AzRIK

AzRIK (czyt. Ozz`Righ. Z jęz. kr. Władca Topora) jest krasnoludem, doskonale znającym się na sztuce walki. Jego ulubioną bronią jest potężny Wielki Topór Obusieczny (podobnych toporów używa dużo Zabójców Krasnoludzkich). Nie należą do regularnych wojsk krasnoludzkich co wcale nie oznacza, że ustępują im umiejętnościami. Są sami dla siebie panami. Niektórzy zaciągnęli do wojska inni walczą z chaosem w Norsce i Twierdzach, inni znowu podróżują po Świecie szukając przygód.

Nieoficjalnie wiadomo, że istnieje rywalizacja pomiędzy nimi a Zabójcami trolli czy gigantów, dzięki czemu cieszą się uznaniem i szacunkiem wśród krasnoludów. Ich stosunek do zabójców jest taki sam jak pozostałej rasy krasnoludzkiej. To nie jest nienawiść tylko rywalizacja. Lubują ( nie chwalą ) się w opowiadaniu swoich czynów, ale nie byle człowiekowi, tylko w towarzystwie krasnoludów. Są to dumne krasnoludy i każdy kieruję się pewnymi zasadami. Ich charakterystyczną cechą jest nietypowy splot brody ( w kształcie trójkątów, do szpica, niekiedy zakończonych niewielkimi żelaznymi kulkami.) oraz dredy na głowie. Co niektóry, tatuuje wielki topór z napisem „ AzRIK „ Nie ma odpowiednika nazwy tej profesji w języku ludzkim, dlatego też ludzie mają nie małe problemy z wypowiedzeniem tej nazwy. Pewne podobieństwo istnieje w języku elfickim. „ mistrz miecza „ , ale żaden krasnolud się do tego nie przyzna i będzie się upierał przy tym, że to elfy podpatrzyły tę profesją od krasnoludów..
Faktem jest, że do Zabójcy gigantów dużo im brakuje, ale nikt o zdrowych zmysłach im tego nie powie, gdyż mogą (ale nie muszą) odebrać to jako zniewagę, a zdenerwowany krasnolud jest nieobliczalny.

„Jak to? Ja AzRIK mam być gorszy od tego nędznika bez honoru, tej zakały rasy krasnoludzkiej”
‘Grrrrrrrrhhhhhhh’ -

MORTAR GAL-A-HAAD, AzRIK wpadający w wściekłość

Zasady AzRIK

- Przynajmniej godzinę dziennie, szkolić i doskonalić swoje umiejętności.
- Nigdy nie zdradzić człowiekowi ani tym bardziej elfowi zasady sztuki walki Wielkim Toporem Obusiecznym
- Godnie reprezentować rasę krasnoludzką.
- Honor ponad wszystko

Schemat rozwoju

SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
- +30 - +2 +2 +4 +20 +2 +10 - +10 +10 +10 +10*
* – w rozmowie z krasnoludami +30

Umiejętności

Uniki, ogłuszanie, silny cios, celny cios, rozbrajanie, bijatyka, specjalna broń – Wielki Topór Obusieczny, specjalna broń – uliczna, sekretny język-bitewny, bardzo silny, bardzo wytrzymały

Przedmioty

Wielki Topór Obusieczny, mocne wojownicze ubranie, koszula kolcza, okute buty, rękawice ze skóry niedźwiedzia aby się topór lepiej trzymał

Wielki Topór Obusieczny ( I –20, Ob. +3, ) – jest to naprawdę potężna i niezwykle ciężka broń. Topory te są zazwyczaj zdobione dowolnym urywkiem z bitwy z bohaterskiej historii krasnoludów. Jej środek ciężkości umieszczony jest na końcu rękojeści, (a nie na środku jak w przypadku Wielkiego Miecza Elfiego), co powoduje znaczną siłę uderzenia. Nie może jego używać nikt o sile mniejszej niż 5.

Profesje wejściowe

Dowolna nie łotrowska, jeżeli krasnolud dokonał bohaterskiego czynu wsławił swego Boga i rasę krasnoludzką ( BG często tak działają efektem czego są PP, to może być wystarczającym powodem ). Rozłupywacz żelaza (CP +20). Nie Zabójca Trolli ani Gigantów.

Profesja wyjściowe

Młotodzierżca, długobrody, dowolna wojskowa, kapitan najemników, fechmistrz, rozłupywacz żelaza

ONLY FOR MG

Tylko krasnolud z honorem może wejść na tą profesję. Jeżeli BG ma umiejętności : specjalna broń – dwuręczna i specjalna broń – korbacz, to nauczenie się walczyć tą bronią i zajmie mu trochę czasu. (niech oczywiście rzuci kilka razy na ryzyko i jeżeli mu się powiedzie to dobrze, jeżeli nie to : K6 obrażeń z siłą 1 +1 obrażenia zadane przez ciężar topora). Jeżeli BG ma tylko jedną z tych umiejętności wówczas test ryzyka +10. Jeżeli nie ma żadnej to tylko ktoś może się jej nauczyć. Za każdy 1 punkt siły powyżej 5 test ryzyka –5.
Topór możne wykonać tylko dobry krasnoludzki kowal. Można je nabyć w dwóch miastach w IMPERIUM (Altdorf, Midenhaim), a poza IMPERIUM tylko tam gdzie jest większa osada krasnoludów. W twierdzach i Norsce na 100%. Ponieważ AzRIK powinien trenować sztukę walki codziennie to z biegiem czasu ( jeżeli BG będzie się bardzo starał np. 2 lub 3 godzinny dziennie to pozwól mu rozwinąć dodatkowo WW +40 i I +30.
Jest to pewna alternatywa dla krasnoludów. Teraz ażeby zostać „gitem” nie trzeba robić karierę zabójcy czy wojskową. Samokontrola, upartość i ćwiczenia czynią cuda.

Liczba AzRIK-ów jest niewielka, ponieważ honor krasnoludom ma to nie pozwala aby z byle powodu sprzeniewierzyć tą szlachetną ( wg. Krasnoludów ) profesję. Krasnolud, który wykazał się niezwykłym męstwem w bitwie ( nie walce ), który swoimi czynami wysławił swoją rasę, może zostać AzRIK. I tu pojawia się pole manewru dla BG. Tyle razy ( dzięki tobie MG ) ratują świat z opresji, że można uznać, że są godni aby wstąpić na tą profesję. Po każdej przygodzie ( kampanii ) pozwól tylko jednemu, najbardziej godnemu ( wybór należy do ciebie MG ) wstąpić na AzRIKa. Obecnie wszystkich AzRIK-ów w całym Starym Świecie, jest dokładnie 47, w samym Imperium jest ich 14 z których najbardziej znanym jest Mortar Gall-a-Haad. Ma on 118 lat 157 cm wzrostu i największy z pośród wszystkich topór magiczny ( I-30, Ob. +6 ) przedstawia na nim uśmiercenie króla elfów Feniksa Caledora II przez Króla Krasnoludów Gotreka Starbreaker'a po zwycięskiej bitwie Trzech Wież pod bramą Tor Alessi w roku – 1560. Gdzie Krasnoludy pokonały Elfy w bitwie o sile kataklizmu. Wsławił się kiedy w 2510 roku Krasnoludzka armia pokonuje siejącą zniszczenie armię Orków w bitwie w Wąwozie Złamanej Nogi. Uratował z otoczenia 108 krasnoludów odwracając uwagę orków w ich własnym obozie.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...