szczury_wroclawia_szpital

Obscuras

Obscuras jest przyrodnim bratem Alluminasa. Początkowo oddany praworządności, zaczął zazdrościć niebiańskiego światła Alluminasa i zagarnął sąsiednie królestwo mroku dla siebie.

Kiedy giną wyznawcy Obscurasa, ich cienie zostają utrwalone w momencie śmierci, opuszczają ciała i udają się prosto do mrocznego królestwa swego boga – miejsca, gdzie panuje całkowita ciemność, lecz gdzie nagrodzeni w ten sposób wyznawcy widzą doskonale.

Symbol

Obscuras objawia się jako wysoki mężczyzna, brunet, ubrany na czarno, który, jak twierdzą niektórzy, promieniuje ciemnością. Może także przyjmować formę nietoperza. Jego wyznawcy podczas rytuałów ubierają się na czarno. Symbolem jest Morrslieb podczas zaćmienia.

Charakter: Chaotyczny, ale toleruje Złych.

Zasięg kultu

Obscuras ma swych sekretnych wyznawców w całym Starym Świecie. Rytuały zawsze odbywają się w prawie całkowitych ciemnościach. Patronuje on tym nekromantom, którzy nie uznają Khaine'a i innym, pracującym głównie w cieniach (np. footpads)(?). Zasłużeni wyznawcy zostają przyjęci do "braterstwa cieni", które daje schronienie i współpracuje z bratnimi wyznawcami podróżującymi z innych obszarów.

Świątynie

Będąc zakazanym, kult Obscurasa nie ma formalnie działających świątyń. Jego wyznawcy na pewien okres wznoszą niewielkie świątynie, które mogą być szybko zburzone w przypadku zagrożenia.

Przyjaciele i wrogowie

Obscuras bezwzględnie nie cierpi bogów praworządności, ale swą nienawiść w szczególności rezerwuje dla Alluminasa. Utrzymuje przyjacielskie stosunki z Rogatym Szczurem i raczej ignoruje wszystkich pozostałych bogów (łącznie z innymi bogami chaosu), chyba że ich plany zainteresują go.

Dni świąt

Dni świąt Obscurasa są generalnie obchodzone, gdy Morrslieb jest w pełni, a także za każdym razem, gdy następuje zaćmienie słońca lub drugiego księżyca. Świętuje się także zimowe przesilenie, kiedy dzień w Starym Świecie jest najkrótszy.

Wymagania kultu

Obscuras chętnie wita wszystkich, którzy chcą zmienić się w cienie.

Przykazania
  • Ścigać i zabijać wszystkich wyznawców bogów praworządności, szczególnie Alluminasa.
  • Nigdy nie zabijać istoty żyjącej w mroku (np. nietoperza), chyba że we własnej obronie.
  • Sympatyzować ze Skavenami i ich planami.
  • Gasić ogień palący się w świątyniach Ulrica, kiedykolwiek tylko jest to możliwe.
  • Gasić wszelkie światła, chyba że spowoduje to, iż wyznawcy nie będą w stanie nic widzieć.

Używane czary

Obscuras pozwala na korzystanie z wszystkich czarów magii prostej, iluzyjnej i wojennej (z wyjątkiem tych, które dają w wyniku światło), tak samo jak na rozwijanie i doskonalenie swoich umiejętności przez nekromantów. Czaru iluzjonistyczny 4. poziomu "Iluzja mroku" można nauczyć się i używać już od 1. poziomu.

Nocne widzenie

Magia prosta
PM: 2
Zasięg: bezpośredni
Czas trwania: od momentu rzucenia do następnego wschodu słońca

Czar ten pozwala na widzenie w ciemnościach, tak jak przy infrawizji.

Wygaszenie światła

Poziom: 1
PM: 3
Zasięg: 11m
Czas trwania: dopóki światło nie zgaśnie

Czar ten wygasza pojedyncze źródło światła, które rozbłyska na moment przed zniknięciem. Niemagiczne światła gasną automatycznie po rzuceniu czaru, ale dla magicznych wymagany jest jeszcze test SW (normalne światło, które zostało rozpalone za pomocą magii nie jest magiczne).

Manipulowanie cieniem

Poziom: 1
PM: 2
Zasięg: dotyk lub bezpośredni
Czas trwania: do następnego wschodu słońca

Zaklęcie to pozwala na zmianę kształtu cienia swojego lub wybranej istoty (wykonuje ona test SW tylko wtedy, gdy spostrzeże, że została dotknięta – test I) w cień innej humanoidalnej istoty o podobnych rozmiarach (wedle życzenia czarownika). Zaklęcie to nie powoduje żadnych szkód, ale może posłużyć do rzucenia podejrzenia na zaczarowaną osobę, że jest kimś innym w przebraniu. (Np. człowiek z cieniem orka lub Wojownika Chaosu albo nawet demona!). Mag może nawet zażyczyć sobie, żeby jego ofiara nie miała w ogóle cienia!
Składniki: część ciała ofiary (np. włosy) i część ciała istoty, której cień będzie imitowany.

Peleryna mroku

Poziom: 2
PM: 8
Zasięg: bezpośredni
Czas trwania: K6x10 tur

Zaklęcie to może działać tylko podczas godzin nocnych lub w zaciemnionych pomieszczeniach. Ukrywa ono maga w niewyraźnym półmroku. Czarownik widzi wszystko w normalny sposób, ale przyglądający mu się mają problemy z dokładnym jego dostrzeżeniem. Daje to modyfikator +20 przy testach ukrycia i -20 przy testach trafienia w maga).

Strumień mroku

Poziom: 2
PM: 6
Zasięg: 40 m.
Czas trwania: moment

Zaklęcie to jest odpowiedzią Obscurasa na Ognistą kulę i Świetlistą kulę Alluminasa. Pozwala ono magowi na rzucenie strumienia mroku, tnącego jak brzytwa promienia mrocznej energii, w cel w zasięgu 40 m. Strumień mroku trafia zawsze automatycznie w cel, jako magiczny pocisk i zadaje K10 obrażeń z Siłą 6. Niemagiczne pancerze nie są brane pod uwagę przy obliczaniu wyparowań.

Przyzwanie cienia

Poziom: 3
PM: 14
Zasięg: bezpośredni
Czas trwania: 1 godzina

Zaklęcie to pozwala na przyzwanie cienia z Królestwa Cieni Obscurasa. Cień pojawia się w maksymalnej odległości 5 m. Od maga, który musi podjąć próbę kontroli nad cieniem (test SW, dodatkowe PM mogą być poświęcone w celu przejścia testu). Jeśli tego nie uczyni cień natychmiast znika. Kiedy próba kontroli powiedzie się cień będzie słuchał maga podczas działania zaklęcia, później zniknie w Królestwie Cieni. Cień jest podatny na niestabilność i posiada takie same zdolności jak duch (zob. bestiariusz, ożywieńcy eteryczni). Zwykle cień jest używany jako szpieg, wysyłany na zwiady, aby później opowiedzieć wszystko magowi.

Umiejętności

Na każdym poziomie można zakupić do wyboru Widzenie w ciemnościach lub Astronomię.

Próby

Ochrona grupy istot żyjących w mroku (np. zapobiegnięcie skrzywdzenia lub przeniesienia nietoperzy żyjących pod dachem świątyni), zniszczenie lokalnego kultu Alluminasa, zgaszenie ognia w świątyni Białego Wilka w Middenheim, itp.

Błogosławieństwa

Widzenie w ciemnościach i Astronomia są ulubionymi umiejętnościami Obscurasa, a wszystkie jego testy opierają się na kryciu się, cieniach, mroku itp. Obscuras może także pobłogosławić kapłana zmianą stylu życia na nocny (działanie w nocy, spanie w dzień), lub jednorazowym czarem Iluzja mroku.

Demony Obscurasa

Cieniołazy:
SZ WW US S Wt ŻW I A CP ZR INT OP SW OGD
+6 +90 - +6 +7 +50 +80 +6 - +80 +80 +80 +80 -

Znane także jako 'demony cieni', a to miano jest całkowicie na miejscu. Cieniołazy są demonami Obscurasa, posiadającymi większość z normalnych demonicznych zdolności. Najbardziej zasłużeni kultyści Obscurasa pragną tylko tego, by po śmierci stać się jednym z Cieniołazów. Cieniołazy objawiają się jako czarne, cieniokształtne humanoidy, widziane tylko dzięki mrocznemu promieniowaniu. Nie potrafią latać, lecz posiadają umiejętność znikania w cieniu w jednym miejscu i pojawiania się w cieniu w innym miejscu w zasięgu ich widzenia.

Nie mogą być zranieni przez niemagiczne bronie, ale wszystkie ich cechy zmniejszają się o pół, kiedy nie znajdują się w mroku lub półmroku. Są całkowicie niszczeni przez uderzenie czystego światła Alluminasa i Świetlistą kulę Alluminasa a czar Świetlista ręka zadaje im podwójne obrażenia. Shadowphytes nie mogą zadać fizycznych ran, ale każde zadane przez nich trafienie posiada takie właściwości jak trafienia upiora (zob. bestiariusz, ożywieńcy eteryczni). Oprócz tego Cieniołazy mogą rzucić czar Strumień mroku raz na rundę bez potrzeby używania jakichkolwiek składników ani PM. Każda istota zabita przez Cieniołaza jest skazywana na wieczne cierpienie w Królestwie Cieni Obscurasa, gdzie po jej śmierci natychmiast przenosi się jej cień.

Cieniołazy są odporne na wszelkie oddziaływania psychologiczne, oprócz tych wywoływanych przez bogów i są podatne na niestabilność, kiedy nie znajdują się w mroku lub półmroku. Cieniołazy wywołują grozę w istotach poniżej 3 m. wzrostu.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...