droga_szamana_5

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Q&A – Wczesne Nowiny

4 minuty czytania

Staff, GameSpot 1 Październik 2009 16:14

Choć szczegóły są rzadkością, lider projektu Adam Badowski dzieli się pewnymi informacjami na temat nadchodzącego sequela gry nagrodzonej w 2007 roku.

Właśnie wtedy Wiedźmin okazał się miłym zaskoczeniem dla fanów tradycyjnych "zachodnich" RPG-ów, ponieważ była to wspaniała gra fabularna sama w sobie, lecz także z powodu nowych elementów, dotąd niewidzianych w grach tego typu. Program bazował na powieści Andrzeja Sapkowskiego o wiedźminie – cynicznym łowcy potworów z ponad naturalnymi mocami, który przemierza swoją mroczną ścieżkę w brutalnych i fanatycznych realiach świata łączącego te cechy w całość. Niedawno w Internecie pojawiło się przedprodukcyjne wideo Witcher 2: Assassins of Kings, wywołujące wiele spekulacji na temat sequela. Choć nadal jest nieco za wcześnie na zagłębianie się w temat drugiej części Wiedźmina, lider projektu Adam Badowski, pracujący dla CD Projekt, powiedział parę słów o tym, czego możemy się spodziewać.

wiedźmin
Zdjęcie z fragmentu wideo, które wyciekło w tajemniczych okolicznościach.
GameSpot: Szczegóły dotyczące drugiej części Wiedźmina zaczęły pojawiać się to tu, to tam. Jakich informacji Ty możesz nam udzielić?

Adam Badowski: Wiedźmin 2 to sequel naszej pierwszej gry, Wiedźmin, która zgarnęła dużo nagród i sprzedała się w ponad 1.3 milionach egzemplarzy na PC. Wyciek widea, które nie było przeznaczone do publicznego wglądu, spowodował wiele zamieszania i błędnych informacji poprzez spekulacje w społeczności graczy. Powód tego jest prosty – film ukazywał jedynie niektóre, wykonane przez nas aspekty gry, bez przedstawienia ogółu. To tak naprawdę nie rzedstawia prawdziwego serca Wiedźmina 2, który jest RPG-iem z dużym naciskiem na intrygującą historię o szerokim horyzoncie. Ważne, że robimy to tak przejrzyście, jak to tylko możliwe, ponieważ, w naszej opinii, będzie to jedna z najsilniejszych stron gry.

CD Projekt RED, wydaje się, kładzie duży nacisk na poprawę swoich produktów. Dla przykładu, w Edycji Rozszerzonej oryginalnej gry dodaliście wiele ulepszeń do gry bazowej. Co zamierzasz poprawić, czy ulepszyć, w nadchodzącym sequelu?

Wierzymy, że możemy zawsze ulepszyć nasze produkty, czyniąc je bliższymi doskonałości na tyle, na ile jest to w naszej mocy. Nawet jeżeli wydaliśmy takie poprawki jak np. Edycję Rozszerzoną, nadal kładziemy nacisk na to, by Wiedźmin 2 był tak dobry, jak to tylko możliwe. To dlatego zadecydowaliśmy użyć kompletnie nowej technologii i przebudować wiele z elementów gry.

Nie możemy jeszcze powiedzieć dużo na temat zmian, ponieważ nadal jest o wiele za wcześnie, lecz mogę zdradzić, że nowa technologia będzie się na pewno wyróżniać. Zbudowaliśmy zupełnie nowy silnik, na którym będzie oparty Wiedźmin 2, z wieloma nowymi zaskakującymi efektami wizualnymi – realistyczny cykl dnia i nocy, nowy, dynamiczny system kamery i wiele innych – wszystko, by zaprezentować bardziej imponującą grafikę. Jesteśmy również nastawieni na poprawę wielu elementów rozgrywki, dzięki czemu walki staną się bardziej ekscytujące, a gracze z większą łatwością zanurzą się w świat gry.

Co możesz nam powiedzieć o fabule w Wiedźminie 2? Czy Geralt nadal będzie główną postacią całości gry, czy raczej nowe osobistości będą włączone do rozgrywki?

Geralt na pewno będzie w grze, jak wszyscy zapewne jesteśmy przekonani. Muszę przyznać, że planujemy budować fabułę sequela wokół Geralta, lecz nadal jest za wcześnie, by potwierdzić moje słowa i uchylić rąbka tajemnicy.

W grze wiele było interesujących i dorosłych tematów – zdrada, seks, fanatyzm. Czy te tematy znajdą swoje rozszerzenie w sequelu? Jakie nowe tematy ujawnią się wraz z drugą częścią Wiedźmina?

Chcemy, by Wiedźmin 2 był w jeszcze większym stopniu dojrzały, więc skupiamy się na tworzeniu historii. Gracze skonfrontują się z bardzo realnym i brutalnym światem. Sposób ukazywania seksualnych aspektów będzie o wiele lepszy, a wymiar erotycznego życia będzie oddawany w sposób naturalniejszy, w porównaniu do stosowania minigier. Będziemy używać filmowych znaczeń postaci, które będą się od siebie różnić tak, jak w rzeczywistości. Różnice będą zależeć od zachowania, stosunku do Geralta i reakcji na świat partnerek.

Po raz kolejny gra nie będzie oferować wyboru pomiędzy dobrem, a złem. To gracz będzie decydował, co jest dla niego ważne i komu będzie ufał. Dzięki temu stworzymy wiele wątpliwości co do podjęcia słusznej decyzji, gdyż każdy wybór będzie niósł ze sobą nieodwracalne konsekwencje. Tak jak w prawdziwym życiu.

Wielu fanów było zadowolonych z trój-stylowego systemu walki z Wiedźmina. Czy ten system zostanie zachowany w sequelu? Jakie będą jego zmiany i jakie elementy dodacie?

Jesteśmy w pełni świadomi wszystkich mocnych i słabych stron systemu walki, który oddaliśmy do dyspozycji graczom w pierwszej części gry. Naszym celem jest wyeliminowanie wszystkich usterek i opracowanie rozwiązania, które uczynią starcia bardziej dynamicznymi i krwawymi, rozszerzając możliwość kontrolowania ruchów Geralta w bitwie przez graczy.

Przypominamy, że w oryginalnej grze alchemia była znaczącą częścią rozgrywki i Geralt mógł tworzyć potężne eliksiry, lecz źle przyrządzone mogły go otruć. Czy alchemia powróci w Wiedźminie 2? Czy będzie nieco inna i lepsza?

Nasze podejście do alchemii będzie bardzo podobne do sprawy systemu walki. Dołożymy starań, by przebudować i poprawić ten element. Dla przykładu, funkcje uznane przez graczy za mało "użyteczne". Ogólnie rzecz biorąc, użyteczność będzie naszym głównym problemem podczas implementacji nowego systemu alchemii do Wiedźmina 2.

Oryginalny Wiedźmin był zbudowany na silniku BioWare Aurora. Wspomniałeś, że nie skorzystacie z tej technologii w sequelu. Czy możesz wypracować technologię, która da moc Wiedźminowi 2?

Wiedźmin 2 nie będzie zbudowany na silniku Aurory. Opracowaliśmy naszą indywidualną technologię, zaprojektowaną specjalnie dla RPG-ów. Zdecydowaliśmy to zrobić, ponieważ chcieliśmy wdrożyć wszystkie nasze pomysły nie natrafiając na przeszkody związane z silnikiem już istniejącym. Wyciek ukazuje tylko niektóre z ulepszeń, które chcemy wprowadzić, ale będzie ich o wiele więcej w przyszłości – pamiętajmy, że wideo ma sześć miesięcy! Komentarze od fanów były bardzo pozytywne, lecz nadal mamy wiele niespodzianek!

Na koniec, czy jest coś, co chciałbyś dodać odnośnie Wiedźmina 2?

Biorąc pod uwagę ogromne ilości informacji od fanów i mediów po wycieku, zdaliśmy sobie sprawę, jak wielu ludzi czeka na tę grę i jak wielkie są z nią związane oczekiwania. Idziemy z falą i sumujemy wszystkie uwagi zgromadzone na witrynach dotyczące wideo, po czym będziemy je konfrontować z naszymi pomysłami. Jak zawsze, bierzemy sobie opinie graczy do serca i niektóre z nich zostały już uwzględnione, przez co będą miały wpływ na rozwój gry. Mogę zapewnić wszystkich, że dołożymy wszelkich starań, by uczynić Wiedźmina 2 znakomitą grą RPG. Można śledzić nowiny na bieżąco na naszej oficjalnej stronie.

Chciałbym dodać jeszcze jedną istotną rzecz: Planujemy przenieść Wiedźmina 2 na konsole, jednakże bardziej szczegółowe informacje będą dostępne po oficjalnym ogłoszeniu wydania gry.

Interesujące, dziękuję Adamie.

Źródło: gamespot.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

Wczytywanie...