Wprowadzenie
Od momentu powstania Age of Conan, celem twórców było stworzenie MMORPG-a graficznie przewyższającego wszystkie dotychczasowe produkcje tego typu.
Przystąpili oni do stworzenia świata gry tak dopracowanego graficznie, abyśmy wręcz chcieli w takim zamieszkać. Wymagało to czegoś więcej, niż tylko wielkiego nakładu pracy od światowych twórców, którzy są autorami wielu najbardziej realistycznych i szczegółowych środowisk, jakie można zobaczyć w grze. To także praca programistów włożona w optymalizację silnika, która zapewni szerszy zakres możliwości potrzebny kreatywnym grafikom budującym świat Age of Conan.
Pierwsza rzecz, jaką możemy zauważyć, zaczynając grę, to niesamowicie bogate i dopracowane otoczenie, w którym znajduje się postać. Lasy stanowią gęste poszycie, dżungla wręcz żyje, zaś my będziemy zdolni zauważyć wijącą się ścieżkę, prowadzącą w góry daleko przed nami. Przedzierając się przez las możemy wręcz doświadczyć osobiście przygody, wśród cieni i otaczającej wysokiej zieleni.
Starając się wyznaczyć nowe ścieżki w świecie grafiki, Age of Conan jest jednym z niewielu obecnych tytułów, korzystających z najnowszej technologii Microsoftu – czyli DirectX 10. Podczas gdy gra chodzi bardzo dobrze na Windowsie XP z technologią DirectX 9, zainstalowanie Visty, wyposażonej w DirectX 10, zagwarantuje nam niespotykane dotąd w MMORPG-ach doświadczenia graficzne. Age of Conan podjęło śmiałe kroki w kierunku wykorzystania nowych zasobów Microsoftu.
Ale co w końcu zmieni DirectX 10? Jak możemy zobaczyć na nowych screenshot'ach i filmie, który znajdziemy na oficjalnej stronie gry, ogólna jakość grafiki zostanie ogromnie zwiększona przy użyciu nowej technologii. Nawet jeżeli zajmie to nieco czasu twórcom, aby w pełni wykorzystali zalety DirectX 10, to jednak materiały przedstawiają wyraźne różnice, co do użytkowania gry na DirectX 9.
DirectX 10 na ekranie
Z ostatnich atutów można wyróżnić nieco ulepszeń. Niektóre są łatwiejsze do zauważenia od innych, lecz zmieniają one wyraźnie świat gry.
Lepszy parallax mapping – na screenshocie z łowcą niewolników, stojącym przy ognisku, można łatwo dostrzec, jak bardzo ziemia wygląda "wyboiście" i chropowato. Dzięki ulepszonej technologii parallax mappingu, płaskie tekstury zyskują o wiele lepszą jakość, co wyraźnie można zauważyć podczas gry.
Bardziej realistyczne cienie – na screenshocie, gdzie Żołnierz wkracza w cień, można zobaczyć ulepszoną technologię cieni, która sprawie, że są one lepiej rozmyte i rzucane bardziej realistycznie. Wizualne różnice trudne są jednak do zauważenia na np. screenshotach z gry, dlatego najlepiej samemu wypróbować zalety nowych cieni.
Imponujące efekty świetlne – na screenshocie, gdzie promienie słoneczne prześwitują przez listowie dżungli, można zobaczyć ulepszoną technologię efektów świetlnych.
Natomiast spoglądając na screen Tawerny Pod Spragnionym Psem można spostrzec, jak światło pada realistycznie na kamienny mur.
Lepiej wyglądająca woda i cząsteczki – Refleksy na wodzie, dzięki technologii DirectX 10, wyglądają o wiele bardziej realistycznie.
Efekty cząsteczek, przykładowo ognia, także zostały poddane ulepszeniu.
Imponujący dystans rysowania krajobrazu – Ładowanie i zatrzymanie grafik w pamięci obciążają komputer, a większe obrazy gry to prawdziwe wyzwanie. Przy użyciu DirectX 10 twórcy są w stanie zwiększyć zasięg widoczności, umożliwiając oglądanie oddalonych obiektów na horyzoncie, nie mając przed oczami ściany z mgły, blokującej widok.
Wyostrzone tekstury – Dzięki DirectX 10 tekstury są bardziej wyostrzone i posiadają więcej detali niż w starszych technologiach. Spójrzcie na screenshot, gdzie Żołnierz walczy z demonem nietoperzem i zauważcie jak szczegółowa jest jego zbroja. Dzięki tej technologii będziecie mogli podziwiać każdy guz czy rysę na każdym typie powierzchni.
Wiele tego, co zapewnia DirectX 10, twórcy wykorzystują przy pracy nad Age of Conan, by robić wszystko wydajniej i lepiej. Mają teraz możliwość umieszczania dużo więcej urozmaiceń w każdy krajobraz, tworząc gęstszy las i czyniąc epickie walki bardziej licznymi w wojakach. Jest to szczególnie widocznie w leśnych otoczeniach Age of Conan, gdzie poczujemy się wręcz pochłonięci przez roślinność, którą gra zdolna jest przyciągnąć. To widoczne zarówno w DirectX 9, jak i DirectX 10 wersji gry, lecz generalnie uzyskamy o wiele lepsze efekty i doświadczymy bardziej żywego świata przy zastosowaniu najnowszej technologii DirectX.
Jako twórcy, jesteśmy dopiero w początkowej fazie pracy z DirectX 10. Na przestrzeni miesięcy będziemy w stanie skorzystać z tego, co oferuje nam nowa technologia w większym zakresie, lecz jest to bardzo ekscytujące dla Funcom'u, by mieć możliwość zaprezentować materiały uwidaczniające wizualne różnice, które zostaną wprowadzone dzięki DirectX 10.
Źródło: community.ageofconan.com
Komentarze
Dodaj komentarz