Przedmioty odporności to magiczne przedmioty chroniące przed różnymi zagrożeniami. W podręczniku opisane są już takie przedmioty- np. pierścień, który chroni przed magiczną kulą, Uważam, że przedmioty które zapewniają całkowitą odporność są nie fair. Dlatego wprowadziłem przedmioty posiadające procentową odporność. Jeżeli kilka przedmiotów posiada odporności w danej dziedzinie, to są one sumowane – np. postać mająca szatę zapewniającą 14% odporność na ogień i pierścień zapewniający 28% odporność, posiada łączną odporność na ogień 42%.
Znane są przedmioty odporności na:
- ogień,
- wodę,
- ziemię,
- powietrze,
- choroby,
- trucizny,
- zimno,
- czary.
Przedmioty zapewniające odporność mogą mieć dowolną formę – broni, amuletu, szaty, pancerza, pierścienia itd. W przypadku odporności na choroby i trucizny, odporność nadawana przez przedmiot dodawana jest do testów zatrucia lub choroby, w przypadku innych odporności, testowana jest osobno. Należy zauważyć, że przedmioty zapewniają osobną odporność na ogień, wodę, powietrze, ziemię i lód zwykłe i osobną na magiczne. Mogą też zapewniać niewrażliwość wyłącznie na efekt zwykły/magiczny. Przedmioty odporności na czary zapewniają niepodatność na określony rodzaj magii, określonego poziomu – np. 34% odporności na magię elementalną 3 poziomu. Wykonując test odporności rzucamy K100 i jeśli wynik rzutu jest mniejszy lub równy posiadanej niewrażliwości, postać nosząca przedmioty nie dostaje żadnych obrażeń, a jeśli był nie udany, otrzymuje obrażenia normalnie.
Aby lepiej przybliżyć sytuację, podam przykład kilku przedmiotów odporności:
- pierścień – 32% odporności na ogień zwykły i 25% na magiczny,
- miecz – 14% odporności na choroby, 18% na zwykłe zimno i 34% na zimno magiczne,
- tarcza – 55% odporności na magię wojenną 4 poziomu,
- szata – 12% odporności na zwykły wiatr i 48% na zwykłą ziemię.
Oczywiście, zdarzą się sytuacje, kiedy aby uchronić się przed czymś trzeba posiadać przedmioty odporności z kilku dziedzin, np.: bohater zostaje trafiony magicznym meteorytem – dzięki przedmiotom magicznym posiada 12% odporności na magiczny ogień i 55% na magiczną ziemię. Meteor jest płonącym kawałkiem skały (właściwie przeważnie jest to jakiś metal, ale mniejsza z tym), więc potrzeba odporności na ogień i ziemię. Pod uwagę bierzemy mniejszą odporność, toteż w tym przypadku postać będzie miała 12% szans na uniknięcie obrażeń (12% na ogień to mniej niż 55% na ziemię).
Aby przedmiot zapewniał odporność trzeba go mieć we właściwym miejscu – hełm trzymany w plecaku lub miecz trzymany w pochwie nie pomogą swemu właścicielowi.
Na koniec jeszcze uwaga dla MG – nie dawaj BG przedmiotów dających wysokie odporności, raczej zmuś ich do stopniowego kolekcjonowania sprzętu, bo w ten sposób gracze lepiej docenią każdy przedmiot i nie będą się zachowywać jak niezniszczalni pakerzy.
Napisał Chaon. E-mail: chaon@wp.pl
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz