W Wfrp trochę brakuje rzutów krytycznych podczas walki. Dlatego też stworzyłem tabelkę, dzięki której można skutecznie utrudnić życie graczom.
Kiedy występuje chybienie krytyczne? To proste – wystarczy, że postać wyrzuci przy rzucie na trafienie 99 lub 00. Następnie rzucamy k100, aby sprawdzić co się stało...
Oto tabelka krytyków przy walce wręcz:
K100 – wynik | Efekt |
---|---|
01 – 25 | Cios spowodował chwilowe nadwyrężenie nadgarstka. Wszystkie ataki w tej i następnej rundzie są wykonywane z modyfikatorem –20 do WW (dotyczy również broni dwuręcznych i parowania). |
26-50 | Wyprowadzony cios zabrał postaci dużo siły. Dlatego też do końca następnej rundy będzie miał modyfikator –2 do obrażeń (kumuluje się z modyfikatorami od broni i dotyczy również parowania). |
51-75 | Cios spowodował odrętwienie z bólu na jakiś czas. Przez k4 rundy postać musi wykonać udany test zręczności przed wykonaniem każdego działania (tj. uniki, ruch, ataki) i dopiero kiedy się on powiedzie można próbować wykonać daną akcję. |
76-90 | Cios był niezręczny – broń wypada bohaterowi z ręki (rąk). Jej podniesienie zajmie jedną rundę. |
91-00 | Cios był zupełnie nieudany. Broń na skutek uderzenia (lub starości, czy zużycia) ulega zniszczeniu. Szansa na zniszczenie broni magicznej to 50% (-10% na każdą jej cechę dodatkową, aż do niezniszczalnej broni o 5-ciu cechach). |
Dla zniwelowania efektu chybienia krytycznego można użyć umiejętności szczęście lub w ostateczności (jeżeli ktoś kocha swój krasnoludzki topór) punktu przeznaczenia.
cadirad@poczta.onet.pl
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz