Paladyn

3 minuty czytania

Paladyn to szlachetny i prawy rycerz; symbol wszystkiego co dobre i prawe. Jest jak wojownik nieodłącznie związany z walką, żyje jednak ideałami prawości, sprawiedliwości, uczciwości, pobożności i rycerskości. Stara się być żywym przykładem tych przymiotów, by inni mogli uczyć się od niego, podziwiając jego chwalebne czyny.

Paladyni to święci wojownicy, podążający drogą absolutnej sprawiedliwości. Ma kilka ciekawych zdolności, może rzucać czary od 9. poziomu i otrzymuje bonus do rzutów obronnych. W grze zaimplementowano kilka sytuacji, w których zagadanie paladynem do danej postaci może zaowocować wieloma dodatkowymi punktami doświadczenia. Z drugiej strony są też momenty, w których jego praworządność szybko wpędza w kłopoty. Fabularnie warto mieć go w drużynie, jednak pod kątem mechaniki stoi na przegranej pozycji. Posiada trochę dobrych cech Wojownika i Kapłana, jednak daleko mu do kombajnu bojowego, jakim jest wieloklasowe połączenie Wojownik/Kapłan.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Wiedza

1 na pierwszym poziomie, potem +1 na każdy poziom.

Odpędzanie nieumarłych

Zdolność dostępna od poziomu 3. Gdy jest aktywna, istnieje szansa, że wszystkie nieumarłe istoty w otoczeniu paladyna zaprzestaną swoich ataków i uciekną. Z każdym poziomem postaci zdolność staje się coraz silniejsza, aż będziesz mógł niszczyć truposzy.

Aktywowana zdolność włącza się co rundę i w trakcie jej trwania nie można wykonywać innych czynności poza chodzeniem, gdyż zostanie wyłączona. Jako że to pasywna umiejętność, możesz spokojnie rzucić na siebie Niewidzialność i wejść prosto w chmarę nieumarłych, bez problemu ich niszcząc.

Odpędzanie nieumarłych w wykonaniu paladyna jest o dwa poziomy słabsze niż w wykonaniu kapłana – moc tej zdolności paladyna na poziomie 3. jest równoważna mocy zdolności kapłana na poziomie 1.

Nakładanie rąk

Możliwość leczenia raz dziennie od 1. poziomu dwóch punktów życia na poziom paladyna. Zdolność nie działa na nieumarłych konstrukty oraz stworzenia z innych sfer.

Leczenie chorób

Możliwość leczenia raz dziennie chorób od 1. poziomu.

Wykrycie zła

Możliwość wykrycia od 1. poziomu złych NPC lub potworów w danej lokacji. Na 1. poziomie wykonalne pięciokrotnie, następnie o jeden raz więcej na każdy poziom paladyna.

Ochrona przed złem

Raz dziennie możliwość rzucenia Ochrony przed złem na samego siebie na 24 rundy od 1. poziomu.

Rzucanie czarów

Może rzucać czary kapłana począwszy od 9. poziomu. Nie musi uczyć się zaklęć ze zwojów – od samego początku ma je dostępne w swojej księdze. Liczba dostępnych slotów na poziom:

Poziom paladyna 1. poziom zaklęć 2. poziom zaklęć 3. poziom zaklęć
9. 1 - -
10. 2 - -
11. 2 1 -
12. 2 2 -
13. 2 2 1
14. 3 2 1

Biegłości

Paladyn może ulokować punkty w każdej z dostępnych biegłości, aż do dwóch punktów na biegłość.

Co trzy poziomy otrzymuje punkt biegłości do rozdysponowania oraz cztery punkty na poziomie pierwszym (a więc poziom 1.: +4, poziom 3. +1, poziom 6. +1, poziom 9. +1, poziom 12. +1).

Maksymalny poziom

1,800,000 punktów doświadczenia / poziom 14. (większy możliwy w "Sercu Zimy").

Punkty życia na poziom

1k10 do poziomu 9 (maksymalnie 9k10 PŻ), następnie +3 na każdy poziom (czyli na poziomie 10. 9k10+3, na poziomie 11. 9k10+6 itd.).

Trak0 na poziom

Poziom 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Trak0 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7

Rzuty obronne na poziom

Poziom Paraliż/Trucizny/Śmierć Berła/Różdżki/Laski Petryfikacja/Polimorfia Zionięcia Czary
1-2 14 16 15 17 17
3-4 13 15 14 16 16
5-6 11 13 12 13 14
7-8 10 12 11 12 13
9-10 8 10 9 9 11
11-12 7 9 8 8 10
13-14 5 7 6 5 8

Paladyn otrzymuje bonus -2 do wszystkich rzutów obronnych.

Upadły paladyn

Gdy za bardzo nabroisz i będziesz zachowywał się niegodziwie bądź po prostu zabijesz niewinną osobę, staniesz się upadłym paladynem. Oznacza to, że stracisz dostęp do wszystkich specjalnych zdolności – Odpędzania nieumarłych, Ochrony przed złem, Nakładania rąk, Leczenia chorób oraz Wykrycia zła. Ponadto znacznie zmniejszy się ilość zdobytych punktów doświadczenia. Gra niewarta świeczki.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

Wczytywanie...