Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można dany hełm, znajduje się "---", oznacza to, że jest on powszechnie dostępny w sklepach bądź można znaleźć go często w różnych lokacjach.
Błogosławiony hełm Lathandera
Ten wykonany z dbałością hełm ma krótką historię. Kapłanka Lathandera imieniem Iraeni z Suzail zleciła wykonanie go dla obrońcy jej kościoła, wojownika o imieniu Beldan Miller. Beldan często go używał, jako że Iraeni raz po raz była napadana przez agentów Myrkula. Po dwudziestu latach służby Lathanderowi, Iraeni postanowiła odejść ze stanowiska – tak samo uczynił Beldan. Wkrótce potem pobrali się. Beldan ofiarował hełm jakiemuś błędnemu rycerzowi, paladynowi Lathandera, który – jak wieść niesie – zginął walcząc z liszem w pobliżu Bitwy Kości.
- Klasa pancerza: +2
- Specjalne: może raz dziennie rzucać Leczenie średnich ran, Neutralizacja trucizny oraz Zdjęcie paraliżu
- Waga: 2
- Nie może używać: postacie neutralne i złe, Bard, Mag, Złodziej
- Miejsce: sarkofag w Holu Bohaterów w Wyższej Głębi Dorna
Hełm
Ten rodzaj otwartego hełmu, wykonywany z metalu lub wzmocnionej skóry, stanowi ochronę dla głowy, jednak zwykle bez osłaniania twarzy i karku. Zazwyczaj jest również wyposażony w ochronę nosa.
- Klasa pancerza: bez zmian
- Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
- Waga: 2
- Nie może używać: Bard, Mag, Złodziej
- Miejsce: ---
Hełm
Ozdobny typ hełmu wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę.
- Klasa pancerza: bez zmian
- Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
- Waga: 2
- Nie może używać: Bard, Mag, Złodziej
- Miejsce: ---
Hełm
Ozdobny typ hełmu wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę.
- Klasa pancerza: bez zmian
- Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
- Waga: 2
- Nie może używać: Bard, Mag, Złodziej
- Miejsce: ---
Hełm
Ozdobny typ hełmu wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę.
- Klasa pancerza: bez zmian
- Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
- Waga: 2
- Nie może używać: Bard, Mag, Złodziej
- Miejsce: ---
Hełm Kresselacka
Ten rodzaj otwartego hełmu, wykonywany z metalu lub wzmocnionej skóry, stanowi ochronę dla głowy, jednak zwykle bez osłaniania twarzy i karku. Zazwyczaj jest również wyposażony w ochronę nosa.
- Klasa pancerza: bez zmian
- Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
- Waga: 2
- Nie może używać: Bard, Mag, Złodziej
- Miejsce: sarkofag Kresselacka na poziomie trzecim Grobowca Kresselacka w Dolinie Cieni po zabójstwie Lysan
Hełm patrioty
Hełmu tego używał krasnoludzki wojownik Danel Silverfrost, król i męczennik zaginionego krasnoludzkiego miasta-państwa Silverrock. Jego wyczyny nie są tak znane jak czyny innych heroicznych krasnoludów, ale jest tak prawdopodobnie dlatego, że jego królestwo umarło wraz z nim. Jego naród poniósł olbrzymie straty, kiedy został zaatakowany przez trolli i olbrzymów ponad tysiąc lat temu w niemal zapomnianej "Wojnie Zakrzepłej Krwi". Wojna ta trwała ponad piętnaście lat. Danel nigdy nie pomyślał nawet o ucieczce ze swojego królestwa, pomocy od sąsiadów czy opuszczeniu swego ludu. Pomimo tego, że wielu jego poddanych w rzeczy samej uciekło, Danel pozostał w Silverrock aż do samego końca. Przed ostatnią bitwą tej straszliwej wojny powiedział swoim ludziom: "Z chwilą gdy ujrzycie, że pióropusz na mojej głowie padł, chcę, abyście dopilnowali, żeby nasi ludzie nie zginali się, niczym złoto, tylko aby się złamali, niczym żelazo".
Niemal z chwilą przystąpienia do bitwy Danel pognał do przodu i rzucił się w szpony dziesiątków trolli. Z chwilą, gdy jego pióropusz zniknął z pola widzenia, każdy mężczyzna, kobieta i dziecko pozostające w Silverrock wypadło z ufortyfikowanych pieczar i rozwlokło tylu trolli i olbrzymów, ile się dało. Na pałac Danela i w wielu miejscach użyteczności publicznej zrzucano beczki z płonącą oliwą, a ogień trawił tylu krasnoludów, ilu trolli i okropnych lodowych salamander. W końcu potwory odniosły pyrrusowe zwycięstwo. Z miasta krasnoludów pozostały dymiące zgliszcza, z których nie dało się pozyskać ani większych łupów, ani niewolników, ani żywności. Wiele trolli umarło z głodu tej zimy, a kiedy zwróciły się do swych olbrzymich sojuszników z prośbą o jedzenie, nastąpił kompletny zamęt.
- Klasa pancerza: +2
- Waga: 4
- Nie może używać: Bard, Mag, Złodziej
- Miejsce: losowy łup z Kontik w Jaskini Lodowych olbrzymów w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada
Hełm Zaufanego Obrońcy
Hełm ten był używany przez czterysta lat przez niziołki oraz gnomy w małej i praktycznie rzecz biorąc nieznanej społeczności zwanej Doliną Pasterza. Codziennie o poranku kapitan straży nocnej wręczał hełm kapitanowi straży dziennej. Codziennie o zmroku kapitan straży dziennej zwracał hełm. I tak to trwało bez przerwy, aż Pheldon Tock, kapitan straży nocnej, postanowił przehandlować ten hełm na inny. Zostałby on prawdopodobnie w Sklepie Dziwnych Zbroi Armstronga przez dłuższy czas, gdyby nie pewien znudzony krasnolud, który zakupił go i przytwierdził sobie do opończy w odległych krajach.
- Klasa pancerza: +3
- Waga: 2
- Specjalne:
- odporność na Uśpienie
- użytkownik nie cierpi na zmęczenie
- Może używać: Gnom, Niziołek
- Miejsce: do kupienia u Conlana w Kuldahar
Laur Przychylności Sune
Ten wieniec z liści laurowych i róż był darem od kościoła Sune dla kapłanki Hanali Celanil z Dłoni Seldarine. Reprezentanci ludzkiej bogini miłości i piękna zostali dobrze przyjęci, a wysoka kapłanka Hanali Celanil nosiła ten laur za każdym razem, kiedy ludzie składali wizytę w Dłoni. Gdy orki napadły i złupiły wieżę kapłanów, wyrzuciły wieniec, gdyż uznały go za przedmiot bezużyteczny.
- Klasa pancerza: +1
- Waga: 1
- Specjalne: +1 do charyzmy
- Może używać: wszyscy
- Miejsce: nagroda od Denaini na pierwszym poziomie Wieży Solonora w Odciętej Dłoni za przyniesienie jej Beczułki święconej wody
Oblicze Poległego
Te hełmy cieszyły się kiedyś wielką popularnością wśród reghedzkich barbarzyńców, którzy przybyli na tereny dzisiejszej Doliny Lodowego Wichru. Ich budowa jest dość prosta: składają się z hełmu z litego żelaza i płytki ochronnej spuszczanej na twarz. W czasie produkcji płatnerze umieszczają na tej płytce twarzowej wizerunek poległego wojownika, a na czole hełmu grawerują jego imię i jedno słowo opisujące sposób, w jaki zginął. Następnie hełm taki zostawiano w stosie kremacyjnym zmarłego. Kapłani wierzyli, że w ten sposób wojownik będzie mógł ukryć strach przed życiem pośmiertnym, kiedy Tempos będzie go sądził. Po upływie miesiąca hełmy najdzielniejszych wojowników były wyjmowane z grobów. Przez następne kilka lat kapłani czcili poległych wojowników w czasie codziennych modlitw. Legenda głosi, że jeśli Tempos uzna jakiegoś wojownika za prawdziwie walecznego, jego hełm nabierze mocy, która obdarzy tego, kto go będzie nosił, niewrażliwością na strach. Na tym konkretnym hełmie wyryto imię "Siglef" i słowo "Topór".
- Klasa pancerza: +1
- Waga: 3
- Specjalne:
- odporność na czary Groza i Płaszcz strachu
- -2 do charyzmy
- chroni przed trafieniami krytycznymi
- Nie może używać: Bard, Mag, Złodziej
- Miejsce: skrzynia na piątym poziomie Smoczego Oka
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz