Nadszedł czas przyjrzeć się dokładniej rzemiosłu w Age of Conan. Zobaczmy jak można zarobić, nie zabijając innych ludzi!
Zapytaj któregokolwiek z poszukiwaczy przygód, żyjących na lądach Hyborii o radę, jak przetrwać w brutalnej rzeczywistości tego świata. Zapewne powiedzą ci, żebyś czym prędzej zdobył dobry miecz. Jeżeli nie natkniesz się na demony polujące na ciebie w nocy, chcące rozszarpać twe plecy oraz gotowe rozorać ci oczy, to na pewno da ci się we znaki ludzka zdrada, przed którą musisz się obronić. Nieuzbrojony nie dojdziesz w Hyborii nigdzie dalej niż do najbliższego... cmentarza.
Ale jest jedna rzecz, która może być równie przekonująca co ostry koniec miecza: zimne pieniądze. Cyna, miedź, srebro, złoto – płyną przez ośrodki cywilizacji niczym krew płynąca przez ludzkie serce: Stygijski kupiec, którego towarem jest śmierć, wynajmuje zabójców by zgładzić swą konkurencję za kilka sztuk złota; Akwiloński wielmoża pompujący polityczne spiski obietnicami o srebrze; Cymeryjski herszt sprzedający swoje ostatnie kawałki miedzi, by wykarmić swe głodujące plemię.
Dla ciebie, jako gracza, istnieje niezliczona liczba dróg by pozyskać jakąś walutę. Możesz ruszyć w nieznane, by wykonywać zadania dla ludzi w potrzebie. Możesz mordować niewinnych i grabić ich ciała w poszukiwaniu kosztowności. A może wolałbyś polowanie na zwierzynę i sprzedawanie skóry?
Oprócz tego możesz polepszyć swe umiejętności w handlu, w rzemiośle, używając swych rąk by wytwarzać coś, czego pragną inni!
Jak stać się rzemieślnikiem
W świecie Hyborii istnieją ustalone miejsca, gdzie rzemieślnicy (i rzemieślniczki!) gromadzą się, tworząc społeczności, w których mogą ćwiczyć swój fach. Miejsca te potocznie zwane są regionami `zaradności i zbierania`, gdyż są to tereny bardzo obfite w surowce wymagane do rzemiosła. Znajdziesz tu również wiele osób, które aż kipią z chęci nauczania innych jak ćwiczyć się w zawodzie.
Po osiągnięciu poziomu wymaganego do rozpoczęcia przygody z rzemiosłem (który aktualnie ustawiony jest na poziomie 40) musisz poszukać trenera, który nauczy cię jego, czy też jej zawodu. Przez długi czas będzie to twój mentor, który będzie wysyłał cię na różne misje, podczas których będziesz musiał udowodnić swoją wartość jako rzemieślnik. Ważną rzeczą, którą musisz zapamiętać jest to, że możesz mieć tylko jedną rzemieślniczą profesję, więc wybierz mądrze, zanim skierujesz się do któregoś z mentorów!
Istnieją różne profesje w rzemiośle dostępne w Age of Conan:
- Płatnerz – szkolenie się w tym zawodzie pozwoli ci na wytwarzanie różnego rodzaju broni, od mieczy po berła, od sztyletów do łuków. Wszystko czego potrzebujesz, by zabić swoich przeciwników!
- Zbrojmistrz – Jeśli chcesz, możesz podążyć zupełnie odmienną ścieżką, starając się rozwinąć swe umiejętności w dziedzinie pozwalającej ci wykuwać różnego rodzaju części zbroi.
- Alchemik – Sprawia ci przyjemność mieszanie różnych składników w kotle i patrzenie jak działają na ludzi? W takim razie powinieneś spróbować swojego szczęścia w Alchemii, dającej ci możliwość wytwarzania różnego rodzaju mikstur.
- Architekt – Budowanie miast jest integralną częścią Age of Conan i będziesz potrzebował kogoś uzdolnionego w sztuce architektury, by narysować plany potrzebne do różnych budynków.
- Jubiler – Potwory często upuszczają nieoszlifowane, drogocenne kamienie, które Jubiler może zmienić w napełnione mocą klejnoty, które mogą być umieszczone w innych wytworzonych przedmiotach, czyniąc je bardziej potężnymi.
Staraliśmy się stworzyć rzemiosło tak intuicyjnym jak to tylko możliwe, wciąż zachowując poziom współzawodnictwa, które czyni postęp tak interesującym. Kiedy jesteś już gotów by zacząć coś wytwarzać, wszystko co musisz zrobić, to otworzyć swoją księgę z formułami i kliknąć na to, co chcesz stworzyć. Jeśli posiadasz odpowiednią ilość surowców w swym wyposażeniu, przedmiot zostanie stworzony. Są pewne wyjątki od tego – niektóre formuły będą wymagać od twojej gildii, by była w posiadaniu określonych struktur na terenie miasta. Niektóre z najtrudniejszych formuł alchemików będą na przykład wymagały, by twoja gildia miała wybudowaną `pracownię alchemiczną` na terenie miasta.
Kiedy już wybierzesz swoją profesję, zaczniesz z bardzo małą wiedzą na temat tego jak stworzyć jakąkolwiek rzecz, niewiele wartą w twojej sytuacji. Teraz nadchodzi czas na to, byś udowodnił trenerowi swoją wartość, co pozwoli ci wytwarzać coraz to więcej bardziej złożonych przedmiotów.
Gromadzenie surowców
Integralną częścią rzemiosła są, oczywiście, surowce. To właśnie to, co musisz włożyć w cokolwiek co tworzysz, nieważne czy jest to prosty miecz, czy cała wieża w mieście, gdzie znajduje się twoja gildia. W celu gromadzenia określonych rodzajów surowców będziesz musiał nauczyć się jak opanować `profesję zbierania surowców`, która jest powiązana z surowcami. Zauważ, że możesz opanować wszystkie te profesje w tym samym czasie.
Istnieją różne profesje związane ze zbieraniem surowców, w których możesz się szkolić:
- Górnictwo – ta profesja pozwoli ci na zbieranie takich surowców jak miedź, cyna, żelazo i tym podobne. Możesz również znaleźć takie rzadkości jak `aurichalcum` czy `niebieskie żelazo`.
- Wizjonerstwo – ta profesja pozwoli ci na zbieranie takich surowców jak srebro, elektron, złoto i tym podobne. Możesz również znaleźć takie rzadkości jak `illustrium` czy platyna.
- Garbarstwo – ta profesja pozwoli ci na zbieranie takich surowców jak różne rodzaje skór, z których niektóre są tak rzadkie jak `barwiona skóra` czy `skóra ozdobna`.
- Kamieniarstwo – ta profesja pozwoli ci na zbieranie takich surowców jak piaskowiec, granit, bazalt i tym podobne. Możesz również znaleźć takie rzadkości jak „adamantyt” czy „obsydian”.
- Tkactwo – ta profesja pozwoli ci na zbieranie takich surowców jak bawełna, wełna, len i tym podobne. Możesz również znaleźć takie rzadkości jak `krwawy len` czy `bawełniany kosmyk`.
- Drwalstwo – Ta profesja pozwoli ci na zbieranie takich surowców jak jesion, cis, dąb i tym podobne. Możesz również znaleźć takie rzadkości jak `drewno dusz` czy `bursztynowe drewno`.
Alchemicy tak naprawdę nie wychodzą, by zbierać surowce na swoje mikstury. Zamiast tego różne składniki będą wypadać z pokonanych wrogów, tak jak kamienie szlachetne używane przez Jubilerów. Jednym z powodów, dla którego to robimy, jest stworzenie pewnego poziomu zależności między rzemieślnikami i poszukiwaczami przygód. Dzięki czemu będzie to bardziej interesujące dla wszystkich zaangażowanych! Innym sposobem, w jaki tworzymy zależność między tymi dwoma jest fakt, że tylko wytworzone itemy mogą mieć wszczepione klejnoty, zatem poszukiwacze przygód będą powracać do rzemieślników z klejnotami, które właśnie znaleźli w jakimś ciemnym lochu, prosząc kowala, by stworzył dla nich jakąś broń, a jubilera, by włożył w nią znaleziony klejnot! Używając klejnotów możesz różnicować przedmioty, podczas gdy znajdywane przedmioty nie mogą być poddawane modyfikacjom.
Jednym z centralnych elementów systemu zbierania surowców są `rzadkie surowce`. Podczas zbierania surowców istnieje mała szansa, że znajdziesz jego rzadką wersję. Używając tych rzadkich surowców podczas wytwarzania przedmiotów, będziesz mógł stworzyć unikalną wersję danego przedmiotu. Przedmioty te posiadać będą dodatkowe bonusy, takie jak możliwość wkładania w nie większej ilości klejnotów. Umożliwia to rzemieślnikom tworzenie niesamowicie potężnych, unikalnych przedmiotów za pomocą kilku specjalnych klejnotów i rzadkich surowców!
Podstawowym powodem, dla którego pozwoliliśmy ci wyszkolić się we wszystkich profesjach zbierania surowców jest to, że są one bardzo ważnym czynnikiem w wielu aspektach rozgrywki w Age of Conan. Przykładowo będziesz musiał przelewać surowce do swojej gildii, w celu zapłaty za jej utrzymanie!
Postęp
W całkowitym odróżnieniu od podobnych gier tego typu, postęp w wybranej przez ciebie profesji nie kończy się na prostym produkowaniu przedmiotów, czy zbieraniu surowców w kółko i na okrągło aż twoje umiejętności wzrosną. W Age of Conan nie masz nigdzie wymienionej umiejętności rzemieślniczej w formie liczbowej – zamiast tego rozwijasz się poprzez zadania, których nagrody pozwalają ci na wytwarzanie lepszych przedmiotów i zbieranie bardziej zróżnicowanych surowców. Oznacza to, że postęp jest bezpośrednio związany z zadaniami, które wykonujesz dla swojego trenera.
Postęp jest rozdzielony na kondygnacje. Zaczynasz na pierwszej kondygnacji, zawierającej podstawowe przedmioty/surowce. Zanim będziesz mógł przejść na kolejną kondygnację, będziesz musiał osiągnąć konkretny poziom. Każda z nich składa się z różnego rodzaju zadań, w których nagrodami są nowe formuły, przedmioty do tworzenia i surowce do zbierania.
Na przykład, kiedy dopiero co zacząłeś specjalność Alchemika, twój trener nauczy cię jak wytwarzać coś, co nazywamy `surowym lekarstwem`. Jedno z pierwszych zadań wymagać będzie od ciebie wytworzenia zestawu lekarstw dla twojego trenera, który w zamian pokaże ci, jak tworzyć `zwyczajne lekarstwa`. Wraz z pierwszą kondygnacją, obecnie zaczynającą się na poziomie 40, nauczysz się jak tworzyć `surowe` i `zwyczajne` mikstury. Kiedy osiągniesz poziom 50, dostępne będą dla ciebie zadania z drugiej kondygnacji, w których nagrodą będą `uszlachetnione` receptury mikstur. Tak samo ma się to do zbierania surowców: Kamieniarz zacznie zbieranie od piaskowca gdy będzie na pierwszej kondygnacji, ale szybko dojdzie do zbierania adamantytu oraz bazaltu, gdy ukończy zadania na wyższych kondygnacjach.
Jednym z powodów, dla których zdecydowaliśmy się uczynić postęp oparty na zadaniach, jest wyeliminowanie uczucia harówki. Zamiast produkowania setek podstawowych mikstur, by nauczyć się jak wytwarzać coś bardziej interesującego, będziesz rzeczywiście czynił postępy przez linię fabularną, za co dodatkowo nagradzany będziesz dużą porcją doświadczenia, które pomoże ci awansować na wyższe poziomy!
Ciężka praca się opłaca
Prędzej czy później, kiedy zacząłeś już szkolić się w swojej rzemieślniczej profesji (i/lub profesji zbierania surowców), będziesz chciał uzyskać zapłatę za swą ciężką pracę. Jest kilka sposobów na sprzedaż swych przedmiotów (i surowców, które zebrałeś). Możesz stać pod zamkiem Conana w Tarantii, zdzierając sobie płuca, próbując przekonać kogoś, by kupił twój drewniany łuk lub możesz poszukać okazji na targu (tradepost).
Targi te są w Age of Conan czymś w rodzaju domów aukcyjnych, które możesz znaleźć w większości gier tego gatunku. Tradeposts możesz znaleźć w zwykłych miastach, jak i w miastach graczy. Używając ich możesz skorzystać z interfejsu, który jest kombinacją Twojego banku, skrzynki pocztowej i rynku, gdzie możesz kupować i sprzedawać przedmioty. By sprzedać coś, co wytworzyłeś, po prostu umieszczasz to w banku i oznaczasz jako `na sprzedaż` z odpowiednią ceną. Ktoś w potrzebie w końcu się zgłosi i kupi to od ciebie.
Jednym ważnym aspektem tradepost jest to, że NIE jest to dom aukcyjny. Nie ma tam funkcji aukcji, nie ma licytacji. Wystawiasz coś na sprzedaż z ustaloną ceną i ktoś to kupuje lub nie. Jest to z pewnością lepsze rozwiązanie, przez co rynek jest bardziej dynamiczny.
Pod koniec dnia możesz w końcu wrzucić parę sztuk złota do swojej kiesy, dumny z tego, że po raz kolejny zdołałeś zarobić na porządny żywot – bez odcinania czyjejś głowy!
Źródło: community.ageofconan.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz