Tekst zawiera spoilery.
Brygida to młoda dwórka, pochodząca ze szlacheckiego rodu Papebrocków, mającego w herbie czarny słup pomiędzy gryfimi głowami. Postać ta pojawia się w grze dopiero dzięki Edycji Rozszerzonej i spotkamy ją osobiście na początku III aktu pod warunkiem, iż pomagamy dowódcy Niebieskich Pasów. Ścigana przez nieznanych bandziorów, wpada na nas i swojego dotychczasowego pracodawcę Vernona Roche’a.
Strój dziewczyny dobitnie wskazuje na jej niewesołą sytuację. Niegdyś wykwintne szaty są brudne i znoszone, zaś skraj spódnicy oderwano – zapewne po to, aby ten element odzieży nie krępował ruchów lub też został wykorzystany w formie opatrunku. Na plecach nosi przymocowany konopnym sznurem prosty worek, w którym najpewniej znajdują się skromne zapasy, pozwalające na przeżycie w Loc Muinne.
Okazuje się, iż dowódca temerskich oddziałów specjalnych miał w niej swojego informatora. To pod jej opiekę trafiły królewskie dzieci Foltesta. Miała także uwieść dwóch najważniejszych pretendentów do tronu wśród temerskiej szlachty. Determinacja i zdecydowanie ocaliły jej życie, gdy przewożąca bękarty karawana padła ofiarą wynajętych bandytów. Brygida była jedyną dorosłą osobą, której udało się wtedy ujść z życiem, chociaż nie zdołała ocalić żadnego z dzieci Foltesta. Od tamtego czasu ukrywa się w Loc Muinne, desperacko starając się ujść z miasta – najlepiej w jednym kawałku. Na prośbę Vernona pomagamy Brygidzie przedostać się poza mury dawnego osiedla vranów, dzięki czemu poznajemy historię dziewczyny. Mówi o niej także Maravel, zdradzając, iż niegdyś łączyły ich relacje wybiegające ponad zwykłe kontakty w interesach.
Od nas zależą dalsze losy Brygidy. Jeśli nie uda nam się jej ochronić, to dziewczyna ginie nieopodal Loc Muinne. W przeciwnym razie bezpiecznie wyprowadzamy ją z miasta, po czym znika w sobie tylko znanym kierunku.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz