AoC w DirectX 10

3 minuty czytania

Wprowadzenie

Od momentu powstania Age of Conan, celem twórców było stworzenie MMORPG-a graficznie przewyższającego wszystkie dotychczasowe produkcje tego typu.

Przystąpili oni do stworzenia świata gry tak dopracowanego graficznie, abyśmy wręcz chcieli w takim zamieszkać. Wymagało to czegoś więcej, niż tylko wielkiego nakładu pracy od światowych twórców, którzy są autorami wielu najbardziej realistycznych i szczegółowych środowisk, jakie można zobaczyć w grze. To także praca programistów włożona w optymalizację silnika, która zapewni szerszy zakres możliwości potrzebny kreatywnym grafikom budującym świat Age of Conan.

Pierwsza rzecz, jaką możemy zauważyć, zaczynając grę, to niesamowicie bogate i dopracowane otoczenie, w którym znajduje się postać. Lasy stanowią gęste poszycie, dżungla wręcz żyje, zaś my będziemy zdolni zauważyć wijącą się ścieżkę, prowadzącą w góry daleko przed nami. Przedzierając się przez las możemy wręcz doświadczyć osobiście przygody, wśród cieni i otaczającej wysokiej zieleni.

Starając się wyznaczyć nowe ścieżki w świecie grafiki, Age of Conan jest jednym z niewielu obecnych tytułów, korzystających z najnowszej technologii Microsoftu – czyli DirectX 10. Podczas gdy gra chodzi bardzo dobrze na Windowsie XP z technologią DirectX 9, zainstalowanie Visty, wyposażonej w DirectX 10, zagwarantuje nam niespotykane dotąd w MMORPG-ach doświadczenia graficzne. Age of Conan podjęło śmiałe kroki w kierunku wykorzystania nowych zasobów Microsoftu.

Ale co w końcu zmieni DirectX 10? Jak możemy zobaczyć na nowych screenshot'ach i filmie, który znajdziemy na oficjalnej stronie gry, ogólna jakość grafiki zostanie ogromnie zwiększona przy użyciu nowej technologii. Nawet jeżeli zajmie to nieco czasu twórcom, aby w pełni wykorzystali zalety DirectX 10, to jednak materiały przedstawiają wyraźne różnice, co do użytkowania gry na DirectX 9.

DirectX 10 na ekranie

Z ostatnich atutów można wyróżnić nieco ulepszeń. Niektóre są łatwiejsze do zauważenia od innych, lecz zmieniają one wyraźnie świat gry.

Lepszy parallax mapping – na screenshocie z łowcą niewolników, stojącym przy ognisku, można łatwo dostrzec, jak bardzo ziemia wygląda "wyboiście" i chropowato. Dzięki ulepszonej technologii parallax mappingu, płaskie tekstury zyskują o wiele lepszą jakość, co wyraźnie można zauważyć podczas gry.

AoC w DirectX 10

Bardziej realistyczne cienie – na screenshocie, gdzie Żołnierz wkracza w cień, można zobaczyć ulepszoną technologię cieni, która sprawie, że są one lepiej rozmyte i rzucane bardziej realistycznie. Wizualne różnice trudne są jednak do zauważenia na np. screenshotach z gry, dlatego najlepiej samemu wypróbować zalety nowych cieni.

AoC w DirectX 10

Imponujące efekty świetlne – na screenshocie, gdzie promienie słoneczne prześwitują przez listowie dżungli, można zobaczyć ulepszoną technologię efektów świetlnych.

AoC w DirectX 10

Natomiast spoglądając na screen Tawerny Pod Spragnionym Psem można spostrzec, jak światło pada realistycznie na kamienny mur.

AoC w DirectX 10

Lepiej wyglądająca woda i cząsteczki – Refleksy na wodzie, dzięki technologii DirectX 10, wyglądają o wiele bardziej realistycznie.

AoC w DirectX 10

Efekty cząsteczek, przykładowo ognia, także zostały poddane ulepszeniu.

AoC w DirectX 10

Imponujący dystans rysowania krajobrazu – Ładowanie i zatrzymanie grafik w pamięci obciążają komputer, a większe obrazy gry to prawdziwe wyzwanie. Przy użyciu DirectX 10 twórcy są w stanie zwiększyć zasięg widoczności, umożliwiając oglądanie oddalonych obiektów na horyzoncie, nie mając przed oczami ściany z mgły, blokującej widok.

Wyostrzone tekstury – Dzięki DirectX 10 tekstury są bardziej wyostrzone i posiadają więcej detali niż w starszych technologiach. Spójrzcie na screenshot, gdzie Żołnierz walczy z demonem nietoperzem i zauważcie jak szczegółowa jest jego zbroja. Dzięki tej technologii będziecie mogli podziwiać każdy guz czy rysę na każdym typie powierzchni.

AoC w DirectX 10

Wiele tego, co zapewnia DirectX 10, twórcy wykorzystują przy pracy nad Age of Conan, by robić wszystko wydajniej i lepiej. Mają teraz możliwość umieszczania dużo więcej urozmaiceń w każdy krajobraz, tworząc gęstszy las i czyniąc epickie walki bardziej licznymi w wojakach. Jest to szczególnie widocznie w leśnych otoczeniach Age of Conan, gdzie poczujemy się wręcz pochłonięci przez roślinność, którą gra zdolna jest przyciągnąć. To widoczne zarówno w DirectX 9, jak i DirectX 10 wersji gry, lecz generalnie uzyskamy o wiele lepsze efekty i doświadczymy bardziej żywego świata przy zastosowaniu najnowszej technologii DirectX.

Jako twórcy, jesteśmy dopiero w początkowej fazie pracy z DirectX 10. Na przestrzeni miesięcy będziemy w stanie skorzystać z tego, co oferuje nam nowa technologia w większym zakresie, lecz jest to bardzo ekscytujące dla Funcom'u, by mieć możliwość zaprezentować materiały uwidaczniające wizualne różnice, które zostaną wprowadzone dzięki DirectX 10.

Źródło: community.ageofconan.com

Komentarze

0
·
Przez długi czas nie było widać ni słychać DX10. Ale teraz sprawuje się świetnie.
0
·
A na jakim łączu/sprzęcie jeśli można spytać?

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...