 2K10 dni
Test zarażenia: choroby

Podręcznik WFRP, strona 82

Zgnilizna Nurgla

Zasięg: dotyk
Czas inkubacji: 0
Czas trwania: 8 miesięcy
Test zarażenia: choroby – 10

Podręcznik WFRP, strona 318

Napisał: Chaon
E-mail: chaon@wp.pl

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...