Alchemik 5 poziomu to kontynuacja profesji Alchemika 4 poziomu (patrz WFRP str.141)
Aby zostać Alchemikiem 5 poziomu należy zdać test z alchemii oraz wykonać jeden z eliksirów
Zasady testu
- Jest to test 1/2 sumy inteligencji i siły woli z modyfikatorem – 40.
- Za każdą z wymienionych umiejętności otrzymuje się premię:
- chemia +2
- metalurgia +2
- zielarstwo +2
- warzenie trucizn +3
- wykonywanie eliksirów +3
- rozpoznawanie runów +2
- tworzenie pergaminów +1
- monetoznastwo +1
- sekretny język magiczny +1
- kowalstwo +1
- farmacja +1
- warzenie trucizn ziołowych +1
W tym teście nie uznaje się umiejętności szczęście. Nie można przekupić egzaminatorów tylko dobrowolnie ofiarowując 1000000zk na rzecz egzaminatorów na co jest tylko 50% szans.
Test odbywa się co roku w siedzibie gildii w Middenheim
Po teście i wykonaniu eliksiru sumuje się punkty co wygląda następująco:
Za zdanie testu otrzymuje się 2 ptk.
Jeżeli test był udany o:
1-10 dostaje się 1 ptk
11-20 2 ptk
21-30 3 ptk
31-40 4 ptk
41-50 5 ptk
51-60 6 ptk
61-70 7 ptk
71-80 8 ptk
Za zrobienie eliksiru otrzymuje się 1 ptk. A jeżeli do testu tworzenia eliksiru stosowany był modyfikator (patrz MiM 5\98 str. 24) to dodaje się lub odejmuje punkty:
+5% -2 ptk
+0% -1 ptk
-5% +0 ptk
-10% +1 ptk
-20% +2 ptk
-30% +3 ptk
-40% +4 ptk
-50% +5 ptk
Po podliczeniu punktów oblicza się wartość procentową testu. Ilość punktów dodaje się (MG może zredukować ich liczbę o 1,2,3,4, 5 lub więcej) i mnoży x10% i wykonuje test jeśli się powiódł kandydat zostaje alchemikiem jeśli nie to może spróbować za rok.
Charakterystyka
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
- | +10 | +10 | +1 | +1 | +5 | +40 | - | +40 | +40 | +40 | +40 | +40 | - |
Umiejętności
- Rzucanie czarów – Magia Wojenna 4 poziomu
- Język tajemny krasnoludzki lub elficki
- Astronomia
- Różdżkarstwo
- Język tajemny – magii elementarnej lub iluzyjnej
- Leczenie ran
- Monetoznawstwo
- Zaawansowana Chemia
- 50% szans na język tajemny druidyczny – tylko bohaterowie o charakterze dobrym lub praworządnym
- 75% szans na tworzenie magicznych przedmiotów
- 50% szans na opanowanie runów
- 25% szans na bardzo wytrzymały
- 10% szans na bardzo silny
Punkty magii
- Ludzie i leśne elfy 5k4
- krasnoludy i halflingi 3k4
Przedmioty
- Wyposażenie Alchemiczne – pełne
- 2k6 receptur na eliksiry
- 10k8 zk
Profesje Wejściowe
- Alchemik 4 poziomu
Profesje Wyjściowe
- Te same co Alchemik 4 poziomu
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz