szczury_wroclawia_szpital

Mistrz władania bronią

Uczeń mistrza władania bronią

Klasa zawodowa: wojownik
Nie można po prostu wylosować tej profesji- trzeba znaleźć nauczyciela władania bronią!

W Starym Świecie byli wojownicy, którzy do perfekcji opanowali sztukę władania bronią. Nieraz uczyli swych umiejętności innych, lecz ich usługi są wyjątkowo drogie i trzeba nie lada kiesy, żeby zaspokoić ich żądania. Wielu z nich przeszło na stronę chaosu, lecz większość nadal powstrzymywała inwazję sił zła. Z czasem ich umiejętności i ideały rozprzestrzeniły się. Aby nauczyciel zgodził się na szkolenie, nie trzeba mu koniecznie płacić, lecz wtedy należy wykazać się dużym talentem we władaniu bronią. Nieraz zdarzało się, że Mistrzowie Władania Bronią zostawali rycerzami zakonnymi lub najemnymi. Gdy komuś udało się zostać uczniem czekała go jeszcze długa droga, by zostać mistrzem. Musiał przejść wiele prób i nauka nie zawsze wyglądała tak, jak wielu ją sobie wyobraża. Mistrzowie charakteryzują się dużą cierpliwością, więc uczeń także się musi jej nauczyć. Nauka zajmie K10+5 miesięcy. W tym czasie rozwinięcia zyskiwane są automatycznie. Co miesiąc należy zdać egzamin z tego, czego uczeń się nauczył. Polega na stoczeniu walki z nauczycielem. Według uznania MG oceniana jest efektywność w walce (nie śmiertelnej!). W wypadku, gdy nie zda egzaminu, kończy naukę na bieżącym poziomie. MG decyduje wtedy, ile się nauczył. Za naukę płaci się z góry od 300zk do 400zk, chyba, że uczeń ma Ww powyżej 45 i Op powyżej 40, gdyż nauczyciel uznaje go za godnego bycia uczniem.

Charakterystyka
SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 - +1 +1 +4 +10 +1 - +10 - +10 +10 -

Umiejętności

Oburęczność, uniki, specjalna broń (dwuręczna), specjalne ciosy*

*Mistrzowie władania bronią stosują specyficzne ciosy, które opracowali pierwsi z nich.

Specjalne ciosy

Pchnięcie – bohater posługujący się rapierem może próbować pchnąć przeciwnika. Aby nauczyć się tego, trzeba poświęcić 2K10 dni na naukę. Jeśli chcesz zastosować cios w walce, należy wykonać standardowy test walki wręcz. Pchnięcie zadaje dodatkowo K6 obrażeń. Należy wykonać test siły, czy miecz nie przebije przeciwnika na wylot. Przebicie zadaje dodatkowo K6 obrażeń, 25% szans na nagłą śmierć, przez K4 rundy może tylko parować ciosy. Atakowany może wykonać test inicjatywy w celu uniknięcia ciosu. Nie można parować pchnięcia.

Uczniowie umieją też parować ciosy z modyfikatorem +10.

Przedmioty: Brak

Na koniec nauki nauczyciel daje uczniowi do wykonania zadanie. Zależy ono od uznania MG np. zdobyć określony przedmiot chroniony przez liczne pułapki lub potwory. Nie może być ono zbyt łatwe, gdyż dopiero po wykonaniu tego zadania uczeń ma prawo stać się Mistrzem Władania Bronią.

Mistrz władania bronią

Profesja zaawansowana dla ucznia mistrza władania bronią.

Po pomyślnym zdaniu egzaminu można zostać mistrzem władania bronią. Mistrz opuszcza swojego nauczyciela by dalej szkolić swoje umiejętności. Gdy skompletuje profesję mistrza, może zostać nauczycielem władania bronią. W takim wypadku może szkolić nowych mistrzów, takich, jakim sam kiedyś był.

Charakterystyka
SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +30 - +3 +3 +5 +20 +2 +10 +20 +10 +20 +20 +10

Umiejętności

specjalne ciosy, czytanie, pisanie, może wykorzystywać każdą broń specjalną (z wyjątkiem elfiego łuku, jeśli nie jest elfem), rozbrajanie, silny cios.

Specjalne ciosy

Mistrz posiadając dwa miecze może zaatakować nimi jednocześnie, krzyżując je tak, że głowa przeciwnika jest pomiędzy ostrzami, po czym błyskawicznie odciąć głowę zaciskając ostrza na szyi powodując natychmiastową śmierć. Wykonuje się test Walki wręcz. Atakowany może wykonać test inicjatywy w celu uniknięcia ciosu.

Przedmioty

Mistrz nie dostaje żadnych przedmiotów w związku z profesją.

Profesje wyjściowe

Nauczyciel władania bronią

Nauczyciel władania bronią

Profesja zaawansowana dla mistrza władania bronią.

Żeby zostać nauczycielem, trzeba skompletować profesję mistrza i zdobyć 300 Pd. Nauczyciele mogą szkolić nowych mistrzów. Niektórzy dorobili się niemałych majątków dzięki swoim umiejętnościom.

Charakterystyka
SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +40 - +3 +3 +6 +30 +3 +20 +30 +20 +30 +20 +30

Umiejętności

Bijatyka, zapasy.

Przedmioty

Pas nauczyciela – nauczyciele noszą specjalne pasy, które świadczą o ich umiejętnościach.

Profesje wyjściowe

Łowca nagród, Łowca czarownic, Rycerz najemny.

Autor: Piotr Zintel alias Gillcoralion.
E-mail: pzintel@wp.pl

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...