szczury_wroclawia_szpital

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Q&A – Wczesne Nowiny

Maciej "Ellesis" Jendryczka poniedziałek, 1 lutego 2010

Staff, GameSpot 1 Październik 2009 16:14

Choć szczegóły są rzadkością, lider projektu Adam Badowski dzieli się pewnymi informacjami na temat nadchodzącego sequela gry nagrodzonej w 2007 roku.

Właśnie wtedy Wiedźmin okazał się miłym zaskoczeniem dla fanów tradycyjnych "zachodnich" RPG-ów, ponieważ była to wspaniała gra fabularna sama w sobie, lecz także z powodu nowych elementów, dotąd niewidzianych w grach tego typu. Program bazował na powieści Andrzeja Sapkowskiego o wiedźminie – cynicznym łowcy potworów z ponad naturalnymi mocami, który przemierza swoją mroczną ścieżkę w brutalnych i fanatycznych realiach świata łączącego te cechy w całość. Niedawno w Internecie pojawiło się przedprodukcyjne wideo Witcher 2: Assassins of Kings, wywołujące wiele spekulacji na temat sequela. Choć nadal jest nieco za wcześnie na zagłębianie się w temat drugiej części Wiedźmina, lider projektu Adam Badowski, pracujący dla CD Projekt, powiedział parę słów o tym, czego możemy się spodziewać.

wiedźmin
Zdjęcie z fragmentu wideo, które wyciekło w tajemniczych okolicznościach.

GameSpot: Szczegóły dotyczące drugiej części Wiedźmina zaczęły pojawiać się to tu, to tam. Jakich informacji Ty możesz nam udzielić?

Adam Badowski: Wiedźmin 2 to sequel naszej pierwszej gry, Wiedźmin, która zgarnęła dużo nagród i sprzedała się w ponad 1.3 milionach egzemplarzy na PC. Wyciek widea, które nie było przeznaczone do publicznego wglądu, spowodował wiele zamieszania i błędnych informacji poprzez spekulacje w społeczności graczy. Powód tego jest prosty – film ukazywał jedynie niektóre, wykonane przez nas aspekty gry, bez przedstawienia ogółu. To tak naprawdę nie rzedstawia prawdziwego serca Wiedźmina 2, który jest RPG-iem z dużym naciskiem na intrygującą historię o szerokim horyzoncie. Ważne, że robimy to tak przejrzyście, jak to tylko możliwe, ponieważ, w naszej opinii, będzie to jedna z najsilniejszych stron gry.

GS: CD Projekt RED, wydaje się, kładzie duży nacisk na poprawę swoich produktów. Dla przykładu, w Edycji Rozszerzonej oryginalnej gry dodaliście wiele ulepszeń do gry bazowej. Co zamierzasz poprawić, czy ulepszyć, w nadchodzącym sequelu?

AB: Wierzymy, że możemy zawsze ulepszyć nasze produkty, czyniąc je bliższymi doskonałości na tyle, na ile jest to w naszej mocy. Nawet jeżeli wydaliśmy takie poprawki jak np. Edycję Rozszerzoną, nadal kładziemy nacisk na to, by Wiedźmin 2 był tak dobry, jak to tylko możliwe. To dlatego zadecydowaliśmy użyć kompletnie nowej technologii i przebudować wiele z elementów gry.

Nie możemy jeszcze powiedzieć dużo na temat zmian, ponieważ nadal jest o wiele za wcześnie, lecz mogę zdradzić, że nowa technologia będzie się na pewno wyróżniać. Zbudowaliśmy zupełnie nowy silnik, na którym będzie oparty Wiedźmin 2, z wieloma nowymi zaskakującymi efektami wizualnymi – realistyczny cykl dnia i nocy, nowy, dynamiczny system kamery i wiele innych – wszystko, by zaprezentować bardziej imponującą grafikę. Jesteśmy również nastawieni na poprawę wielu elementów rozgrywki, dzięki czemu walki staną się bardziej ekscytujące, a gracze z większą łatwością zanurzą się w świat gry.

GS: Co możesz nam powiedzieć o fabule w Wiedźminie 2? Czy Geralt nadal będzie główną postacią całości gry, czy raczej nowe osobistości będą włączone do rozgrywki?

AB: Geralt na pewno będzie w grze, jak wszyscy zapewne jesteśmy przekonani. Muszę przyznać, że planujemy budować fabułę sequela wokół Geralta, lecz nadal jest za wcześnie, by potwierdzić moje słowa i uchylić rąbka tajemnicy.

GS: W grze wiele było interesujących i dorosłych tematów – zdrada, seks, fanatyzm. Czy te tematy znajdą swoje rozszerzenie w sequelu? Jakie nowe tematy ujawnią się wraz z drugą częścią Wiedźmina?

AB: Chcemy, by Wiedźmin 2 był w jeszcze większym stopniu dojrzały, więc skupiamy się na tworzeniu historii. Gracze skonfrontują się z bardzo realnym i brutalnym światem. Sposób ukazywania seksualnych aspektów będzie o wiele lepszy, a wymiar erotycznego życia będzie oddawany w sposób naturalniejszy, w porównaniu do stosowania minigier. Będziemy używać filmowych znaczeń postaci, które będą się od siebie różnić tak, jak w rzeczywistości. Różnice będą zależeć od zachowania, stosunku do Geralta i reakcji na świat partnerek.

Po raz kolejny gra nie będzie oferować wyboru pomiędzy dobrem, a złem. To gracz będzie decydował, co jest dla niego ważne i komu będzie ufał. Dzięki temu stworzymy wiele wątpliwości co do podjęcia słusznej decyzji, gdyż każdy wybór będzie niósł ze sobą nieodwracalne konsekwencje. Tak jak w prawdziwym życiu.

GS: Wielu fanów było zadowolonych z trój-stylowego systemu walki z Wiedźmina. Czy ten system zostanie zachowany w sequelu? Jakie będą jego zmiany i jakie elementy dodacie?

AB: Jesteśmy w pełni świadomi wszystkich mocnych i słabych stron systemu walki, który oddaliśmy do dyspozycji graczom w pierwszej części gry. Naszym celem jest wyeliminowanie wszystkich usterek i opracowanie rozwiązania, które uczynią starcia bardziej dynamicznymi i krwawymi, rozszerzając możliwość kontrolowania ruchów Geralta w bitwie przez graczy.

GS: Przypominamy, że w oryginalnej grze alchemia była znaczącą częścią rozgrywki i Geralt mógł tworzyć potężne eliksiry, lecz źle przyrządzone mogły go otruć. Czy alchemia powróci w Wiedźminie 2? Czy będzie nieco inna i lepsza?

AB: Nasze podejście do alchemii będzie bardzo podobne do sprawy systemu walki. Dołożymy starań, by przebudować i poprawić ten element. Dla przykładu, funkcje uznane przez graczy za mało "użyteczne". Ogólnie rzecz biorąc, użyteczność będzie naszym głównym problemem podczas implementacji nowego systemu alchemii do Wiedźmina 2.

GS: Oryginalny Wiedźmin był zbudowany na silniku BioWare Aurora. Wspomniałeś, że nie skorzystacie z tej technologii w sequelu. Czy możesz wypracować technologię, która da moc Wiedźminowi 2?

AB: Wiedźmin 2 nie będzie zbudowany na silniku Aurory. Opracowaliśmy naszą indywidualną technologię, zaprojektowaną specjalnie dla RPG-ów. Zdecydowaliśmy to zrobić, ponieważ chcieliśmy wdrożyć wszystkie nasze pomysły nie natrafiając na przeszkody związane z silnikiem już istniejącym. Wyciek ukazuje tylko niektóre z ulepszeń, które chcemy wprowadzić, ale będzie ich o wiele więcej w przyszłości – pamiętajmy, że wideo ma sześć miesięcy! Komentarze od fanów były bardzo pozytywne, lecz nadal mamy wiele niespodzianek!

GS: Na koniec, czy jest coś, co chciałbyś dodać odnośnie Wiedźmina 2?

AB: Biorąc pod uwagę ogromne ilości informacji od fanów i mediów po wycieku, zdaliśmy sobie sprawę, jak wielu ludzi czeka na tę grę i jak wielkie są z nią związane oczekiwania. Idziemy z falą i sumujemy wszystkie uwagi zgromadzone na witrynach dotyczące wideo, po czym będziemy je konfrontować z naszymi pomysłami. Jak zawsze, bierzemy sobie opinie graczy do serca i niektóre z nich zostały już uwzględnione, przez co będą miały wpływ na rozwój gry. Mogę zapewnić wszystkich, że dołożymy wszelkich starań, by uczynić Wiedźmina 2 znakomitą grą RPG. Można śledzić nowiny na bieżąco na naszej oficjalnej stronie.

Chciałbym dodać jeszcze jedną istotną rzecz: Planujemy przenieść Wiedźmina 2 na konsole, jednakże bardziej szczegółowe informacje będą dostępne po oficjalnym ogłoszeniu wydania gry.

GS: Interesujące, dziękuję Adamie.

Źródło: gamespot.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...