Przewodnik

3 minuty czytania

Witajcie w poradniku do trybu Arena. Jeśli tutaj trafiliście, to jesteście gotowi na krew, pot i łzy. Nie przedłużajmy, bo każda stracona sekunda oznacza gorszy wynik.

przewodnik, arena

Poziom trudności

Wybór, który musimy dokonać już na początku naszej zabawy. Tym sposobem gra dopasuje przeciwników do naszych umiejętności, ale tym samym inne będą bonusy punktowe oraz niższe lub wyższe nagrody pieniężne. Raz wybranego poziomu trudności nie możemy zmienić nie wychodząc z tego trybu, a więc tracąc dotychczasowy wynik.

Poziom postaci

Rozpoczynamy na 1. poziomie bez względu na wybór siły przeciwników. Schemat rozwoju umiejętności jest taki sam, jak w zwykłej ścieżce fabularnej. Maksymalny poziom do zdobycia to 35, po którym to punkty doświadczenia nie są nam już naliczane.

Sklepikarz

przewodnik, arena, sklepikarz

Jednoręki sprzedawca zaczepia nas na początku. Warto skorzystać z jego oferty, bowiem znajdują się w niej oleje czy petardy. Dodatkowo, możemy tutaj spieniężyć niepotrzebny ekwipunek. Warto zwrócić uwagę, że w przeciwieństwie do głównego trybu gry, tutaj ceny za dany przedmiot nie są już tak śmiesznie niskie.

Wyposażenie

Początkowo nie będziemy dysponować dobrym sprzętem, zaś jedynym sposobem na jego zdobycie jest wygranie kilku walk. Warto jak najwcześniej zaopatrzyć się w lepsze miecze, by szybciej pozbywać się przeciwników. Nie zawsze w każdej kolejnej walce jest do zdobycia lepszy przedmiot, dlatego rozsądnie dobierajmy nagrody, zaś wszelkiego rodzaju wzmocnienia i mutageny zostawmy na późniejsze starcia, gdy naprawdę będzie się robić gorąco. Zwróć uwagę, że w formie nagrody nigdy nie otrzymamy olejów czy też eliksirów.

Najemnicy

przewodnik, arena, najemnicy

Szczegółowo najemników opisałem w osobnym tekście, więc tutaj tylko porady ogólne. Przede wszystkim ich pomoc nas kosztuje, jednak po wynajęciu będą wspierać Geralta do momentu, aż nie zostaną zabici. Potem wystarczy wygrać walkę i powrócić, aby ponownie wynająć pomagiera. Wtedy też pojawia się z pełnym zdrowiem, tak więc można powiedzieć, że najemnicy nie giną, a jedynie tracą przytomność.

Pierwsza walka

Nie posiadamy żadnych punktów, zaś w kieszeni tylko 50 orenów, więc czas to zmienić! Zwróć uwagę, że rozpoczynamy każdą walkę domyślnie w sercu areny, zaś wrogowie zawsze nacierają na nas we frontowym ataku. Nie ma tutaj przeszkód do chowania się za nimi, dlatego należy w pełni wykorzystać całkiem spory plac walk. Nie ma wszakże możliwości, by spaść w przepaść i właściwie tylko bardzo dobrze rozwinięty znak Aard pozwala zepchnąć przeciwnika stojącego blisko krawędzi, jednak lepiej przyjąć, że nasz oponent po prostu będzie balansować na krawędzi.

przewodnik, arena, walka

Trzeba także pamiętać, że przed rozpoczęciem walki możemy zobaczyć na jej podglądzie, z kim przyjdzie nam się mierzyć, więc zdarza się dosyć często, że będą to zarówno ludzie, jak i potwory. Dlatego nie zaniedbuj żadnego z mieczy i wymieniaj je na lepsze, gdy tylko pojawi się ku temu okazja!

Punkty

przewodnik, arena, punkty, statystyki

Każda walka jest osobno punktowana. W przypadku zwycięstwa zawsze otrzymujemy z góry ustaloną pulę, zaś dodatkowe "oczka" zdobywamy za zmieszczenie się w pewnym, określonym czasie. Na wskaźniku w prawym dolnym rogu możemy zobaczyć, jak z upływem czasu zmniejsza się ilość punktów do zgarnięcia.

Śmierć

Chociaż zapowiedzi twórców mówiły o tym, że zgromadzone doświadczenie i sprzęt będzie można przenieść do zwykłej rozgrywki, to tak się jednak nie stało. Po przegranej gra podaje ilość zdobytych przez nas punktów i umożliwia pochwalenie się wynikiem przed innymi.

Zapis stanu gry

Podobnie jak przy śmierci – Arena to tryb zamknięty, więc nie możemy w żadnym momencie rozgrywki zapisać jej stanu, by potem wrócić do zabawy.

Komentarze

0
·
Głupio ze nie można zapisać
0
·
Zgadzam się z kolegą. Totalna porażka, że nie można zapisać postępów na arenie. W kółko trzeba to samo przechodzić.
0
·
Do tych co zrobili dodatek (ARENA) jest dobrze Wymyślona Super. Ale mogliście
zrobic dwie wersje,Pierwsza tak jak jest na punkzy bez zapisu dla tych co graja
24/24 godzin w te gre i podobne i nie maja zbyt duzych trudnosci.
A druga z mozliwością zapisu dla slabszych dla zabawy.Zamiast punktów wiecej pieniędzy lub co piąty lewel gwiazdka. I Jeszcze jedno zeby wypite eliksiry w grze do zabawy przechodzily w następny lewel tak jak na punkty bo tego niema i po kazdej walce w grze do zabawy trzeba kupować nowe a pieniędzy za malo. Poziomy walk sa nieadekwatne bo Np. w poziomie Łatwym walka 24 jest aż piec-5-Golemów tak jak w Mrocznym.I na koniec po ;;zostales pokonany;; na planszy bylo widoczne jaki poziom, na punkty czy do zabawy.Dzikęi Siedemdziesięciolatek Tadeusz!!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...