Rytuały Midinváerne

3 minuty czytania

rytuały midinváerne, midinváerne

Aby zachęcić do nabycia gry drogą cyfrową, wprowadzono dwie małe modyfikacje wiedźmińskich Znaków Aard i Quen dla wszystkich, którzy zdecydowali się pobrać "Zabójców Królów" za pośrednictwem platformy Steam. Tym sposobem uzyskiwali dostęp do Lodowego Aard i Słonecznego Quen. Wystarczyło tylko rozszyfrować dwie zagadki, których treść ujawniono na głównej stronie gry.

Wraz z patchem 3.3, dostęp do ulepszonego Aard i Quen otrzymali wszyscy posiadający legalnie grę bez względu na sposób jej zakupu. Oba Znaki można rozwijać tak jak te dotychczas istniejące w grze, o czym traktuje osobny artykuł.

W przypadku Lodowego Aard i Słonecznego Quen wystarczy, że będziemy z nich korzystać tak, jak do tej pory z ich podstawowych wersji. Działanie Zimowego Przesilenia można wyłączyć w opcjach DLC, które dostępne są z poziomu launchera gry.

Lodowy Aard

"Od Midinváerne, zimowego przesilenia, dni stają się coraz dłuższe. W wierzeniach elfów rozpoczyna się nowy cykl: słońce staje się coraz potężniejsze, a wszystko rodzi się na nowo. Stawiane wówczas kapliczki zimy celebrują odnowę światła i życia, ale oddają też hołd zimie, bowiem śmierć i zmartwychwstanie są dwiema stronami tej samej monety".

W elfim kalendarzu znajdują się specjalnie wyznaczone daty, dzielące cały rok na osiem równych części. Midinváerne to jedna z Solystycji, czyli zimowe przesilenie, które ma miejsce w odpowiedniku naszego grudnia. Ulepszenie to sprawia, że mamy 20% szans na zamrożenie przeciwnika, w którego trafimy tym Znakiem.

Aby odblokować Lodowy Aard, należy odkryć właściwą kapliczkę. Dostęp do tego znaku uzyskamy dopiero na samym początku III aktu bez względu na to, komu pomagamy od czasu opuszczenia Flotsam. Wystarczy przemierzyć krętą i górską ścieżkę w stronę Loc Muinne, po drodze ścierając się z harpiami.

Jeśli opowiedzieliśmy się za Iorwethem, to do miasta dostaniemy się po cichu. Podążamy do elfem aż do momentu, gdy zobaczymy mury Loc Muinne. Wtedy też skręcamy na rozdrożu w prawo. Idziemy parę kroków ścieżką, aż docieramy do miejsca pokazanego na obrazku.

aard, lodowy aard

Wtedy też używamy wilczego amuletu, aby odkryć wpierw zwłoki żołnierza (zabieramy z nich książkę), zaś tuż obok samą kapliczkę. Jest to raczej Miejsce Mocy, w które musimy wejść, dzięki czemu zdobywamy Lodowy Aard.

Decydując się na Vernona, musimy udać się w to samo miejsce, co oznacza, że przed obozem Zakonu Płonącej Róży skręcamy na rozstaju w prawo, a potem znów w prawo, co oznacza przedarcie się przez pobliskie jaskinie. Wejście pokazałem poniżej.

aard, lodowy aard

Po drodze przyjdzie nam się zmierzyć z endriagami i harpiami. Po wyjściu na światło dzienne ruszamy jedyną drogą wzdłuż skarpy. Widząc mur do przeskoczenia, skręcamy w prawo i po paru krokach natkniemy się na książkę, a obok niej uaktywni się kapliczka.

Słoneczny Quen

"Midaete, dzień letniego przesilenia, rozpoczyna w elfim kalendarzu słonecznym pierwszy miesiąc lata. Elfy wierzą, że wszystko co zdarza się pod słońcem, dzieje się w cyklach. Od Midaete dni stają się coraz krótsze i rozpoczyna się umieranie, które trwa aż do przesilenia zimowego. Stawiane w tym dniu kapliczki lata oddają cześć słońcu i życiu, ale ze świadomością nieuchronnej śmierci".

Słoneczny Quen powiązany jest z drugą z Solystycji, czyli letnim przesileniem, które wypada w odpowiedniku naszego czerwca. To ulepszenie daje nam 10% szansy na podpalenie przeciwnika, który uderzy w nas w trakcie działania tego Znaku.

Stosowna kapliczka znajduje się na bagnach w pobliżu chaty bandytów z zadania "Kłopoty z trollem" w I akcie. Udajemy się wschodnią bramą Flotsam do Bindugi, potem ruszamy w stronę zawalonego mostu. Przed zniszczoną konstrukcją skręcamy w prawo i potem zaraz między drzewami w lewo, aby zejść w stronę legowiska trolla, jednak nie idziemy tam, tylko ruszamy prosto po pozostałościach kamiennej przeprawy na drugi brzeg rzeki.

quen, słoneczny quen

Teraz trzymamy się lewej strony i idziemy w stronę widocznej na mapie chaty bandytów. Przed budynkiem skręcamy w prawo. Po tej samej stronie zobaczymy wpierw zwłoki żołnierza, z których zabieramy książkę, potem zaś ujrzymy samą kapliczkę. Używamy jej, dzięki czemu zdobywamy Słoneczny Quen.

Komentarze

0
·
z podziękowaniem bardzo przejrzyscie i rzeczowo opisane pozdrawiam.
0
·
dzięki

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...