Znam mroczne elfy, ale nie znam realiów, więc za błędy wynikające z tej niewiedzy przepraszam. Zmieniłem nieco szyk pewnych zdań, wyleciały pewne znaki przestankowe, pewne zdania podzieliłem. Oto efekt:
Tabela generacji Mrocznych ElfówSz: k3+2
WW: 2k10+30
US: 2d10+20
S: k3+1
Wt: k3+1
Żw: k3+3
I: 2k10+50
A: 1
Zr: 2k10+30
Cp: 2k10+30
Int: 2k10+40
Op: 2k10+50
Sw: 2k10+30
Ogd: 2k10+10
Język: Dreas_-_tharin
Widzenie w ciemności: 30 m.
Charakter: Zły (lub Chaotyczny)
Wzrost: 175 +k10
Psychologia: Nienawiść do Wysokich Elfów
Punkty przeznaczenia: k3-1, minimum 0
Wiek i zasady odnośnie umiejętności: takie same jak u leśnych elfów.
Typowe umiejętności: Wszystkie Mroczne Elfy mają bystry wzrok. Jeśli będą posiadały drugą umiejętność będzie nią : specjalna broń (kusza samo powtarzalna), torturowanie, zastraszanie – z równą szansą dla każdej. Aby określić pozostałe umiejętności użyj tabeli dla Leśnych Elfów
Profesje wojowników dla Mrocznych ElfówTabela losowania profesji podstawowych:
01-08 Ochroniarz (bez szansy na bardzo silnego)
09-20 Strażnik miejski
21-28 Jeździec Cold One'ów_/ Doomdrake
29-40 Jeździec Dark One'ów_/ Doomsteed
41-45 Robotnik_- Najbiedniejsi przedstawiciele tej rasy pracują jak niewolnicy (nie mają szansy na bardzo silnego i wytrzymałego).
46-58 Marynarz_- Ci wojownicy są strażnikami na statkach Wysokich Elfów, najczęściej później zostają korsarzami.
59-66 Najemnik – Najemnicy szukają zajęcia w dowolny sposób, przeważnie mają więcej wolności od pozostałych Mrocznych Elfów.
66-75 Szlachcic – Stoją najwyżej w hierarchii Wysokich Elfów (bez etykiety).
76-80 Protagonist_- Wolny Mroczny Elf, którego usługi są do wynajęcia . Wojownik i łotrzyk w jednym.
81-85 Żeglarz – Tak jak marynarz.
81-86 Żołnierz – Piechota armii Mrocznych Elfów.
96-00 Wiedźma Elficka – Tylko dla kobiet, mężczyzna może wybrać dowolną powyższą.
Wojownicy Mrocznych Elfów nie mają dostępu do prochu, ani broni palnej.
Korsarze mrocznych łodzi*
W nieskończonej wojnie między Mrocznymi a Wysokimi Elfami bardzo dużą rolę odgrywają jednostki marynarki. Ich marynarka jest potężna, z niezliczoną ilością marynarzy i żeglarzy, ale największą potęgę stanowią Korsarze. Ci doskonale wyszkoleni wojownicy zasilają szeregi sławnych Mrocznych Łodzi. Kiedy taka łódź zbliża się do swego celu, to wszystko, co można usłyszeć, to krzyk Korsarzy i świst bełtów wystrzeliwanych z ich samorepetujących kusz. Bełty bez problemu przebijają lekki pancerz przeciwników przygważdżając ich nie rzadko do pokładu.
Kiedy Mroczna Łódź zbliży się na dostateczną odległość wtedy Korsarze przeskakują na pokład przeciwnika. W pierwszej kolejności idą noże do rzucania, a następnie zabójcze ostrza ich zakrzywionych mieczy. Używają specjalnego rodzaju sieci zwanej Smoczą Szatą, która jest bardzo użyteczna do pozbywania się broni przeciwnika i parowania jego ciosów.
Są oni najbardziej potężnymi oddziałami marynarki, a każdy ich atak kończy się masakrą na statku przeciwnika, po czym wraz z ciałami jest palony.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | +20 | - | - | +4 | +20 | +1 | +20 | +20 | +10 | +20 | +10 | - |
Umiejętności
Rozbrojenie, uniki, żeglowanie, ważenie trucizn, specjalna broń – sieć (Smocza Szata), repetująca kusza, rzucana, silny cios, ogłuszenie, pływanie.
PrzedmiotySztylet, k3 sztylety do rzucania, hak i 10 metrów liny, broń ręczna (topór lub miecz), kusza samorepetująca i 20 bełtów, ubranie marynarza.
Profesje wejścioweMarynarz, niewolnik.
Profesje wyjścioweKapitan korsarzy, majtek pokładowy.
Kapitan Mrocznej Łodzi*
Każda Mroczna Łódź ma kapitana, który swoją magiczną mocą kieruje statkiem. Dogląda również wszystkich działań na statku jak kasztelan w zamku. Podczas walki obsługuje Bolt Thrower. Dowodzi również swoimi ludźmi podczas ataków na przybrzeżne miasta.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +30 | +30 | +2 | +1 | +8 | +30 | +2 | +30 | +30 | +20 | +30 | +10 | - |
Umiejętności
Akrobatyka, zastraszenie, wiedza o łodziach, specjalna broń Bolt Thrower, parująca, taktyka.
PrzedmiotySztylet, k3 sztylety do rzucania, broń ręczna, morskie ubranie.
Profesje wejścioweArtylerzysta, korsarz.
Profesje wyjścioweArtylerzysta, kasztelan (zdobytego miasta, fortu, itp.), generał Mrocznych Elfów, nawigator, morski kapitan, handlarz niewolników.
Mroczna straż z Naggaroth*
Mroczna straż z Naggaroth to honorowa straż samego króla mrocznych elfów. Ich siedzibą jest Sanktuarium Bólu w centrum miasta. Przynależność do mrocznej straży to największy zaszczyt, jaki może zdobyć każdy Mroczny Elf. Cel jest prosty: bezpośrednio chronić i służyć swemu panu. Wykonują swoje obowiązki z fanatycznym zacięciem. Kiedy Król sam pojawia się na polu bitwy, wtedy zawsze otoczony jest przez oddział czarnych rycerzy będących jego strażą.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +30 | - | +1 | +1 | +4 | +10 | +1 | +30 | - | +10 | +20 | +30 | - |
Umiejętności
Uniki, specjalna broń dwuręczna (halabarda), bijatyka, silny cios, raniący cios.
PrzedmiotyZdobiony kościany sztylet, pełna zbroja płytowa, halabarda, hełm, miecz, miecz dwuręczny, ubranie z herbem Naggaroth.
Profesje wejścioweStrażnik miejski, kat z Har Geneth, helldrake, żołnierz.
Profesje wyjścioweOficer mrocznej straży.
Oficer Mrocznej Straży*
Elita Mrocznej Straży z Naggaroth to oficerowie tej formacji. Wywodzą się ze szlacheckich rodów, a na swoją pozycję zasłużyli sobie wieloletnią służbą swemu Panu.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +30 | - | +2 | +1 | +6 | +20 | +2 | +30 | +10 | +20 | +20 | +30 | - |
Umiejętności
Zastraszenie, taktyka.
PrzedmiotyAmulet z rangą oficera, pieczęć oficerska, oddział Mrocznych Strażników z Naggaroth (20).
Profesje wejścioweMroczny Strażnik z Naggaroth.
Profesje wyjścioweKasztelan, generał mrocznych elfów, szlachcic.
Kierowca rydwanu*
Kiedy niebo ściemnieje od lecących bełtów, a powietrze przepełnią krzyki umierających, ziemia zaczyna drżeć pod kołami rydwanów Mrocznych elfów pędzących na wroga. Wróg ma jedynie chwilę na to, aby odwrócić się i uciekać, zanim rydwany do nich dotrą. Rydwany ciągnięte przez przerażające specjalnie ćwiczone Cold One wywołują strach i panikę w szeregach wroga. W imię swojego boga i wodza przejeżdżają po umierających przeciwnikach miażdżąc ich miękkie kości metalowymi kołami.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | +20 | +1 | - | +6 | +20 | +1 | +20 | +20 | +10 | +20 | - | - |
Umiejętności
Bardzo zręczny, opieka nad zwierzętami, prowadzenie rydwanu, specjalna broń (bicz).
PrzedmiotyRydwan, sztylet, para Cold One, włócznia, miecz, bicz.
Profesje wejścioweStrażnik miejski, Doomdrake, Helldrake, najemnik, żołnierz.
Profesje wyjścioweKapitan najemników, pan bestii.
Strażnik miejski
Mroczne Elfy żyją w zagrożeniu i strachu nie tylko przed tym co na zewnątrz, ale również przed ich wewnętrznymi wrogami. Miasta wysokich Elfów są bardzo niebezpieczne, wiele domów szlacheckich dopuszcza się zabójstw wprost na ulicy. Nie może się obejść również bez jakiejś masakry, bądź rytualnych mordów i wszelkich innych brutalnych zabójstw. Z zewnątrz natomiast przez cały czas nękane są przez pomioty chaosu chciwie patrzące na miasto chcąc je zamienić w ruinę i ograbić.
Aby ochronić miasto przed wewnętrznymi i zewnętrznymi wrogami Mroczny Lord zatrudnia wielu strażników. Są oni zwani strażnikami miejskimi i jako tacy specjalnie trenowani przez specjalistów Mrocznego Lorda. Są lepiej wyćwiczeni i zorganizowani niż jacykolwiek żołnierze poszczególnych rodów szlacheckich. Specjalnie trenowani w posługiwaniu się włóczniami i kuszami, aby bronili murów miejskich. Jedynie tych niewielu wrogów, którzy przetrwają deszcz bełtów lecących z murów ginie od włóczni. Kiedy Mroczny Lord wyrusza na wojnę część tych oddziałów również z nim wyrusza, ale większość zawsze zostaje w mieście, aby nie dopuścić do zbytniego przelewu krwi na ulicach.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +10 | +10 | - | - | +2 | +10 | +1 | +10 | - | - | +10 | - | - |
Umiejętności
Uniki, sekretny język (bitewny mrocznych elfów), specjalna broń (kusza samorepetująca), silny cios, raniący cios.
PrzedmiotyPałka, broń ręczna, hełm, halabarda, kusza samorepetująca i 20 bełtów, koszulka kolcza z rękawami.
Profesje wejścioweNajemnik, żołnierz.
Profesje wyjścioweMroczny strażnik, oficer straży miejskiej, kat z Har Ganeth.
Oficer straży miejskiej*
Oficer straży miejskiej w społeczności wysokich elfów nie pełni tylko roli militarnej, ale jest również sędzią. W wielu drobnych sprawach oni sami są sądem, sędziami, i mogą skazać na dowolną według nich należną karę. Bardzo często rodziny szlacheckie tak manipulują strażą miejską, aby ci zajęli się ich przeciwnikami. Podają miejsca, w których ich rywale będą przeprowadzali zakazane transakcje, a wówczas oficer z takimi informacjami udaje się tam z oddziałem strażników miejskich i pozbywa się problemu. Bywa, iż jedni oficerowie mają powiązania z jedną rodziną szlachecką, a inni z inną. Wówczas dochodzi do bardzo zaciekłej rywalizacji, która może w przyszłości zaowocować rozłamem oddziałów straży miejskiej. Wielu bardzo ambitnych oficerów wyłapuje wszystkich – robiąc sobie przy okazji bardzo wielu wrogów. Znikają oni wówczas w niewyjaśnionych okolicznościach, a po pewnym czasie są odnajdywani bez tchu w piersiach z widocznymi znakami po torturach na ciele. Bardzo często to jeden z ich podwładnych zdradza swojego oficera.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | +20 | +1 | - | +4 | +20 | +2 | +20 | +10 | +20 | +20 | +10 | - |
Umiejętności
Prawo, zastraszenie, krasomówstwo, czytanie i pisanie, jeździectwo, sekretny język (bitewny mrocznych elfów), specjalna broń (bicz), taktyka.
PrzedmiotyKsiążka obowiązujących praw, rumak, bicz.
Profesje wejścioweStrażnik miejski.
Profesje wyjścioweSierżant najemników, złodziej, poborca, minister prawa.
Generał mrocznych elfów*
Generałami Mrocznych Elfów zostają elfy nie posiadające żadnych skrupułów i czekające tylko, aż ich rywal polegnie na polu walki, a czasem nawet mu w tym pomagają. Dążyli do swego stanowiska po trupach. Są niezmiernie chciwi i nienawidzą kandydatów na swoje stanowisko, ani elfów, których stanowiska chcieli by zająć. Sekretne spotkania, zabójstwa, trucizny, sabotaż_- to wszystko jest codziennością dla Generała. Zrobi on wszystko, aby utrzymać swą pozycję.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +30 | - | +1 | +1 | +6 | +30 | +2 | +40 | +10 | +30 | +30 | +30 | - |
Umiejętności
Heraldyka, wiedza o rodzie, historia, wpływy, zastraszenie, taktyka.
PrzedmiotyCzarna zbroja i tarcza z demonicznymi motywami, k4 ochroniarzy, miecz wspaniale wykonany i zdobiony, zdobiona zbroja.
Profesje wejścioweKorsarz, oficer mrocznej straży, oficer Helldrake, kapitan najemników.
Profesje wyjścioweSzlachcic, złodziej.
Doomdrake
Prawie wszyscy mężczyźni szlacheckiego urodzenia są wysyłani na militarny trening na Doomdraków. Doomdrake są elitą kawalerii Mrocznych Elfów. Są oni potężnie opancerzonymi wojownikami dosiadającymi przerażające Cold One. Stanie się Doomdrake jest dla młodego elfa wielkim zaszczytem i powodem do dumy. Zanim się tak jednak stanie przechodzi przez istne piekło, jest bity i katowany przez oficerów oraz Helldraków. W momencie stania się pełnowartościowym Helldrakiem elf zdaje sobie sprawę, iż jest członkiem elity, a po pierwszym udziale w walce przez cały czas będzie szukał sposobności do jej powtórzenia i stania się Helldrakiem. Po pewnym czasie mogą spokojnie wrócić do swego szlacheckiego i wygodnego życia. Jest powszechnie wiadome dla każdego młodego szlachcica, że jeżeli chce przeżyć w niezwykle ciężkich realiach Mrocznych Elfów musi przejść przez trening Doomdraków i Helldraków.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +10 | +10 | - | - | +2 | +10 | +1 | +10 | - | - | +10 | - | - |
Umiejętności
Opieka nad zwierzętami – Cold One, uniki, jeździectwo – Cold One, sekretny język bitewny, specjalna broń (kusza samopowtarzalna), lanca.
PrzedmiotyKoszulka kolcza, Cold One, hełm, tarcza, miecz.
Profesje wejścioweSzlachcic.
Profesje wyjścioweKierowca rydwanu, helldrake, szlachcic.
Doomsteed_/ Jeździec Dark One*
Doomsteeds są lekką kawalerią Mrocznych Elfów. Jej szeregi wypełniają ochotnicy wywodzący się z niższych warstw społecznych. Atakują przeciwnika na swoich szybkich mrocznych rumakach i zmuszają ich do kontr szarży, a kiedy ci zaczynają się zbliżać jeźdźcy strzelają ze swych zabójczych kusz przyśpieszając zarazem i uciekając wrogom. W czasie kiedy nie uczestniczą w żadnej z wojen spełniają rolę przepatrywaczy, a nawet polują na zbiegłych więźniów.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +10 | +10 | - | +1 | +2 | +10 | +1 | +10 | - | - | +10 | - | - |
Umiejętności
Opieka nad zwierzętami – koń, uniki, jeździectwo, specjalna broń (kusza samopowtarzalna), woltyżerka.
PrzedmiotyMroczny rumak, miecz, kusza (25% na samopowtarzalną), pancerz skórzany, 20 bełtów, siodło i uprząż, topór.
Profesje wejściowePrzepatrywacz, cień.
Profesje wyjścioweKierowca rydwanu, skaut Mrocznych Elfów, oficer Doomsteed.
Oficer Doomsteed*
Oficer Doomsteed musi być pewny siebie i posiadać wielką odwagę. Bardzo często tylko on i jego mały oddział poruszają się po terenie wroga nie mogąc liczyć na wsparcie innych. Niebezpieczeństwo stanowią zasadzki sług chaosu, zbiegłych niewolników, a nawet własnych żołnierzy. Nielubiany oficer może bardzo łatwo zginąć w “wypadku”, polec od “źle” wystrzelonego bełtu, itp. Przez cały czas musi pracować nad tym, aby utrzymać respekt swoich żołnierzy, a jeszcze lepiej, jeśli będzie w niech wzbudzał strach.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | +30 | +1 | +1 | +6 | +30 | +2 | +30 | +30 | +30 | +30 | +20 | - |
Umiejętności
Tropienie, zastraszenie, wyczucie kierunku, silny cios, taktyka.
PrzedmiotyKoszulka kolcza, nóż ukryty w bucie, hełm, kusza samopowtarzalna, 20 bełtów, mroczny rumak.
Profesje wejścioweDoomdrake.
Profesje wyjścioweSkaut, Helldrake.
Kat z Har Ganeth*
Kat z Har Ganeth znakiem śmierci dla wszystkich więźniów w Har Ganeth. Są oni najbardziej znienawidzeni przez Wysokie Elfy. Torturują rytualnie swoje ofiary na ołtarzach poświęconych Khainowi składając zarazem ofiarę swemu mrocznemu bogu. Po tym jak poświęcą nieszczęśnika, zdzierają z niego skalp pozostawiając sobie, a czaszkę wysyłają na plac czaszek w Naggaroth. Walcząc ze skalpem czują potęgę Khaina mającą ich w swojej opiece.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | - | +2 | - | +4 | - | +1 | +10 | +10 | - | +20 | +10 | - |
Umiejętności
Celny cios, specjalna broń dwuręczna, silny cios, raniący cios, zapasy.
PrzedmiotyPełna zbroja płytowa, hełm, nóż do skalpowania, topór dwuręczny, miecz.
Profesje wejścioweStrażnik miejski, żołnierz.
Profesje wyjścioweHandlarz niewolników, mroczny strażnik Naggaroth.
Helldrake*
Wielu Doomdraków nie jest w stanie przetrwać zabójczych ćwiczeń i późniejszych walk. Ci jednak, którym się to uda przeważnie stają się Helldrakami- najlepszymi wojownikami Armii Mrocznych Elfów. Są oni panami na polu walki. Przed każdą bitwą nie tylko oferują Khainowi dusze swoich ofiar, ;ecz oferują mu również swoje dusze. Noszą symboliczne szaty pogrzebowe, przez co wzbudzają strach w swych przeciwnikach. Również ich nieprzerywalny śpiew przypominający śmierć idącą zebrać swe żniwo wywołuje przerażenie. Po pierwszym ataku Helldraka jego Cold One wpada w furię i nikt i nic nie jest w stanie go powstrzymać od zadawania śmierci przeciwnikowi. Tak samo z resztą dzieje się z Helldrakami. Ci, którzy przeżyją bitwę przeprowadzają “rytuał samowskrzeszenia” modląc się nieustannie do Khaina i wypijając krew swoich ofiar. Modląc się składają obietnicę Khainowi, iż znajdą śmierć w następnej bitwie. Po tym rytuale mogą wrócić do normalnej społeczności, ale zawsze w nich pozostaje świadomość, iż są nie do końca żywi.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | - | +1 | +1 | +4 | +20 | +2 | +20 | +10 | +10 | +20 | +10 | - |
Umiejętności
Opieka nad zwierzętami – Cold One, uniki, jeździectwo – Cold One, śpiew, sekretny język bitewny, specjalna broń (lanca), dwuręczna, silny cios, raniący cios.
PrzedmiotyPełna zbroja płytowa, tarcza, miecz dwuręczny, szata z pogrzebowymi runami, lanca, Cold One z uprzężą.
Profesje wejścioweDoomdrake, Doomsteed oficer.
Profesje wyjścioweMroczny strażnik z Naggaroth, kierowca rydwanu, Helldrake oficer, szlachcic.
Helldrake oficer*
Oficerem Heldraków może zostać jedynie bardzo pobożny i żądny krwi Helldrake. Jest on dowódcą oddziału Helldraków. Żądają oni respektu i natychmiastowego wykonywania ich rozkazów. Jeśli rozkazy nie będą wykonane mają gotowe kary, które mogą być zabójcze, przez co wzbudzając strach w swoich podwładnych. Bardzo często ubierają się w takie same ubrania jak jeźdźcy zagłady, którymi w przeszłości byli.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +40 | - | +2 | +1 | +8 | +30 | +2 | +30 | +10 | +20 | +30 | +20 | - |
Umiejętności
Teologia – Khain, zastraszenie, krasomówstwo, specjalna broń (bicz), taktyka.
PrzedmiotyZdobione szaty z symbolem Khaina (noszone pod zbroją), róg, rytualny sztylet z meterycznego metalu.
Profesje wejścioweHelldrake.
Profesje wyjścioweGenerał Mrocznych Elfów, szlachcic, handlarz niewolników.
Elficka wiedźma
Wiedźmy Elfie są ciągle pięknymi, przerażającymi sługami Khaina. Stają się nimi najbardziej złe i żadne krwi kobiety Mrocznych Elfów będąc wojowniczkami Khaina. Podczas walki ich miecze przecinają ciało przeciwnika z niezwykłą łatwością, a kiedy tylko wyczują krew ich krzyk wzbudza strach w najwprawniejszych wojownikach Wysokich Elfów.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | - | +1 | - | +2 | +10 | +1 | - | +10 | - | +10 | +10 | - |
Umiejętności
Akrobatyka, szybki refleks, taniec, szaleńczy atak, zastraszenie, śpiew, silny cios.
PrzedmiotyKoszulka kolcza, para zakręconych sztyletów ofiarnych, para ząbkowanych mieczy.
Profesje wejściowe(Jest otwarta tylko dla kobiet), dowolna profesja podstawowa.
Profesje wyjścioweNowicjuszka Khaina, kapłanka Khaina.
Rangery Mrocznych Elfów
Podstawowe profesje Rangerów dla Mrocznych Elfów
01-15 Łowca nagród – Łowcy nagród są sławnymi łowcami, którzy są zatrudniani przez lordów Mrocznych Elfów, aby łapali ich zbiegłych niewolników. Są twardzi i zimnokrwiści, nie posiadają skrupułów – ważna jest tylko zapłata (do profesji z podręcznika dodaj umiejętność kusza samopowtarzalna i przedmiot kusza samopowtarzalna).
16-30 Myśliwy
31-35 Pilot – Bardzo pożyteczny podczas nawigacji wielu wypraw flot Mrocznych Elfów.
36-45 Poszukiwacz – Poszukują złóż szlachetnych minerałów i złota.
46-70 Cień
71-75 Traper
76-90 Pan bestii – Odpowiada za trening zwierząt i bestii.
91-0 Wybór gracza – Jeździec Dark One, przepatrywacz, lub banita.
Skaut*
Skauci Mrocznych Elfów są chyba najbardziej wzbudzającymi strach oddziałami w całej armii Mrocznych Elfów. Nikt nigdy nie może być pewien gdzie i kiedy uderzą. Wielu Wysokich Elfów poległo zaraz za murami swych “bezpiecznych” domostw, nie wiedząc nawet kto ich zabił. Skauci są twardzi i wytrzymali, potrafią bardzo dobrze poradzić sobie w dziczy jaka panuje w całym Naggaroth. Niektórzy z nich podróżują do północnych wież wartowniczych i wypatrują zbliżających się band chaosu. Część z nich zna doskonale drogę jaskiniami przez Góry Czarnego Grzbietu, które to pozostają wyzwaniem dla każdego z młodych skautów. Droga ta jest długa, niebezpieczna i dla większości próbujących “ostatnia”.
Prawie w ogóle nie mają nic wspólnego z skautami wywodzącymi się z Imperium, ani innych ludzkich prowincji. Ich głównymi zadaniami są : wkraść się w nocy do obozu wroga, zabić śpiących przeciwników i ich głowami udekorować drogę przed obozem wroga (aby wzbudzić strach w przeciwniku – 70% oddziału nie ma ochoty iść dalej).
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | +40 | +1 | +3 | +6 | +30 | +1 | +10 | +20 | +10 | +30 | - | - |
Umiejętności
Opieka nad zwierzętami, ukrywanie się na wsi i w mieści, cichy chód na wsi i w mieście, tropienie, polowanie*, wyczucie kierunku, jeździectwo, sekretne znaki – rangerów Mrocznych Elfów, zakładanie i rozbrajanie pułapek, specjalna broń – kusza samopowtarzalna, celny cios, silny cios.
PrzedmiotySztylety ukryte w butach i pasie, kusza samopowtarzalna, miecz, 20 bełtów.
Profesje wejścioweŁowca nagród, Doomsteed, cień, myśliwy, szabrownik.
Profesje wyjścioweZabójca Mrocznych Elfów, pan bestii, naprowadzacz.
* Polowanie – postać posiadająca tą umiejętność ma wprawę w polowaniach, dzięki czemu nie ma ujemnego modyfikatora do celów poruszających się. Umiejętność ta jest również potrzebna, aby bardzo blisko, bezszelestnie zbliżyć się do ofiary (+10, sumowane z cichym chodem). Skauci mrocznych elfów są równie dobrze wprawieni w polowaniach na zwierzęta jaki i na Wysokie Elfy i często dzięki tej umiejętności wielu ich przeciwników pada zanim zdołają zrozumieć co się dzieje.
Cień
Cienie są doświadczonymi wojownikami, którzy zamiast atakować w konkretnych formacjach, uderzają niespodziewanie spod cieni drzew. Patrole Wysokich Elfów i karawany jadące przez las często padają ofiarami cieni, którzy bezlitośnie atakują z zasadzki. Mimo iż są słabsi od skautów, to jednak są groźnymi przeciwnikami dla Wysokich Elfów, gdyż zawsze atakują w dużej ilości.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +10 | +10 | - | +1 | +2 | +10 | - | +10 | - | - | +10 | - | - |
Umiejętności
Ukrywanie się na wsi, cichy chód na wsi, ukrywanie się w cieniu*, specjalna broń – kusza samopowtarzalna, pięść, bijatyka.
PrzedmiotyCzarne ubranie, sztylet, garota, 20 bełtów, kusza samopowtarzaln.
Profesje wejścioweMyśliwy, złodziej.
Profesje wyjścioweSkaut, Doomsteed, Pan bestii, niewolnik.
Pan bestii
Mroczne Elfy nie są licznym narodem, dlatego też w walkach pomagają im różne bestie. Większość z nich jest używana również przez bandy chaosu. Ich treningiem zajmują się Panowie Bestii, którzy później towarzyszą swoim “ulubieńcom” w różnych wyprawach. Zdarza się, iż bestie specjalnie wyćwiczone nie są pomocne jedynie w bezpośrednim starciu, ale i także podczas pościgu za uciekającymi wrogami, polowaniach na zbiegłych niewolników i ochronie ważnych budowli.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +10 | +10 | +1 | - | +8 | +2 | +10 | - | +10 | +10 | +10 | +10 | - |
Umiejętności
Opieka nad zwierzętami, posłuch u zwierząt, uniki, specjalna broń (bicz), silny cios.
PrzedmiotyBicz (-1 do OB.), koszulka kolcza, miecz, gwizdek, kilka psów nocy (lub podobnych bestii chaosu) lub jednego wojennego Cold One.
Profesje wejścioweŁowca nagród, cień.
Profesje wyjścioweŁowca nagród, władca bestii.
Władca bestii*
Władcy bestii nie tylko zajmują się trenowaniem swoich “pupilków”, ale także urządzają na nie polowania. Po całym świecie podróżują w poszukiwaniu najlepszych okazów. W polowaniach często pomagają im skauci. Zajęcie to jest niebezpieczne, ale ci, którzy zdołają przeżyć stają się bardzo doświadczonymi i znanymi Elfami.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | +20 | +2 | +1 | +6 | +30 | +1 | +30 | +20 | +20 | +20 | +20 | - |
Umiejętności
Trenowanie zwierząt, cichy chód na wsi, zakładanie pułapek, specjalna broń (sieć) , bicz, ogłuszenie, prowadzenie rydwanu.
PrzedmiotyKlatka wzmacniana żelazem, pałka, sztylet, wielka sieć, sieć, bicz.
Profesje wejścioweSkaut mrocznych elfów, myśliwy, cień, traper, pan bestii.
Profesje wyjścioweHandlarz niewolników.
Łotrowskie profesje Mrocznych Elfów
Podstawowe profesje łotrowskie dla Mrocznych Elfów
01-10 Rajfur- Doskonale znają miasta Mrocznych Elfów. Eskortują często szlachetnie urodzonych, poszukujących przyjemności, przez złe dzielnice swego miasta.
11-15 Żebrak- Bez komentarza. Mają tendencje do ginięcia od ciosów od lepiej usytuowanych, lub bycia poświęconymi w rytuałach.
16-25 Entertainer- Mroczne elfy nie utraciły całkowicie więzi ze sztuką. Mimo iż jest ona trochę inna, to mimo wszystko są elfy, które dostarczają tego rodzaju doznań.
26-35 Footpad
26-36 Strażnik więzienny
46-55 Domokrążca_- Próbuje sprzedać to co posiada.
46-56 Szabrownik_- Wiele starożytnych ruin i miejsc znajduje się w pobliżu Naggaroth. Szabrownicy próbują odnaleźć sekretne skarby z tych miejsc. Bardzo niebezpieczna profesja.
66-80 Łowca niewolników
81-85 Szmugler-są oni członkami załóg statków, którzy szmuglują zakazane dobra do Starego Świata, często przyjmując w zamian niewolników, lub inne dobra potrzebne ze Starego Świata.
86-00 Złodziej
Łowca niewolników Mrocznych Elfów
Niewolnictwo jest dochodową instytucją, a stanie się niewolnikiem początkiem krótkiej i mizernej egzystencji. Po pojmaniu są oni torturowani i wykorzystywani do ciężkich robót. Jeśli nie ma potrzeby utrzymywać ich przy życiu to zostają rytualnie poświęceni. Łowcy nie tylko pojmują przegranych w bitwach przeciwników, ale również jak się często zdarza wyruszają wraz z Czarnymi Arkami na polowania.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +10 | +10 | +1 | - | +2 | +10 | - | +10 | - | - | +10 | - | - |
Umiejętności
Jeździectwo, specjalna broń – sieć, bicz, raniący cios, silny cios.
PrzedmiotyKlatka, pałka, 3k6 kajdan, 2k6 niewolników.
Profesje wejścioweKat z Har Geneth, strażnik więzienny, cień.
Profesje wyjścioweHandlarz niewolników, kupiec, oprawca.
Handlarz niewolników*
Handlarze niewolników są ważnymi osobami w społeczności Mrocznych Elfów. Są oni nie tylko odpowiedzialni za sprzedawanie i obrót żywym towarem, ale również muszą utrzymywać ich w ryzach. To właśnie tam można się najszybciej dowiedzieć o okrucieństwie Mrocznych Elfów. Mroczne Elfy obawiają się rewolty niewolników, dlatego handlarze muszą stosować często bardzo drastyczne metody, aby powstrzymać ich od burzenia się. Kiedy jednak już wybuchnie to pierwszymi celami na których będą chcieli się zemścić niewolnicy będą ich “opiekunowie”.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | +20 | +2 | +1 | +4 | +20 | +1 | +30 | - | +20 | +30 | +10 | - |
Umiejętności
Szacowanie, zastraszenie, krasomówstwo, silny cios, torturowanie.
PrzedmiotyBicz, cele, strażnik więzienny, k10 ochroniarzy, k100 niewolników.
Profesje wejścioweOficer Helldrake, kat z Har Geneth, oficer korsarzy, łowca niewolników, pan bestii.
Profesje wyjścioweKupiec, szlachcic.
Szabrownik
Szabrownik jest rzadką profesją nawet wśród Mrocznych Elfów. Kiedy Mroczne Elfy musiały uciekać z Ulthuanu pozostawiły za sobą wiele potężnych artefaktów wraz ze swoimi zmarłymi przodkami. Czasem wysyłają oni szabrownika, aby włamał się do rodzinnej mogiły po pozostawione tam skarby. Magowie często wysyłają szabrownika w prawdopodobne miejsce spoczywania artefaktu. Ubierają oni lekką odzież, aby łatwo było im się poruszać w trudnym i nieprzyjaznym terenie. Zawsze pracują w małych grupkach od 2 do 4 osób w zależności od wagi zadania.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +10 | - | - | - | +2 | +10 | - | - | +10 | +10 | +10 | +10 | - |
Umiejętności
Ukrywanie się na wsi, otwieranie zamków, cichy chód na wsi, wyczucie magicznego alarmu, rozbrajanie pułapek.
PrzedmiotyŁom, sztylet, lampa, wytrychy, lina, krótki miecz, szpadel.
Profesje wejścioweFootpad, szmugler złodziej.
Profesje wyjścioweSkaut mrocznych elfów, domokrążca, szmugler, złodziej (specjalista).
Uczeni Mrocznych Elfów
Profesje uczonych Mrocznych Elfów
01-10 Astrolog
11-20 Uczeń alchemika
21-30 Uczeń artysty
31-40 Poborca podatkowy
41-50 Zielarz
51-60 Student
61-70 Skryba
71-80 Kapłan
71-81 Handlarz-Lepiej im się powodzi od domokrążców.
91-00 Hell Fay/Czarodziej/Uczeń czarodzieja
Poborca podatkowy
Poborcy odpowiadają za pobieranie podatków, jeśli ktoś się miga poborca ma prawo wezwać straż i przeszukać mieszkanie, zabrać wartościowe przedmioty, a potem torturować biednego elfa.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +10 | +10 | - | - | +2 | +10 | - | +10 | +10 | +20 | +10 | +10 | - |
Umiejętności
Szacowanie, zastraszenie, czytanie i pisanie, torturowanie, specjalna broń – bicz, geniusz arytmetyczny.
PrzedmiotyK3 ochroniarzy, przybory do pisania liczydło.
Profesje wejścioweOficer straży miejskiej.
Profesje wyjścioweŁowca niewolników, kupiec, złodziej, oprawca.
Czarodzieje Mrocznych Elfów
Hell-Fay (Uczeń czarodzieja)
Grimlock (Poziom 1)
Death Hood (Poziom 2)
Witherlock (Poziom 3)
Warlock (Poziom 4)
Klerycy Khaina
Schemat rozwoju Elfickich wiedźm kapłanek Khaina jest taki sam jak zwykłych kapłanek. Co do magii również jest podobnie z PM, przy czym parają się wszelką mroczną magią. Umiejętności podane poniżej kapłanka musi poznać na swojej drodze kapłaństwa.
UmiejętnościUkrywanie się w mieście, przygotowywanie trucizn, cichy chód w mieście, torturowanie, specjalna broń pięść.
Nowicjuszka KhainaHag Sister, Hag Mistress, lub Bride Of Khaine
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +10 | - | - | - | +2 | +10 | - | - | +10 | +10 | +10 | +10 | - |
Umiejętności
Teologia, czytanie i pisanie, wiedza o magicznych pergaminach, jedna umiejętność z wyżej podanych.
Hag Witchers-Poziom 1
(Wszystko tak samo jak w Hag Mistress)
Hag Fiend-Poziom 2
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +20 | +10 | +1 | - | +3 | +20 | +1 | +20 | +10 | +20 | +20 | +20 | +20 |
Hag Mother-Poziom 3
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
- | +30 | +10 | +1 | +1 | +4 | +30 | +2 | +30 | +20 | +30 | +30 | +30 | +30 |
Hag Queen-Jest tylko jedna osoba posiadająca poziom 4 (niedostępne dla graczy).
Przetłumaczył i uzupełnił Przemysław Pieszczek “THRUD” e-mail: thrud@friko2.onet.pl
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz