Umiejętności zdobywamy podczas przechodzenia gry. W przeciwieństwie do Zdolności, niemal wszystkie nie posiadają żadnych stopni rozwoju i żadnego nie da się nauczyć z ksiąg czy od nauczycieli. Warto także pamiętać, że niektóre z nich możliwe są do zdobycia tylko w przypadku obrania ściśle określonych wyborów fabularnych w samej grze. Stosowną listę, wraz ze sposobem zdobycia, znajdziecie w poniższej tabeli.
Nazwa | Charakterystyka | Sposób zdobycia |
---|---|---|
Asasyn | +25% do obrażeń od ciosu w plecy | Znajdź martwego asasyna nieopodal balisty w Prologu podczas zadania "Balista" |
Całun Zimy | Odblokowanie Lodowego Aard | Aktywuj odpowiednią kapliczkę |
Dawid | +10% do obrażeń względem przeciwników większych niż Geralt | Zabij dwa golemy w ciągu całej gry |
Doświadczony | +10% do zdobywanych Punktów Doświadczenia | Zniszcz minimum 10 obiektów treningowych: 5 w Prologu (obóz Genselta), 2 przy rynku we Flotsam, 4 w Rezydencji Loredo, 2 w obozie Niebieskich Pasów i 2 w obozie Zakonu Płonącej Róży |
Dziecko Nocy | +2 do regeneracji Żywotności po zmroku | Przejdź niezauważony przez kaedweński obóz w II akcie podczas zadania "Gdzie jest Triss Merigold?" |
Egzorcysta | +10% do obrażeń przeciwko duchom i upiorom | Ukończ zadanie "Klątwa krwi" w II akcie |
Fechmistrz | +4 do obrażeń podczas walki mieczem | Obroń Henselta podczas ataku królobójców w zadaniu "Zabójcy królów" |
Iluzjonista | +3 do obrażeń od każdego ze Znaków | Automatycznie po rozwinięciu Wymuszania Znakiem Axii do 3 poziomu |
Kat | +1 do szansy na natychmiastowe zabicie przeciwnika | Nie powstrzymaj Roche'a przed zabiciem Henselta w II akcie podczas zadania "Atak na Vergen" |
Korona Lata | Odblokowanie Słonecznego Quen | Aktywuj odpowiednią kapliczkę |
Lekcja anatomii | +10% do obrażeń przeciwko ludziom | Z pomocą narzędzi, zbadaj ofiarę sukkuba w zadaniu "Z drżącym sercem" |
Miotacz | +10% do obrażeń podczas walki sztyletami | Pokonaj Ves w rzucaniu nożami podczas zadania "Na kacu" w I akcie |
Mocne plecy | +50 do całkowitego udźwigu Geralta | W Prologu daruj życie Arjanowi, a potem pomóż mu uciec podczas zadania "Lochy La Valette'ów" |
Odporność na magię | +20% redukcji obrażeń od ataków opartych na magii | Zabierz ze sobą Triss, ale nie proponuj jej kąpieli w zadaniu "Róża pamięci" |
Ornitolog | +10% do obrażeń przeciwko harpiom | Ukończ z powodzeniem zadanie "Zlecenie na harpie" w II akcie |
Mocny żołądek | +10% do odporności na zatrucie | Wypij mangustę przed walką z kejranem i pokonaj bestię podczas zadania "Kejran" |
Parada | +10% do obrażeń przeciwko ludziom | Często stosuj w walce "Ripostę" |
Pałkarz | +20% szansy na natychmiastowe zabicie wroga odbitą strzałą | Często odbijaj strzały lecące w twoją stronę przy użyciu zdolności "Odbijanie strzał" |
Perswazja | Zastraszenie rozmówcy | Często korzystaj z tej opcji w dialogach |
Piroman | +20% szansy na podpalenie | Otrzymaj duże obrażenia od ognia w trakcie całej gry |
Targowanie się | 20% niższe ceny na cały asortyment w sklepach | Wynegocjuj podwójną zapłatę w I akcie podczas zadania "Kejran: kwestia ceny" |
Wiedza tajemna | +0,5 do mocy wszystkich Znaków | Wykonaj zadanie "Zlecenie na gargulce" w III akcie |
Wymuszenie znakiem Axii | Wymuszenie informacji lub innych korzyści | Często korzystaj z tej opcji w dialogach |
Zasłona | +10% do redukcji obrażeń | Nie wyjdź poza barierę ochronną Triss podczas zadania "Twarde lądowanie" w I akcie |
Zastraszanie | Zdobywanie informacji groźbą | Często korzystaj z tej opcji w dialogach |
Komentarze
Ponadto warto wspomnieć że po dwa słupki są przy każdej bramie Flotsam.
Dodaj komentarz