Henselt z rodu Jednorożca to grubiański, amoralny i łaknący podbojów aktualny król Kaedwen. Znany jest ze swej zaciętości i bezwzględności względem eksterminacji nieludzi, zwłaszcza Wiewiórek. Wśród poddanych budzi raczej lęk niż zaufanie, często ulegając podszeptom swego nadwornego doradcy – Detmolda. Od wielu lat toczy spory z Demawendem o Dolinę Pontaru, którą usilnie nazywa Dolną Marchią i pragnie wcielić do Kaedwen powołując się na fakt, iż niegdyś władcy Ard Carraigh rządzili tymi ziemiami. W planach tych nie cofa się nawet do spiskowania wraz z mocarstwem zza Jarugi – Nilfgaardem.
Niegdyś jego doradczynią była Sabrina Glevissig, jednak Henselt skazał ją na śmierć tuż po tym, jak czarodziejka przywołała magiczne kule, które zabiły wielu rycerzy Kaedwen i Aedirn podczas bitwy pod Vergen. Można jednak zgadywać, iż monarcha jedynie szukał pretekstu do pozbycia się Sabriny, która niejednokrotnie łajała Henselta za niekompetencję na oczach jego własnych poddanych. Córkę Kaedweńskich Puszczy szybko zastąpili Detmold oraz Sheala de Tancarville.
Król Kaedwen wyglądem odbiega normą od ogólnie przyjętego wizerunku władcy. Przypomina raczej rozbójnika, do tego nosi gęstą brodę. Małe i chciwe oczy oraz pomarszczone czoło dodatkowo potęgują fizjonomię rzezimieszka o wybuchowym temperamencie, dla którego liczy się jedynie siła. Mimo to miał syna z nieznaną kobietą, jednak następca tronu zginął podczas polowania na wilka. Od tamtego czasu król posuwa się nawet do korzystania z magii, aby zapewnić ciągłość królewskiemu rodowi. Wciąż jednak działania te nie przynoszą spodziewanych rezultatów.
Król nosi bogaty strój z symbolem swego rodu na piersi. Posiada także amulet, który niegdyś ochronił przed ogniem Zyvika i kilku ocalałych od magicznych kul Sabriny Glevissig. Zamknięta korona na głowie doskonale odzwierciedla usposobienie monarchy, który zdecydowanie nie pozwala, by ktoś mówił mu, co należy robić.
We władcę Kaedwen wcielimy się w sytuacji, gdy opuściliśmy Flotsam na pokładzie "Percivala". Henselt pragnął wykorzystać śmierć Demawenda i zamęt panujący w Aedirn, aby zdobyć upragnioną Dolną Marchię. W tym celu wysłał swoje wojska za Pontar i zorganizował spotkanie ze Stennisem, na którym bezceremonialnie wyłożył swoje żądania terytorialne. Posiłkował się przy tym podpisami kilku okolicznych baronów, którzy za pieniądze gotowi byli uznać zwierzchnictwo pana na Ard Carraigh. Wraz z aedirńskim poselstwem pojawia się Saskia – przywódczyni rebelii w okolicznym Flotsam. Wywiązuje się w walka, podczas której zraniony i oszołomiony Henselt zabija kapłana Olcana, co aktywuje klątwę nad miejscem bitwy sprzed trzech lat. Dzięki pomocy Geralta oraz czarom Detmolda, Henselt ucieka bezpiecznie do swojego obozu.
Właśnie tam dowiadujemy się o problemach trapiących Henselta. Stał się celem klątwy, znanej jako "Klątwa Arcymistrzyni". Detmold ukrywa przed władcą sprawę kwadratowych monet i spiskowców, którzy się nimi posługują. Obecność Geralta rozwiązuje oba te problemy, dzięki czemu Henselt może skupić się na przegnaniu upiorów z pola bitwy oraz zdobyciu krasnoludzkiego Vergen. W międzyczasie jego obóz atakuje Serrit i Egan, jednak próbę zamordowania władcy Kaedwen udaremnia Geralt. Powiązana ze spiskowcami Sheala ucieka, aby zatrzeć ślady, jednak neoromantyczny czar Detmolda rozwiewa wszelkie wątpliwości co do udziału czarodziejki w działaniach królobójców.
Podczas niedyspozycji Geralta, Henselt dowiaduje się o spisku w szeregach własnych wojsk. Na jego rozkaz Detmold przykładnie wiesza domniemanych zdrajców i zaprasza "Niebieskie Pasy" na ucztę, podczas której wiesza niemal cały oddział. Z rzezi ocaleli jedynie Roche, przebywający poza obozem, jak i Ves, którą Henselt zgwałcił. Po rozprawieniu się z problemami wewnątrz obozu, król Henselt ruszył na Vergen, które ostatecznie udało mu się zdobyć, co przypieczętowało los Doliny Pontaru. W Vergen król natknął się jednak na Geralta i Vernona. Jedynie od nas zależy, czy Henselt zostanie zabity przez Roche’a, czy też puścimy monarchę wolno w obawie przed tym, do czego tak dążył Letho.
Decydując się na Iorwetha, będziemy musieli zabezpieczyć Vergen przed atakiem sił Henselta. Przyjdzie nam jednak spotkać się z królem, którego krew będzie nam potrzebna do uleczenia Saskii w przypadku, gdy nie pozwoliliśmy na zamordowanie Stennisa. Król, chociaż niechętnie, użyczy kilku kropel, bowiem wiedźmin jest jedynym, który zdoła usunąć magiczną mgłę, a tym samym umożliwi inwazję jego wojsk na Vergen. Podczas bitwy o krasnoludzkie miasto zostaje wzięty z zaskoczenia i ostatecznie musi się poddać. Król zgadza się na wszystkie warunki zawieszenia walk, wliczając w to zgodę na zabicie Detmolda oraz zapłacenie kontrybucji.
Henselt, o ile nie zginął z rąk Vernona, bierze udział podczas spotkania monarchów w Loc Muinne. W zależności od naszych wyborów, bierze udział w rozbiorze Aedirn, potwierdza przynależność Dolnej Marchii do Kaedwen lub zgadza się uznać wolne państwo w Dolinie Pontaru.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz