Wywiad z Jarle Snertingdalen'em na temat aktualizacji numer 5

4 minuty czytania

1. Dlaczego zespół uznał, że należy zmienić system przedmiotów i statystyk?

Choć było kilka powodów dla zmiany systemu przedmiotów i statystyk to najważniejszym z nich było to, że chcieliśmy zwiększyć wpływ, jaki przedmioty mają na postać. Jednym z celów, jakie stawialiśmy sobie przed premierą gry było to, żeby Conan nie był grą opartą na przedmiotach. Szybko jednak odkryliśmy, że w realizacji tej wizji posunęliśmy się za daleko.

Przedmioty stanowią główne źródło nagród w grze. Nie jest wielką przyjemnością otrzymywanie nagród, które niewiele znaczą dla twojej postaci. Z tego powodu zdecydowaliśmy coś z tym zrobić. Aktualizacja numer pięć podniesie znaczenie przedmiotów w grze do poziomu, na którym chcielibyśmy je widzieć. Dzięki temu, choć gra wciąż nie opiera się na przedmiotach, to odgrywają one znacznie większą rolę. Jeśli dostaniesz na przykład nowy miecz, który jest lepszy od tego, którym władasz obecnie, to naprawdę poczujesz tę różnicę.

Innym problemem, z którym chcieliśmy się zmierzyć była wielkość statystyk oraz to, że ich zbiór, którym dysponowaliśmy, nie wydawał się wystarczająco ciekawy. Jeśli masz już dość przedmiotów dodających 0,02% do kilku niewrażliwości, to z całą pewnością ucieszysz się widząc nowy, ulepszony system przedmiotów, wprowadzony w aktualizacji numer 5. Zniknęły mikroskopijne wartości, a stare statystyki zastąpiliśmy nowymi, ciekawszymi. Ponadto, całkowitej przebudowie uległy też pule statystyk przedmiotów oraz system ich rozdziału. Dzięki tym podstawom, wprowadzonym w aktualizacji numer 5, łupy w grze mogą nie tylko mieć większe znaczenie, ale też być bardziej różnorodne.

Ważne jest dla nas, aby gracze mogli wybierać z pośród kilku możliwości. Jest to coś, nad czym będziemy cały czas pracować podczas dodawania nowych przedmiotów do gry.

2. Jakie były największe wyzwania, przed którymi staną zespół podczas wprowadzania tych zmian?

Z całą pewnością najtrudniejszym aspektem tych prac było to, że wprowadzaliśmy fundamentalne zmiany do gry, która od jakiegoś czasu jest już na rynku. Gracze mają już swoje postacie, w które włożyli czas i środki, co ograniczało nam pole manewru. Weźmy na przykład zmiany w klasach, których jest sporo. Musieliśmy zachować ostrożność, ponieważ gracze przyzwyczaili się już do sposobu gry swoją klasą. Zbyt liczne i zbyt poważne ingerencje w dotychczasowy system zmusiłyby graczy do gwałtownej zmiany tych przyzwyczajeń. Nie chcesz czuć się po wprowadzeniu patch'a jak nowicjusz – chcesz doświadczyć nowej zawartości i dobrze się przy tym bawić.

Kolejnym wyzwaniem było zachowanie natury i zastosowania istniejących przedmiotów przy całkowitej odnowie statystyk. Załóżmy, że masz potężny miecz, który dobrze ci służy w grze. Ostatnią rzeczą, której chcesz, jest to, kiedy okazuje się, że twój miecz po aktualizacji zmienił się, i teraz bardziej przyda się innej klasie.

Ostatnim wyzwaniem było ponowne zbalansowanie gry. Mówimy o fundamentalnych zmianach w statystykach, systemach RPG, wzorach i całej reszcie, czy to w trybie PvP, grze solowej, w lochach czy na rajdach. Przy ulepszonych systemach RPG przywrócenie poziomu trudności dla wszystkich tych aspektów do tego, co mieliśmy przed aktualizacją, nie było prostym zadaniem.

Od premiery gry w zeszłym roku żadna z aktualizacji nie pozostawała na serwerze testowym tak długo, jak najnowsze uaktualnienie. Najbardziej czasochłonne było gromadzenie opinii graczy, przeprowadzanie testów i szlifowanie balansu.

3. Co zmiany w przedmiotach i statystykach oznaczają dla przeciętnego gracza?

Sądzę, że gracze będą mieli przede wszystkim więcej radości ze zdobywania nowych przedmiotów i rozwijania postaci w oparciu o kombinacje atutów i przedmiotów. Śledzenie i rozwój nowych statystyk będą ciekawsze.

Przeciętnemu graczowi łatwiej się będzie poruszać po oknach przedmiotów i cech, niż miało to miejsce wcześniej. Poświęciliśmy wiele czasu na to by sprawić, że statystyki i systemy w grze będą bardziej czytelne i zrozumiałe dla gracza. Dzięki aktualizacji numer 5 będzie on miał do dyspozycji więcej, lepiej wyjaśnionych informacji.

4. Jaki wpływ na rozgrywkę będą miały zmiany w systemie klejnotów?

Gracze z niecierpliwością oczekują na modyfikacje, jakie wprowadziliśmy w systemie klejnotów. Stanowią one bardzo ważne uaktualnienie craftingu w Conanie. Wpłyną także na rozgrywkę, i to na kilka sposobów. Niektóre z klejnotów były dotychczas zbyt potężne, i musieliśmy zredukować ich efekty. W tym momencie klejnoty w grze, podobnie jak przedmioty, są dość słabe. W aktualizacji poświęciliśmy im znaczącą część wartości przedmiotów, a ich statystyki podlegają teraz tym samym zasadom, co statystyki przedmiotów. Dzięki temu klejnoty stanową teraz dla gracza większa wartość i są bardziej przydatne, nie będąc przy tym zbyt potężnymi.

Po drugie całkowita ilość nieoszlifowanych klejnotów zmalała o niemal dwie trzecie, a liczba oszlifowanych kamieni została zmniejszona z blisko 1400 do poniżej 100. Dzięki temu gracze zaoszczędzą cenną przestrzeń w ekwipunku.

Wreszcie po trzecie zupełnie zrezygnowaliśmy z czynnika losowego przy szlifowaniu klejnotów. Oznacza to, że otrzymasz taki kamień, jaki chciałeś, bez ryzyka niepowodzenia.

Ulepszenia systemu klejnotów projektowaliśmy z myślą o zmianach systemowych, które wprowadzi aktualizacja numer 5. Nowy kształt systemu stanowi dla nas doskonałą podstawę do dalszego rozwoju.

5. Czy zespół planuje inne zmiany w systemach? Możesz nam zdradzić wasze plany?

Mamy już plany, wykraczające daleko w przyszłość. Poza trwającymi pracami związanymi z balansowaniem gry najwięcej uwagi poświęcamy obecnie nowemu systemowi gildii, który zostanie wprowadzony wraz z aktualizacją numer 6. Będzie to fajny dodatek do gry a dla nas praca nad czymś nowym jest miłą odmianą po tylu miesiącach spędzonych na doskonaleniu już istniejących systemów.

Pracujemy także nad innymi, mniejszymi rzeczami, takimi jak przedmioty do nowej zawartości, która ujrzy światło dzienne wkrótce po aktualizacji numer 5, jak choćby Żelazna Wieża. Przyglądamy się też podziałowi łupów z rajdów oraz nagrodom za poziomy PvP od 6 do 10.

W zanadrzu mamy też oczywiście kilka innych rzeczy, o których na razie nie mogę mówić!

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...