Topory i toporki

10 minut czytania

Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można dany topór, znajduje się "---", oznacza to, że jest on powszechnie dostępny w sklepach bądź można znaleźć go często w różnych lokacjach.

los wroga Los Wroga

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza. Topór ten może mieć jedno żeleźdźce z jednej strony trzonka lub dwa po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

  • Obrażenia: 1k10 +4
  • TraK0: +4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
    • 25% szansa na wywołanie szału bojowego u ofiary
    • 25% szansa na zadanie +1k6 obrażeń od elektryczności
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup z komody w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

naładowany topór bojowy +2 Naładowany topór bojowy +2

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 1k8 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
    • 50% szansa na +1k3 obrażeń od elektryczności
    • 15% szansa na ogłuszenie celu
  • Waga: 7
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce:
    • losowy łup ze skrzyni na drugim poziomie Świątyni Zapomnianego Boga (usunięty w dodatku "Serce Zimy")
    • losowy łup ze zwłok Kalabaka w jaskini Krilaga i Saablika Tana w Wyższej Głębi Dorna (z dodatkiem "Serce Zimy")

nieskazitelny topór oburęczny Nieskazitelny topór oburęczny

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza. Topór ten może mieć jedno żeleźdźce z jednej strony trzonka lub dwa po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

  • Obrażenia: 1k10
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup z Therika w jaskini Therika w Dolinie Cieni

oburęczny topór odporności +3 Oburęczny topór odporności +3

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza. Topór ten może mieć jedno żeleźdźce z jednej strony trzonka lub dwa po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

  • Obrażenia: 1k10 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
    • +10% odporności na magię
    • +10% odporności na ataki sieczne
    • +10% odporności na ataki kłute
    • +10% odporności na ataki obuchowe
    • +10% odporności na broń strzelecką
    • +2 do wszystkich rzutów obronnych
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup z Kerisha w Muzeum w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

oburęczny topór większego przenikania +2 Oburęczny topór większego przenikania +2

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza. Topór ten może mieć jedno żeleźdźce z jednej strony trzonka lub dwa po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

  • Obrażenia: 1k10 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
    • 15% szansa na przeniknięcie ofiary
    • 25% szansa na zadanie +1k4 obrażeń od zimna
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 2
  • Miejsce:
    • losowy łup z Kerisha w Muzeum w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada (usunięty w dodatku "Serce Zimy")
    • losowy łup z szafy w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna (z dodatkiem "Serce Zimy")

ognisty topór oburęczny +1 Ognisty topór oburęczny +1

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza. Topór ten może mieć jedno żeleźdźce z jednej strony trzonka lub dwa po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

  • Obrażenia: 1k10 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 50% szansa na zadanie +1k3 obrażeń od ognia
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na drugim poziomie Świątyni Zapomnianego Boga (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

ostrze świętującego Ostrze Świętującego

Ten piękny topór został wykonany przez Briatha Srebrnorękiego, mistrza rzemiosła i oddanego czciciela Moradina. Briath stworzył tę broń, by uczcić ukończenie wspaniałego pomnika swego boga, ojca krasnoludzkiej rasy. Topór umieścił na pomniku, gdyby kiedyś jakiś bohater potrzebował go do wyzwolenia Głębi Dorna.

  • Obrażenia: 1k8 +4
  • TraK0: +4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 5
  • Opóźnienie: 3
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: piec w Wielkiej Kuźni w Wyższej Głębi Dorna po zabiciu Terikana

pogromca wiary Pogromca Wiary

Ten na pierwszy rzut oka niezgrabnie wyglądający topór ma krótką, ale dziwną historię. Według filozofów magii Pogromca Wiary został zaczarowany przez niewiarę swojego właściciela, wojownika o imieniu Erion Sceptyk. Erion był człowiekiem, który zaprzeczał istnieniu świętej magii, a nawet samych bogów, co w Faerunie należało do rzadkości. Był znany ze starań o to, by udowodnić, że kapłani są szarlatanami, a święta magia tak naprawdę jest tylko inną odmianą normalnej magii. Mędrcy wierzą, że niezwykła wrogość Eriona względem świętych ludzi stworzyła w jego broni odpowiednią do jego zapatrywań ogromną moc magiczną. Kapłani Selune z Bramy Zachodu skonfiskowali ten topór po tym, jak zabili Eriona, broniąc się przed jego atakiem. Obecnie wierzy się, że Erion jest jednym z niewierzących, którzy zostali użyci jako bloki do budowy Zamku Kości Myrkula.

  • Obrażenia: 1k8 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
  • Waga: 5
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: do kupienia u Conlana w Kuldahar

samotna droga Samotna Droga

Była to broń człowieka przeklętego, skazanego na błądzenie wzdłuż i wszerz Faerunu za zbrodnie popełnione przeciwko elfom z Myth Drannor. Denell Harband był zaangażowany w powstanie "Szlaku Siekiery". Pod rozkazami swego dowódcy, Halvana Czarnego, wolno przebijał się przez elfie lasy pomimo protestów i powtarzających się ataków. Kiedy w końcu elfom udało się go pojmać, z naciskiem stwierdził, że nie jest winny, gdyż wypełniał tylko rozkazy. Rada elfów zdecydowała, że Denell będzie musiał przejść od Wybrzeża Mieczy w Faerunie do granicy na wschodzie i od Wielkiego Lodowca do Lurien. Wypełnienie tego zadania zabrało mu trzydzieści lat. Kiedy skończył, był świetnym wojownikiem, twardym i zaprawionym przez lata na obcych drogach. W drodze powrotnej do domu, przechodząc koło Harrowdale, zobaczył drewniany posążek Halvana Czarnego, stojący dumnie w centrum małej wioski. Jednym ruchem ręki wbił swój olbrzymi topór w czoło posągu Halvana. Nie schodząc już z drogi, wrócił do swej chaty, gdzie żył do końca swych dni jako odludny rolnik.

  • Obrażenia: 1k10 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: +1 do kondycji
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: do kupienia u Conlana w Kuldahar

tasak guktoka Tasak Guktoka

Ten olbrzymi topór należał do Guktoka, wodza orków. Guktok cieszył się ponurą sławą wśród swoich za zwycięstwa odniesione przeciwko kilku krasnoludzkim przyczółkom na północy. Znany był też ze skrajnego okrucieństwa, któremu dawał upust, jeśli jakiś nieszczęsny krasnolud wpadł mu w ręce. Spotkał go straszliwy koniec, kiedy krasnoludy z Głębi Dorna urządziły na niego zasadzkę i wymordowały cały jego klan. Pojmały wówczas Guktoka, obcięły mu głowę i nasadziły na pikę jako ostrzeżenie dla innych orków, które śmiałyby zapuścić się na ten teren.

  • Obrażenia: 1k8 +2, +4 przeciwko Krasnoludom
  • TraK0: +2, +4 przeciwko Krasnoludom
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: postacie dobre, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z Cienistego orka, herszta na trzecim poziomie Odciętej Dłoni

toporek Toporek

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry.

  • Obrażenia: 1k6 +1
  • Typ obrażeń: pociski (kłute)
  • Waga: 4
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 4
  • Zasięg: 75
  • Miejsce: ---

toporek +2 Toporek +2

Ten magiczny toporek został nie tylko doskonale wyważony, aby można było nim rzucać, ale obdarzony również magicznymi właściwościami. W rezultacie jest zarówno bardziej śmiercionośny i precyzyjniejszy niż jakakolwiek zwykła broń tego typu.

  • Obrażenia: 1k6 +3
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń (w zwarciu): sieczne
  • Typ obrażeń (miotane): pociski (kłute)
  • Specjalne: wraca do ręki właściciela po rzuceniu
  • Waga: 3
  • Opóźnienie: 2
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 4
  • Zasięg: 100
  • Miejsce: stół na piątym poziomie Smoczego Oka

topór bojowy Topór bojowy

Najbardziej powszechnie używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

  • Obrażenia: 1k8
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 7
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

topór bojowy +1 Topór bojowy +1

Najbardziej powszechnie używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

  • Obrażenia: 1k8 +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 7
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze Strażnika Świątyni, Sługi Mytosa na pierwszym poziomie Grobowca Kresselacka w Dolinie Cieni

topór bojowy +2,topór bojowy +2: 'echa z głębi dorna' Topór bojowy +2: "Echa z Głębi Dorna"

Spośród licznego oręża wykutego w cieniu gór Grzbietu Świata wiele nosi na sobie znak krasnoludzkich kowali. Ten wspaniały topór bojowy jest właśnie jednym z nich. Stal, z której został wykonany, oraz doskonałe wyważenie potwierdzają tylko mistrzostwo doskonałego twórcy. Dodatkowo jego ostrze zostało magicznie zaklęte, dzięki czemu bronią tą można teraz zadawać obrażenia także istotom nadnaturalnym. Tak jak w przypadku wielu broni krasnoludzkiego pochodzenia, jego żeleźce jest lekkie, dzięki czemu można nim wykonywać zamachy z większą częstotliwością, a odporne na stępienie ostrze zawsze zadaje czyste uderzenie. Wzdłuż trzonka wyryto krasnoludzkie runy, która składają się na słowo "Głębia Dorna". Nie ma wątpliwości, że twórca topora chciał w ten sposób oznaczyć miejsce jego wytworzenia.

  • Obrażenia: 1k8 +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 5
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z kupy gruzu na pierwszym poziomie Odciętej Dłoni

topór bojowy +2, topór bojowy +2: 'obrońca' Topór bojowy +2: "Obrońca"

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 1k8 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
  • Waga: 7
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: zwłoki na drugim poziomie Smoczego Oka

topór bojowy +3, topór bojowy +3: 'zmęczenie' Topór bojowy +3: "Zmęczenie"

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 1k8 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 20% szansa na spowolnienie celu
  • Waga: 7
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze zwłok Kalabaka w jaskini Krilaga i Saablika Tana w Wyższej Głębi Dorna

topór bojowy wysokiej jakości Topór bojowy wysokiej jakości

Najbardziej powszechnie używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

  • Obrażenia: 1k8
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 7
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

topór jorila Topór Jorila

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 150 do 180 cm zakończonego bardzo ciężkim ostrzem. Topór ma żeleźdźce z obu stron trzonka. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

Bronią tą władał Joril Śnieżnobrody, przywódca lodowych olbrzymów. Została ona umagiczniona.

  • Obrażenia: 1k12 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: łup z Jorila w Jaskini Lodowych olbrzymów w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada

topór oburęczny Topór oburęczny

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza. Topór ten może mieć jedno żeleźdźce z jednej strony trzonka lub dwa po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

  • Obrażenia: 1k10
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: ---

topór schwytanych dusz Topór Schwytanych Dusz

Jak wiele znakomitych broni krasnoludzkich, topór ten został zaczarowany dzięki modłom i oddaniu krasnoludzkich kapłanów. Topór Schwytanych Dusz stworzono jako obronę przed ożywionymi ciałami wrogów i sojuszników, które magowie i kapłanki mrocznych elfów nieustannie kierowały przeciwko krasnoludom. Posłużył się nim Jamoth Stonetree w Bitwie Umarłych, kiedy to grupa dwudziestu krasnoludzkich weteranów odparła atak mrocznych magów i ich armii złożonych z zombie, ghuli i zmór.

Napis wyryty na wiecznie ostrym ostrzu: "Z każdym pchnięciem, wyzwolenie."

  • Obrażenia: 1k8 +3, +5 przeciwko drapieżnym nieumarłym
  • TraK0: +3, +5 przeciwko drapieżnym nieumarłym
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 5
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: topory
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce:
    • kupka przedmiotów w Krasnoludzkim pokoju spotkań w Wyższej Głębi Dorna
    • szkatułka w Holu Bohaterów w Wyższej Głębi Dorna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...