szczury_wroclawia_szpital

Oblężenia PvP

Oblężenia zostały wprowadzone do Age of Conan: Hyborian Adventures, ponieważ Funcom, stawiając na rozwój, chciał dać graczom to epickie uczucie bycia częścią ogromnych bitew. Wszyscy oglądaliśmy filmy takie jak "Waleczne Serce", "300", czy "Królestwo Niebieskie", zawierające epickie bitwy – i twórcy gry zdali sobie sprawę z tego jak niesamowite byłoby wprowadzenie tego do MMORPG. I tak oczywiście zrobili.

Jeśli kiedykolwiek otworzysz książkę czy komiks poświęcony Conanowi, szybko zrozumiesz, że wojny szaleją po zdewastowanych ziemiach Hyborii. Konflikty, które są tu codziennością, wybuchają niekoniecznie pomiędzy różnymi nacjami, lecz często pomiędzy frakcjami, próbującymi zdobyć teren wroga.

W Age of Conan: Hyborian Adventures gildie graczy prędzej czy później wejdą w takie konflikty. Jak tylko gildia osiągnie rozsądną wielkość na serwerze, wkrótce nadarzy się okazja do posiadania własnej twierdzy. Jednak przez ograniczoną ilość takich twierdz na każdym serwerze, gildie będą musiały prowadzić przeciw sobie wojny, by zabezpieczyć swe panowanie i fortunę.

Zbudowaliśmy to miasto na krwawej ziemi

Przez gęstą, poranną mgłę w Królestwie Kresowym, słyszalne są wczesne dźwięki ludzkiej aktywności. Kucie, piłowanie, krzyki. Każdy robi to, co do niego należy. Rzemieślnicy rozpierzchli się do swoich prac, natomiast władcy gildii planują działania. Najemnicy ochraniają członków gildii, by mogli powrócić z drewnem i żelazem, służącym do budowy twierdzy.

Nieważne, czy natkniesz się na wolne miejsce na twierdzę, czy zdołasz przyczynić się do upadku twierdzy innej gildii, Twoja gildia będzie musiała zacząć budować swoją. Zawiera się w tym zbieranie surowców, wznoszenie budynków i doglądanie czy wszystko jest odpowiednio chronione.

Każdy z budynków w obrębie Twojej twierdzy zagwarantuje jakiegoś rodzaju bonus, który wpływać będzie na każdego z członków gildii. Budowle te to kuźnia, świątynia, pracownia alchemika, uniwersytet i wiele innych. Podczas gdy świątynia może dawać profity leczącym klasom w Twej gildii, uniwersytet może dawać bonus klasom parającym się rzucaniem czarów, więc będziesz musiał zastanowić się, co zbudować najpierw.

"Konstruowanie twierdzy może zająć od kilku godzin, do kilku dni.", mówi twórca gry, Jason Stone. "Będziesz musiał ostrożnie wybierać, które budynki chcesz postawić, ponieważ nie możesz zbudować wszystkiego i musisz również skupić się na budowie murów, które powstrzymają wrogów i ochronią Twoje budynki. Możesz zbudować kilka różnych linii obrony."

Słysząc dzwony wojny

Grzmiące kopyta można usłyszeć z daleka. Odgłosy wojny wzmagają się. Nienazwany wróg zbiera swoje siły. Straże twierdzy, śniąc niespokojnie z jednym otwartym okiem, stają na równe nogi. Ktoś wali do bram – to jak bębnienie przeznaczenia. Krew zaleje dziś tereny za murami i tylko Crom wie kto wyjdzie z tego żywy.

Jeśli kiedykolwiek uda ci się zostać panem twierdzy, prędzej czy później będziesz musiał zdać sobie sprawę z tego, że ktoś będzie chciał Ci ją odebrać. Dobrą wiadomością jest to, że jako obrońca, będziesz mógł ustalić kiedy Twoja twierdza będzie podatna na atak. Jest to coś, co daje Ci pewność, że zawsze będziesz o krok przed swym przeciwnikiem i nie spotkają Cię żadne paskudne niespodzianki.

"Jeśli Twoja twierdza byłaby podatna na atak przez cały czas, wkrótce stało by się to bardzo frustrujące dla graczy.", mówi Stone. "Zamiast tego to gildia ustala, kiedy jest narażona na agresję. Ty wybierasz rozmiary tej podatności i im jest większa, tym więcej korzyści Twoja gildia czerpie z utrzymania twierdzy. Jednak nikt nie jest bezpieczny: każdy musi być podatny na ataki w jakiś sposób."

Aktualnie oblężenie zapoczątkowywane jest w chwili, gdy jakaś gildia wystawi wojenny namiot przed twierdzą innej gildii w czasie ich podatności na atak. Obrońcy będą musieli zebrać swe siły tak samo jak atakujący i wytrwają tylko najsprawniejsi!

Wezwanie do broni

Jeśli złoto jest odpowiednie, ludzie przybędą. W ciężkiej rzeczywistości Hyborii jest to życiowa prawda. W zadymionych tawernach Hyborii wielu najemników zostało kupionych przez wysłanników jakiejś gildii rekrutującej ludzi, by móc potem najechać swojego wroga. Wszystko opiera się na tym czy cena jest odpowiednia – jeśli tak, ludzie chętnie staną w pierwszych szeregach.

Aby każdy był w pełni zadowolony z oblężeń w Age of Conan: Hyborian Adventures, zaprojektowano coś, co nazywamy `systemem najemników`. Nie każdy chce dołączyć do wielkiej gildii – właściwie to nie każdy ma czas, by do takiej dołączyć. Z tego powodu Funcom dał samotnym wilkom Hyborii możliwość zaspokojenia głodu wielkiej, epickiej bitwy.

"Dzięki systemowi najemników Twoja gildia będzie miała możliwość rekrutacji innych graczy, by walczyli o Twoją sprawę, nieważne czy się bronisz, czy atakujesz inną gildię.", mówi Stone. "Po prostu przywódcy wystawiają propozycję dla najemników, obiecując daną ilość złota za udzielone wsparcie. Jako gracz możesz szukać tych ofert kiedy tylko chcesz, wybrać jedną i rzucić się w wir walki."

Taki gracz będzie musiał walczyć dla Twojej gildii, by dostać obiecane złoto. Pozwoli to każdej gildii z odpowiednią ilością surowców wzmocnić swoje siły w ataku bądź obronie przeciwko wrogiej gildii, która również może używać najemników.

W środku walki

Zapach śmierci unosi się w powietrzu. Atakujący, dosiadający dzikich, zabójczych nosorożców, przechodzą przez płonące resztki tego, co kiedyś było bramą i nacierają na serce twierdzy. Katapulty dalej walą w mury, siejąc spustoszenie, podczas gdy dowódca obrony gildii powraca do kwatery głównej, by spędzić ostatnie minuty swego panowania – i swego życia – ze swoim Ale.

Kiedy wszystko się zaczyna, walka może być sceną jednego, wielkiego chaosu. Funcom chce, aby w bitwie uczestniczyło około setki graczy ścierających się na polu bitwy w tym samym czasie. Gildie będą musiały bardzo uważnie zaplanować ustawienie swoich atakujących i obrońców. Czy umieścisz łuczników na murach? Czy ustawisz Twoje mamuty w pierwszej linii? Tysiące historii wojen rozwijać będzie się przez następne minuty czy godziny.

Atakujący zazwyczaj zaczną od wytworzenia paru maszyn oblężniczych – takich jak katapulty – a potem ustawią je taktycznie. Jako gracz będziesz musiał kierować strzałami swoich maszyn oblężniczych, starając skoncentrować się na słabych punktach muru – najczęściej będzie to drewniana główna brama.

"Atakującym niszczenie budynków i zabijanie wrogów da punkty potrzebne do wygranej.", wyjaśnia Stone. "Wszystko, co robisz, daje Ci punkty – nawet zajęcie poszczególnych miejsc na polu walki. Jeśli zdołasz zdobyć wystarczającą ilość punktów w czasie, gdy twierdza będzie podatna na atak, możesz wygrać i twierdza zostanie zniszczona, a Ty będziesz mógł zbudować swoją własną... na jej prochach."

Jeśli nie uda Ci się za pierwszym razem

Niegdyś zielone pola Królestwa Kresowego lśnią teraz obrzydliwą, karmazynową krwią. Kończyny leżą rozrzucone po całym polu walki, a płacz rannych jest jedynym dźwiękiem. Mury zostały sforsowane, obrońcy zostali ubici, a twierdza została podbita. Podczas gdy zwycięzcy świętują swój ciężko wywalczony sukces, robotnicy zaczęli już pracować nad nową, prawdopodobnie jeszcze większą twierdzą.

Oblężenie może potrwać od paru chwil, do paru godzin, zależnie od sił obu gildii. Mury mogą okazać się zbyt mocne (dzięki ulepszeniom), zatem napastnicy mogą zawieść. Atakujące wojska mogą być po prostu za duże, więc obrońcy nie mają szans na wytrzymanie oblężenia przez wystarczająco długi czas. Czyjeś zwycięstwo jest porażką dla kogoś innego. I jeśli Twojej gildii nie uda się zdobyć twierdzy wroga, zawsze istnieją mniejsze forty do podbicia lub nawet cenniejsze miejsca pełne surowców.

Źródło: community.ageofconan.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...