Alchemik 5 poziomu

Alchemik 5 poziomu to kontynuacja profesji Alchemika 4 poziomu (patrz WFRP str.141)

Aby zostać Alchemikiem 5 poziomu należy zdać test z alchemii oraz wykonać jeden z eliksirów

Zasady testu
  • Jest to test 1/2 sumy inteligencji i siły woli z modyfikatorem – 40.
  • Za każdą z wymienionych umiejętności otrzymuje się premię:
    • chemia +2
    • metalurgia +2
    • zielarstwo +2
    • warzenie trucizn +3
    • wykonywanie eliksirów +3
    • rozpoznawanie runów +2
    • tworzenie pergaminów +1
    • monetoznastwo +1
    • sekretny język magiczny +1
    • kowalstwo +1
    • farmacja +1
    • warzenie trucizn ziołowych +1

W tym teście nie uznaje się umiejętności szczęście. Nie można przekupić egzaminatorów tylko dobrowolnie ofiarowując 1000000zk na rzecz egzaminatorów na co jest tylko 50% szans.

Test odbywa się co roku w siedzibie gildii w Middenheim

Po teście i wykonaniu eliksiru sumuje się punkty co wygląda następująco:

Za zdanie testu otrzymuje się 2 ptk.
Jeżeli test był udany o:
1-10 dostaje się 1 ptk
11-20 2 ptk
21-30 3 ptk
31-40 4 ptk
41-50 5 ptk
51-60 6 ptk
61-70 7 ptk
71-80 8 ptk

Za zrobienie eliksiru otrzymuje się 1 ptk. A jeżeli do testu tworzenia eliksiru stosowany był modyfikator (patrz MiM 5\98 str. 24) to dodaje się lub odejmuje punkty:

+5% -2 ptk
+0% -1 ptk
-5% +0 ptk
-10% +1 ptk
-20% +2 ptk
-30% +3 ptk
-40% +4 ptk
-50% +5 ptk

Po podliczeniu punktów oblicza się wartość procentową testu. Ilość punktów dodaje się (MG może zredukować ich liczbę o 1,2,3,4, 5 lub więcej) i mnoży x10% i wykonuje test jeśli się powiódł kandydat zostaje alchemikiem jeśli nie to może spróbować za rok.

Charakterystyka
SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +10 +10 +1 +1 +5 +40 - +40 +40 +40 +40 +40 -

Umiejętności

Rzucanie czarów – Magia Wojenna 4 poziomu, język tajemny krasnoludzki lub elficki, astronomia, różdżkarstwo, język tajemny – magii elementarnej lub iluzyjnej, leczenie ran, monetoznawstwo, zaawansowana Chemia, 50% szans na język tajemny druidyczny – tylko bohaterowie o charakterze dobrym lub praworządnym, 75% szans na tworzenie magicznych przedmiotów, 50% szans na opanowanie runów, 25% szans na bardzo wytrzymały, 10% szans na bardzo silny.

Punkty magii

Ludzie i leśne elfy 5k4; krasnoludy i halflingi 3k4

Przedmioty

Wyposażenie Alchemiczne – pełne, 2k6 receptur na eliksiry, 10k8 zk

Profesje Wejściowe: Alchemik 4 poziomu

Profesje Wyjściowe: Te same co Alchemik 4 poziomu

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...