riese

Rasy

Od rasy twojego bohatera zależą jego bazowe zdolności oraz wrodzone cechy, takie jak infrawizja. Wybór może mieć również wpływ na profesję, gdyż z uwagi na równowagę gry przedstawiciele niektórych nie mogą zajmować się pewnymi profesjami.

Ludzie

kobietamezczyzna

Ludzie są dominującą rasą Faerunu. Przewodzą najznaczniejszym imperiom i królestwom Zapomnianych Krain. Są chyba najbardziej tolerancyjną i towarzyską ze wszystkich ras, z wyjątkiem może niziołków. Ludzie mają zdolność specjalną – mogą należeć do dowolnej klasy i osiągnąć w niej dowolny poziom.

Dostępne klasy:

  • wszystkie bez Wieloklasowości

Elfy

elfkaelf

Elfy są nieco niższe i szczuplejsze od ludzi. Twarze mają piękne i delikatne, a język melodyjny. Często uważa się je za lekkomyślne i oddalone od innych ras. Elfy interesuje piękno natury, taniec, zabawa, śpiewy i inne tym podobne rzeczy. Mają wyrafinowane poczucie humoru i takież same pieśni oraz poezje . Posiadają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą. Dzięki infrawizji widzą w ciemności, a ponadto lepiej niż inne rasy posługują się długimi mieczami i łukami. Otrzymują premię do Zręczności, kosztem jednak Kondycji. W Krainach żyje pięć różnych odłamów tej rasy, elfy: złote, księżycowe, dzikie, morskie i mroczne.

Dostępne klasy:

  • Wojownik,
  • Łowca,
  • Kapłan,
  • Druid,
  • Mag,
  • Złodziej,
  • Wieloklasowość: Wojownik/Złodziej, Wojownik/Mag, Mag/Złodziej, Wojownik/Mag/Złodziej;
  • Mag specjalista: Mistrz Poznania, Mistrz Zauroczeń.

Półelfy

polelfkapolelf

Pół-elfy to wynik zmieszania krwi ludzi i elfów. Są bardzo przystojne i łączą w sobie zalety obu ras. Zazwyczaj posiadają ciekawość, pomysłowość i ambicje swych ludzkich przodków z wyrafinowanymi zmysłami, miłością do natury i artystycznymi zdolnościami elfów. Pół-elfy są w nieznacznym stopniu odporne na zauroczenia i magię usypiającą. Ponadto dzięki infrawizji widzą w ciemności.

Dostępne klasy:

  • Wojownik,
  • Łowca,
  • Kapłan,
  • Druid,
  • Mag,
  • Złodziej,
  • Bard,
  • Wieloklasowość: wszystkie oprócz: Kapłan/Złodziej;
  • Mag specjalista: Mistrz Przywołań, Mistrz Poznania, Mistrz Zauroczeń, Mistrz Przemian.

Gnomy

gnomkagnom

Spokrewnione z krasnoludami gnomy są znacznie mniejsze niż ich odlegli kuzyni. Z dumą również zauważają, że nie są tak krągłe jak ich brodaci bracia. Większość gnomów ma ciemną lub brązową skórę, białe włosy i duże nosy. Charakteryzują się dość niezwykłym poczuciem humoru i przepadają za płataniem psikusów. Ich miłość do natury przewyższa jedynie uwielbienie szlachetnych kamieni i biżuterii. Gnomy są z natury odporne na magię, a dzięki infrawizji widzą w ciemności. Uzyskuję premię do Inteligencji, kosztem jednak Mądrości.

Dostępne klasy:

  • Wojownik,
  • Kapłan,
  • Złodziej,
  • Wieloklasowość: Wojownik/Złodziej, Wojownik/Kapłan, Wojownik/Iluzjonista, Iluzjonista/Złodziej, Kapłan/Złodziej;
  • Mag specjalista: Iluzjonista.

Niziołki

niziolkaniziolek

Niziołki to niscy, pulchni osobnicy bardzo przypominający małych ludzi o krągłych i często rumianych twarzach. Zazwyczaj mają kręcone włosy, porastające również ich stopy. Zdecydowanie wolą domowe zacisze od niebezpieczeństw wiążących się z poszukiwaniem przygód. Kochają spokojne i dostatnie życie, dobrą zabawę i rodzinne opowieści. Niziołki są odporne na trucizny i magię, a na dodatek z niezwykłą wprawą posługują się procami. Posiadają również ograniczoną umiejętność widzenia w ciemnościach. Kosztem Siły otrzymują premię do Zręczności. W Krainach żyją trzy odłamy niziołków: włosostopi, ogromniaści i mocarniaści.

Dostępne klasy:

  • Wojownik,
  • Kapłan,
  • Złodziej,
  • Wieloklasowość: Wojownik/Złodziej.

Krasnoludy

krasnoludkakrasnolud

Krasnoludy są niskimi, krępymi osobnikami, łatwymi do rozpoznania po wzroście i posturze. Mają czerstwe policzki, ciemne oczy i takież włosy. Zazwyczaj są uparte i małomówne. Z chęcią oddają się ciężkiej pracy, nie posiadają za to za grosz poczucia humoru. Lubują się w piwie i miodzie, ale nade wszystko kochają złoto. Krasnoludy są z natury odporne na magię i trucizny. Posiadają zdolność infrawizji, która pozwala im widzieć w ciemnościach. Uzyskują premię do Kondycji, kosztem jednak Charyzmy i Zręczności. W Krainach żyją cztery różne odłamy tej rasy: krasnoludy tarczowe, złote, dzikie i Duergarowie.

Dostępne klasy:

  • Wojownik,
  • Kapłan,
  • Złodziej,
  • Wieloklasowość: Wojownik/Kapłan, Wojownik/Złodziej.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...