– Śmiejesz się głośno, pijesz tęgo i śpiewasz dobre piosenki, chociaż nigdy nie widziałem Cymmerianina, który by pił coś mocniejszego od wody, śmiał się głośno, czy śpiewał coś innego niż ponure pieśni żałobne.
– Może to z powodu krainy, w której żyją – odparł król. – Nie ma bardziej posępnej ziemi. Niekończące się wzgórza porośnięte lasem, wiecznie szare niebo i wiatr, jęczący głucho w dolinach.
– Nic dziwnego, że ludzie stają się ponurzy – zauważył Prospero wzruszając ramionami i myśląc o jasnych, rozświetlonych słońcem równinach oraz czystych, leniwych rzekach Poitain, najdalej na południe wysuniętej prowincji Aquilonii.
– Nie ma dla nich nadziei ani tu, ani na tamtym świecie – rzekł Conan. – Ich bogiem jest Crom, wraz ze swą ponurą świtą rządzący pozbawionym słońca królestwem wiecznych mgieł – krainą zmarłych! Mitro! Wolę już wierzenia Aesirów.
– Robert E. Howard: Feniks na mieczu; Tłumaczenie: Zbigniew A. Królicki
Całun wisi nad ludźmi Cymerii. Można przypuszczać, że jest to obłok ciemnej chmury, wiszący nad głowami ludzi w burzowe i ponure dni. Jednakże prawda jest taka, że Cymeryjczycy żyją pod całunem zbliżającego się fatum. Era Hyboryjska powoli dobiega końca. Kilkoro ludzi czuje to tak dotkliwie, jak barbarzyńskie klany z północy. Jest to podświadome doznanie – bardziej subtelne, zawsze obecne przygnębienie, niż prawdziwe uczucie. Jednakże ono tam jest – w krwi i kościach każdego Cymeryjczyka. Oni wszyscy to czują. Każdy z nich gdzieś w głębi przeczuwa, że koniec jest bliski.
W Age of Conan: Hyborian Adventures gracze szybko zauważą, że granie Cymeryjczykami może być bardzo zróżnicowanym doświadczeniem. Ich barbarzyńska natura, niezłomna postawa i gotowość do udziału w bitwie, gdzie szanse wygranej są przeciw nim, powinny przyciągać tych graczy, którzy chętniej rozwiązują spór za pomocą ostrza, niż słowami. Cymeryjczycy są ludźmi żyjącymi w interesującej kulturze, która jest bardziej skomplikowana, niż to mogłoby się na pozór wydawać. Gracz odkrywając to społeczeństwo, doświadczy wielu niespodzianek. Ta nacja jest bez wątpienia barbarzyńska, ale posiada wielkie serca – serca, które biją dla ziemi, na której żyją i dla swoich rodzin. Wymyślenie interesującej historii dla twojego Cymeryjczyka nie powinno stanowić dużego wyzwania.
Król Akwilonii Conan I jest najsławniejszym Cymeryjczykiem Hyborii. Jednakże ten człowiek nie jest typowym przedstawicielem swojego narodu. On wysoko ceni życie, podczas gdy jego współbracia borykają się z nim i próbują je przetrwać. On aż płonął z ciekawości zobaczenia wszystkich cudów świata, kiedy jego krewni żyli w górskich granicach swojej rodzinnej ziemi i nie dbali o to, co działo się poza granicami ich terytoriów klanowych. Życie w Cymerii jest ciężkie i nie ma na to lepszego dowodu niż sam srogi Cymeryjczyk.
Cymeryjczycy są barbarzyńcami, żyjącymi w kulturze ukształtowanej przez ich surowy ląd. Kiedy obcokrajowcy podejrzliwie przyglądają się plemionom północy, zastanawiają się czy ci ludzi kiedykolwiek śmieją się i czy śpiewają jakiekolwiek piosenki poza posępnymi pieśniami pogrzebowymi. Dla reszty świata barbarzyńcy z tego zimnego i nierównego regionu nie dostrzegają nic, poza wewnętrznymi wojnami pomiędzy zwaśnionymi plemionami i przetrwaniem, które jest możliwe dzięki wysiłkom oddanych myśliwych, troszczących się o każdego z plemienia. Cymeryjczycy nie posiadają wielu pieniędzy w tym wrogim im królestwie. Budzą przez to litość innych nacji, ale również daje im to siłę, której nie można posiąść przez żaden trening.
Cymeryjczycy uznają Croma za swojego boga, ale nie wielbią go tak jak Akwilończycy czczą Mitrę, ani tak jak Stygijczycy boją się Seta. Crom obserwuje wszystko ze swojego tronu w górach, ale tak naprawdę nie dba o życia śmiertelników. Cymeryjczycy wierzą, że Crom nadaje im siłę przy urodzeniu – siłę, której będą potrzebować, aby sprostać próbom życia. Następnie zostają pozostawieni samym sobie.
Barbarzyńcy nie przekazują swojej wiedzy młodszym pokoleniom za pomocą pisma lub książek. Zamiast tego wolą opowiedzieć kilka historii i legend przy trzaskającym wesoło ognisku. Cenią sprawność wojskową u swoich przeciwników, siłę fizyczną i umiejętność dbania o siebie nad wszystko inne. Mimo że mają swoich jasnowidzów i szamanów, to obawiają się wszystkiego, co jest nadprzyrodzone i wolą tego unikać. Są dumni z tego, że przechodzą przez życie polegając na swojej sile, wytrenowaniu i przebiegłości. Nigdy nie używają sztuk magicznych, które plugawią dusze mężczyzn innych narodów.
Nie powinno być dla ciebie niespodzianką, że droga życiowa, którą zazwyczaj wybierają Cymeryjczycy, składa się z broni, krwi i mnóstwa ciężkiej pracy. Jako gracz, będziesz mógł wybrać trzy spośród czterech klas głównych: Łotrzyków, Żołnierzy i Kapłanów. Ścieżka Magów jest zamknięta dla Cymeryjczyków, gdyż większość z nich nie jest zainteresowana zgłębianiem tajników magii. Ci, którzy mają pociąg do rzeczy nie z tego świata, poświęcą raczej swoje życie Kapłaństwu, przez co później będą mogli stać się Niedźwiedzimi Szamanami. Z kolei ci, którzy zdecydują się zostać Łotrzykiem, będą mogli wypróbować takie klasy jak Łowca i Barbarzyńca, podczas gdy Żołnierze mogą zostać Strażnikami, Zdobywcami lub Mrocznymi Templariuszami. Niezależnie od tego co wybierzesz, granie Cymeryjczykiem będzie wielkim wyzwaniem!
Klasy dostępne dla Cymeryjczyków:
- Żołnierz: Mroczny Templariusz, Strażnik, Zdobywca
- Kapłan: Niedźwiedzi Szaman
- Łotrzyk: Barbarzyńca, Łowca
Źródło: community.ageofconan.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz