Krocząc po palących piaskach Wyspy Tortage, ktoś mógłby pomyśleć, że znalazłeś się w tropikalnym raju. Ale wyspy kryją wielkie tajemnice.
Kiedy usiedliśmy i zaczęliśmy robić wczesne szkice graficzne i techniczne projektu Age of Conan: Hyborian Adventures, spędziliśmy mnóstwo czasu myśląc co współpracuje a co nie z grami MMO. W Funcom wszyscy jesteśmy graczami i wyciągnęliśmy doświadczenie z tysiąca godzin spędzonych na graniu w gry online, zanim zabraliśmy się za projektowanie takiej gry jak Age of Conan. Zrobiliśmy również inne gry online – nasze poprzednie przedsięwzięcie, Anarchy Online zostało wypuszczone 5 lat temu – i to dało nam nieocenioną lekcję, nauczyło nas wiele o tym jak te gry naprawdę działają.
Jedną z rzeczy, które chcieliśmy zrobić inaczej w Age of Conan, były początkowe doświadczenia gracza – te pierwsze cenne godziny, które spędzasz w grze uczą cię jak kontrolować interfejs. Większość gier MMO wkłada cię bezpośrednio do świata gry, gdzie natychmiast zaczniesz kontaktować się z innymi graczami i bezzwłocznie rozpoczniesz grę z unikalnym mechanizmem, który wszyscy kochamy i nienawidzimy. Doświadczenie to potrafi być zrażające szczególnie dla ludzi, którzy przywykli do gier przeznaczonych dla pojedynczego gracza, ponieważ gra nie może prowadzić cię za rękę tak bardzo, a historia nigdy tak naprawdę nie będzie się kręcić wokół twojej postaci w taki sposób, jak to jest w tradycyjnych grach.
Z Age of Conan poszliśmy w zupełnie innym kierunku. Pierwsze godziny gry są spędzone w ścisłym podobieństwie do doświadczenia z gry dla pojedynczego gracza. Chociaż mamy sposobność przenieść innych graczy do twojego środowiska, spędzisz pierwsze godziny samotnie, w twoim własnym świecie gry, gdzie historia obraca się całkowicie wokół ciebie i twojej postaci. Dzięki temu możemy opowiedzieć bardziej złożone i interaktywne historie, które występują w tradycyjnych grach pojedynczych. Możemy mieć wpływ na wydarzenia zmieniające świat i stworzyć dynamiczną oraz interaktywną akcję, co nie jest możliwe w innych grach MMO. Wciąż będziesz podłączony do naszego serwera i będziesz miał możliwość komunikowania się z innymi graczami.
Po zakończonym procesie tworzenia postaci, odbywającym się na niewolniczej galerze, na której jesteś wioślarzem, wylądujesz na plaży Wyspy Tortage wskutek wielkiego wydarzenia. To może wyglądać jak tropikalny raj, kiedy po raz pierwszy zakopiesz swoje stopy w białych piaskach, ale wkrótce odkryjesz niebezpieczeństwa oraz skarby, które ukrywa ta wyspa. Bez ekwipunku musisz przezwyciężyć wiele trudności na wyspie i dotrzeć do wolnego miasta przemytników.
Po spotkaniu pewnej osoby na plaży (będzie ona rozpoznawalna dla osób, które dobrze znają uniwersum Conana), zostaniesz wplątany w serię interaktywnych zadań, które zagłębią cię w konflikt dzikusów oraz złych piratów, którzy zamieszkują Tortage i inne wyspy dookoła niej, które również zbadasz. Będziesz przedzierać się przez grube, gęste dżungle Tortage i odkrywać świat przygody, który wystarczająco przygotuje cię, zanim zostaniesz wrzucony do masowego świata gry, poza Tortage, gdzie ostatecznie zmierzysz się z tysiącami innych graczy.
Scenograf Tortage – Didrik Tollefsen
Tortage nie jest łatwa do znalezienia pośród setek wysp Barachan. Jeśli już to zrobisz, będziesz miał ciężki czas do przejścia, zanim dostaniesz się do głównej zatoki poza miastem. Rafy o kształcie labiryntu, rozchodzące się w każdym kierunku oraz zakradające się mgły sprawiają, że jest prawie niemożliwe nawigować statkiem, jeżeli nie znasz drogi na pamięć. Miasto jest ukrytym w samym sobie skarbem z wielką głębią i mnóstwem rzeczy do odkrycia. Niektóre budowle na tej wyspie są ruinami antycznej cywilizacji znanej jako Imperium Acheronian. Rozległa, główna twierdza, ukazująca się nad przystanią jest jedną z nich. Straszne rzeczy miały tu miejsce w czasie, kiedy cała wyspa była pokryta tą dziwnie wyglądającą architekturą. Mroczne rytuały i ofiary z ludzi były codziennością dla zwykłego Acheronianina.
W porozumieniu z Mrocznymi, Imperium dominowało w całej centralnej Hyborii. Po jego upadku, piraci z Tortage łupili bogatych z Acheronu przez kolejne wieki, trochę bardziej gorliwie niż inni. Więc nic dziwnego, że całe miasto jest rozległą mieszaniną różnych elementów – od antycznych kształtów, po części wraków wielu porywanych statków z tych wód. Ich drewniane, mokre szkielety można zobaczyć wszędzie w zatoce Tortage, jak wieloryby na mieliźnie rozciągające się tworząc przerażającą perspektywę, aż do południa. Pieraci brali wszystko co dostało się w ich ręce i kładli razem, z surowymi narzędziami tego wieku. Pomijając podejrzanych mieszkańców, Tortage służy całkiem nieźle jako gniazdo dla pijanych i agresywnych bandytów. To miejsce skupia handlarzy każdego rodzaju, sprzedających skradzione towary w swoich kramach na głównym placu lub w porcie. Te kolorowe elementy tworzą interesujący kontrast do raczej zużytych budynków miasta. Znajdziesz tu wiele ciekawych małych posągów i zbadasz wąskie uliczki Tortage. Ciesz się z pobytu, ale uważaj na siebie. I ze względu na Croma, trzymaj się z dala od wielu lochów pod miastem!
Projektant Misji Tortage – Andreas Öjerfors
To fascynujące obejrzeć się za siebie i spojrzeć na rozwój Tortage od pierwszych szkiców na tablicy do pełnego konfliktów miasta, który mamy dzisiaj. Nawet wtedy, kiedy to nie było nic więcej niż bazgroły w pokoju spotkań, to wiedzieliśmy, że podążamy w dobrym kierunku, z odseparowaną i gwałtowną naturą wyspy. To było świetne otoczenie dla historii, którą chcieliśmy opowiedzieć. Miasto na Tortage to miasto piratów i chcieliśmy w pełni wykorzystać zakres tego tematu. Artyści tworzący kompletną architekturę, wykorzystali ją jedynie na tej wyspie, z kawałkami statków łączących się z domami i zwykłym żeglarskim stylem. Pirackie reguły rzucają światło na historię i związane z nimi zadania. Ugrupowania piratów i wieśniaków zderzają się i ten konflikt jest tak naprawdę początkiem losów gracza. Wprowadzając go do Hyborii, chcieliśmy stworzyć odpowiedni nastrój od pierwszych minut gry.
Przez cały proces projektowania misji, było dla nas ważne, aby dać im to pewne obramowanie, opierające się na tym co napisał Robert E. Howard . Procesy tworzenia MMO i pojedynczej gry są bardzo różne, dlatego cofnąłem się do grania w klasyczne i nowe gry RPG, aby znaleźć inspiracje na zadania. Dobrą rzeczą w byciu przedsiębiorcą w dziale gier komputerowych jest to, że możesz powiedzieć zarówno pracodawcy jak i dziewczynie, że robisz „badania”, kiedy grasz w gry. Gdy byłeś w trybie MMO przez chwilę, sądzę, iż cofnięcie się o krok do tyłu jest niezbędne, aby zobaczyć o czym tak naprawdę traktuje gatunek role-play. Więc to też robiliśmy. Ponownie odwiedziliśmy formułę RPG i użyliśmy jej jako podstawy dla Tortage. Zrobiliśmy ją epiczną i kinową, ale rozgrywka na wyspie jest głównie o bitwie, rozwoju postaci i historii.
Źródło: community.ageofconan.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz