Tabela chybień krytycznych

1 minuta czytania

W Wfrp trochę brakuje rzutów krytycznych podczas walki. Dlatego też stworzyłem tabelkę, dzięki której można skutecznie utrudnić życie graczom.

Kiedy występuje chybienie krytyczne? To proste – wystarczy, że postać wyrzuci przy rzucie na trafienie 99 lub 00. Następnie rzucamy k100, aby sprawdzić co się stało...

Oto tabelka krytyków przy walce wręcz:

K100 – wynik Efekt
01 – 25 Cios spowodował chwilowe nadwyrężenie nadgarstka. Wszystkie ataki w tej i następnej rundzie są wykonywane z modyfikatorem –20 do WW (dotyczy również broni dwuręcznych i parowania).
26-50 Wyprowadzony cios zabrał postaci dużo siły. Dlatego też do końca następnej rundy będzie miał modyfikator –2 do obrażeń (kumuluje się z modyfikatorami od broni i dotyczy również parowania).
51-75 Cios spowodował odrętwienie z bólu na jakiś czas. Przez k4 rundy postać musi wykonać udany test zręczności przed wykonaniem każdego działania (tj. uniki, ruch, ataki) i dopiero kiedy się on powiedzie można próbować wykonać daną akcję.
76-90 Cios był niezręczny – broń wypada bohaterowi z ręki (rąk). Jej podniesienie zajmie jedną rundę.
91-00 Cios był zupełnie nieudany. Broń na skutek uderzenia (lub starości, czy zużycia) ulega zniszczeniu. Szansa na zniszczenie broni magicznej to 50% (-10% na każdą jej cechę dodatkową, aż do niezniszczalnej broni o 5-ciu cechach).

Dla zniwelowania efektu chybienia krytycznego można użyć umiejętności szczęście lub w ostateczności (jeżeli ktoś kocha swój krasnoludzki topór) punktu przeznaczenia.


cadirad@poczta.onet.pl

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...