Mężczyzna wita cię na czwartym poziomie Smoczego Oka. Przedstawia się jako kapłan Eldath, bogini pokoju, i jest tu Najwyższym Strażnikiem. Wraz ze swoimi uczniami przybyli tu, gdy przyśniło im się okropne skażenie tej okolicy. Mimo trudnego sąsiedztwa Jaszczuroludzie, Trolle i nieumarli nie tykają Eldathynów, jeżeli oni sami nie zapuszczą się na ich terytoria.
W rzeczywistości Albion i jego poplecznicy wyznają Ssetha i pomagają realizować zuchwałe plany Yxunomei. Możesz go szybko zdemaskować, jeżeli:
rozmawiasz z nim jako Paladyn, który wyczuje czarną aurę mężczyzny
zagadasz do niego jeszcze raz i ponownie zapytasz o Klejnot Serca – mając minimum 16 inteligencji zorientujesz się, że Albion wie o kradzieży ze Świątyni Zapomnianego Boga
Ujawnić ukryte zamiary Albiona można również dzięki zwiedzaniu czwartego poziomu Smoczego Oka i odkryciu:
regału z książkami "Jak Przyrządzać Ludzi" i "Nekromancja Węży" w komnacie za pokojem Geelo Bibliotekarza
dywanu w czerwono-złote kolory ze złotymi karpiami w południowej części mapy
pokoju w północnej części kompleksu, w którym cuchnie, jakby ktoś umarł (komnata z zamkniętymi w środku członkami karawany) – można bez przeszkód otworzyć zamek (bez otwierania drzwi!) – wyznawcy Ssetha nie zaatakują cię
Wszystkie sposoby gwarantują ci 24000 punktów doświadczenia.
Moc kameleona (1 w księdze) (unikalne zaklęcie Eldathynów – zwiększa klasę pancerza)
Zwierzęca przyjaźń (1 w księdze) (unikalne zaklęcie Eldathynów – przywołuje broń do walki wręcz: obrażenia 1k3, sieczne, Trak0 +1, zasięg 1, zatruwa przy trafieniu)
Eldathyn
Czciciele Ssetha, udający kapłanów w służbie bogini Eldath.
Moc kameleona (1 w księdze) (unikalne zaklęcie Eldathynów – zwiększa klasę pancerza)
Zwierzęca przyjaźń (1 w księdze) (unikalne zaklęcie Eldathynów – przywołuje broń do walki wręcz: obrażenia 1k3, sieczne, Trak0 +1, zasięg 1, zatruwa przy trafieniu)
Fałszywy Pomab
Niestety w rozdziale szóstym ponownie spotkasz denerwującego sklepikarza, Pomaba. Powita cię w Cryshal Tirith jak w swoim pałacu – nic dziwnego, bowiem upiera się, że rządzi teraz Easthaven mocą nadaną mu przez Poquelina. Wychodzi na jaw, iż to on zaproponował wyprawę do Kuldahar i to tylko po to, by pozostawić portowe miasto bez żadnej obrony. Cóż, walka z głupcem jest nieunikniona.
Początkowo bitwa wydaje się dość trudna – Pomab tworzy kilka swoich iluzji, wzywa na pomoc Strażników Cryshal, zmartwychwstających od razu po zgonie, a na domiar złego dookoła latają błyskawice, na które sklepikarz jest odporny. Rozwiązaniem jest zabić prawdziwego Pomaba, a wszyscy padną martwi. Okazuje się to nad wyraz proste – atakując mężczyznę, w oknie dialogowym pokaże się, czy twoja drużyna obrała za cel "Fałszywego Pomaba" czy też "Pomaba". Wystarczy chwilę pobiegać za nim dookoła sali, a szybko padnie martwy.
Miejsce:
drugie piętro Kryształowej Wieży w Easthaven w rozdziale szóstym
Brat Flozema. Te dziwne imiona nadała im opiekunka w sierocińcu. Razem z bratem mieli zostać powieszeni za morderstwo, którego się nie dopuścili, ale uratował ich Marketh. Od tej pory są jego osobistymi ochroniarzami. Czegokolwiek nie powiesz, mężczyzna i tak cię zaatakuje. Flozem następnie automatycznie będzie ci wrogi.
Brat Fleezuma. Te dziwne imiona nadała im opiekunka w sierocińcu, za co Flozem jej nienawidzi. Razem z bratem mieli zostać powieszeni za morderstwo, którego się nie dopuścili, ale uratował ich Marketh. Od tej pory są jego osobistymi ochroniarzami.
Narysował Portret Marketha. Jeżeli masz go przy sobie i grasz Bardem, zagadaj do niego i przekonaj, że mógłby być artystą. Otrzymasz 60000 punktów doświadczenia, a mężczyzna zostawi wszystkie swoje przedmioty i opuści lokację. Jeśli nie spełniasz tych warunków i zaatakujesz Fleezuma, Flozem automatycznie będzie ci wrogi.
Czciciel Ssetha, udający bibliotekarza w służbie bogini Eldath. Sprzeda ci kilka zaklęć. Mając minimum 13 inteligencji, możesz mu powiedzieć, że szuka go Albion, dzięki czemu możliwe będzie splądrowanie komnaty przyległej do jego kwatery i odkrycie książek "Jak Przyrządzać Ludzi" i "Nekromancja Węży".
Akolita, który powita cię w Świątyni Zapomnianego Boga. Czegokolwiek nie powiesz, to i tak zaatakuje twoją drużynę, uznając ją za popleczników złych kapłanów, którzy dopuścili się tu rzezi.
Pomocnik Malavona, pojawiający się po wyeliminowaniu Odzwierciedlenia Malavona. Ma na podorędziu kilka mocnych czarów – w połączeniu ze swoim mistrzem mogą skopać ci tyłek. Najlepiej początkowo skupić się na Despanie, a gdy teleportuje się w inną część lokacji, szybko zniszczyć Ilaira.
Miejsce:
Laboratorium Malavona w Niższej Głębi Dorna na poziomie trudnym i szalonym
Kapłanka Auril, pragnąca pomścić śmierć Lysan. Twierdzi, że jej bogini przepowiedziała, gdzie dokładnie skrzyżują się wasze drogi. Mówi, iż Lodowa Dziewica przygotowała odpowiednie miejsce dla twojej drużyny na swym łonie. Nie trzeba dodawać, że kończy jak jej koleżanka z sekty. Zajmij się najpierw kobietą, a dopiero wtedy rusz na Rycerzy Czarnego Lodu.
Jeden z sześciu podwładnych Belhifeta, sprawujący pieczę nad Niższą Głębią Dorna. Związany jest z Ginafae, którą bije pod byle pretekstem. Rządzi swoimi włościami żelazną ręką, wycinając gnomom języki bądź łamiąc im nogi w razie nieposłuszeństwa. Twierdzi, że wdarł się na szczyt nie po to, by targały nim wątpliwości moralne, a gdyby nie on, to ktoś inny robiłby to samo. Gdybyś chciał się do niego przyłączyć, nie pozwoli ci na to z uwagi, iż wyrządziłeś do tej pory zbyt wiele szkód.
Do dawnej krasnoludzkiej twierdzy trafił razem z grupą poszukiwaczy przygód, do której przyłączył się z żądzy fortuny, nie zaś jak inni ze szlachetnych pobudek. Przybyli, by powstrzymać Poquelina – gdy załatwili jego najlepsze sługi, ten zaproponował im pracę. Kiedy reszta ekipy nie przystała na warunki wroga, Marketh szybko zabił swoich ziomków.
Jako że jest to złodziej, będzie chciał wykpić się z całej sytuacji tanim kosztem. Jeżeli obiecałeś Ginafae, że go nie skrzywdzisz, odda ci za darmo swoją Odznakę i ucieknie. Jeśli masz minimum 14 inteligencji, facet dołączy do Odznaki swój ekwipunek i 500 sztuk złota. Za zdobycie Odznaki Marketha dostaniesz 150000 punktów doświadczenia. Gdy mężczyzna opowie swoją historię, to w przypadku Paladyna czy Maga zapomnij o dyplomacji, gdyż ci będą chcieli pomścić kolegów po fachu.
Możesz go oczywiście zabić tak czy siak, jednak nie otrzymasz 80000 punktów doświadczenia, gdy przyniesiesz Ginafae Oliwę likwidującą skutki.
Miejsce:
pierwsze piętro Pałacu Marketha w Niższej Głębi Dorna
Kapłanka Talony, nekromantka, służka Yxunomei. Wie, że pośrednio wysłał cię do Smoczego Oka Stary Wróg, czyli Belhifet. Namówiła Lysan do sprzymierzenia się z nią, mimo iż tak naprawdę nie chciała zamrozić Doliny Cieni. Zanim ludzie pojawili się w Faerunie, była to dżungla, w której żyło mnóstwo węży i innych jadowitych stworzeń – Presio pragnie, aby Dolina znów tak wyglądała. Pomimo wzniosłych słów, raz-dwa pokrzyżujesz jej szyki.
Kapłani Talony, bogini trucizn. Ciało jednego z nich spotkasz na trzecim poziomie Świątyni Zapomnianego Boga razem z Flakonikiem z tajemniczym płynem. W Smoczym Oku atakują cię razem z Trollami, abyś nie uwolnił Matki Egenii, którą zamierzali poświęcić w rytuale, aby uzyskać przychylność swojej patronki.
Złodzieje skutecznie wykorzystujący zdolność krycia się w cieniu. Dzięki temu są w stanie zadać ci całkiem spore obrażenia, jednak po tym ataku, gdy staną się widzialni, nie stanowią żadnego problemu.
Miejsce:
Niższa Głębia Dorna, gdy nie dogadasz się z Sethem
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz