Darck Archon

4 minuty czytania

Bohater Niezależny

Historia ta zaczyna się na terenach leżących na północ od obecnej Arabii, 2145 lat przed narodzeniem Sigmara. W tamtych czasach tereny te zamieszkiwała starożytna cywilizacja Nehekhara, do której należał także Nagash, władca ożywieńców. Darck Archon był jednym z pierwszych czarodziejów w Nehekharze, którzy zaczęli się zajmować elementalizmem. Jako, że Khemri w którym mieszkał Archon leży na pustynnym terenie, gdzie nie ma dużo wody ani skał, Darck miał do wyboru wiatr i ogień. Wybrał ten drugi i wkrótce zabłysnął w gronie czarodziejów jako ekspert w dziedzinie magii ognistej, lecz z czasem jego fascynacja ogniem przerodziła się w prawdziwą manię. Darck zaczął testować działanie ognistych czarów na żywych istotach – wielbłądach, koniach i psach, lecz jeszcze nie na ludziach. Wkrótce zaczął podpalać domy, tylko po to aby patrzeć jak płoną – jak rozprzestrzenia się ogień. Nikt nie zginął podczas podpaleń, lecz Darck został aresztowany za wielokrotne podpalenia. Z uwagi na to, że żaden człowiek nie zginął i na wielki wkład który Archon wniósł w rozwój magii ognia, nie został on skazany na śmierć, lecz na wygnanie z kraju Nehekhary. Znajdujący się na banicji elementalista wyruszył na północ i dotarł do suchych stepów znajdujących się na południu dzisiejszych Księstw Granicznych, gdzie w otoczeniu wielu suchych, łatwopalnych roślin mógł kontynuować swoje „badania”. Darck coraz bardziej popadał w obłęd, a za różne niepowodzenia w swych eksperymentach zaczął obwiniać króla-kapłana Khemri, ponieważ twierdził, że skazując go na banicję pozbawił go możliwości rozwijania swoich umiejętności.

Żądny zemsty Archon powrócił pod przebraniem do Khemri w 2098 roku przed narodzeniem Sigmara, dwanaście lat po tym jak został wygnany i wywołał ogromny pożar, który strawił prawie całe miasto, w tym pałac króla – kapłana. Władca został zmuszony do zamieszkania w innej rezydencji na czas odbudowania pałacu. Darck wykupił plany nowej siedziby króla i zakradł się do niego w nocy z zamiarem zamordowania go. Podczas skradania się obudził swoją ofiarę i zanim Darck zabił władcę ognistą kulą ten rzucił na niego potężną klątwę. Szalony elementalista został pojmany przez strażników i skazany na pogrzebanie w piramidzie razem z zamordowanym władcą. Archon został zamurowany żywcem w osobnej komnacie i wydawało się, że czeka go okropna, głodowa śmierć, lecz klątwa króla-kapłana sprawiła, że nie mógł umrzeć. Cierpiąc okropnie z powodu głodu i pragnienia, przesiedział w piramidzie 300 lat. Podczas walk króli – kapłanów z Nagashem grupka rabusiów zrabowała piramidę i przez przypadek uwolniła Darcka. Wściekły czarodziej przyłączył się do Nagasha z zamiarem zniszczenia władców Nehekhary i został obdarowany przez Władcę Umarłych magiczną zbroją chroniącą go przed ogniem. Nagash został pokonany a Darck bronił się aż do momentu gdy jego energia magiczna się wyczerpała i spłonął żywcem w pożarze który wywołały jego własne czary. Archon jednak nie mógł umrzeć z powodu ciążącej na nim klątwy. Jego ciało spłonęło a sam Archon zmienił się w demona ognia i uciekł na pustynię aby przestudiować swoje nowe zdolności, lecz okazało się, że nie może istnieć długo poza ogniem i został zniszczony. W 40 roku przed narodzeniem Sigmara Archon został przyzwany przez jednego z królów grobowców, aby powstrzymać Nagasha. Po zwycięstwie Darck spalił króla który go przyzwał dowiedziawszy się, że był on za życia królem-kapłanem. W odpowiedzi na tą zdradę królowie grobowców próbowali zniszczyć demona, lecz ogień który z sobą niósł zagrażał mumiom. Królowie grobowców wynajęli kilku demonologów, lecz zostali oni zabici przez Darcka. W końcu królowi Settrze udaje się zapanować nad demonem za pomocą pewnego magicznego artefaktu i Archon zostaje uwięziony w specjalnie dla niego wybudowanym grobowcu znajdującym się w północno-wschodniej części dzisiejszej Arabii. Darck Archon jest w nim uwięziony po dzień dzisiejszy.

Charakterystyka
SZ WW US S Wt ŻW I A ZR CP INT OP SW OGD
6 65 65 5 5 17 60 4 59 69 89 89 89 21

Wygląd

Darck Archon ma formę humanoidalnego kształtu lewitującego w powietrzu. Jego ciało tworzą płomienie i błyskawice, elementy zbroi (które stały się częścią ciała demona) oraz dwie szponiaste dłonie. Po zniszczeniu go pozostają jedynie elementy pancerza i dwie zwęglone dłonie, które przy dotknięciu rozlecą się w pył.

Charakter

Zły

Przedmioty

Magiczna maska (30% odporności na zwykły ogień i 20% na magiczny), kilku częściowy napierśnik – tworzą go elementy ochraniające ramiona i na brzuch (całość ma 40% odporności na ogień zwykły i 45% na magiczny), ochraniacz na dolną część ciała w kształcie tarczy (może służyć jako tarcza, 20% odporności na zwykły ogień i 10% na magiczny).

Umiejętności

Rzucanie czarów – magia prosta, magia wojenna 1 i 2 poziomu, magia elementalna 1, 2 i 3 poziomu, medytacja, widzenie w ciemnościach – jak w dzień

Cechy psychologiczne

Czuje strach przed wodą w dużych ilościach, poza tym odporny na wszelkie oddziaływania psychologiczne poza tymi wywołanymi przez wielkie demony i bogów.

Punkty magii

40

Znane czary

Magiczny płomień, ognista kula, świetlisty piorun, zionięcie ogniem, inferno

Zasady specjalne

Darck jest podatny na niestabilność poza obszarem gdzie nie płonie ogień. Jest odporny na ciosy zadanie niemagiczną bronią, a jego ataki są uważane za magiczne. Zwykły ogień nie czyni mu żadnej krzywdy i odnawia jego energię – w każdej rundzie przebywania na płonącym terenie Archon odzyskuje K3 punkty żywotności. Woda zadaje mu takie obrażenia jak ogień istotom łatwopalnym. Każde jego uderzenie zadaje dodatkowe K4 obrażenia od ognia. Atakuje 4 razy w rundzie szponami. Może rzucać czary bez konieczności posiadania składników. Żar jaki od niego bije odpowiada trwałemu czarowi ognista tarcza z magii Tzeentcha – posiada 1PP na całym ciele, na skutek gorąca, wszelkie ataki w niego są przeprowadzane z modyfikatorem –10 WW, a każdy kto chciałby go zaatakować gołymi rękoma otrzymuje obrażenia od ognia.

Napisał Chaon. E-mail: chaon@wp.pl

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...