szczury_wroclawia_szpital

Tworzenie Przełęczy Ymira – refleksje projektanta

Raphagorn niedziela, 22 marca 2009

Projektant Joel Bylos opisuje proces powstawania lokacji, zadań i postaci Przełęczy Ymira oraz problemy, którym on i jego ekipa musieli stawić czoła podczas produkcji.

Przełęcz Ymira to pierwsza główna lokacja, którą mieliśmy opracować po uruchomieniu gry. Pierwszym związanym z nią problemem było napisanie wiarygodnego scenariusza. Musiałem wypełnić fabularną lukę: dlaczego Vanirowie, Ymirishowie i Mroźni Giganci pomagali Thoth-Amonowi, który właściwie powinien być ich wrogiem?

Odpowiedzią był Frostfather.

Tworzenie Przełęczy Ymira – refleksje projektanta

Pojmanie najstarszego syna Ymira jako zakładnika było najprostszym rozwiązaniem. To dlatego Vanirowie i Ymirishowie sprzymierzyli się z Thoth-Amonem. Bali się tego, co może zrobić Frostfatherowi, jeśli mu się przeciwstawią. Następnym dla nas wyzwaniem było stworzenie samego Frostfathera. Nikt wcześniej nie zrobił w Age of Conan tak wielkiego potwora. Czy takie coś będzie współpracować z naszymi technologiami? Czy będzie dobrze wyglądać? Mieliśmy tysiące problemów do pokonania.

Kolejnym ważnym etapem naszych prac było połączenie gry z książkową historią Przełęczy Ymira. Robert E. Howard nigdy nie napisał żadnego opowiadania związanego bezpośrednio z tym miejscem. Najbliżej tego tematu była Córa Lodowego Olbrzyma. Czerpałem garściami z tego opowiadania. Tak powstały wydarzenia związane z Atali (córką Lodowego Olbrzyma), które niemal dokładnie odpowiadają tym z historii Conana. Stamtąd pochodzą też postaci Aesirów – Niord i Horsa. Minęły dziesiątki lat, a oni wciąż pamiętają Conana z Cymerii!

Zależało nam na oddaniu różnorodności świata gry – gracz podróżuje przez zalesione wzniesienia, mroźne góry, parne bagna, opuszczone ruiny oraz oczywiście przez samą Przełęcz Ymira. Każde miejsce wygląda inaczej, zawiera też własne rodzaje potyczek. Gracz przemierzający bagna natknie się na salamandry i inne ogniste stworzenia. Niezwykle ważne było dla nas oddanie rozwoju wykraczającego poza zdobywanie nagród i nabijanie poziomów.

To jednak gracze ostatecznie zadecydują, czy Przełęcz Ymira osiągnęła zamierzony cel, a nam udało się zrobić grę lepszą niż wszystkie, które do tej pory widzieli.

Źródło: community.ageofconan.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...