Kal-Amon

3 minuty czytania

Historia

Kal-Amon był kiedyś najwyższym kapłanem w mieście Bel-Aliad, za czasów kiedy jeszcze władała nim cywilizacja Nehekhary. Gdy Nagash zsyła na kraj zarazę, Kal-Amon przejmuje władzę na czas choroby Króla-Kapłana tego miasta. Kiedy armia Nagasha podchodzi pod miasto, rządny władzy Kal-Amon zawiera układ z Wielkim Nekromantą. W zamian za moc i stanowisko generała w Armii Nagasha, kieruje wojskami Bel-Aliad tak niekorzystnie, że ponoszą druzgocącą klęskę. Części ludności udaje się uciec z miasta, lecz reszta zostaje stracona. Nagash dotrzymuje obietnicy, ale najpierw zamienia Kal-Amona w hekatomba. Po zwycięstwie armii Nagasha i pojmaniu króla Alcadizaara, Kal-Amon powraca ze swoim nowym panem do Nagashizzar. Po ataku skavenów i zabiciu Nagasha, Kal-Amon ucieka z Nagashizzar i niedługo później dołącza do Arkhana Czarnego biorąc udział w splądrowaniu Bel-Aliad, które według niego, było jego własnością. Przez kilka następnych stuleci walczy wraz z Arkhanem w wielu bitwach. Na 500 lat przed narodzeniem Sigmara opuszcza ziemie Nehekhary, przekracza Trupia Dolinę i zatrzymuje się w Świątyni Czaszek leżącej w przeklętej dżungli. Po ponad stu latach udaje się na Zaginiony Płaskowyż. Natyka się tam na plemię Charrakhinów i toczy trudną bitwę w której ginie większość jego ożywieńców. Charrakhinowie zostają pokonani i rozpraszają po górach, a Kal-Amon zakłada fortecę wewnątrz góry pod którą toczyła się bitwa, którą na pamiątkę nazywa Górą Arachnos. Gdy dowiaduję się o zmartwychwstaniu Nagasha i jego ataku na imperium, opuszcza swoją warownię i udaje się na północ. Na drodze staje mu armia skavenów, pragnąca zająć Nagashizzar pod nieobecność Wielkiego Nekromanty. Kal-Amonowi udaje się powstrzymać skavenów, lecz kiedy dowiaduje się o klęsce Nagasha powraca do góry Arachnos. Zmuszony znów stawić czoło Charrakhinom zawiera z nimi układ na mocy którego opuszcza Zaginiony Płaskowyż wraz z całym swym wojskiem znajdującym się w Górze Arachnos i udaje się w centralne regiony Południowych Krain. Toczy walkę z napotkanymi plemionami jaszczuroludzi i tworzy z nich nowych ożywieńców. Dociera do starożytnego miasta Zlatlan, będącego we władaniu Slannów, jego armia zostaje pokonana, a on sam zabity. Po kilku miesiącach odradza się i ucieka z powrotem do Krain Umarłych, gdzie przyłącza się do niego kilku hekatombów i razem udają się na pustynię. Krążą plotki, że Kal-Amon zbudował na pustyni grobowiec-twierdzę i przebywa w niej po dzień dzisiejszy, lecz nikt nie wie, gdzie się ta twierdza znajduje.

Charakterystyka
SZ WW US S Wt ŻW I A ZR CP INT OP SW OGD
5 57 52 5 5 23 50 2 34 78 59 69 79 0

Wygląd

Kal-Amon wyglądem nie różni się zbytnio od przeciętnego hekatomba, z tym że ma na sobie wiele ozdób, a jego ubrania i laska są o wiele lepszej jakości niż u innych hekatombów.

Charakter: Zły

Przedmioty
  • Naszyjniki, pierścienie i bransoletki ze złota, łącznie warte 347 ZK.
  • Laska pustynnego węża – K6 razy dziennie może rzucić czar przyzwanie szkieletów z pierwszego poziomu magii nekromantycznej, trafienia nią zadane działają jak ukąszenie węża – ofiara musi wykonać test zatrucia, albo umrze po 2K6 rundach.
  • Magiczny naszyjnik – 35% odporności na ziemię i 10% odporności na ziemię magiczną.
  • Magiczny wisiorek – 45% odporności na ogień zwykły i 25% na magiczny.
Cechy psychologiczne

Odporny na wszelkie oddziaływania psychologiczne, wywołuje strach we wszystkich istotach żywych i grozę w mających poniżej 3 metrów.

Punkty magii: 70

Zasady specjalne

Tak, jak wszyscy hekatombowie, nie musi być kontrolowani i może dowodzić innymi ożywieńcami jako bohater. Trafienie dłonią- ostrzem ma 45% szans na spowodowanie infekcji ran i 5% na spowodowanie grobowej zgnilizny. Posiada umiejętność medytacji i może jej używać w celu odzyskiwania punktów magii. Posiada specjalną zdolność ożywiania innych ożywieńców znajdujących się w zasięgu 48 metrów od nich. Może nawet powołać do życia tych ożywieńców, którzy zostali zniszczeni (po bardziej szczegółowe zasady zajrzyj do artykułu „Hekatomb”). Jedno ożywienie zabiera 1 punkt magii i 1 rundę. Jeśli Kal-Amon zostanie zabity zwykłą bronią, powraca do życia po 3 miesiącach. Jeśli zostanie zabity magiczną bronią lub magią nie powróci do życia, lecz jeśli zostanie zabity zwykłą bronią, a po „śmierci” przeszyty magiczną, powróci do życia, nawet jeśliby został przeszyty magiczną bronią nie wiem ile razy. Ponieważ jego ciało jest bardzo suche, jest on łatwopalny i jeśli spłonie, jest doszczętnie zniszczony. Dodatkowo, Kal-Amon może wskrzeszać innych hekatombów – pochłania to 5 punktów magii.

Napisał Chaon. E-mail: chaon@wp.pl

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...