Poznaliśmy już pełną listę zmian, jakie przyniesie ze sobą od strony mechanicznej Wiedźmin 2: Edycja Rozszerzona. Ciekawi, jakie to błędy doczekały się naprawy i jakie też zmiany szykuje CD Projekt RED?
Trzeba przyznać, że warszawskie studio obrało słuszną drogę wspierania swoich produkcji nawet długo po ich wydaniu. Jakby nie patrzeć, druga część przygód Geralta ukazała się w maju zeszłego roku a od tamtego czasu mieliśmy kilka poprawek, w tym jedna większa, dodająca tryb Areny czy nowy poziom trudności.
Niestety, ostatnie łatki przyniosły problemy ze stabilnością i sam ze smutkiem odkryłem, że po instalacji patcha gra miewa częstsze problemy ze stabilnością. Nic jednak straconego, bowiem poznaliśmy już pełną listę zmian Edycji Rozszerzonej.
Opisywanie osobno każdego problemu mijałoby się z celem, bowiem niektóre problemy napotykali jedynie pojedynczy wiedźmini, co nie zmienia faktu, że sama ilość zmian jest ogromna. Wśród nich kilka ulepszeń, jak chociażby drobne osłabienie skał rzucanych przez kejrana czy też zbyt mocnego znaku Quen. Nie zapominajmy też o nowych elementach, chociaż lista nie zawiera zbyt wielu spoilerów.
Nie przedłużając – wszystkie poprawki poniżej.
- Ekran startowy pozwala na włączanie i wyłączanie DLC
- Dodanie do świata gry zwierząt
- Dodanie trofeum wilkołaka w III Akcie
- Nowe, losowo rozmieszczone, miecze
- Poprawiony błąd z wartością dodatkowego czasu działania eliksiru na poziomie 2 w zdolności Specjalista: Eliksiry
- Poprawiony opis zdolności Kontrola Mocy
- Poprawiony opis zdolności Alchemik
- Poprawiony opis zdolności Amplifikacja na poziomie 2
- Poprawiony opis zdolności Przepływ energii na poziomie 2
- Poprawiony opis zdolności Kontrola mocy na poziomie 2
- Poprawiony opis zdolności Synteza na poziomie 2
- Poprawiony opis zdolności Zmysł walki
- Poprawiony opis eliksiru Krakwa
- Poprawka balansu zdolności Garda na poziomie 2
- Prawidłowe obliczanie obrażeń dla zdolności Młynek
- Poprawka efektu iskier i brak obrażeń przy unikach podczas walki
- Poprawka błędnych powiadomień podczas używania Aksji na golemach
- Miecz Runiczny Mahakamski Sihil poprawnie importowany z Wiedźmina 1
- Parowanie ciosów i znaki ulepszane wraz ze wzrostem wigorem postaci
- Nie można już parować ciosów za 0 obrażeń
- Osłabienie Quen -znak wyczerpuje się jednym lub dwóch otrzymanych ciosach
- Pasek adrenaliny już się nie ładuje podczas walk z bossami
- Poprawienie Ign, który nie zadawał obrażeń bezpośrednio po ciosie mieczem
- Poprawka nietypowych zachowań gry podczas jednoczesnego rzucania bomb i zapisywania gry
- Kejran rzuca teraz pod koniec walki mniejszą ilością głazów
- Nie można już używać eliksirów przy poziomie toksyczności równym 100%
- Cios kończący użyty na zgnilcach nie dodaje dodatkowej broni
- Poprawne pojawianie się redańskich żołnierzy w Akcie III
- Ogień usuwa znak Quen podczas walki ze smokiem w Akcie III
- Poprawiono celowanie w smoka w Akcie III
- Dodano nowe statystyki dla NPC'ów, poprawiające balans rozgrywki w Akcie III
- Efekty eliksiru Kot znikają w czasie dialogów i przerywników
- Usunięcie oznaczenia celu i nazwy przeciwników zostały podczas walki na pięści
- Prawidłowe wyświetlanie nazwy upiorów
- Kilka poprawek w zachowaniu NPC'ów podczas walk (prowokowanie)
- Poprawka zachowania NPC'ów po walce
- Przed rozpoczęciem dowolnej sceny wszelkie efekty krytyczne zadane graczowi są niwelowane
- Poprawiono nietypowe zachowania ubioru podczas użycia znaku Heliotropu
- Kilka poprawek w kościanym pokerze
- Kilka poprawek w minimapach
- Poprawka kilku ujęć w dialogach
- Naprawienie kamery w zadaniu Klątwa krwi
- Naprawiono walkmesh w namiocie Roche’a
- Naprawiono walkmesh w kanałach w Akcie III
- Naprawiono walkmesh podczas podążania za Rochem w Akcie III
- Naprawiono walkmesh na centralnym dziedzińcu Loc Muinne.
- Naprawiono walkmesh w pobliżu obozu Nilfgaardu w Akcie III
- Naprawiono kolizje kamer
- Naprawiono kolizje na dachu namiotu w Akcie III
- Poprawka kolizji w domu rzeźnika we Flotsam
- Naprawiono kolizje na statku Roche'a
- Poprawione kolizje skrzyni na statku w Akcie II
- Poprawiony plakat na bramie we Flotsam
- Poprawione kolizje flagi temerskiej
- Poprawka kilku lokacji, dekoracji, walkmeshy i innych
- Drobne poprawki w blendingu środowiska
- Szereg poprawek w oświetleniu postaci
- Poprawiono latające meshe w Prologu
- Poprawione migające drzewa w Akcie III
- Poprawiono migającą trawę w lokacji z draugiem
- Poprawiono teksturę niskiej rozdzielczości na skałach w obozie Zakonu Płonącej Róży
- Poprawiono grafikę Dzikiego Gonu w Akcie III
- Poprawiony zegar w panelu Medytacji
- Poprawiona tekstura podczas Medytacji
- Poprawiona ikonka lunety w Ekwipunku
- Dodany proporzec magów do Epilogu w Loc Muinne
- Dodane flagi nilfgaardzkie w Akcie III
- Dodane nowe efekty dźwiękowe dla magii w Epilogu
- Stragany we Flotsam zamykane na noc
- Poprawiony problem z głową Geralta na przerywniku filmowym w Prologu
- Poprawiona mimikę twarzy golema
- Poprawiony efekt bezwładności ciała golema
- Poprawiony efekt bezwładności nekkerów
- Poprawione zniekształcenia głosu Saskii na przerywnikach filmowych w Akcie II
- Muzyka w trakcie skradania zapisywana i pojawia się po wczytaniu gry
- Szereg poprawek do ścieżki dźwiękowej przerywników filmowych
- Dodanie brakujących dźwięków w przerywnikach filmowych w Akcie III
- Poprawienie synchronizacji dźwięku przerywników filmowych
- Poprawiony balans pomiędzy dźwiękiem i muzyką w Epilogu
- Poprawione problemy związane z odtwarzaniem muzyki w Epilogu
- Poprawiony pogłos w kanałach w Akcie III
- Poprawiony dźwięk teleportu maga
- Poprawione zachowanie tłumu w amfiteatrze w Akcie III
- Poprawione miejsce startu przerywnika filmowego prezentującego śmierć Geralta w Loc Muinne
- Nie ma już możliwości nie posiadania włóczni i zaliczenia etapu zadania u Detmodla
- Triss zawsze rzuca czar podczas rozmowy z rannym elfem w Akcie I
- Shilard trzyma figurkę Triss, gdy pokazuje ją Assire
- Roche nie blokuje się już podczas walki z żołnierzami na murach w Akcie III
- Naprawiony błąd uniemożliwiający postęp w zadaniu Spisek w Akcie II
- Przedmioty z Prologu poprawnie pojawiają się we właściwych miejscach na początku Aktu I
- Poprawiona interakcja z megaskopem Sheali w Akcie III
- Poprawienie efektu rozjaśnienia na drzwiach podczas używania Medalionu w Akcie III
- Dodano możliwość zabrania ekwipunku po walce z Letho w Akcie I
- Dodanie ekwipunku do skrzyni Detmolda
- Poprawienie ekwipunku zasobników z Aktu III
- Poprawiono gesty Letho w dialogu w Akcie III
- Poprawione nieścisłości wpisów w dzienniku
- Grymuar Detmolda wyświetla się teraz poprawnie w kategorii Przedmioty Fabularne
- ESC zawsze wywołuje menu
- Możliwość zapisu stanu gry podczas wędrówki przez las z Aneżką
- Liczne poprawki w czasie zapisu stanu gry i opcjach panelu menu
- Liczne poprawki w w lokalizacjach
Komentarze
Jakby zebrać powyższą litanię poprawek, oraz wszystkie poprzednie, to można by już z tego operę w trzech aktach napisać (lub też kolejną książkę o przygodach Geralta).
Co do utraty stabilności po rzekomym ulepszeniu produktu coraz nowszymi łatkami, to niestety dziś spotyka się to zjawisko na każdym kroku - nie ważne czy w grach czy w innych aplikacjach. Czasem łatki więcej psują niż poprawiają.
Wiedźmin 2 może w dniu swojej premiery nie był super dopracowaną grą, ale wszystko działało jak należy i po pierwszym przejściu gry, nie dopatrzyłem się żadnych błędów krytycznych ani takich, które zniechęciły lub uniemożliwiłyby mi zakończenie gry lub od niej odrzuciły.
Wcześniejsze łatki były pomniejszymi łatkami. Teraz mamy do czynienia z edycją specjalną, za którą posiadacze podstawek płacić nie muszą, więc nie rozumiem w czym problem. Polityka RED'ów jest jak najbardziej na miejscu. Zdają sobie sprawy z błędów swego dziecka i je naprawiają, nie oczekując od gracza żadnych pieniędzy. My już zapłaciliśmy raz i to wystarczy.
Inne firmy kazałyby sobie napychać kieszenie za ich błędy. A w ich, że tak powiem, zasranym obowiązkiem jest dać nam pełny produkt, bez skazy i zmazy
A za łatki to żaden twórca opłat nie pobiera.
A to że REDzi czasem dodają do poprawek jakieś dodatki to nie jest nic nowego w świecie gier, i ja to postrzegam raczej jako próbę udobruchania graczy i zapobieganie nadmiernej ilości narzekań na tytuł, punkt.
Ja nie narzekam że to jest ER - tylko że to kolejna ER.
Wcześniejsze łatki może i były nieco mniejsze, ale ja opisywałem poprzednio całokształt poprawek i ich ilość, a nie wielkość Czasem mniejszy patch jest dużo bardziej przydatny niż taki, który ingeruje w zbyt wiele części gry.
Poza tym, to jest otware forum, więc każdy ma prawo do własnego zdania co do tematu w którym pisze.
Dodaj komentarz