FAQ 2.0 – Realistyczna walka

Ranger sobota, 14 czerwca 2008
FAQ 2

2.1 Jak działa system walki w AoC?
2.2 Brzmi nieźle dla walczących w zwarciu. Ale co z walką dystansową?
2.3 W porządku, to brzmi świetnie. Jednakże ja chciałbym zagrać jakąś klasą czarującą. Co ze mną?
2.4 Jak będzie wyglądała kontrola ataków?
2.5 Czy będą uniki i blokowanie w tej grze?
2.6 Czy możliwa jest walka na koniu?
2.7 Jak jest zrealizowane namierzanie w AoC?
2.8 Będę mógł ustalać sobie kolejkę ataków?
2.9 Czy to wszystko powyżej oznacza, że umiejętności i rozwój mojej postaci już się nie liczą?
2.10 Jak bardzo krwawa będzie walka?

2.1 Jak działa system walki w AoC?

Najprostsza odpowiedź brzmi: zupełnie inaczej niż we wszystkich grach MMO jakie widziałeś. Jednym z najważniejszych założeń przy tworzeniu AoC jest rewolucyjne podejście do walki w czasie rzeczywistym. Uczyniliśmy walkę naprawdę wciągającą i czyniącą z graczy aktywnych uczestników bitew jakie toczą. System daje im kompletną kontrolę nad ich atakami i celowaniem w przeciwników. To bardziej poręczne spojrzenie na walkę w MMO, gdzie gracze muszą podejmować strategiczne decyzje dotyczące jak są ustawieni w stosunku do przeciwników. Nazywamy to Real Combat System (system realistycznej walki, później RCS). Zapewnia on unikalny element akcji w walce w MMO.

W innych grach z gatunku walka nie wymaga od gracza niczego ponad zaznaczanie celu i klikanie klawisza ataku. Jednakże w Age of Conan musisz naprowadzić swoją broń w odpowiednim kierunku w czasie rzeczywistym tak, aby znaleźć miejsce na ciele przeciwnika, w którym zadasz najwięcej obrażeń. Dzięki temu systemowi możesz także uderzać kilku przeciwników naraz. Tak więc gdy uderzysz klingą miecza dwóch wrogów stojących obok siebie, to oboje otrzymają obrażenia.

2.2 Brzmi nieźle dla walczących w zwarciu. Ale co z walką dystansową?

Gracze, którzy preferują walkę na odległość, także będą mogli doświadczyć RCS. Podczas gdy w większości gier MMO naciskasz przycisk „strzel” i patrzysz jak postać strzela, w AoC będziesz musiał manualnie naciągnąć cięciwę i założyć strzałę. To czyni łucznictwo bardziej wymagającym i ekscytującym.

2.3 W porządku, to brzmi świetnie. Jednakże ja chciałbym zagrać jakąś klasą czarującą. Co ze mną?

Nie myśl sobie, że szaty i magia będą trzymać cię z dala od bitew. AoC kręci się praktycznie tylko wokół walki, więc także klasy czarujące będą mogły wmieszać się w bitewną wrzawę i poczuć jej urok. Dla klas używających magii powstał specjalny system zwany Spellweaving, który wynosi czarowanie ponad zwykłe kliknięcie jednego klawisza i czekanie na efekt.

2.4 Jak będzie wyglądała kontrola ataków?

Zebraliśmy to co najlepsze ze wszystkich dotychczasowych systemów walki w MMO i dołożyliśmy jeszcze do tego kontrolowanie ruchów swojej postaci w czasie rzeczywistym. Będziesz musiał używać klawiatury, aby zaatakować w odpowiednim kierunku. Ogólnie walka daje wiele strategicznych możliwości, ale zasady systemu są dość proste do nauczenia od samego początku gry.

2.5 Czy będą uniki i blokowanie w tej grze?

Tak, w grze pojawią się uniki oraz bloki.

W AoC pojawi się tradycyjne blokowanie, parowanie oraz unikanie, podczas których brane są pod uwagę twój poziom oraz umiejętności.

W grze pojawi się również możliwość ukrywania się za osłonami, używania przeszkód terenowych przeciw wrogowi, zmiana pozycji, ustawianie się za mocno opancerzonymi kolegami, itd. W Age of Conan pojawi się również rozbudowany system wykrywania kolizji, więc nauka manewrów jest tutaj niezbędna!

Dla bardziej zaawansowanych graczy wprowadzimy także system obrony, w którym możesz kontrolować swoje ruchy przeciw atakom wroga. Tak więc jeżeli jesteś dobry i wiesz kiedy nadchodzi potężny cios, możesz odpowiednio do niego przesunąć obronę.

2.6 Czy możliwa jest walka na koniu?

Tak! Na większości wierzchowcach będziesz mógł walczyć wręcz, czarować oraz strzelać z łuku. Co więcej, same wierzchowce będą wspomagać cię w walce swoimi ciosami. Jednakże tak jak w prawdziwym życiu, twoimi pupilami może czasem się ciężko sterować i stosunkowo wolno się je obraca, przez co możesz zostać ściągnięty przez kogoś na ziemię. Umiejętność jeździectwa również ma tu znaczenie, gdyż wierzchowce mogą szarżować na tłum i zadawać obrażenia. Atakowanie wrogów z grzbietu wierzchowca będzie ciężkim zadaniem, jednakże obrażenia, jakie możesz dzięki temu zadać, są tego warte.

2.7 Jak jest zrealizowane namierzanie w AoC?

Namierzanie może się odbywać na kilka sposobów.

Niektóre zdolności mogą uderzyć jedynie jeden cel, jak na przykład gościa stojącego przed tobą. Niektóre ataki i zdolności mogą uderzyć wiele celów, jak na przykład wtedy, gdy zamachniesz się bronią na tłum wrogów. Trafisz ich wszystkich, przez co walka staje się bardziej szalona, dynamiczniejsza i bardziej ekscytująca. W walce na dystans możesz robić zbliżenia i celować w konkretnych wrogów. Niektóre zdolności (szczególnie czary) mogą uderzać w konkretny obszar wokół rzucającego lub w punkt, który rzucający wybierze.

2.8 Będę mógł ustalać sobie kolejkę ataków?

Tak, będziesz mógł ustalić kolejność ataków ale tylko częściowo. Kiedy atakujesz, gra „wkłada” to do kolejki i wykona to dopiero wtedy, gdy aktualny atak się zakończy. Więc możesz dodawać do kolejki ataki, jeśli o to chodzi. Albo walczyć dynamicznie i wykonywać ataki, kiedy są ukończone. Nie będzie makro-systemu dla walki w czasie rzeczywistym.

2.9 Czy to wszystko powyżej oznacza, że umiejętności i rozwój mojej postaci już się nie liczą?

Nie. AoC posiada rozbudowany system umiejętności. To wciąż RPG, więc będziesz miał umiejętności, zdolności i osiągnięcia. Tak naprawdę to one decydują jak potężny i efektywny jesteś. Gracze będą musieli podnosić umiejętności wraz z punktami doświadczenia, które zdobędą w walce. Będą także oddzielne umiejętności w PvP i rzemiośle. RCS jest po prostu systemem, w którym ludzkie umiejętności nabierają większego znaczenia w gatunku, który jest znany z bezmyślnych cyferek zwanych statystykami i nieinteraktywnej walki.

2.10 Jak bardzo krwawa będzie walka?

Pozostaniemy wiernymi książkom Howarda, co oznacza, że walka będzie strasznie krwawa, barbarzyńska i brutalna. AoC zostanie wydana jako gra dla osób pełnoletnich. Pozwala nam to na bardziej realistyczne przedstawienie walki niż zwykle w MMORPG, więc będzie krew czy odcięte głowy. Przemoc będzie naprawdę obrazowa i zgodna z przekazem książek.

Źródło: community.ageofconan.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...