Łowca Ożywieńców

3 minuty czytania

Łowcą ożywieńców (profesja zaawansowana) może zostać jedynie człowiek. Łowca ten utrzymuje się z zabijania, jak sama nazwa wskazuje-ożywieńców i dostarczaniu ich głów do szeryfa, bądź zleceniodawcy.

Aby móc zostać Łowcą ożywieńców, należy ukończyć dwuletnią szkołę "Łowców" w Altdorfie, a pod koniec zdać trój częściowy egzamin (po ukończeniu tej szkoły, jeszcze przed egzaminem BG zyskuje +10 do Int):

Teoria

Wszelkiego typu pytania teoretyczne (rzut 2k 10 +5 na liczbę pytań i przy każdym pytaniu rzut na Int)*

Test Wytrzymałości

Odbierają mu ubrania i nagi (może być w bieliźnie) wchodzi do klatki, do której wchodzi również mistrz ceremonii (nie będzie go wykorzystywał seksualnie) i uderza go 10 razy mocnym kijem (1 raz lekko- test na Wt (*10) +10 , 2 razy ze średnią siłą – test na Wt (*10) i 7 razy mocno – test na Wt (*10) -10)**.

Jeżeli przejdzie dwie poprzednie części, może przystąpić do trzeciej, najważniejszej części testu:

Praktyka

Mistrz ceremonii tworzy (najlepiej ok. 10) dowolnych ożywieńców (MG może wybrać ożywieńca na jakiego tylko będzie miał ochotę) i wypuszcza go w teren (las, góry- to również do decyzji MG). Dzień później BG zostaje puszczony w pogoń za ożywieńcami (ekwipunek BG zależy od MG) i musi wrócić w ciągu jednego tygodnia wraz z głową jednego z tych żyjących umarlaków.

Gdy BG nie zda egzaminu, będzie mógł zapłacić 25ZK i spróbować ponownie. Po kolejnej porażce, musi odczekać miesiąc i za następne 25ZK, może znów przystąpić do próby zdania egzaminu (po pięciu nieudanych egzaminach, BG musi odczekać rok i dopiero wtedy może przystąpić do egzaminu – oczywiście płaci 25ZK).

* zaliczenie egzaminu teoretycznego:
% poprawnych odpowiedzi stopień

100 mistrzowski 6
75-99 bardzo dobry 4
50-74 przeciętny 3
40-49 słaby 2
0-39 nie zaliczony -

**zaliczenie testu wytrzymałości:
Ilość wytrzymanych uderzeń stopień

10 mistrzowski 6
7-9 bardzo dobry 4
5-7 przeciętny 3
4 słaby 2
0-3 nie zaliczony -

Nie istnieje ocena 5, gdyż musi być jakaś odległość od mistrza, do niższego stopniem osobnika, w końcu mistrz to jednak mistrz.

Od stopnia zależy rodzaj amuletu jaki dostanie BG po zdanym egzaminie.

Średnia stopni z obu egzaminów rodzaj amuletu
(stopień 1 + st.2 egzaminu / 2)
6 złoty z diamentowym kołem w środku
4 złoty ze srebrnym kołem w środku
3 srebrny z diamentowym kołem w środku
2 srebrny ze złotym kołem w środku

Aby otrzymać amulet (jest to coś w rodzaju dyplomu ukończenia), trzeba zaliczyć również trzecią część egzaminu. Posiadanie któregokolwiek z amuletów, wzbudza w innych podziw, gdyż każdy wie, iż ukończenie tejże szkoły jest nie lada wyczynem.

Schemat Rozwoju
SZ WW US S Wt ŻW I A ZR CP Int OP SW Odg
- +30 +30 +2 +2 +6 +30 +2 +20 +20 +20 +30 +30 -

Umiejętności
  • 50% szans na b. silny szósty zmysł
  • B.wytrzymały śledzenie
  • Celne strzelanie tropienie
  • Celny cios uniki
  • Jeździectwo garbarstwo*
  • Oburęczność odporność na choroby
  • Ogłuszenie odporność na trucizny
  • Silny cios wykrywanie magicznych istot
  • B.S. kusza
  • B.S.rzucana

*garbarstwo- Łowcy potrafią szybko i sprawnie zabezpieczać odcięte głowy przed gniciem i zbędnym upływem krwi.

Przedmioty
  • k4 nieprzemakalne worki
  • torba ziół służących do garbarstwa
  • 2k6 ZK
  • broń ręczna
  • koszulka kolcza
  • hełm
  • nagolenniki
  • naramienniki
  • kusza + 10 bełtów
  • k4 noże do rzucania
  • topór półtoraręczny*

*topór półtoraroczny ma 25% szans na jedną właściwość magiczną (WFRP str. 187, rzut losowy), jednak jest to możliwe, gdy postać zda egzamin (na dowolny stopień) za pierwszym razem, lub gdy zda na stopień mistrzowski za którąś z kolejnych prób.

Profesje Wejściowe > Profesje Wyjściowe
Łowca nagród > Najemnik
Zabijaka > Zabijaka
Zabójca > Łowca głów
Łowca czarownic > Zabójca
Zdobywca skalpów > Szampierz
Łowca czarownic

Wykonał Dj Matrix i Assanos.
dj-matrix@go2.pl

Komentarze

0
·
Przydałoby się jeszcze zahaczyć o Mora. W końcu to on jest wrogiem nekromantów.

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...