Lwia część czasu, jaką spędzasz grając w AoC, upływa na atakach, ale czasem trzeba też chwilę ochłonąć lub zabezpieczyć się przed szarżującą chmarą Piktów. Czasami należy więc pomyśleć także o obronie. W AoC dostępne są jej dwa typy: aktywna i pasywna.
Obrona pasywna
Obrona pasywna polega na tym, że nie musisz nic robić, by działała. Składa się na nią kilka elementów, takich jak: twoje statystyki, pancerz i efekty magiczne oraz inne wybrane przez ciebie umiejętności lub zdolności, jak np. uniki.
Obrona aktywna
Jest kilka sposobów, byś mógł uczestniczyć aktywnie w utrzymaniu się przy życiu:
- Tarcze w ruch! – Niektóre klasy postaci mogą używać tarcz do obrony. Pomimo że zmniejszy ona siłę twojego ataku, zapewni ci lepszą ochronę przed ciosami wrogów i – koniec końców, dłużej pozostaniesz na polu bitwy.
- Teren i ukrycie – Wykorzystywanie terenu w AoC, chowanie się za przeszkodami i robienie użytku z różnych "wąskich gardeł" na mapach pozwoli ci zdobyć przewagę, dzięki której będziesz miał większe szanse na przeżycie.
- Poruszanie się – Bieganie w kółko i podskakiwanie raczej nie będzie zbyt efektywne, ale w AoC jest również miejsce na inteligentne poruszanie się podczas walki. Pewne ruchy podczas starć pozwolą ci unikać ciosów i przemieszczać się podczas pojedynków w znacznie szybszy niż normalnie sposób, dzięki czemu będzie trudniej w ciebie trafić.
- Przyprowadź kompana – Czasami schowanie się za 250 funtami mięśni i 50 funtami stali będzie najlepszym pomysłem. Trzymanie się w cieniu wielkich chłopaków w wielkich blachach jest dobrym pomysłem, by twoja postać została przy życiu. W końcu skoro stwór nie może do ciebie podejść, to nie może też ciebie trafić. Ale tę sztuczkę znasz nie tylko ty, więc nie zdziw się jak twoi przeciwnicy będą woleli skryć się za tarczami i poczekać, aż twój kompan sobie pójdzie.
System obrony
Częścią systemu walki w AoC jest możliwość wyprowadzania bezpośrednich uderzeń poprzez kontrolowanie poszczególnych zamachnięć i pchnięć. Twoi przeciwnicy będą starali skupiać swoją obronę w pewnych obszarach tak, by przeciwdziałać trafieniom. Przedstawiać to będą ikony pojawiające się po konkretnej stronie przeciwnika – im ich więcej, tym obrona będzie skuteczniejsza i tym mniejsze obrażenia będziesz zadawał. Twoi przeciwnicy będą ciągle zmieniać swój styl obrony, przez co taktyka tłuczenia przeciwnika za pomocą jednego ciosu nie będzie sprawdzać się na dłuższą metę. Tylko wprowadzanie różnorodnych ataków i combosów będzie pozwalało ci efektywnie walczyć.
Co najważniejsze, gracze również będą mogli stosować taki system obrony i przygotowywać go wedle swoich potrzeb. To, w połączeniu z innowacyjnym systemem walki, stworzy zupełnie nową jakość obrony w trybie gracz-na-gracza.
Źródło: community.ageofconan.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz