Nurgle, Pan Rozkładu

Nurgle jest Panem Much, bogiem gnicia, chorób i korupcji. Czerpie swą siłę z ludzkiego strachu przed chorobami. Wyglądem Nurgle przypomina rozdętego, spuchniętego, trędowatego, gnijącego humanoida. Jego zniszczone chorobą ciało pokrywają czyraki i ropiejące wrzody. Poprzez dziury w przegniłej skórze wylatują przegniłe wnętrzności, robactwo i demony. Na głowie znajduje się para dużych rogów i wiele mniejszych. Na gnijącym, przypominającym żabi języku znajdują się oczy i paszcze. Nurgle wykorzystuje ludzką słabość i nieszczęście, obdarzając swe sługi chorobami i mutacjami, które deprawują ich aż zaczynają przypominać swego boga. Pan Korupcji obdarza niektórych swych poddanych zdolnością posługiwania się swą magią – przepełnioną chorobą i ohydą jak sam bóg.

Charakter: chaotyczny.

Symbol

Symbolem Nurgle’a są trzy strzały, będące połączeniem strzał wchodzących w skład gwiazdy chaosu (patrz Chaos) i rogów oraz języka Nurgle’a.

Zasięg kultu

Kult Nurgle’a zakazany jest w całym Starym Świecie, jednak jego świątynie zbudowane przesz wyznawców ukryte są w piwnicach, jaskiniach, podziemiach lub kanałach. Pan Zarazy jest też czczony na Pustkowiach Chaosu. Nurgle jest też czczony przez niektórych Skavenów.

Świątynie

Świątynie znajdują się przeważnie w wilgotnych i brudnych miejscach, do których żaden człowiek o zdrowym rozsądku nie zapuściłby się. W każdej świątyni znajduje się ołtarz na którym znajduje się posąg Nurgle’a. Świątynie udekorowane są porozwieszanymi na ścianach gnijącymi zwłokami lub innymi obrzydliwościami.

Przyjaciele i wrogowie

Odwiecznym wrogiem i rywalem Nurgle’a jest Tzeentch. Ci dwaj czerpią swą moc z zupełnie różnych źródeł – Tzeentch z fortuny i nadziei, a Nurgle z rozpaczy i bezradności ludzkiej, co jest przyczyną ich konfliktów. Pozostałych braci – Khorne’a i Slaanesha Pan Zarazy także nie darzy sympatią, ale stosunki między nimi nie są tak napięte.

Dni świąt

Każdy kult obchodzi inne święta, ale zwykle są to rocznice sławnych epidemii.

Wymagania kultu

Kultyści muszą być ludźmi lub skavenami.

Przykazania

Wyznawcy Nurgle’a muszą:

  • Siać wszędzie chorobę i strach.
  • Spowodować jak największe spustoszenia zanim umrą.
  • Nie przestrzegać zasad higieny (chyba, że grozi to wykryciem kultu).
  • Dążyć do stania się takim jak ich pan (chodzi o wygląd).

Używane czary

Magowie Nurgle’a mogą używać magii prostej i magii Nurgle’a.

Umiejętności

Umiejętności są podane w opisach odpowiednich profesji (patrz Wyznawcy Nurgle’a).

Próby

Próbami na jakie Nurgle może wystawić wyznawców mogą być:

  • Zarażenie się jakąś bardzo niebezpieczną chorobą.
  • Rozsianie choroby.
  • Zaufanie Nugle’owi i wypełnienie jakiegoś bardzo niebezpiecznego rozkazu, przed którego skutkiem uchroni go Nurgle.

Błogosławieństwa

Pan Chorób może nagrodzić wiernych wyznawców mutacją, tymczasowo zwiększając ich odporność na choroby, lub czyniąc ich całkowicie odpornymi na choroby (oczywiście na jakiś czas). Może też zwiększyć ich żywotność lub obdarzyć go Nurglingiem (patrz Demony Nurgle’a )ktory będzie im służyć. Może też obdarzyć ich Wierzchowcem Plagi (patrz Demony Nurgle’a).

Gniew Nurgle’a

Ci, którzy narazili się na gniew Pana Much mogą:

  • Zostać rzuceni Nurglingom na pożarcie.
  • Wyleczeni z wszystkich swych chorób (najgorsza kara dla wyznawcy Nurgle’a).
  • Zostać obdarzeni niekorzystnymi mutacjami (z Mutantów i Pomiotów Chaosu).
  • Zostać oślepieni.
  • Spotkać niezbyt przyjaźnie nastawionego demona Nurgle’a.
  • Stracić moce magiczne (jeśli są magami).

Napisał Chaon. E-mail: chaon@wp.pl

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...