riese

FAQ 14.0 – Świat gry

Ranger sobota, 14 czerwca 2008
FAQ 14

14.1 Jak duży jest świat AoC?
14.2 Świat gry jest jedną całością czy może został podzielony na jakieś strefy?
14.3 Jak wiele stref jest w grze?
14.4 Jak gracze będą mogli przemieszczać się pomiędzy regionami?
14.5 Jak inteligentne są postacie sterowane przez komputer w świecie gry?
14.6 Czy są jakieś frakcje w świecie gry?
14.7 Jak gracze będą mogli przemierzać świat?

14.1 Jak duży jest świat AoC?

Hyboria jest fikcyjną wersją Ziemi sprzed kilku tysięcy lat, stworzoną przez Roberta E. Howarda oraz innych pisarzy. W związku z tym mamy szerokie pole do popisu przy przenoszeniu jej do gry. W AoC skupiliśmy się na rozwijaniu regionów należących do trzech nacji (Akwilończyków, Cymeryjczyków i Stygijczyków) oraz Wysp Barachan.

14.2 Świat gry jest jedną całością czy może został podzielony na jakieś strefy?

AoC został podzielony na strefy. Dzięki temu świat jest wręcz napakowany detalami. Jeżeli masz mocny komputer, to drzewa i trawa będą poruszać się na wietrze, statki podskakiwać na falach, itd. Kolejnym powodem na podzielenie świata na strefy jest wydajność gry. Hyboria powstała na podstawie Ziemi, a ta jest dość spora. Chcieliśmy zabrać cię do kilku lokacji znanych z książek, lecz nie do wszystkich. Dlatego też skupiliśmy się na tworzeniu absorbujących obszarów, wypełnionych elementami, które możesz z nich pamiętać.

14.3 Jak wiele stref jest w grze?

Istnieją setki różnych stref (lub regionów, jak je nazywamy). Wybraliśmy specyficzne obszary z Akwilonii, Cymerii i Stygii. W grze będziesz przemierzać również pustynie, mroźne góry, wielkie miasta oraz wiele innych miejsc. Regiony te zostały wybrane, ponieważ były ważne w opowieściach o Conanie.

14.4 Jak gracze będą mogli przemieszczać się pomiędzy regionami?

W grze pojawi się coś w stylu przerywników podczas podróżowania. Może to być ekran ładowania ze wskaźnikiem postępu twojej trasy, podróż karawaną/łodzią/na koniu lub kombinacja tego wszystkiego. Regiony w AoC mogą być od siebie znacznie oddalone i dostanie się z punktu A do punktu B wymagałoby ciągłego biegania. Dlatego skupiliśmy się bardziej na zabawie, niż na realnej podróży.

14.5 Jak inteligentne są postacie sterowane przez komputer w świecie gry?

Nasza sztuczna inteligencja jest bardzo szczegółowo opracowana. Wiele z bardziej inteligentnych bestii i postaci reaguje według specjalnie opracowanego systemu potrzeb, bazującego na hierarchii potrzeb Maslowa. System ten wyróżnia kilkanaście różnych potrzeb, m.in. jedzenie, spanie czy przetrwanie. NPC będą więc patrolować, oddalać się na drinka czy wzywać pomocy, gdy ich zaatakujemy.

14.6 Czy są jakieś frakcje w świecie gry?

Nie. W grze nie będzie żadnych frakcji, gdyż znasz je z innych gier MMO. Na podstawie naszych doświadczeń z innymi systemami stwierdziliśmy, że frakcje są po prostu nudne.

Trzy główne rasy również nie są frakcjami czy jakimiś stronami. Każda z ras może rozmawiać i współpracować z kim zechce.

Jednakże w grze pojawią się grupy i organizacje, które występowały w książkach. Spotkasz czasem ich przedstawicieli podczas swojej podróży, jednak nie będziesz musiał pracować, by zdobyć ich szacunek.

14.7 Jak gracze będą mogli przemierzać świat?

Piesza podróż będzie najpopularniejszym sposobem, ale kiedy w końcu będziesz zdolny do kupienia wierzchowca, to właśnie na nim będziesz się przemieszczać.

Źródło: community.ageofconan.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...