Wielkie miecze

13 minut czytania

Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można dany miecz, znajduje się "---", oznacza to, że jest on powszechnie dostępny w sklepach bądź można znaleźć go często w różnych lokacjach.

łupieżca śnieżnej panny Łupieżca Śnieżnej Panny

Jedynymi materialnymi częściami tej lodowej broni są garda, rękojeść i gałka na rękojeści, które zostały wykonane z lśniącego srebra i stali. Broń powstała w roku 1099 KD, zaś jej twórczynią była wybranka bogini Auril, Ihanora Łaskawa. Ihanora przemierzyła północne tereny, wojując nieustępliwie z tymi wszystkimi, którzy usiłowali znaleźć schronienie przed chłodem lub walczyli z jego oddziaływaniem. Podróżowała w kompanii yetich, lodowych olbrzymów oraz białego smoka, mrożąc wszystko dookoła. Ihanora została pokonana w roku 1108 KD przez cieszącą się złą sławą Brygadę Czerwonej Maski, dowodzoną przez bezwzględnego zabójcę znanego jako Zawzięty Harley.

  • Obrażenia: 2k4 +2 obrażeń od zimna
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 2% szansa na przekształcenie celu w twardy lód
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na drugim poziomie Świątyni Zapomnianego Boga

miecz kresselacka Miecz Kresselacka

Kresselack, król barbarzyńców, władał tym mieczem w czasie podboju północnych ziem. Nie wiadomo jednak, jak stał się jego właścicielem. Większość uczonych wierzy, że Kresselack po prostu znalazł go w czasie jednej z wielu wypraw. Jednakże plotka głosi, że miecz jest dziełem potężnego czarnoksiężnika, który zrobił go na zamówienie Kresselacka. Jaka jest prawda, nie wie nikt.

  • Obrażenia: 1k10 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: +10% do odporności na zimno
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 14
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: sarkofag Kresselacka na poziomie trzecim Grobowca Kresselacka w Dolinie Cieni po zabójstwie Lysan

miecz oburęczny Miecz oburęczny

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik.

  • Obrażenia: 1k10
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 15
  • Opóźnienie: 10
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 14
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: ---

miecz oburęczny +1 Miecz oburęczny +1

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

  • Obrażenia: 1k10 +1
  • Trak0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 13
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: sarkofag w Warstwach Umarłych w Wyższej Głębi Dorna

miecz oburęczny +1, miecz oburęczny +1: 'młot' Miecz oburęczny +1: "Młot"

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

  • Obrażenia: 1k10 +1
  • Trak0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 20% szansa na ogłuszenie ofiary
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 13
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na drugim poziomie Świątyni Zapomnianego Boga (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

miecz oburęczny +2, miecz oburęczny +2: 'młot' Miecz oburęczny +2: "Młot"

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

  • Obrażenia: 1k10 +2
  • Trak0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 20% szansa na ogłuszenie ofiary
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 18
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup z kupy gruzu na pierwszym poziomie Odciętej Dłoni

miecz oburęczny +2, miecz oburęczny +2: 'obrońca' Miecz oburęczny +2: "Obrońca"

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

  • Obrażenia: 1k10 +2
  • Trak0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 13
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup z kupy gruzu na pierwszym poziomie Odciętej Dłoni

miecz oburęczny +3, miecz oburęczny +3: 'zguba' Miecz oburęczny +3: "Zguba"

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

  • Obrażenia: 1k10 +3
  • Trak0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
    • 25% szansa na zarażenie ofiary chorobą
    • +10% odporności na magię
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 13
  • Zasięg: 2
  • Miejsce:
    • losowy łup z sarkofagu w Warstwach Umarłych w Wyższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")
    • losowy łup z Kontik w Jaskini Lodowych olbrzymów w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada (z dodatkiem "Serce Zimy")

miecz oburęczny +4, miecz oburęczny +4: 'dający życie' Miecz oburęczny +4: "Dający Życie"

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

  • Obrażenia: 1k10 +4
  • Trak0: +4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
    • zwiększone tempo regeneracji
    • 5% szansa na odzyskanie 1k20
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 13
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup z szafy w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

miecz oburęczny +4, miecz oburęczny +4: 'kąsacz' Miecz oburęczny +4: "Kąsacz"

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

  • Obrażenia: 1k10 +4 (+1k6 obrażeń kłutych)
  • Trak0: +4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 25% szansa na +1k4 obrażeń kłutych
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 13
  • Zasięg: 2
  • Miejsce:
    • losowy łup z Kontik w Jaskini Lodowych olbrzymów w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada (usunięty w dodatku "Serce Zimy")
    • losowy łup z szafy w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna (z dodatkiem "Serce Zimy")

miecz półtoraręczny Miecz półtoraręczny

Zwany jest również "bękartem" – zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

  • Obrażenia: 2k4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

miecz półtoraręczny +1 Miecz półtoraręczny +1

Zwany jest również "bękartem" – zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

  • Obrażenia: 2k4 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 9
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

miecz półtoraręczny +2, miecz półtoraręczny +2: 'dający życie' Miecz półtoraręczny +2: "Dający życie"

Broń jest wspaniale skonstruowana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 2k4 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 5% szansa na odzyskanie 1k10 PŻ
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na piątym poziomie Smoczego Oka

miecz półtoraręczny +2, miecz półtoraręczny +2: 'pożoga' Miecz półtoraręczny +2: "Pożoga"

Broń jest wspaniale skonstruowana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 2k4 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 10% szansa na uwolnienie 5. poziomowej Ognistej kuli
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z sarkofagu w Warstwach Umarłych w Wyższej Głębi Dorna

miecz półtoraręczny +3, miecz półtoraręczny +3: 'obrońca' Miecz półtoraręczny +3: "Obrońca"

Broń jest wspaniale skonstruowana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 2k4 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
    • +2 do klasy pancerza
    • +10% do odporności na obrażenia sieczne
    • +10% do odporności na obrażenia kłute
    • +10% do odporności na obrażenia obuchowe
    • +10% do odporności na obrażenia od pocisków
    • +1 do wszystkich rzutów obronnych
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce:
    • losowy łup z sarkofagu w Warstwach Umarłych w Wyższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")
    • losowy łup z szafy w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna (z dodatkiem "Serce Zimy")

miecz półtoraręczny +3, miecz półtoraręczny +3: 'piec' Miecz półtoraręczny +3: "Piec"

Broń jest wspaniale skonstruowana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 2k4 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
    • 50% szansa na zadanie +1k8 obrażeń od ognia
    • 10% szansa na ogłuszenie celu
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z szafy w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

miecz półtoraręczny działania +1 Miecz półtoraręczny działania +1

Broń jest wspaniale skonstruowana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 2k4 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 1 dodatkowy atak na rundę
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na piątym poziomie Smoczego Oka

miecz półtoraręczny przenikania +1 Miecz półtoraręczny przenikania +1

Broń jest wspaniale skonstruowana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 2k4 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 15% szansa na przeniknięcie ofiary
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z sarkofagu Kresselacka na poziomie trzecim Grobowca Kresselacka w Dolinie Cieni po zabójstwie Lysan

miecz półtoraręczny większego przenikania Miecz półtoraręczny większego przenikania

Broń jest wspaniale skonstruowana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 2k4 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 15% szansa na przeniknięcie ofiary
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce:
    • losowy łup z sarkofagu w Warstwach Umarłych w Wyższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")
    • losowy łup ze szkatułki w Holu Bohaterów w Wyższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")
    • losowy łup z Kontik w Jaskini Lodowych olbrzymów w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada (z dodatkiem "Serce Zimy")

miecz półtoraręczny wysokiej jakości Miecz półtoraręczny wysokiej jakości

Zwany jest również "bękartem" – zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

  • Obrażenia: 2k4
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

nieskazitelny miecz oburęczny Nieskazitelny miecz oburęczny

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik.

  • Obrażenia: 1k10
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 13
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup z sarkofagu w jaskini z Kluczem do bramy w Dolinie Cieni

oburęczny miecz odporności +1 Oburęczny miecz odporności +1

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

  • Obrażenia: 1k10 +1
  • Trak0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
    • +5% odporności na magię
    • +1 do rzutów obronnych przeciw magii
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 13
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na drugim poziomie Świątyni Zapomnianego Boga (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

oburęczny miecz wyładowań +4 Oburęczny miecz wyładowań +4

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

  • Obrażenia: 1k10 +4
  • Trak0: +4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
    • 50% szansa na zadanie +2k3 obrażeń od elektryczności
    • 25% szansa na ogłuszenie ofiary
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 13
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup z szafy w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

oburęczny miecz wysokiej jakości Oburęczny miecz wysokiej jakości

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik.

  • Obrażenia: 1k10
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 15
  • Opóźnienie: 10
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 14
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: łup z Neo Oroga generała

olbrzymi miecz oburęczny Olbrzymi miecz oburęczny

Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Kowale zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

  • Obrażenia: 1k10 +4
  • TraK0: -1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: klasa pancerza: -1
  • Waga: 18
  • Opóźnienie: 9
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 18
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup z sarkofagu Kresselacka na poziomie trzecim Grobowca Kresselacka w Dolinie Cieni po zabójstwie Lysan

ostrze nagrobków Ostrze nagrobków

Nazwany tak z uwagi na zdolność do kładzenia wroga pokotem, miecz ten był używany przez najemnika Adala Kerrna. Kerrn był dobrze wyszkolonym żołnierzem ciężkiej piechoty. Wraz ze swą kompanią zwaną Zabijakami Kerrna wynajmowali swe usługi przeróżnym watażkom, bandytom, magom i przywódcom religijnym. Zwykle umieszczano ich na przedzie frontu, aby mogli przechwytywać nacierające ciężkie jednostki kawalerii i łamać ich szyki. Kerrn zginął w roku 1054 KD, kiedy przypadkowo zabił konia pod pewnym zaciężnym nieprzyjacielem. Rumak przewrócił się na Kerrna, zabijając go. Szaleńcza bitwa, która w chwilę potem rozgorzała, doprowadziła do rozbicia w puch większości ludzi Kerrna. Chociaż jego ciała nigdy nie znaleziono, to jednak ci, którzy go wówczas wynajęli, to znaczy kościół Helma, odzyskali jego charakterystyczny miecz.

  • Obrażenia: 1k10 +4
  • TraK0: +4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 20
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 14
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: łup z Krilaga w jaskini Krilaga i Saablika Tana w Wyższej Głębi Dorna

płomienny miecz półtoraręczny +1 Płomienny miecz półtoraręczny +1

Broń jest wspaniale skonstruowana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 2k4 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 25% szansa na zadanie +2k3 obrażeń od ognia
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na drugim poziomie Świątyni Zapomnianego Boga

rakotwórczy miecz półtoraręczny +4 Rakotwórczy miecz półtoraręczny +4

Broń jest wspaniale skonstruowana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się można dostrzec, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

  • Obrażenia: 2k4 +4
  • TraK0: +4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 15% szansa zarażenia ofiary chorobą
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: postacie dobre, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z szafy w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna

ząbkowany miecz z kości Ząbkowany miecz z kości

Emanująca bladoniebieską poświatą, ta gigantyczna broń to ząbkowany, oburęczny miecz zrobiony z kości. Od czasu do czasu jego uderzenie powoduje zamarznięcie ofiary na kość.

  • Obrażenia: 1k10 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne: 20% szansa na 1k10 punktów obrażeń od zimna
  • Waga: 25
  • Opóźnienie: 10
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 14
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: losowy łup z Krwiożerczego Szkieletu na trzecim poziomie Odciętej Dłoni

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...