outpost

Rasy

4 minuty czytania

Od rasy twojego bohatera zależą jego bazowe zdolności oraz wrodzone cechy, takie jak infrawizja. Wybór może mieć również wpływ na klasę, gdyż z uwagi na równowagę gry przedstawiciele niektórych nie mogą zajmować się pewnymi profesjami.

Elfy

elfkaelf

Elfy są nieco niższe i szczuplejsze od ludzi. Twarze mają piękne i delikatne, a język melodyjny. Często uważa się je za lekkomyślne i oddalone od innych ras. Elfy interesuje piękno natury, taniec, zabawa, śpiewy i inne tym podobne rzeczy. Mają wyrafinowane poczucie humoru i takież same pieśni oraz poezje. Posiadają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą. Dzięki infrawizji widzą w ciemności, a ponadto lepiej niż inne rasy posługują się długimi mieczami i łukami. Otrzymują premię do zręczności, jednak kosztem kondycji. W Krainach żyje pięć różnych odłamów tej rasy, elfy: złote, księżycowe, dzikie, morskie i mroczne.

Dostępne klasy:

Modyfikacja cech:

Modyfikacja atrybutów:

Gnomy

gnomkagnom

Spokrewnione z krasnoludami gnomy są znacznie mniejsze niż ich odlegli kuzyni. Z dumą również zauważają, że nie są tak krągłe jak ich brodaci bracia. Większość gnomów ma ciemną lub brązową skórę, białe włosy i duże nosy. Charakteryzują się dość niezwykłym poczuciem humoru i przepadają za płataniem psikusów. Ich miłość do natury przewyższa jedynie uwielbienie szlachetnych kamieni i biżuterii. Gnomy są z natury odporne na magię, a dzięki infrawizji widzą w ciemności. Uzyskuję premię do inteligencji, kosztem jednak mądrości.

Dostępne klasy:

Modyfikacja cech:

Modyfikacja atrybutów:

Krasnoludy

krasnoludkakrasnolud

Krasnoludy są niskimi, krępymi osobnikami, łatwymi do rozpoznania po wzroście i posturze. Mają czerstwe policzki, ciemne oczy i takież włosy. Zazwyczaj są uparte i małomówne. Z chęcią oddają się ciężkiej pracy, nie posiadają za to za grosz poczucia humoru. Lubują się w piwie i miodzie, ale nade wszystko kochają złoto. Krasnoludy są z natury odporne na magię i trucizny. Posiadają zdolność infrawizji, która pozwala im widzieć w ciemnościach. Uzyskują premię do kondycji, kosztem jednak charyzmy i zręczności. W Krainach żyją cztery różne odłamy tej rasy: krasnoludy tarczowe, złote, dzikie i Duergarowie.

Dostępne klasy:

Modyfikacja cech:

Modyfikacja atrybutów:

  • Infrawizja
  • -2 do rzutów obronnych na Paraliż/Trucizny/Śmierć, Berła/Różdżki/Laski oraz Czary z dodatkowymi bonusami za kondycję

Ludzie

kobietamezczyzna

Ludzie są dominującą rasą Faerunu. Przewodzą najznaczniejszym imperiom i królestwom Zapomnianych Krain. Są chyba najbardziej tolerancyjną i towarzyską ze wszystkich ras, z wyjątkiem może niziołków. Ludzie mają zdolność specjalną – mogą należeć do dowolnej klasy i osiągnąć w niej dowolny poziom.

Jedyna rasa zdolna do dwuklasowości, za to bez możliwości wieloklasowości. Ponadto tylko człowiek może zostać Paladynem.

Dostępne klasy:

Niziołki

niziolkaniziolek

Niziołki to niscy, pulchni osobnicy bardzo przypominający małych ludzi o krągłych i często rumianych twarzach. Zazwyczaj mają kręcone włosy, porastające również ich stopy. Zdecydowanie wolą domowe zacisze od niebezpieczeństw wiążących się z poszukiwaniem przygód. Kochają spokojne i dostatnie życie, dobrą zabawę i rodzinne opowieści. Niziołki są odporne na trucizny i magię, a na dodatek z niezwykłą wprawą posługują się procami. Posiadają również ograniczoną umiejętność widzenia w ciemnościach. Kosztem siły otrzymują premię do zręczności. W Krainach żyją trzy odłamy niziołków: włosostopi, ogromniaści i mocarniaści.

Dostępne klasy:

Modyfikacja cech:

Modyfikacja atrybutów:

  • -1 do Trak0 przy używaniu proc
  • -2 do rzutów obronnych na Paraliż/Trucizny/Śmierć, Berła/Różdżki/Laski oraz Czary z dodatkowymi bonusami za kondycję

Półelfy

polelfkapolelf

Półelfy to wynik zmieszania krwi ludzi i elfów. Są bardzo przystojne i łączą w sobie zalety obu ras. Zazwyczaj posiadają ciekawość, pomysłowość i ambicje swych ludzkich przodków z wyrafinowanymi zmysłami, miłością do natury i artystycznymi zdolnościami elfów. Półelfy są w nieznacznym stopniu odporne na zauroczenia i magię usypiającą. Ponadto dzięki infrawizji widzą w ciemności.

Dostępne klasy:

Modyfikacja atrybutów:

Komentarze

0
·
Serio niziołki mają minus do mądrości? Bo mi się wydaje że nie.
0
·
Niestety mają taką karę.

Dodaj komentarz

Wczytywanie...