Maszkarony to złe potwory mogące się poruszać jedynie w nocy. Atakują inne istoty, najchętniej humanoidy, po czym zjadają je. Niektóre z nich przyleciały z Pustkowi Chaosu, inne kiedyś były zwykłymi pomnikami, które zostały przesiąknięte magią i złą mocą Chaosu. Wszystkie maszkarony za dnia zamieniają się w kamień i wyglądają zupełnie jak zwykłe posągi. Rzeźby maszkaronów są ustawiane na niektórych świątyniach, aby odstraszać złe istoty, jednak czasami jakiś oryginał może niepostrzeżenie je zniszczyć i zająć ich miejsce…
Charakterystyka podstawowa:
Sz | WW | US | S | Wt | Żw | I | A | Zr | CP | Int | Op | SW | Ogd |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 50 | 42 | 4 | 3 | 7 | 40 | 2 | 23 | 43 | 29 | 89 | 89 | 14 |
Budowa ciała:
Maszkarony różnią się nieco od siebie, ale każdy z nich ma humanoidalny korpus, ogon, parę błoniastych skrzydeł i demoniczną twarz, czasami zakończoną dziobem. Palce dłoni i stóp zwieńczone są szponami, skóra zaś może być w każdym kolorze. Niektóre z nich mają rogi, grzywy, spiczaste uszy lub inne detale. Za dnia wyglądają tak samo jak w nocy, tyle, że są niczym zwyczajne posągi. Osiągają od 1,6 do 2 metrów wzrostu.
Charakter:
Zły.
Cechy psychologiczne:
Wywołują strach w istotach żywych mających poniżej 3 metrów wzrostu. Są odporne na wszelkie oddziaływania psychologiczne poza tymi wywołanymi przez wielkie demony i bogów.
Zasady specjalne:
Gdy wstanie słońce, maszkarony zamieniają się w kamień (mają wtedy Wt 8) i odzyskują swą prawdziwą postać dopiero po jego zachodzie. Jeżeli przemieniły się w kamień postacie z umiejętnością wykrywanie magii lub wykrywanie istot magicznych, mogą wykryć, że nie są zwykłymi posągami. W zależności od wielkości skrzydeł latają jak istoty przyziemne, szybujące lub pikujące. Atakują dwa razy szponami w trakcie rundy. Mówią mroczną mową.
by Chaon (chaon@wp.pl)
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz