Artefakty

8 minut czytania

Broń

Sztylety

Sztylet zabójców "Frequar"

Jest to sztylet legendarnego zabójcy, Asdern Jugre, używał go wraz z amuletem Argradis. Wyposażony w te dwa przedmioty był w stanie zabić nawet najsilniejszego przeciwnika – atakując z zaskoczenia i niezauważenie znikając. Po jego śmierci obydwa artefakty zostały rozdzielone.

WW I O P
- +30 -2 -20

Specjalne: Podwójne obrażenia przy ciosie w plecy z zaskoczenia.

Miecze

Miecz długi "Grundgebringer"

Miecz ten był własnością Bernharda, który stał na czele armii najemnej. Walczył z nią przeciw najazdom skavenów w Księstwach Granicznych. Poległ w wielkiej bitwie, przeciw hordzie skavenów, na czele których stał Thanquol.

Gdy Bernhard zginął, miecz objawił swoją prawdziwą moc, przez co połowa pola walki stanęła w ogniu. Od tamtego czasu miecz zaginął i nikt o nim nie słyszał. Wiadomo jednak, że miecz by pomścić śmierć właściciela stracił prawie całą magiczną moc. Lecz nadal zwiększa on skuteczność walczącego nim wojownika.

WW I O P
+10 - +1 -

Miecz krótki "Fletcher"

Został wykuty przez krasnoludzkich mistrzów kowalstwa. Choć jest to krótki miecz to jego skuteczność była porównywalna ze skutecznością mieczy dwuręcznych.

Pierwszym właścicielem był krasnolud, wojownik Harkon Skullsplitter, który poległ w walce z rycerzami chaosu. Spaczenie nadało mu nową cechę, a mianowicie broń rozkoszuje się śmiercią, wydaje rozpaczliwe dźwięki jeszcze gorsze od tych, które wydają konający przeciwnicy.

WW I O P
- - +2 -

Specjalne: Broń krzyczy, jeżeli zabije się nią kogoś.

Miecz półtoraręczny "Smocze ostrze"

Wykuty bardzo dawno temu przez elfich mistrzów i nasączony potężną magia miecz. Wraz z nim zostało wykutych kilka podobnych, o równie wielkich mocach. Intensywna energia, jaka wydziela się przy uderzeniu jest tak wielka, że może zranić osobę władająca mieczem.

WW I O P
- -10 x2 -

Specjalne: Po ataku nieudany test SW oznacza utratę punktu Żw.

Miecz długi "Żądło Chaosu"

Nie wiadomo kiedy i gdzie powstał ten miecz. Wiadomo jednak, że jest on przesiąknięty spaczeniem. Krążą legendy o wojowniku chaosu, który modląc się do swojego złego pana uzyskał błogosławieństwo, jednak jego moc została wchłonięta przez miecz. Od tego czasu miecz siał śmierć i zniszczenie w szeregach dobrych armii, żadne dobre stworzenie nie mogło się uchronić przed siłą tego oręża.

WW I O P
- - +1 -

Specjalne: +3 do obrażeń przeciwko przeciwnikom o charakterze dobrym i praworządnym.

Miecz dwuręczny "Cień Ilmarina"

Mieczem tym walczył przeciw krasnoludom Ilmarin z Czarnych Gór, był księciem elfów. Broń stworzył dla Ilmarina wielki mistrz elfich kowali, pokrył go licznymi runami, które pozwoliły księciu pokonać wielu krasnoludzkich wojowników. Zgubiła go jedna z cech tej broni – zapewniał on ochronę przed magia ognia, jednak zwiększał podatność na magię żywiołu wody. Ilmarin zapomniał o tej cesze i zapłacił za to życiem.

WW I O P
- -10 +3 +10

Specjalne: Miecz zapewnia pełną ochronę przed czarami związanymi z ogniem, lecz czary związane z wodą i powietrzem zadają podwójne obrażenia.

"Dargrimm"

Ten oręż został stworzony przez maga Ultera Firestompa. Stworzył go ponieważ sam był słaby i nie mógł sobie poradzić z opancerzonymi przeciwnikami, a niematerialne ostrze przenikało nawet najlepiej wykonaną zbroje płytową. Jednakże bronią tą nie mógł parować ciosów. Zazwyczaj unikał ich, mimo to jeden z nich trafił maga, ale Ulter nie zginął. Wojownik, który wtedy pokonał Firestompa zaprowadził go do maga, a ten rzucił na niego czar głupoty. Po tym mag nie potrafił nawet wymówić zdania.

WW I O P
- - +1 *

*Bronią nie można parować.

Specjalne: Nie materialne ostrze przenika przez pancerz, przez co w walce przy trafieniu nie uwzględnia się wartości pancerza.

Miecz Elioru

Miecz pochodzi z czasów wojen elfio-krasnoludzkich. Został wykuty przez elfich mistrzów z lasów Loren. Jego właścicielem był Galed, przywódca elfich mieczników, którzy stoczyli wiele bitew i zabili wielu krasnoludów. Każdy krasnolud, jaki zobaczył ostrze musiał zginać. Miecz został skradziony najprawdopodobniej przez jakiegoś elfa renegata, słuch po obu zaginał, choć mówi się, że miecz jest przechowywany w najgłębszym skarbcu krasnoludzkiej twierdzy Zhufbar.

WW I O P
- - +1 -

Specjalne: W walce przeciw krasnoludom modyfikator obrażeń wynosi +4. Mieczem mogą walczyć tylko postacie o charakterze dobrym lub praworządnym.

Miecz krotki "Ahires"

Należał do halflindzkiej bohaterki Kerie Prat. Legendy głoszą, że Kerie wykradła ów miecz z legowiska smoka. Dzięki jego sile Kerie mogła walczyć równie skutecznie, jak jej towarzysze – ludzcy wojownicy. Kerie wraz z swoją drużyną wybrała się do smoczego leża, chciała by cała jej drużyna była wyposażona w tak potężną broń, jak Ahires. Niestety wszyscy zginęli.

WW I O P
- +10 +2 -

Specjalne: Na mieczu wyryta jest runa szybkości, oraz runa uderzenia.

Młoty

Dwuręczny młot bojowy "Sokole oko"

Ten młot bojowy jest najprawdopodobniej pochodzenia krasnoludzkiego, jednak jego najsławniejszym dzierżycielem był człowiek – Ceridian, strażnik dróg.

Magiczna moc tej broni pozwoliła uratować Nuln od niechybnej przegranej z armią orków, która podążała by zniszczyć owe miasto. Ceridian uwolnił z broni sokola, przypiął mu do nogi list z ostrzeżeniem i wysłał do Nuln, po czym sam wyruszył w stronę miasta. Niestety natrafił na patrol orków, nie przeżył tego spotkania. Sokół po dostarczeniu listu powrócił do młota, ale ten miał już innego właściciela.

WW I O P
- -10 +2 -

Specjalne: Raz dziennie można uwolnić z młota sokola. Sokół wykonuje polecenia ataku, powrotu do ręki, oraz do młota, posiadacz również może widzieć oczami sokola.

Dwuręczny młot bojowy "Rozłupywacz skal"

Młot wykuty przez krasnoludzkich kowali na zlecenie ich króla z Karaz-a-Karak, Thorgrima Grudgebearera, w celu zniszczenia klejnotu zwanego "Kamieniem Przemiany". Miał pomóc goblinoidom w zdobyciu tejże twierdzy. Na czele oddziału, który podążył by zniszczyć klejnot stanął sam Gotrek Gurnisson. Ze wszystkich szesnastu krasnoludów przeżył tylko Gotrek, ale zniszczył klejnot. Później w czasie walki z hordami goblinów stracił ten potężny młot.

WW I O P
- -10 +2 -

Specjalne: +4 do obrażeń przeciwko wszystkiemu, co jest stworzone z kamienia, przeciw budynkom, skałą, oraz żywiołakom ziemi.

Topory

Dwuręczny topór bojowy "Gniew Allora"

Allor był drwalem w lasach Drackwald. Gdy pewnego razu wyszedł w las na wycinek, do jego domu zakradła się banda bliżej nieokreślonych goblinoidów i zamordowała jego rodzinę. Po tym nieszczęśliwym zajściu myśli Allora przepełniły się chęcią zemsty, porzucił swoją pracę i zajął się zabijaniem wszelkich zielonych. Po dwóch latach rzezi jaką drwal wyprawiał każdemu goblinoidowi, Ulryk obdarzył broń magiczną mocą. Gdy posiadacz widzi goblinoida wpada w stan furii, zaś siła broni zwiększa się dwukrotnie.

WW I O P
- -10 +2 -

Specjalne: Obrażenia przeciw goblinoidom są dwukrotnie większe.

Dwuręczny topór bojowy "Vidar"

Topor pochodzi z północy, konkretniej z Norski. Jego właścicielem był Vidar Olwarson – od jego imienia pochodzi nazwa tego runicznego topora. Vidar za pomocą topora bronił swoją wioskę przed ciągłymi napadami stworów chaosu.

Aura ognia, jaką posiada ta broń była w stanie przeciąć każdy pancerz.

Vidar umarł spokojnie, nigdy nikomu nie udało się go pokonać. Broń była przekazywana z pokolenia na pokolenie. Jeden z właścicieli, który nie był zbyt wprawnym wojownikiem, rzucił się z toporem na potężnego demona. Zginął, a o toporze nikt od tamtej pory nie słyszał.

WW I O P
- -20 +3 -10

Specjalne: Dodatkowo k4 obrażeń od ognia, przeciw istotom łatwopalnym 2k4 obrażeń.

Pancerz

Zbroje

Pełna zbroja płytowa Ungrana

Należała do krasnoludzkiego przywódcy, Ungrola. Krasnolud odziany w tę zbroję zwiększał morale swojego oddziału na tyle, że nawet zdziesiątkowany nie uciekłby przed silniejszym przeciwnikiem. Gdy Ungrol wraz ze swoim odziałem młotodzierżców oraz kusznikami dostali się pod oblężenie orków, wytrzymali je przez cztery dni. Piątego dnia Ungrol postanowił zaatakować napastników. Wraz ze swoim oddziałem ruszyli na liczniejszy oddział przeciwnika. Krasnoludy zabiły wielu zielonoskórych, niestety orkowie okazali się silniejsi. Ungrol z kompanami przegrał walkę, a jego ciało wraz z innymi zostało pozostawione na pobojowisku, zaś zbroja przepadła.

Zapewnia 2 punkty pancerza na całym ciele prócz głowy.

Specjalne: Zwiększa CP noszącego o 20, niestety jest tak ciężka, że obniża I noszącego o 10. Zbroję może złożyć tylko krasnolud i gnom.

Pełna zbroja płytowa "Skrektah"

Posiadał ją mroczny elf, łowca demonów. Dzięki niemu nawet najstraszniejsze demony nie wzbudzały w nim ni krzty emocji.

Łowca przez wiele lat był nie pokonany i wyśmienicie wykonywał swój zawód. Legendy głoszą, że łowca przez 200 lat był wierny swej profesji. Jednak bogowie chaosu zauważyli, jak elf rozprawia się z ich sługami, toteż postanowili poddać go próbie. Wystawili przeciw niemu najpotężniejszego demona, którego obdarowali potężna mocą chaosu. Elf by zniszczyć demona poświecił życie.

Po starym świecie krąży wiele legend opisujących jego walki, lecz żadna nie mówi o tym, co stało się ze zbroją.

Zapewnia 2 punkty pancerza na całym ciele prócz głowy.

Specjalne: Noszący jest odporny na oddziaływania psychiczne oraz jego SW zwiększa się o 10. Zbroję może założyć tylko człowiek i elf.

Hełmy

Hełm "Luther"

Hełm ten powstał z czystego spaczenia. Należał do rycerza chaosu, nazywano go Czarna Śmiercią, ponieważ spotkania z nim nikt nie przeżył. Poza jedną istotą, był to krasnolud Gotrek Gurnisson. Krasnolud nie był świadomy mocy, jaką jest obdarzony hełm rycerza i sprzedał go tanio w Kiselvie. Hełm często zmieniał właściciela. Słyszy się ostatnio, że zaginął ostatniemu właścicielowi w czasie pewnej wyprawy wojennej.

Zapewnia 3 punkty pancerza na głowie.

Specjalne: Posiadacz hełmu wzbudza strach w przeciwnikach, przed strachem może ochronić test siły woli z modyfikatorem – 10. Charakter noszącego zmienia się na zły, musi on również odpisać 10 punktów od swojej ogłady.

Tarcze

Tarcza Ptolosa

W legendarnym mieście Ptolos te tarcze były powszechnie używane przez tamtejszą lekką piechotę. Wykuto je z "kosmicznego kruszcu", dzięki czemu wojownicy z początku odpierali ataki szkieletorzych łuczników. Okazało się jednak, że w walce z piechota wspieraną przez nekromantę niezbyt się przydały. Po tym, jak miasto zostało zniszczone przez hordy szkieletorów, niewiele takich tarcz pozostało na świecie... może kilka sztuk.

Zapewnia 1 punkt pancerza na całym ciele.

Specjalne: Właściciela tarczy nie da się zranić za pomocą broni strzeleckiej.

Tarcza pokoju

Była to tarcza najwyższego templariusza Vereny. Bogini nadała jej magiczną moc, która zwiększała siłę obrony, jeżeli właściciel był stroną atakowaną. Landen Goth. bo tak się nazywał ów templariusz nigdy nie atakował pierwszy, chyba że walczył w sprawie honorowej, tudzież pojedynku. Podczas jednej z walk Landen czekał na atak przeciwnika, wtedy ktoś zadał mu cios w plecy. Templariusz zginął, a tarcza została skradziona.

Zapewnia 1 punkt pancerza na całym ciele.

Specjalne: Zapewnia 2 punkty pancerza na całym ciele, jeżeli dzierżący ją bohater jest stroną atakowaną. Nie działa jeśli właściciel ma charakter zły lub chaotyczny.

Inne

Amulety

"Argradis"

Amulet ten był częścią kompletu legendarnego zabójcy Asderna Jugre. Składał się on z owego amuletu oraz sztyletu "Frequar". Informował Asderna o zbliżających się wrogach, dzięki czemu zabójca był zawsze doskonale przygotowany na atak, bądź ucieczkę.

Specjalne: Zaczyna świecić, gdy wrogowie są w pobliżu.

Pierścienie

"Slequit"

Pierścień został stworzony i nasączony spaczenieniem przez goblińskich szamanów. Przez wiele lat posiadaczem był jego stwórca, wielki szaman Marak. Pierścień wystarczająco zwiększył inteligencję goblina, by zaczął myśleć zbliżenie do człowieka.

Marak wymyślił czar, który pozwolił mu przybierać ludzką postać. Przesiadywał w gralniach, gdzie stracił pierścień w przegranej grze w kości. Po tym powrócił do swoich, jednak nie został mile przywitany. Członkowie klanu, gdy tylko wszedł do ich kryjówki zaatakowali go i zabili. Nie wiadomo kto wygrał pierścień, a także co się z nim teraz dzieje.

Specjalne: +10 do inteligencji, -10 do siły woli i opanowania. Pierścień posiada 5 punktów magii, których właściciel może użyć raz dziennie.

Różdżki

Różdżka błyskawic "Extremia"

"Extremia" została stworzona przez Lanstera, potężnego elementalistę. Miała zapewnić mu bezpieczeństwo przed – jak mawiał – niespodziewanymi gośćmi.

Niestety mag niezbyt często jej używał i gdy wyruszył na zebranie magów wewnętrznej kapituły, gildii czarodziejów w Middenheimie, zostawił ją w domu. Nie przewidywał bowiem ataku goblinów. Lanster zginął, a różdżka wraz z innymi skarbami maga pozostała ukryta przed światem w jego wieży. Wieżę przed wyruszeniem w drogę okrył potężną iluzją.

Specjalne: Różdżka zawiera ładunki pozwalające utworzyć dwadzieścia błyskawic, które zadają obrażenia k10, o sile 4. Aby sprawdzić, czy udało się posłać błyskawicę należy wykonać test SW z ujemnym modyfikatorem -10.

Buty

Buty "Łapy geparda"

Należały do zabójcy – nikt nie znał jego imienia, ponieważ nikomu nie udało się przeżyć spotkania z nim. Ostatnimi słowami jakie słyszały ofiary było: "Zdołasz się schować, ale nie zdołasz uciec". Wiele ważnych osobistości zginęło z ręki tajemniczego zabójcy, działo się tak, aż słuch po nim zaginął, a wraz z nim zaginęły buty.

Specjalne: O dwa punkty podnoszą szybkość tego kto je nosi.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...