Pomniejsze artefakty

2 minuty czytania

Większość magicznych przedmiotów znalezionych podczas sesji takich jak pierścienie z Fireballem są dość potężne. Przez większość czasu gwarantują one BG przewagę w czasie walk co powoduje zbyt łatwe przeżywanie BG. Żeby jednak gracze nie zlinczowali MG powinien im coś magicznego dawać do zabawy. Od tego są właśnie mniejsze artefakty. Oto kilka przykładów:

Pierścień Dźwięków

Pierścień zawiera pewien odpowiednik czaru “dźwięki” z magii prostej. Pozwala mu to tworzyć odgłosy w odległości 24 metrów od właściciela. Ażeby użyć pierścienia należy wskazać miejsce z którego ma popłynąć dźwięk i wypowiedzieć hasło(zazwyczaj napisane w jakimś sekretnym albo tajemnym). Kiedy pierścień zostanie uruchomiony przez 1 rundę emituje dźwięk o wybranej głośności. Pierścienia można użyć K2 razy dziennie. Ażeby określić dźwięk zawarty w pierścieniu rzucamy K100:

01-05 wybór MG
06-10 krzyk bólu lub agonii
11-15 krzyk radości
16-20 krzyk grozy
21-25 głupi chichot
26-30 demoniczny śmiech
31-35 płacz dziecka
36-40 sarkastyczny śmiech
41-45 dźwięk tłuczonego szkła
46-50 delikatny dźwięk muzyki
51-55 pociąganie nosem(jak przy katarze)
56-60 dźwięk otwierania drzwi/bramy
61-65 młot uderzający o kowadło
66-70 szczekanie małego psa
71-75 szczekanie dużego psa
76-80 zawodzenie psa
81-85 kaszel
86-90 tętent koni
91-92 wycie zagubionej duszy
93-94 wzdychanie
95-96 bębnienie orczej armii
97 krzyki orczej armii
98 trzęsienie ziemi
99 uderzenie pioruna
100 eksplozja

Pierścień Światła

Pierścień duplikuje czar magii prostej “płonące światło”. Pierścienie tego typu wykonane są z ciemnego metalu i z wprawionym małym klejnotem. Hasło aktywacji znajduje się na pierścieniu. Napisane jest w magicznym. Wypowiedzenie hasła powoduje rozbłyśnięcie pierścienia światłem porównywalnym z latarnią. Pierścień działa 1 godzinę i można go użyć raz dziennie.

Naszyjnik Ochrony przed deszczem

Naszyjnik jest zrobiony ze złota i posiada malutki kryształek, który trzymany w obu rękach daje ochronę przed deszczem przez godzinę dziennie.

Skeleton Key

Jest to mały kluczyk, który otwiera drzwi zamknięte na zamek. Po włożeniu klucza do zamka można otworzyć zamek na 1 minutę po czym zamek znów się zamyka. Klucz działa raz dziennie i na nie magicznych zamkach.

Klucz Zamykania

Działa podobnie jak zaklęcie “magiczne zamknięcie”. Zamknięty tym kluczem zamek nie może zostać otwarty w żaden inny sposób niż tym kluczem. Tego przedmiotu można użyć raz na tydzień.

Pudełko Konserwacji

Pudełka tego typu zazwyczaj wykonane są z drewna i mogą być różnych rozmiarów. Jakikolwiek materiał umieszczony w pudełku przestaje się rozkładać np.: mięso, wnętrzności itp.

Butelka Konserwacji

Działa analogicznie do Pudełka Konserwacji tylko przetrzymuje płyny. Zachowuje też ich temperaturę.

Elfia Statuetka

Ten rzadki przedmiot jest niezwykle ceniony przez kolekcjonerów. Statuetka przedstawia młodego elfa z lutnią. Potarcie głowy elfa uruchamia przedmiot. Efektem jest piękna elfia muzyka, która wydobywa się przez godzinę i nic w tym czasie nie jest w stanie jej zatrzymać. Rodzaj muzyki zależy od statuetki. Za każdym razem jest to inna melodia ale utrzymana w swojej konwencji np.: kołysanka, pieśń biesiadna, utwór miłosny. Orki i gobliny słyszące tą muzykę albo popadają w furię i próbują ją zniszczyć albo zaczynają uciekać(test OP – udany oznacza furię; nieudany strach)

Wieczny Szyling

Moneta tego typu(złota korona, szyling, jakiś klejnot), zawsze wraca do sakiewki swego właściciela. Kiedy właściciel umiera, moneta akceptuje jako nowego pana pierwszą istotę, która jej dotknie. Niestety nie da się tej właściwości nadać innym przedmiotom.

TŁUMACZNIE: #BAE#

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...