riese

FAQ 11.0 – Technologia

Tomasz "Medivh" Kiedrowicz sobota, 14 czerwca 2008
FAQ 11

11.1 Na jakim silniku graficznym bazuje Age of Conan?
11.2 Jaki rodzaj nowej technologii został zastosowany w grze?
11.3 Czy Age of Conan będzie wykorzystywał system instancji?
11.4 Czy gra będzie korzystać z dźwięku przestrzennego?
11.5 Jak będziemy kontrolować postać?
11.6 Z jakiej perspektywy będziemy grali?
11.7 Ile graczy może grać na każdym serwerze?
11.8 Ile postaci mogę posiadać?
11.9 Ile graczy może być widocznych jednocześnie na ekranie?
11.10 Czy to prawda, że pracujecie nad wersją na Xbox’a 360?

11.1 Na jakim silniku graficznym bazuje Age of Conan?

Age of Conan bazuje na firmowym silniku Funcomu – DreamWorld. Spędziliśmy lata tworząc i udoskonalając go. Sinik przeszedł wiele zmian od kiedy zaczęliśmy pracować nad grą MMO Anarchy Online w 1996 roku. Dzisiaj jest to jeden z najbardziej zaawansowanych silników graficznych w przemyśle gier komputerowych. Może renderować lokacje, postacie i efekty, które ustanawiają nowy graficzny standard dla gier MMO.

11.2 Jaki rodzaj nowej technologii został zastosowany w grze?

W AoC zostanie zastosowana technologia DirectX 10. Nasz gra jest jedynym MMO, który był projektowany od podstaw z myślą o tej technologii. Jednakże AoC chodzi również płynnie na DirectX 9.

11.3 Czy Age of Conan będzie wykorzystywał system instancji?

Tak. Funcom byl pierwszą firmą, która wprowadziła system instancji do gier MMO w grze Anarchy Online. Zamierzamy wprowadzić go ponownie w AoC. W projektowaniu gry skupiliśmy się przede wszystkim na szczegółowości lokacji. Przykładowo drzewa i trawa będą poruszały się na wietrze, łodzie bujały na falach, a NPC wędrowali, włóczyli się, chodzili na drinki, itd.

Być najważniejszą rzeczą związaną z instancjami jest to, że pozwalają nam one wyodrębnić konkretny obszar dla pojedynczych graczy, przez co rozgrywka będzie bardziej zabawna i angażująca. Oczywiście stworzyliśmy również większe obszary, gdzie będzie więcej graczy dla tych, którzy lubią mieć przez cały czas wokół siebie tłum ludzi. Uważamy, że poziom szczegółów, które możemy zaimplementować do instancji uczyni grę lepszą.

11.4 Czy gra będzie korzystać z dźwięku przestrzennego?

Oczywiście! W Age of Conan używamy systemu przestrzennego 7.1. Wiele z kluczowych postaci kontrolowanych przez komputer ma podłożony głos. Wkładamy sporo sił w skomponowanie niesamowicie realistycznych dźwięków otoczenia i walki.

11.5 Jak będziemy kontrolować postać?

Twoją postać będziesz zazwyczaj kontrolował za pomocą myszki i klawiatury. Najczęściej używał będziesz klawiszy WSAD oraz kilku innych służących do walki.

11.6 Z jakiej perspektywy będziemy grali?

Większość gry przechodzi się z perspektywy trzeciej osoby, ale istnieje możliwość zbliżenia i oddalenia, używając kółka myszy oraz klawiatury. Jeżeli zechcesz, to możesz przełączyć się na widok z perspektywy pierwszej osoby.

11.7 Ile graczy może grać na każdym serwerze?

Chcielibyśmy osiągnąć standard rynkowy, co oznacza, że w grze w dowolnym czasie mogłoby się znaleźć 3500 graczy, a w godzinach szczytu aż do 5000, jednakże końcowa decyzja jeszcze nie zapadła. Naszym celem jest stworzenie na każdym serwerze tak małej populacji, aby „wszyscy znali swoje imiona”. Uważamy, że dzięki temu rywalizacja będzie zabawniejsza i bardziej ekscytująca.

11.8 Ile postaci mogę posiadać?

Naszym obecnym planem jest 8 slotów na postaci na wszystkich serwerach, ale to może zmienić się po betatestach.

11.9 Ile graczy może być widocznych jednocześnie na ekranie?

Właśnie ustalamy tą liczbę podczas betatestów. Ogromne bitwy oblężeniowe są jedną z większych części Age of Conan i chcemy, aby brało w nich udział jak najwięcej postaci.

11.10 Czy to prawda, że pracujecie nad wersją na Xbox’a 360?

Tak, to prawda. Szczegóły pojawią się jakiś czas po ukończeniu wersji na PC.

Źródło: community.ageofconan.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...