szczury_wroclawia_szpital

Barbarzyńca

poniedziałek, 13 października 2008

Sposób stania się barbarzyńcą.

Barbarzyńcą może zostać każdy wojownik. Aby to zrobić musi odnaleźć jakiegoś barbarzyńcę, który zada mu test sprawdzający jego sprawność i przydatność w bitwie. Może to zrobić na kilka sposobów:

  • Walka z jakimś większym demonem.
  • Pojedynek z barbarzyńcą (charakterystyki według MG – radzę zrobić z niego niezłego siepacza)
  • Inne – według mistrza gry.

Jako, że barbarzyńcy to wojownicze i "konserwatywne" plemię to nie tolerują oni kobiet ani nieludzi jako wojowników. Kiedy barbarzyńca przejdzie wszystkie testy zostaje zaprowadzony razem z przyjaciółmi do barbarzyńskiej osady gdzie przechodzi stosowny trening. Niewielu udaje się przeżycie tego treningu (test na wytrzymałość z modyfikatorem -2 i na opanowanie z modyfikatorem -20). Jeśli któryś z tych testów się nie uda BG żyje ale zostaje wygnany z osady (następny sprawdzian możliwości bitewnych jest 2X trudniejszy a modyfikatory to -3 i -30, itd.). Po udanym treningu barbarzyńca musi jeszcze wyrzec się magii – od tej chwili musi polegać wyłącznie na własnej sile i wprawie bojowej.

Ograniczenia

Barbarzyńcy mają jedno (dość poważne) ograniczenie, otóż w związku z w/w przysięgą nie mogą już do końca życia używać magii. Wiem, że może się to wydać dziwne ale po przeczytaniu całego tekstu zapewne uznacie, że bez tego typu ograniczeń barbarzyńca mógłby stać się zbyt potężny.

Zmiany początkowe

Zdaję sobie sprawę z faktu, iż rzadko (o ile w ogóle) zdarzają się profesje, które zmieniają coś już w momencie jej rozpoczęcia. Uznałem jednak, że umożliwi to znacznie lepsze oddanie charakteru barbarzyńcy. Tak więc bez zbędnego gadania przejdę do charakterystyk:

SZ WW US S Wt ŻW I A ZR CP INT OP SW OGD
- +10 -20 +1 +1 - - +1 - -10 -30 +10 +10 -30

Zmiany te zachodzą bez względu na to czy cechy te były już modyfikowane czy nie – nie odznacza się ich także w tabelce.

Umiejętności

  • s. broń – dwuręczne
  • topory
  • sekretny język bitewny
  • Silny cios
  • Mocna głowa
  • Zastraszanie
  • Bijatyka
  • Rozbrajanie
  • Uniki
  • Parowanie
  • Bardzo silny
  • Celny cios

Jeśli napastnicy są w wystarczająco blisko to podczas zamachu swoim toporem może uderzyć do 3 osób (każda następna z 2x mniejszymi obrażeniami).

Charakter

Barbarzyńca z racji swojej siły najchętniej "rozmawia" za pomocą pięści. Bardzo silnie wierzy w swojego boga. Nie ma dla niego lepszej rozrywki niż ubicie kilku(nastu) wyznawców chaosu (oczywiście inne ofiary też mogą być ;-). Niemal wszyscy barbarzyńcy chętnie uczą nowych (barbarzyńców oczywiście) – oczywiście jeśli dowiodą wcześniej swojej przydatności w walce. Barbarzyńcy najbardziej cenią walkę wręcz. Uważa, że ostrzelanie z łuku i walka nieuczciwa jest hańbą. Natomiast śmierć w walce jest zaszczytem. Barbarzyńcy wbrew pozorom mają skrupuły i często można zauważyć u niego dobroduszność. Trudno zdobyć jego zaufanie ale jeśli komuś się to uda to stanie się jego bratem do końca życia. Mocno wierzą też w przeznaczenie.

Przedmioty

  • Barbarzyńcy dostają swój ekwipunek zaraz po skończeniu kursu.
  • Barbarzyński topór dwuręczny (z racji masy i wielkości ma następujące modyfikatory: I -20; O+3 – mogą go użyć jedynie BG którzy byli lub są barbarzyńcami)
  • Nóż w bucie (traktować jak sztylet)
  • Skórzana kurtka i spodnie (klasa pancerza 1 – tylko na piersiach i nogach)
  • amulet zawieszany na szyi związany z wyznawanym bogiem (ostrzega przed magią w odległości 25m.)

Schemat rozwoju

SZ WW US S Wt ŻW I A ZR CP INT OP SW OGD
+2 +30 - +3 +4 +10 +20 +3 +30 - - +20 +30 -

Religia

Ulryk

Barbarzyńcy muszą zmienić wyznanie podczas przysięgi.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...