Tekst zawiera spoilery.
Spis treści
Odzwierciedlenie Malavona
Tę osobliwą postać spotkasz w Laboratorium Malavona. Nie ma wątpliwości, iż jest kompletnie szalona. Zagrozi ci zabiciem wszystkich głębinowych gnomów, jeżeli się do niej zbliżysz. Mag powycinał oczy obecnym tu svirfneblinom, bowiem uważał, że się na niego gapiły. Z jego słów wynika, iż miał kilka sióstr, którym również wyłupił gałki oczne. Ostała się jedynie Ginafae – żeby mogła zobaczyć, jak uderza ją Marketh.
Czarownik spróbuje przekonać cię, abyś rzucił broń. Jeżeli to zrobisz, gnomy i tak zginą, a ty będziesz musiał walczyć bez ekwipunku. Nie daj się więc nabrać – czego byś nie zrobił, karły są skazane na zagładę.
Jeśli chodzi zaś o samą walkę – po wejściu do lokacji udaj się w lewo i zabij znajdujące się tu Umbrowe Kolosy. Możesz rozważyć wyjście z lokacji i przespanie się gdzieś, aby nabrać sił. Jeżeli nie posiadasz broni z umagicznieniem minimum "+3", musisz się w taką zaopatrzyć. Nieocenioną pomocą będzie Młot Conlana: "Bliźniak kowadła". Następnie rzuć na siebie długo działające czary – koniecznie Przyspieszenie ruchów, Ochrona przed Złem, Promień 3 metry, może Modlitwę, Błogosławieństwo czy zaklęcia z grupy "Emocje".
Gdy Malavon skończy swoją gadkę, dwa Żelazne Golemy rzucą Zabójczą chmurę, czym zabiją głębinowe gnomy. Sam mag jest tak oskryptowany, że zostanie na miejscu, od razu więc wycofaj się na zachodnią część lokacji, ciągnąc za sobą Umbrowe Kolosy oraz Golemy i spokojnie się z nimi rozpraw. Możesz poczekać, aż minie efekt Zabójczej chmury i dopiero rzucić się na drowa. Czarownik ma śmiesznie małą ilość punktów życia, więc nie powinien stanowić problemu, kiedy pozbędziesz się jego obstawy.
Kilkukrotnie zdarzyło mi się, że nie musiałem przykładać ręki do zgonu mężczyzny, bowiem sam zdążył umrzeć od Zabójczej chmury przywołanej przez Żelazne Golemy.
Okazuje się, że pokonałeś właśnie Odzwierciedlenie Malavona, natomiast sam mag czeka na ciebie w zachodniej części lokacji.
Co ciekawe, w plikach gry pozostało nieukończone zadanie. Mogłeś nauczyć się kilku słów, dzięki którym Golemy podporządkowałyby się tobie:
- Stam (jeżeli masz mniej niż 9 inteligencji) – Golemy atakują cię
- Met (jeżeli masz od 9 do 15 inteligencji) – Golemy wyłączają się
- Kalam, Stam (jeżeli masz minimum 16 inteligencji) – Golemy atakują Malavona
Miejsce:
- Laboratorium Malavona w Niższej Głębi Dorna
Mechanicznie
Płeć | Mężczyzna |
Charakter | Chaotyczny zły |
Punkty życia | 33 |
Doświadczenie po zabiciu | 11000 |
Klasa | Mag |
Poziom | 7 |
TraK0 | 15 |
Ilość ataków na rundę | 1 |
Klasa pancerza | |
---|---|
Bazowa | 10 |
Przeciwko broniom obuchowym | 0 |
Przeciwko broniom kłującym | 0 |
Przeciwko pociskom | 0 |
Przeciwko broniom siecznym | 0 |
Rzuty obronne | |
Przeciwko śmierci | 13 |
Przeciwko różdżkom | 9 |
Przeciwko polimorfii | 11 |
Przeciwko zionięciu | 13 |
Przeciwko czarom | 10 |
Odporności | |
---|---|
Na ogień | 0 |
Na zimno | 0 |
Na elektryczność | 0 |
Na kwas | 0 |
Na magię | 0 |
Na magiczny ogień | 0 |
Na magiczne zimno | 0 |
Na obrażenia sieczne | 0 |
Na obrażenia kłute | 0 |
Na obrażenia obuchowe | 0 |
Na obrażenia od pocisków | 0 |
Morale | 18 |
Punkt złamania morale | 5 |
Czas regeneracji | 10 |
- Bronie strzeleckie: 1
- Kusze: 1
- Małe miecze: 1
- Sztylety: 1
Przedmioty
Zaklęcia
- Magiczny pocisk (5 w księdze)
- Niewidzialność (1 w księdze)
- Ognista kula (1 w księdze)
- Przyspieszenie ruchów (1 w księdze)
Malavon
Prawdziwy Malavon okazuje się nie mniej szalony niż jego sobowtór. Przyznaje się do przemiany Saablika Tana w Umbrowego Kolosa, dzięki czemu zajął jego miejsce pod wodzą Poquelina. Bez zbędnych słów mag zaatakuje cię.
Ta walka będzie znacznie trudniejsza. Malavon przez całą bitwę ma na sobie Klosz niewrażliwości, Rozmycie oraz Tarczę. Co więcej, kilkukrotnie będzie rzucał Drzwi przez wymiary i przemieszczał dookoła swojego Laboratorium, rzucając co chwilę różne obszarowe zaklęcia, zamieniając lokację w pole minowe.
Kluczem do zwycięstwa jest cierpliwość. Nie możesz biegać za Malavonem – po prostu czekaj, aż on przyjdzie do ciebie. Unikniesz dzięki temu większości obszarowych zaklęć. W pewnym momencie drow zacznie przywoływać różne potwory, z którymi raz-dwa się rozpraw. Mężczyzna najpierw teleportuje się na zachodnią część planszy, gdzie rzuci kilka zaklęć, potem wróci w pierwotne miejsce – naparzaj go wtedy, ile wlezie. Mag ponownie przemieści się na zachód i znowu rzuci kilka obszarówek, które kompletnie cię nie dotkną, jeśli zostaniesz na miejscu. Następnie mag pojawi się w loży nad tobą. Rusz się za murek naprzeciwko wejścia do lokacji, aby zejść mu z oczu.
Czarownik właśnie wtedy zacznie przywoływać potwory – część z nich w ogóle do ciebie nie dojdzie, bo zginą od wszystkich zaklęć, jakie narzucał Malavon. W pewnym momencie sam drow zacznie przyjmować obrażenia, co oznacza, że jego ochronne zaklęcia wyczerpały się. Wyjdź wtedy zza muru i rozwal go szybkimi uderzeniami (jeśli skończyły ci się buffy, przedtem rzuć je ponownie), zanim zdąży poczęstować cię mocniejszymi czarami typu Palec śmierci czy Zamiana ciała w kamień.
Za podniesienie Odznaki Malavona dostaniesz 337500 punktów doświadczenia.
Co ciekawe, w "Icewind Dale 2" również spotkasz Malavona Despanę o zupełnie innym usposobieniu niż ten szalony mężczyzna, którego zabiłeś. Okazuje się, że czarownik z pierwszej części gry jest jedynie klonem prawdziwego drowa, w dodatku mocno zwariowanym.
Miejsce:
- Laboratorium Malavona w Niższej Głębi Dorna po pokonaniu Odzwierciedlenia Malavona
Mechanicznie
Płeć | Mężczyzna |
Charakter | Chaotyczny zły |
Punkty życia | 60 |
Doświadczenie po zabiciu | 50000 |
Klasa | Mag |
Poziom | 19 |
TraK0 | 15 |
Ilość ataków na rundę | 1 |
Klasa pancerza | |
---|---|
Bazowa | 10 |
Przeciwko broniom obuchowym | 0 |
Przeciwko broniom kłującym | 0 |
Przeciwko pociskom | 0 |
Przeciwko broniom siecznym | 0 |
Rzuty obronne | |
Przeciwko śmierci | 10 |
Przeciwko różdżkom | 5 |
Przeciwko polimorfii | 7 |
Przeciwko zionięciu | 9 |
Przeciwko czarom | 6 |
Odporności | |
---|---|
Na ogień | 0 |
Na zimno | 0 |
Na elektryczność | 0 |
Na kwas | 0 |
Na magię | 86 |
Na magiczny ogień | 0 |
Na magiczne zimno | 0 |
Na obrażenia sieczne | 0 |
Na obrażenia kłute | 0 |
Na obrażenia obuchowe | 0 |
Na obrażenia od pocisków | 0 |
Morale | 17 |
Punkt złamania morale | 3 |
Czas regeneracji | 10 |
- Bronie strzeleckie: 1
- Kusze: 1
- Małe miecze: 1
- Sztylety: 1
Przedmioty
Zaklęcia
- Drzwi przez wymiary (5 w księdze)
- Gniew Malavona (2 w księdze)
- Klosz niewrażliwości (1 w księdze)
- Lodowa lanca (1 w księdze)
- Lustrzane odbicie (1 w księdze)
- Magiczny pocisk (4 w księdze)
- Niszcząca mgła Malavona (1 w księdze) (unikalne zaklęcie drowa – jest podobne do Zabójczej mgły, ale zadaje więcej obrażeń)
- Okropne zauroczenie (3 w księdze)
- Pajęczyna (4 w księdze)
- Palec śmierci (2 w księdze)
- Przywołanie potwora VI (1 w księdze)
- Rozmycie (1 w księdze)
- Spowolnienie ruchów (1 w księdze)
- Sprowadzenie żywiołaka ziemi (2 w księdze)
- Stożek zimna (1 w księdze)
- Tarcza (1 w księdze)
- Zabójcza chmura (3 w księdze)
- Zabójcza mgła (3 w księdze)
- Zamiana ciała w kamień (3 w księdze)
- Zapalająca chmura (1 w księdze)
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz