Fechmistrz

2 minuty czytania

Fechmistrz studiuje techniki i strategie walki konkretnym rodzajem oręża. Można ich odnaleźć w całym Starym Świecie, zajmują się oni uczeniem walki bronią. Przeważnie specjalizują się w jednej konkretnej broni lub całej ich grupie.

Schemat rozwoju

SZ: WW: +40 US S: +2 Wt: +2 ŻW: +6 I: +30 A: +3 CP: +20 ZR: +10 INT: +20 OP: +20 SW: +30 OGD

Umiejętności

Szybki refleks, rozbrojenie, uniki, specjalna broń: korbacz, parująca, drzewcowa, halabarda, dwuręczna, silny cios, raniący cios, specjalizacja w broni (100 PD za poziom, za 1 poziom 100 PD, za 2 poziom 200PD, itd. Każdy poziom daje szansę +10 do WW tym konkretnym rodzajem broni.)

Przedmioty

Broń w której się specjalizuje i szkoła fechtunku.

Profesje wejściowe

Kapitan najemników (nie sierżant), Tancerz wojny, rycerz najemny.

Profesje wyjściowe

Takie same jak wejściowe, zabójca.

Adnotacje

Postać musi skończyć profesję wejściową zanim zostanie fechmistrzem. Poza tym musi poddać się następującym nakazom: Musi wybrać broń w której będzie się specjalizować (zanim przejdzie na profesję). I to konkretny rodzaj broni (długi miecz, krótki miecz, itp.), a nie np. broń ręczną. Musi mieć przynajmniej 2 poziom mistrzostwa w broni zanim zacznie specjalizację w kolejnej. Wszystkie inne rodzaje broni poza pierwszym (wybranym na początku) mogą posiadać najwyższy stopień mistrzostwa na pierwszym poziomie.

Zabójca

Zabójcy są plagą Starego Świata. Prawie każda rodzina szlachecka i większość bogatych mieszczan ma na swoich usługach zabójcę. Są to ludzie zajmujący się cichą eliminacją przeciwników swojego pracodawcy. Nie są oni wspaniałym wojownikami (jak sugeruje oryginał z WFRP), atakują nieprzygotowane lub nawet śpiące postacie. Ich podstawowe wyposażenie stanowi sztylet. Nie posługują się innymi rodzajami broni (jak w WFRP, dwuręczną, korbaczami, itp). Często ich sztylety są zatrute, gdyż każdy z zabójców jest specjalistą w przyrządzaniu trucizn. Nie zawsze sami wykonują zadanie, bywa że przyrządzona przez nich trucizna sama działa po uprzednim zaaplikowaniu jej ofierze.

Schemat rozwoju

SZ WW: +20 US: +20 S: +1 Wt ŻW: +2 I: +30 A: +1 CP ZR: +30 INT: +10 OP: +20 SW: +20 OGD: +20

Umiejętności

Ukrywanie i cichy chód w mieście i na wsi, charakteryzacja, ucieczka, uniki, silny cios, celny cios, celny rzut warzenie trucizn, specjalna broń: dmuchawka, rzucana, uliczna, improwizowana.

Przedmioty

Dmuchawka, sprzęt charakteryzatorski, garota, lina z hakiem (10 m) sztylet, 4 fiolki z trucizną, 4 noże do rzucania.

Profesje wejściowe

Łowca nagród, najemnik, szpieg, złodziej, zabijaka.

Profesje wyjściowe

Najemnik, banita, raketer, szpieg, złodziej, łowca czarownic.

Przetłumaczył i uzupełnił Przemysław Pieszczek “THRUD” e-mail: thrud@friko2.onet.pl

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...