Tekst zawiera spoilery.
Demon, który od wielu wieków prowadzi bitwę ze swoim przeciwnikiem, Belhifetem, nazywanym przez nią "Starym Wrogiem". Jednocześnie chciała przekształcić Dolinę Lodowego Wichru w dawną formę dżungli, gdzie żyłyby jej wężowe sługi. Aby przeprowadzić ten zuchwały plan, zaczęła gromadzić armię składającą się z Jaszczuroludzi pod wodzą Lispena, nieumarłych wskrzeszanych przez Presio, kapłanów Talona, którym przewodniczył Albion, oraz Yuan-ti. W międzyczasie skradła również Klejnot Serca ze Świątyni Zapomnianego Boga (aby ujawnić pozycje i siły Belhifeta), porywała mieszkańców Kuldahar i zaprzęgła Lysan do manipulacji pogodą w Dolinie Cieni.
Po raz pierwszy Yxunomei pojawi się przed tobą kilkukrotnie jako dziwna mała dziewczynka, a z jej ust będzie wydobywał się kompletny bełkot. Po każdym spotkaniu rzuca Drzwi przez wymiary i teleportuje się do nieznanego miejsca. Ta forma dobrze służyła demonowi, bowiem w Faerunie ludzie boją się tknąć tak kruchą istotę.
Gdy dotrzesz do jej leża, przyzna, że nie spodziewała się, iż dojdziesz tak daleko. Można ją o wszystko wypytać, jednak każda linia dialogowa kończy się walką. Zanim w ogóle wejdziesz do jej leża, dobrze jest rzucić na całą drużynę wszelkie możliwe ulepszenia, jak Przyspieszenie ruchów, Modlitwa i Ochrona przed złem, promień 3 metry. Inne, mniejsze czary typu Szczęście również nie zaszkodzą.
Yxunomei jest odporna na zamęt, zatrucie, ogień i zimno, wspomaga się Olejem szybkości, aby przyspieszyć swoje ruchy, a ponadto jest niewrażliwa na niemagiczną broń – aby ją zranić, niezbędny jest oręż z umagicznieniem minimum "+2". Zawsze na dzień dobry rzuca Zabójczą chmurę, a następnie dwukrotnie przywołuje nieumarłych za pomocą Animacji martwego. Po zaklęciach rzuca się do walki wręcz. Należy uważać, bowiem w sali są aż trzy pułapki o poziomie detekcji i rozbrojenia 60, uruchamiające trująco-mącące oraz trująco-paraliżujące sidła.
W komnacie są także jej sługi: czterech Yuan-ti Gwardzistów Łuczników (po dwóch po obu stronach komnaty) i dwóch Yuan-ti kapłanów za tronem z poduszek. Moja taktyka była dosyć prosta – w jeden kąt sali puszczałem Ognistą kulę (albo i dwie), natomiast w drugi przywoływałem Wojowników Berserkerów za pomocą Rogu Bardów z Valhalli (jeżeli nie masz tego przedmiotu, przywołaj sobie potwory przed wejściem do komnaty – nie chodzi o ich siłę, a o to, żeby wchłonęły czary kapłanów i chociaż na chwilę zajęły Gwardzistów). Gdy Ognista kula zrobi swoje, wysyłałem drużynę do walki z Yxunomei – z Przyspieszeniem ruchów, dobrym orężem, które można pozbierać przez całą podróż po Smoczym Oku lub kupić u Conlana, oraz innymi buffami, demon nie powinien stanowić większego problemu.
Miejsce:
- piąty poziom Smoczego Oka
Mechanicznie
Płeć | Żadna |
Charakter | Chaotyczny zły |
Punkty życia | 91 |
Doświadczenie po zabiciu | 46000 |
Klasa | Kapłan/Mag |
Poziom | 13 / 13 |
TraK0 | 7 |
Ilość ataków na rundę | 5 |
Klasa pancerza | |
---|---|
Bazowa | -4 |
Przeciwko broniom obuchowym | 0 |
Przeciwko broniom kłującym | 0 |
Przeciwko pociskom | 0 |
Przeciwko broniom siecznym | 0 |
Rzuty obronne | |
Przeciwko śmierci | 5 |
Przeciwko różdżkom | 7 |
Przeciwko polimorfii | 6 |
Przeciwko zionięciu | 5 |
Przeciwko czarom | 8 |
Odporności | |
---|---|
Na ogień | 100 |
Na zimno | 50 |
Na elektryczność | 100 |
Na kwas | 0 |
Na magię | 70 |
Na magiczny ogień | 50 |
Na magiczne zimno | 50 |
Na obrażenia sieczne | 0 |
Na obrażenia kłute | 0 |
Na obrażenia obuchowe | 0 |
Na obrażenia od pocisków | 0 |
Morale | 20 |
Punkt złamania morale | 0 |
Czas regeneracji | 10 |
- Duże miecze: 5
- Wielkie miecze: 5
Przedmioty
Zaklęcia
- Animacja martwego (2 w księdze)
- Zabójcza chmura (1 w księdze)
Broń
- Broń do walki wręcz (obrażenia 2k8, sieczne, zasięg 1)
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz