szczury_wroclawia_szpital

Mroczne elfy

Znam mroczne elfy, ale nie znam realiów, więc za błędy wynikające z tej niewiedzy przepraszam. Zmieniłem nieco szyk pewnych zdań, wyleciały pewne znaki przestankowe, pewne zdania podzieliłem. Oto efekt:

Tabela generacji Mrocznych Elfów

Sz: k3+2
WW: 2k10+30
US: 2d10+20
S: k3+1
Wt: k3+1
Żw: k3+3
I: 2k10+50
A: 1
Zr: 2k10+30
Cp: 2k10+30
Int: 2k10+40
Op: 2k10+50
Sw: 2k10+30
Ogd: 2k10+10

Język: Dreas_-_tharin
Widzenie w ciemności: 30 m.
Charakter: Zły (lub Chaotyczny)
Wzrost: 175 +k10
Psychologia: Nienawiść do Wysokich Elfów
Punkty przeznaczenia: k3-1, minimum 0
Wiek i zasady odnośnie umiejętności: takie same jak u leśnych elfów.

Typowe umiejętności: Wszystkie Mroczne Elfy mają bystry wzrok. Jeśli będą posiadały drugą umiejętność będzie nią : specjalna broń (kusza samo powtarzalna), torturowanie, zastraszanie – z równą szansą dla każdej. Aby określić pozostałe umiejętności użyj tabeli dla Leśnych Elfów

Profesje wojowników dla Mrocznych Elfów

Tabela losowania profesji podstawowych:

01-08 Ochroniarz (bez szansy na bardzo silnego)
09-20 Strażnik miejski
21-28 Jeździec Cold One’ów_/ Doomdrake
29-40 Jeździec Dark One’ów_/ Doomsteed
41-45 Robotnik_- Najbiedniejsi przedstawiciele tej rasy pracują jak niewolnicy (nie mają szansy na bardzo silnego i wytrzymałego).
46-58 Marynarz_- Ci wojownicy są strażnikami na statkach Wysokich Elfów, najczęściej później zostają korsarzami.
59-66 Najemnik – Najemnicy szukają zajęcia w dowolny sposób, przeważnie mają więcej wolności od pozostałych Mrocznych Elfów.
66-75 Szlachcic – Stoją najwyżej w hierarchii Wysokich Elfów (bez etykiety).
76-80 Protagonist_- Wolny Mroczny Elf, którego usługi są do wynajęcia . Wojownik i łotrzyk w jednym.
81-85 Żeglarz – Tak jak marynarz.
81-86 Żołnierz – Piechota armii Mrocznych Elfów.
96-00 Wiedźma Elficka – Tylko dla kobiet, mężczyzna może wybrać dowolną powyższą.

Wojownicy Mrocznych Elfów nie mają dostępu do prochu, ani broni palnej.

Korsarze mrocznych łodzi*

W nieskończonej wojnie między Mrocznymi a Wysokimi Elfami bardzo dużą rolę odgrywają jednostki marynarki. Ich marynarka jest potężna, z niezliczoną ilością marynarzy i żeglarzy, ale największą potęgę stanowią Korsarze. Ci doskonale wyszkoleni wojownicy zasilają szeregi sławnych Mrocznych Łodzi. Kiedy taka łódź zbliża się do swego celu, to wszystko, co można usłyszeć, to krzyk Korsarzy i świst bełtów wystrzeliwanych z ich samorepetujących kusz. Bełty bez problemu przebijają lekki pancerz przeciwników przygważdżając ich nie rzadko do pokładu.

Kiedy Mroczna Łódź zbliży się na dostateczną odległość wtedy Korsarze przeskakują na pokład przeciwnika. W pierwszej kolejności idą noże do rzucania, a następnie zabójcze ostrza ich zakrzywionych mieczy. Używają specjalnego rodzaju sieci zwanej Smoczą Szatą, która jest bardzo użyteczna do pozbywania się broni przeciwnika i parowania jego ciosów.

Są oni najbardziej potężnymi oddziałami marynarki, a każdy ich atak kończy się masakrą na statku przeciwnika, po czym wraz z ciałami jest palony.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 +20 - - +4 +20 +1 +20 +20 +10 +20 +10 -

Umiejętności

Rozbrojenie, uniki, żeglowanie, ważenie trucizn, specjalna broń – sieć (Smocza Szata), repetująca kusza, rzucana, silny cios, ogłuszenie, pływanie.

Przedmioty

Sztylet, k3 sztylety do rzucania, hak i 10 metrów liny, broń ręczna (topór lub miecz), kusza samorepetująca i 20 bełtów, ubranie marynarza.

Profesje wejściowe

Marynarz, niewolnik.

Profesje wyjściowe

Kapitan korsarzy, majtek pokładowy.

Kapitan Mrocznej Łodzi*

Każda Mroczna Łódź ma kapitana, który swoją magiczną mocą kieruje statkiem. Dogląda również wszystkich działań na statku jak kasztelan w zamku. Podczas walki obsługuje Bolt Thrower. Dowodzi również swoimi ludźmi podczas ataków na przybrzeżne miasta.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +30 +30 +2 +1 +8 +30 +2 +30 +30 +20 +30 +10 -

Umiejętności

Akrobatyka, zastraszenie, wiedza o łodziach, specjalna broń Bolt Thrower, parująca, taktyka.

Przedmioty

Sztylet, k3 sztylety do rzucania, broń ręczna, morskie ubranie.

Profesje wejściowe

Artylerzysta, korsarz.

Profesje wyjściowe

Artylerzysta, kasztelan (zdobytego miasta, fortu, itp.), generał Mrocznych Elfów, nawigator, morski kapitan, handlarz niewolników.

Mroczna straż z Naggaroth*

Mroczna straż z Naggaroth to honorowa straż samego króla mrocznych elfów. Ich siedzibą jest Sanktuarium Bólu w centrum miasta. Przynależność do mrocznej straży to największy zaszczyt, jaki może zdobyć każdy Mroczny Elf. Cel jest prosty: bezpośrednio chronić i służyć swemu panu. Wykonują swoje obowiązki z fanatycznym zacięciem. Kiedy Król sam pojawia się na polu bitwy, wtedy zawsze otoczony jest przez oddział czarnych rycerzy będących jego strażą.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +30 - +1 +1 +4 +10 +1 +30 - +10 +20 +30 -

Umiejętności

Uniki, specjalna broń dwuręczna (halabarda), bijatyka, silny cios, raniący cios.

Przedmioty

Zdobiony kościany sztylet, pełna zbroja płytowa, halabarda, hełm, miecz, miecz dwuręczny, ubranie z herbem Naggaroth.

Profesje wejściowe

Strażnik miejski, kat z Har Geneth, helldrake, żołnierz.

Profesje wyjściowe

Oficer mrocznej straży.

Oficer Mrocznej Straży*

Elita Mrocznej Straży z Naggaroth to oficerowie tej formacji. Wywodzą się ze szlacheckich rodów, a na swoją pozycję zasłużyli sobie wieloletnią służbą swemu Panu.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +30 - +2 +1 +6 +20 +2 +30 +10 +20 +20 +30 -

Umiejętności

Zastraszenie, taktyka.

Przedmioty

Amulet z rangą oficera, pieczęć oficerska, oddział Mrocznych Strażników z Naggaroth (20).

Profesje wejściowe

Mroczny Strażnik z Naggaroth.

Profesje wyjściowe

Kasztelan, generał mrocznych elfów, szlachcic.

Kierowca rydwanu*

Kiedy niebo ściemnieje od lecących bełtów, a powietrze przepełnią krzyki umierających, ziemia zaczyna drżeć pod kołami rydwanów Mrocznych elfów pędzących na wroga. Wróg ma jedynie chwilę na to, aby odwrócić się i uciekać, zanim rydwany do nich dotrą. Rydwany ciągnięte przez przerażające specjalnie ćwiczone Cold One wywołują strach i panikę w szeregach wroga. W imię swojego boga i wodza przejeżdżają po umierających przeciwnikach miażdżąc ich miękkie kości metalowymi kołami.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 +20 +1 - +6 +20 +1 +20 +20 +10 +20 - -

Umiejętności

Bardzo zręczny, opieka nad zwierzętami, prowadzenie rydwanu, specjalna broń (bicz).

Przedmioty

Rydwan, sztylet, para Cold One, włócznia, miecz, bicz.

Profesje wejściowe

Strażnik miejski, Doomdrake, Helldrake, najemnik, żołnierz.

Profesje wyjściowe

Kapitan najemników, pan bestii.

Strażnik miejski

Mroczne Elfy żyją w zagrożeniu i strachu nie tylko przed tym co na zewnątrz, ale również przed ich wewnętrznymi wrogami. Miasta wysokich Elfów są bardzo niebezpieczne, wiele domów szlacheckich dopuszcza się zabójstw wprost na ulicy. Nie może się obejść również bez jakiejś masakry, bądź rytualnych mordów i wszelkich innych brutalnych zabójstw. Z zewnątrz natomiast przez cały czas nękane są przez pomioty chaosu chciwie patrzące na miasto chcąc je zamienić w ruinę i ograbić.

Aby ochronić miasto przed wewnętrznymi i zewnętrznymi wrogami Mroczny Lord zatrudnia wielu strażników. Są oni zwani strażnikami miejskimi i jako tacy specjalnie trenowani przez specjalistów Mrocznego Lorda. Są lepiej wyćwiczeni i zorganizowani niż jacykolwiek żołnierze poszczególnych rodów szlacheckich. Specjalnie trenowani w posługiwaniu się włóczniami i kuszami, aby bronili murów miejskich. Jedynie tych niewielu wrogów, którzy przetrwają deszcz bełtów lecących z murów ginie od włóczni. Kiedy Mroczny Lord wyrusza na wojnę część tych oddziałów również z nim wyrusza, ale większość zawsze zostaje w mieście, aby nie dopuścić do zbytniego przelewu krwi na ulicach.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 +10 - - +2 +10 +1 +10 - - +10 - -

Umiejętności

Uniki, sekretny język (bitewny mrocznych elfów), specjalna broń (kusza samorepetująca), silny cios, raniący cios.

Przedmioty

Pałka, broń ręczna, hełm, halabarda, kusza samorepetująca i 20 bełtów, koszulka kolcza z rękawami.

Profesje wejściowe

Najemnik, żołnierz.

Profesje wyjściowe

Mroczny strażnik, oficer straży miejskiej, kat z Har Ganeth.

Oficer straży miejskiej*

Oficer straży miejskiej w społeczności wysokich elfów nie pełni tylko roli militarnej, ale jest również sędzią. W wielu drobnych sprawach oni sami są sądem, sędziami, i mogą skazać na dowolną według nich należną karę. Bardzo często rodziny szlacheckie tak manipulują strażą miejską, aby ci zajęli się ich przeciwnikami. Podają miejsca, w których ich rywale będą przeprowadzali zakazane transakcje, a wówczas oficer z takimi informacjami udaje się tam z oddziałem strażników miejskich i pozbywa się problemu. Bywa, iż jedni oficerowie mają powiązania z jedną rodziną szlachecką, a inni z inną. Wówczas dochodzi do bardzo zaciekłej rywalizacji, która może w przyszłości zaowocować rozłamem oddziałów straży miejskiej. Wielu bardzo ambitnych oficerów wyłapuje wszystkich – robiąc sobie przy okazji bardzo wielu wrogów. Znikają oni wówczas w niewyjaśnionych okolicznościach, a po pewnym czasie są odnajdywani bez tchu w piersiach z widocznymi znakami po torturach na ciele. Bardzo często to jeden z ich podwładnych zdradza swojego oficera.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 +20 +1 - +4 +20 +2 +20 +10 +20 +20 +10 -

Umiejętności

Prawo, zastraszenie, krasomówstwo, czytanie i pisanie, jeździectwo, sekretny język (bitewny mrocznych elfów), specjalna broń (bicz), taktyka.

Przedmioty

Książka obowiązujących praw, rumak, bicz.

Profesje wejściowe

Strażnik miejski.

Profesje wyjściowe

Sierżant najemników, złodziej, poborca, minister prawa.

Generał mrocznych elfów*

Generałami Mrocznych Elfów zostają elfy nie posiadające żadnych skrupułów i czekające tylko, aż ich rywal polegnie na polu walki, a czasem nawet mu w tym pomagają. Dążyli do swego stanowiska po trupach. Są niezmiernie chciwi i nienawidzą kandydatów na swoje stanowisko, ani elfów, których stanowiska chcieli by zająć. Sekretne spotkania, zabójstwa, trucizny, sabotaż_- to wszystko jest codziennością dla Generała. Zrobi on wszystko, aby utrzymać swą pozycję.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +30 - +1 +1 +6 +30 +2 +40 +10 +30 +30 +30 -

Umiejętności

Heraldyka, wiedza o rodzie, historia, wpływy, zastraszenie, taktyka.

Przedmioty

Czarna zbroja i tarcza z demonicznymi motywami, k4 ochroniarzy, miecz wspaniale wykonany i zdobiony, zdobiona zbroja.

Profesje wejściowe

Korsarz, oficer mrocznej straży, oficer Helldrake, kapitan najemników.

Profesje wyjściowe

Szlachcic, złodziej.

Doomdrake

Prawie wszyscy mężczyźni szlacheckiego urodzenia są wysyłani na militarny trening na Doomdraków. Doomdrake są elitą kawalerii Mrocznych Elfów. Są oni potężnie opancerzonymi wojownikami dosiadającymi przerażające Cold One. Stanie się Doomdrake jest dla młodego elfa wielkim zaszczytem i powodem do dumy. Zanim się tak jednak stanie przechodzi przez istne piekło, jest bity i katowany przez oficerów oraz Helldraków. W momencie stania się pełnowartościowym Helldrakiem elf zdaje sobie sprawę, iż jest członkiem elity, a po pierwszym udziale w walce przez cały czas będzie szukał sposobności do jej powtórzenia i stania się Helldrakiem. Po pewnym czasie mogą spokojnie wrócić do swego szlacheckiego i wygodnego życia. Jest powszechnie wiadome dla każdego młodego szlachcica, że jeżeli chce przeżyć w niezwykle ciężkich realiach Mrocznych Elfów musi przejść przez trening Doomdraków i Helldraków.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 +10 - - +2 +10 +1 +10 - - +10 - -

Umiejętności

Opieka nad zwierzętami – Cold One, uniki, jeździectwo – Cold One, sekretny język bitewny, specjalna broń (kusza samopowtarzalna), lanca.

Przedmioty

Koszulka kolcza, Cold One, hełm, tarcza, miecz.

Profesje wejściowe

Szlachcic.

Profesje wyjściowe

Kierowca rydwanu, helldrake, szlachcic.

Doomsteed_/ Jeździec Dark One*

Doomsteeds są lekką kawalerią Mrocznych Elfów. Jej szeregi wypełniają ochotnicy wywodzący się z niższych warstw społecznych. Atakują przeciwnika na swoich szybkich mrocznych rumakach i zmuszają ich do kontr szarży, a kiedy ci zaczynają się zbliżać jeźdźcy strzelają ze swych zabójczych kusz przyśpieszając zarazem i uciekając wrogom. W czasie kiedy nie uczestniczą w żadnej z wojen spełniają rolę przepatrywaczy, a nawet polują na zbiegłych więźniów.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 +10 - +1 +2 +10 +1 +10 - - +10 - -

Umiejętności

Opieka nad zwierzętami – koń, uniki, jeździectwo, specjalna broń (kusza samopowtarzalna), woltyżerka.

Przedmioty

Mroczny rumak, miecz, kusza (25% na samopowtarzalną), pancerz skórzany, 20 bełtów, siodło i uprząż, topór.

Profesje wejściowe

Przepatrywacz, cień.

Profesje wyjściowe

Kierowca rydwanu, skaut Mrocznych Elfów, oficer Doomsteed.

Oficer Doomsteed*

Oficer Doomsteed musi być pewny siebie i posiadać wielką odwagę. Bardzo często tylko on i jego mały oddział poruszają się po terenie wroga nie mogąc liczyć na wsparcie innych. Niebezpieczeństwo stanowią zasadzki sług chaosu, zbiegłych niewolników, a nawet własnych żołnierzy. Nielubiany oficer może bardzo łatwo zginąć w “wypadku”, polec od “źle” wystrzelonego bełtu, itp. Przez cały czas musi pracować nad tym, aby utrzymać respekt swoich żołnierzy, a jeszcze lepiej, jeśli będzie w niech wzbudzał strach.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 +30 +1 +1 +6 +30 +2 +30 +30 +30 +30 +20 -

Umiejętności

Tropienie, zastraszenie, wyczucie kierunku, silny cios, taktyka.

Przedmioty

Koszulka kolcza, nóż ukryty w bucie, hełm, kusza samopowtarzalna, 20 bełtów, mroczny rumak.

Profesje wejściowe

Doomdrake.

Profesje wyjściowe

Skaut, Helldrake.

Kat z Har Ganeth*

Kat z Har Ganeth znakiem śmierci dla wszystkich więźniów w Har Ganeth. Są oni najbardziej znienawidzeni przez Wysokie Elfy. Torturują rytualnie swoje ofiary na ołtarzach poświęconych Khainowi składając zarazem ofiarę swemu mrocznemu bogu. Po tym jak poświęcą nieszczęśnika, zdzierają z niego skalp pozostawiając sobie, a czaszkę wysyłają na plac czaszek w Naggaroth. Walcząc ze skalpem czują potęgę Khaina mającą ich w swojej opiece.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 - +2 - +4 - +1 +10 +10 - +20 +10 -

Umiejętności

Celny cios, specjalna broń dwuręczna, silny cios, raniący cios, zapasy.

Przedmioty

Pełna zbroja płytowa, hełm, nóż do skalpowania, topór dwuręczny, miecz.

Profesje wejściowe

Strażnik miejski, żołnierz.

Profesje wyjściowe

Handlarz niewolników, mroczny strażnik Naggaroth.

Helldrake*

Wielu Doomdraków nie jest w stanie przetrwać zabójczych ćwiczeń i późniejszych walk. Ci jednak, którym się to uda przeważnie stają się Helldrakami- najlepszymi wojownikami Armii Mrocznych Elfów. Są oni panami na polu walki. Przed każdą bitwą nie tylko oferują Khainowi dusze swoich ofiar, ;ecz oferują mu również swoje dusze. Noszą symboliczne szaty pogrzebowe, przez co wzbudzają strach w swych przeciwnikach. Również ich nieprzerywalny śpiew przypominający śmierć idącą zebrać swe żniwo wywołuje przerażenie. Po pierwszym ataku Helldraka jego Cold One wpada w furię i nikt i nic nie jest w stanie go powstrzymać od zadawania śmierci przeciwnikowi. Tak samo z resztą dzieje się z Helldrakami. Ci, którzy przeżyją bitwę przeprowadzają “rytuał samowskrzeszenia” modląc się nieustannie do Khaina i wypijając krew swoich ofiar. Modląc się składają obietnicę Khainowi, iż znajdą śmierć w następnej bitwie. Po tym rytuale mogą wrócić do normalnej społeczności, ale zawsze w nich pozostaje świadomość, iż są nie do końca żywi.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 - +1 +1 +4 +20 +2 +20 +10 +10 +20 +10 -

Umiejętności

Opieka nad zwierzętami – Cold One, uniki, jeździectwo – Cold One, śpiew, sekretny język bitewny, specjalna broń (lanca), dwuręczna, silny cios, raniący cios.

Przedmioty

Pełna zbroja płytowa, tarcza, miecz dwuręczny, szata z pogrzebowymi runami, lanca, Cold One z uprzężą.

Profesje wejściowe

Doomdrake, Doomsteed oficer.

Profesje wyjściowe

Mroczny strażnik z Naggaroth, kierowca rydwanu, Helldrake oficer, szlachcic.

Helldrake oficer*

Oficerem Heldraków może zostać jedynie bardzo pobożny i żądny krwi Helldrake. Jest on dowódcą oddziału Helldraków. Żądają oni respektu i natychmiastowego wykonywania ich rozkazów. Jeśli rozkazy nie będą wykonane mają gotowe kary, które mogą być zabójcze, przez co wzbudzając strach w swoich podwładnych. Bardzo często ubierają się w takie same ubrania jak jeźdźcy zagłady, którymi w przeszłości byli.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +40 - +2 +1 +8 +30 +2 +30 +10 +20 +30 +20 -

Umiejętności

Teologia – Khain, zastraszenie, krasomówstwo, specjalna broń (bicz), taktyka.

Przedmioty

Zdobione szaty z symbolem Khaina (noszone pod zbroją), róg, rytualny sztylet z meterycznego metalu.

Profesje wejściowe

Helldrake.

Profesje wyjściowe

Generał Mrocznych Elfów, szlachcic, handlarz niewolników.

Elficka wiedźma

Wiedźmy Elfie są ciągle pięknymi, przerażającymi sługami Khaina. Stają się nimi najbardziej złe i żadne krwi kobiety Mrocznych Elfów będąc wojowniczkami Khaina. Podczas walki ich miecze przecinają ciało przeciwnika z niezwykłą łatwością, a kiedy tylko wyczują krew ich krzyk wzbudza strach w najwprawniejszych wojownikach Wysokich Elfów.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 - +1 - +2 +10 +1 - +10 - +10 +10 -

Umiejętności

Akrobatyka, szybki refleks, taniec, szaleńczy atak, zastraszenie, śpiew, silny cios.

Przedmioty

Koszulka kolcza, para zakręconych sztyletów ofiarnych, para ząbkowanych mieczy.

Profesje wejściowe

(Jest otwarta tylko dla kobiet), dowolna profesja podstawowa.

Profesje wyjściowe

Nowicjuszka Khaina, kapłanka Khaina.

Rangery Mrocznych Elfów

Podstawowe profesje Rangerów dla Mrocznych Elfów

01-15 Łowca nagród – Łowcy nagród są sławnymi łowcami, którzy są zatrudniani przez lordów Mrocznych Elfów, aby łapali ich zbiegłych niewolników. Są twardzi i zimnokrwiści, nie posiadają skrupułów – ważna jest tylko zapłata (do profesji z podręcznika dodaj umiejętność kusza samopowtarzalna i przedmiot kusza samopowtarzalna).
16-30 Myśliwy
31-35 Pilot – Bardzo pożyteczny podczas nawigacji wielu wypraw flot Mrocznych Elfów.
36-45 Poszukiwacz – Poszukują złóż szlachetnych minerałów i złota.
46-70 Cień
71-75 Traper
76-90 Pan bestii – Odpowiada za trening zwierząt i bestii.
91-0 Wybór gracza – Jeździec Dark One, przepatrywacz, lub banita.

Skaut*

Skauci Mrocznych Elfów są chyba najbardziej wzbudzającymi strach oddziałami w całej armii Mrocznych Elfów. Nikt nigdy nie może być pewien gdzie i kiedy uderzą. Wielu Wysokich Elfów poległo zaraz za murami swych “bezpiecznych” domostw, nie wiedząc nawet kto ich zabił. Skauci są twardzi i wytrzymali, potrafią bardzo dobrze poradzić sobie w dziczy jaka panuje w całym Naggaroth. Niektórzy z nich podróżują do północnych wież wartowniczych i wypatrują zbliżających się band chaosu. Część z nich zna doskonale drogę jaskiniami przez Góry Czarnego Grzbietu, które to pozostają wyzwaniem dla każdego z młodych skautów. Droga ta jest długa, niebezpieczna i dla większości próbujących “ostatnia”.

Prawie w ogóle nie mają nic wspólnego z skautami wywodzącymi się z Imperium, ani innych ludzkich prowincji. Ich głównymi zadaniami są : wkraść się w nocy do obozu wroga, zabić śpiących przeciwników i ich głowami udekorować drogę przed obozem wroga (aby wzbudzić strach w przeciwniku – 70% oddziału nie ma ochoty iść dalej).

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 +40 +1 +3 +6 +30 +1 +10 +20 +10 +30 - -

Umiejętności

Opieka nad zwierzętami, ukrywanie się na wsi i w mieści, cichy chód na wsi i w mieście, tropienie, polowanie*, wyczucie kierunku, jeździectwo, sekretne znaki – rangerów Mrocznych Elfów, zakładanie i rozbrajanie pułapek, specjalna broń – kusza samopowtarzalna, celny cios, silny cios.

Przedmioty

Sztylety ukryte w butach i pasie, kusza samopowtarzalna, miecz, 20 bełtów.

Profesje wejściowe

Łowca nagród, Doomsteed, cień, myśliwy, szabrownik.

Profesje wyjściowe

Zabójca Mrocznych Elfów, pan bestii, naprowadzacz.

* Polowanie – postać posiadająca tą umiejętność ma wprawę w polowaniach, dzięki czemu nie ma ujemnego modyfikatora do celów poruszających się. Umiejętność ta jest również potrzebna, aby bardzo blisko, bezszelestnie zbliżyć się do ofiary (+10, sumowane z cichym chodem). Skauci mrocznych elfów są równie dobrze wprawieni w polowaniach na zwierzęta jaki i na Wysokie Elfy i często dzięki tej umiejętności wielu ich przeciwników pada zanim zdołają zrozumieć co się dzieje.

Cień

Cienie są doświadczonymi wojownikami, którzy zamiast atakować w konkretnych formacjach, uderzają niespodziewanie spod cieni drzew. Patrole Wysokich Elfów i karawany jadące przez las często padają ofiarami cieni, którzy bezlitośnie atakują z zasadzki. Mimo iż są słabsi od skautów, to jednak są groźnymi przeciwnikami dla Wysokich Elfów, gdyż zawsze atakują w dużej ilości.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 +10 - +1 +2 +10 - +10 - - +10 - -

Umiejętności

Ukrywanie się na wsi, cichy chód na wsi, ukrywanie się w cieniu*, specjalna broń – kusza samopowtarzalna, pięść, bijatyka.

Przedmioty

Czarne ubranie, sztylet, garota, 20 bełtów, kusza samopowtarzaln.

Profesje wejściowe

Myśliwy, złodziej.

Profesje wyjściowe

Skaut, Doomsteed, Pan bestii, niewolnik.

Pan bestii

Mroczne Elfy nie są licznym narodem, dlatego też w walkach pomagają im różne bestie. Większość z nich jest używana również przez bandy chaosu. Ich treningiem zajmują się Panowie Bestii, którzy później towarzyszą swoim “ulubieńcom” w różnych wyprawach. Zdarza się, iż bestie specjalnie wyćwiczone nie są pomocne jedynie w bezpośrednim starciu, ale i także podczas pościgu za uciekającymi wrogami, polowaniach na zbiegłych niewolników i ochronie ważnych budowli.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 +10 +1 - +8 +2 +10 - +10 +10 +10 +10 -

Umiejętności

Opieka nad zwierzętami, posłuch u zwierząt, uniki, specjalna broń (bicz), silny cios.

Przedmioty

Bicz (-1 do OB.), koszulka kolcza, miecz, gwizdek, kilka psów nocy (lub podobnych bestii chaosu) lub jednego wojennego Cold One.

Profesje wejściowe

Łowca nagród, cień.

Profesje wyjściowe

Łowca nagród, władca bestii.

Władca bestii*

Władcy bestii nie tylko zajmują się trenowaniem swoich “pupilków”, ale także urządzają na nie polowania. Po całym świecie podróżują w poszukiwaniu najlepszych okazów. W polowaniach często pomagają im skauci. Zajęcie to jest niebezpieczne, ale ci, którzy zdołają przeżyć stają się bardzo doświadczonymi i znanymi Elfami.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 +20 +2 +1 +6 +30 +1 +30 +20 +20 +20 +20 -

Umiejętności

Trenowanie zwierząt, cichy chód na wsi, zakładanie pułapek, specjalna broń (sieć) , bicz, ogłuszenie, prowadzenie rydwanu.

Przedmioty

Klatka wzmacniana żelazem, pałka, sztylet, wielka sieć, sieć, bicz.

Profesje wejściowe

Skaut mrocznych elfów, myśliwy, cień, traper, pan bestii.

Profesje wyjściowe

Handlarz niewolników.

Łotrowskie profesje Mrocznych Elfów

Podstawowe profesje łotrowskie dla Mrocznych Elfów

01-10 Rajfur- Doskonale znają miasta Mrocznych Elfów. Eskortują często szlachetnie urodzonych, poszukujących przyjemności, przez złe dzielnice swego miasta.
11-15 Żebrak- Bez komentarza. Mają tendencje do ginięcia od ciosów od lepiej usytuowanych, lub bycia poświęconymi w rytuałach.
16-25 Entertainer- Mroczne elfy nie utraciły całkowicie więzi ze sztuką. Mimo iż jest ona trochę inna, to mimo wszystko są elfy, które dostarczają tego rodzaju doznań.
26-35 Footpad
26-36 Strażnik więzienny
46-55 Domokrążca_- Próbuje sprzedać to co posiada.
46-56 Szabrownik_- Wiele starożytnych ruin i miejsc znajduje się w pobliżu Naggaroth. Szabrownicy próbują odnaleźć sekretne skarby z tych miejsc. Bardzo niebezpieczna profesja.
66-80 Łowca niewolników
81-85 Szmugler-są oni członkami załóg statków, którzy szmuglują zakazane dobra do Starego Świata, często przyjmując w zamian niewolników, lub inne dobra potrzebne ze Starego Świata. 86-00 Złodziej

Łowca niewolników Mrocznych Elfów

Niewolnictwo jest dochodową instytucją, a stanie się niewolnikiem początkiem krótkiej i mizernej egzystencji. Po pojmaniu są oni torturowani i wykorzystywani do ciężkich robót. Jeśli nie ma potrzeby utrzymywać ich przy życiu to zostają rytualnie poświęceni. Łowcy nie tylko pojmują przegranych w bitwach przeciwników, ale również jak się często zdarza wyruszają wraz z Czarnymi Arkami na polowania.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 +10 +1 - +2 +10 - +10 - - +10 - -

Umiejętności

Jeździectwo, specjalna broń – sieć, bicz, raniący cios, silny cios.

Przedmioty

Klatka, pałka, 3k6 kajdan, 2k6 niewolników.

Profesje wejściowe

Kat z Har Geneth, strażnik więzienny, cień.

Profesje wyjściowe

Handlarz niewolników, kupiec, oprawca.

Handlarz niewolników*

Handlarze niewolników są ważnymi osobami w społeczności Mrocznych Elfów. Są oni nie tylko odpowiedzialni za sprzedawanie i obrót żywym towarem, ale również muszą utrzymywać ich w ryzach. To właśnie tam można się najszybciej dowiedzieć o okrucieństwie Mrocznych Elfów. Mroczne Elfy obawiają się rewolty niewolników, dlatego handlarze muszą stosować często bardzo drastyczne metody, aby powstrzymać ich od burzenia się. Kiedy jednak już wybuchnie to pierwszymi celami na których będą chcieli się zemścić niewolnicy będą ich “opiekunowie”.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 +20 +2 +1 +4 +20 +1 +30 - +20 +30 +10 -

Umiejętności

Szacowanie, zastraszenie, krasomówstwo, silny cios, torturowanie.

Przedmioty

Bicz, cele, strażnik więzienny, k10 ochroniarzy, k100 niewolników.

Profesje wejściowe

Oficer Helldrake, kat z Har Geneth, oficer korsarzy, łowca niewolników, pan bestii.

Profesje wyjściowe

Kupiec, szlachcic.

Szabrownik

Szabrownik jest rzadką profesją nawet wśród Mrocznych Elfów. Kiedy Mroczne Elfy musiały uciekać z Ulthuanu pozostawiły za sobą wiele potężnych artefaktów wraz ze swoimi zmarłymi przodkami. Czasem wysyłają oni szabrownika, aby włamał się do rodzinnej mogiły po pozostawione tam skarby. Magowie często wysyłają szabrownika w prawdopodobne miejsce spoczywania artefaktu. Ubierają oni lekką odzież, aby łatwo było im się poruszać w trudnym i nieprzyjaznym terenie. Zawsze pracują w małych grupkach od 2 do 4 osób w zależności od wagi zadania.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 - - - +2 +10 - - +10 +10 +10 +10 -

Umiejętności

Ukrywanie się na wsi, otwieranie zamków, cichy chód na wsi, wyczucie magicznego alarmu, rozbrajanie pułapek.

Przedmioty

Łom, sztylet, lampa, wytrychy, lina, krótki miecz, szpadel.

Profesje wejściowe

Footpad, szmugler złodziej.

Profesje wyjściowe

Skaut mrocznych elfów, domokrążca, szmugler, złodziej (specjalista).

Uczeni Mrocznych Elfów

Profesje uczonych Mrocznych Elfów

01-10 Astrolog
11-20 Uczeń alchemika
21-30 Uczeń artysty
31-40 Poborca podatkowy
41-50 Zielarz
51-60 Student
61-70 Skryba
71-80 Kapłan
71-81 Handlarz-Lepiej im się powodzi od domokrążców.
91-00 Hell Fay/Czarodziej/Uczeń czarodzieja

Poborca podatkowy

Poborcy odpowiadają za pobieranie podatków, jeśli ktoś się miga poborca ma prawo wezwać straż i przeszukać mieszkanie, zabrać wartościowe przedmioty, a potem torturować biednego elfa.

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 +10 - - +2 +10 - +10 +10 +20 +10 +10 -

Umiejętności

Szacowanie, zastraszenie, czytanie i pisanie, torturowanie, specjalna broń – bicz, geniusz arytmetyczny.

Przedmioty

K3 ochroniarzy, przybory do pisania liczydło.

Profesje wejściowe

Oficer straży miejskiej.

Profesje wyjściowe

Łowca niewolników, kupiec, złodziej, oprawca.

Czarodzieje Mrocznych Elfów

Hell-Fay (Uczeń czarodzieja)
Grimlock (Poziom 1)
Death Hood (Poziom 2)
Witherlock (Poziom 3)
Warlock (Poziom 4)

Klerycy Khaina

Schemat rozwoju Elfickich wiedźm kapłanek Khaina jest taki sam jak zwykłych kapłanek. Co do magii również jest podobnie z PM, przy czym parają się wszelką mroczną magią. Umiejętności podane poniżej kapłanka musi poznać na swojej drodze kapłaństwa.

Umiejętności

Ukrywanie się w mieście, przygotowywanie trucizn, cichy chód w mieście, torturowanie, specjalna broń pięść.

Nowicjuszka Khaina

Hag Sister, Hag Mistress, lub Bride Of Khaine

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 - - - +2 +10 - - +10 +10 +10 +10 -

Umiejętności

Teologia, czytanie i pisanie, wiedza o magicznych pergaminach, jedna umiejętność z wyżej podanych.

Hag Witchers-Poziom 1

(Wszystko tak samo jak w Hag Mistress)

Hag Fiend-Poziom 2

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +20 +10 +1 - +3 +20 +1 +20 +10 +20 +20 +20 +20

Hag Mother-Poziom 3

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +30 +10 +1 +1 +4 +30 +2 +30 +20 +30 +30 +30 +30

Hag Queen-Jest tylko jedna osoba posiadająca poziom 4 (niedostępne dla graczy).

Przetłumaczył i uzupełnił Przemysław Pieszczek “THRUD” e-mail: thrud@friko2.onet.pl

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...