Mieszkańcy Niższej Głębi Dorna

16 minut czytania

Tekst zawiera spoilery.

Spis treści

Beorn

beorn

Fabularnie

Beorn, Ósme Oblicze Callardurana, kapłan i najwyższy przywódca głębinowych gnomów w Wiosce gnomów. Wspomniawszy Tarnelma będzie nieco bardziej ufny w stosunku do ciebie i poprosi o późniejsze spotkanie w świątyni w północno-wschodniej części lokacji. Jeśli powiesz, że Marketh jest twoim szefem, od razu cię zaatakuje.

Gdy pójdziesz do świątyni, Beorn poprosi cię o uratowanie Rubinowego kapłana Guello z rąk Setha. Możesz mu powiedzieć, że już dawno zabiłeś Malavona, jednak gnom będzie utrzymywał, że mimo tego jego Umbrowe Kolosy szukają wioski. Po uratowaniu Rubinowego kapłana Beorn podziękuje ci, lecz nie dostaniesz od niego dodatkowych punktów doświadczenia.

Po wszystkich rozmowach svirfneblin będzie mógł cię uleczyć oraz sprzedać kilka mikstur.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny
Punkty życia 46
Doświadczenie po zabiciu 1500
Klasa Kapłan
Poziom 8
TraK0 16
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 17
Inteligencja 11
Zręczność 10
Mądrość 16
Kondycja 11
Charyzma 14
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa -3
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 5
Przeciwko różdżkom 8
Przeciwko polimorfii 7
Przeciwko zionięciu 10
Przeciwko czarom 9
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 55
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 14
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Biegłości

Przedmioty

Brat Adson

brat adson

Fabularnie

Jeden z kapłanów Ilmatera w Czarnej Świątyni pod wpływem uroku Poquelina, utrzymywanego poprzez stojący obok Posążek. Z jego ust wydobywa się totalny bełkot, dopóki nie zniszczysz statuetki – wtedy zaczyna użalać się nad sobą.

Mechanicznie

Płeć Żadna
Charakter Praworządny neutralny
Punkty życia 60
Doświadczenie po zabiciu 1000
Klasa Kapłan
Poziom 16
TraK0 10
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 17
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 3
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 7
Przeciwko różdżkom 11
Przeciwko polimorfii 10
Przeciwko zionięciu 13
Przeciwko czarom 12
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 20
Punkt złamania morale 0
Czas regeneracji 0

Przedmioty

  • Brak

Brat Harken

brat harken

Fabularnie

Jeden z kapłanów Ilmatera w Czarnej Świątyni pod wpływem uroku Poquelina, utrzymywanego poprzez stojący obok Posążek. Z jego ust wydobywa się totalny bełkot, dopóki nie zniszczysz statuetki – wtedy zaczyna użalać się nad sobą.

Mechanicznie

Płeć Żadna
Charakter Praworządny neutralny
Punkty życia 60
Doświadczenie po zabiciu 1000
Klasa Kapłan
Poziom 16
TraK0 10
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 17
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 3
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 7
Przeciwko różdżkom 11
Przeciwko polimorfii 10
Przeciwko zionięciu 13
Przeciwko czarom 12
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 20
Punkt złamania morale 0
Czas regeneracji 0

Przedmioty

  • Brak

Brat Perdiem

brat perdiem

Fabularnie

Brat Perdiem przewodzi kapłanom Ilmatera w Czarnej Świątyni. Jest pod wpływem uroku Poquelina, utrzymywanego poprzez stojący obok Posążek. Swego czasu trzymał pieczę nad klasztorem wiernych kapłanów i kapłanek poza Illefarn. Pewnego dnia zjawił się Poquelin i zahipnotyzował wszystkich – opuścili klasztor, zostawiając za sobą chorych oraz umierających, i przenieśli się na północ, a wielu z nich zmarło w drodze.

Gdy go spotkasz, powita cię dziwnymi słowami – ewidentnie widać, że przekręcił o sto osiemdziesiąt stopni nauki Rozpaczającego Boga. Uważa, że jest on życzliwy i wyrozumiały, natomiast kapłani nie. Twierdzi, iż jako słudzy Ilmatera mają obowiązek obedrzeć z oporów przed cierpieniem ciała zarówno wierzących, jak i niewierzących. Po ich usunięciu wpada się w objęcia Ilmatera. Ci, którzy im się przeciwstawili, służą Rozpaczającemu Bogu zza grobu. Możesz się z nim sprzeczać, szczególnie jako Paladyn bądź Kapłan.

Jeśli zapytasz o Poquelina, odpowie, że Czcigodny Brat jest w Grocie Wstąpienia. Oddał mu, jednemu ze swoich zaufanych pułkowników, klucz do wejścia – odznakę. Żeby wkroczyć do środka, potrzebne są wszystkie. W ten sposób jego podwładni mogą go spotkać jedynie w konklawe.

Po rozwaleniu Posążka opowie ci, że obudził się ze strasznego koszmaru. Śnił, że pływa w smole pod krwistoczerwonym księżycem. Nie może znieść tego, ile cierpienia wyrządził innym. Wręczy ci Odznakę Brata Perdiema, za co otrzymasz 150000 punktów doświadczenia. Opowie ci co nieco o prawdziwym obliczu Poquelina, a po wszystkim może cię uleczyć.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Praworządny neutralny
Punkty życia 10
Doświadczenie po zabiciu 1000
Klasa Kapłan
Poziom 16
TraK0 10
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 17
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 3
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 4
Przeciwko różdżkom 8
Przeciwko polimorfii 7
Przeciwko zionięciu 10
Przeciwko czarom 9
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 20
Punkt złamania morale 0
Czas regeneracji 0

Przedmioty

Callard

callard

Fabularnie

Razem z synem przerabia posąg Dorna na podobiznę Marketha, który trzyma gnoma jako zakładnika. Gdyby nie chłopak, Callard dawno rzuciłby tę robotę. Mimo fatalnego położenia nie stracił poczucia sarkastycznego humoru i zadrwi z ciebie, że głębinowe gnomy mają niemalże fotograficzną pamięć, po czym obdaruje cię Portretem Marketha.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny
Punkty życia 27
Doświadczenie po zabiciu 420
Klasa Wojownik
Poziom 4
TraK0 17
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 10
Przeciwko różdżkom 13
Przeciwko polimorfii 12
Przeciwko zionięciu 14
Przeciwko czarom 14
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

Fengla

fengla

Fabularnie

Głębinowa gnomka, której na rozkaz Marketha ucięto język oraz wypalono własne imię na skórze ramienia. Została zmuszona do służenia zbirom w strażnicy w Niższej Głębi Dorna i często musi przynosić im żywność. Jeśli skomentujesz, że cięcie na jej języku jest fachowe, a żar zapobiegł infekcji, obrazi się na ciebie i za każdy razem rzuci jabłkiem. Jeżeli jednak zachowasz się jak zdrowy na umyśle człowiek, to gdy poprosisz ją o Klucz do strażnicy, wręczy ci go bez chwili wahania. Po załatwieniu Łuczników z Wieży i Kelly'ego, dziewczynka svirfneblinów wejdzie do środka, uściśnie ci dłoń i zadowolona odejdzie, a ty otrzymasz 80000 punktów doświadczenia.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Neutralny dobry
Punkty życia 4
Doświadczenie po zabiciu 4
Klasa Brak
Poziom 0
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 20
Przeciwko różdżkom 20
Przeciwko polimorfii 20
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 20
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

Ginafae

ginafae

Fabularnie

Mroczna elfka, siostra Malavona, była kapłanka Lolth. Mówi, że nieustannie wykorzystywała go, gdy dorastał. Kiedy Czcigodny Brat Poquelin i jego dowódcy spotkali się z jej ludźmi, obraziła Marketha, nie okazując mu należytej uwagi. Nie chciała z nim rozmawiać, ponieważ był mężczyzną – zamiast tego konwersowała z Panną Ilmadią. Po długiej debacie jej miasto nie znalazło powodu, aby sprzymierzyć się z Poquelinem, jednak w przeciwieństwie do reszty drowów Malavon chciał przyłączyć się do Czcigodnego Brata. Gdy Ginafae odkryła jego zamiary, porwał ją i umieścił u Marketha na "przechowanie". Plany Malavona i tak wyszły na jaw, a Poquelin pragnie ukarać ich rodaków.

Drowka przejawia objawy syndromu sztokholmskiego, gdyż Marketh nieustannie ją bije między innymi za używanie drowiego. Kobieta jednak poprosi cię, abyś nie robił krzywdy damskiemu bokserowi. Uważa, że chłop byłby lepszą osobą, gdyby wyrwał się z tego miejsca. Jeśli zapewnisz, że włos nie spadnie z głowy mężczyzny, opowie ci o odznakach dowódców, których potrzebujesz do otwarcia bariery do Poquelina. W przeciwnym wypadku odmówi dalszej rozmowy.

Mroczna elfka nie może samodzielnie oddalić się z tego miejsca, gdyż Malavon rzucił na nią serię czarów – jeśli kiedykolwiek opuści granice pałacu pierwsze dwa zaklęcia zniszczą jej naturalną odporność na magię, natomiast trzecie zdławi jej życiowe siły. Jeżeli przyniesiesz jej z Laboratorium Malavona Oliwę likwidującą skutki oraz pozwoliłeś Markethowi żyć, Ginafae odejdzie, a ty otrzymasz 80000 punktów doświadczenia. Zabicie chłopa wszystko niweczy.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Chaotyczny neutralny
Punkty życia 68
Doświadczenie po zabiciu 2000
Klasa Kapłan
Poziom 10
TraK0 15
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 15
Inteligencja 12
Zręczność 15
Mądrość 17
Kondycja 12
Charyzma 16
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 6
Przeciwko różdżkom 10
Przeciwko polimorfii 9
Przeciwko zionięciu 12
Przeciwko czarom 11
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 70
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 9
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Biegłości

Przedmioty

  • Brak

Guello

guello

Fabularnie

Rubinowy kapłan porwany przez Umbrowe Kolosy Malavona z Wioski gnomów i wrzucony do Kopalni Salamander do pracy. Zlecenie odszukania go otrzymasz od Beorna. Poprosi cię o zabicie Ognistych Salamander oraz ich przywódcy – Shikaty. Gdy to uczynisz, podziękuje ci i wróci do Wioski gnomów.

Kiedy porozmawiasz z nim w jego świątyni, otrzymasz 80000 punktów doświadczenia i będziesz mógł się u niego leczyć. W plikach gry jest jeszcze dialog, w którym kapłan wręcza ci nagrodę, jednak link do przedmiotu jest nieczynny, nie dowiemy się więc, jak daleko idąca była w zamyśle wdzięczność gnomów.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny dobry
Punkty życia 76
Doświadczenie po zabiciu 500
Klasa Kapłan
Poziom 1
TraK0 12
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 12
Inteligencja 13
Zręczność 11
Mądrość 17
Kondycja 13
Charyzma 12
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 4
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 5
Przeciwko różdżkom 9
Przeciwko polimorfii 8
Przeciwko zionięciu 11
Przeciwko czarom 10
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 18
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 10

Biegłości

Przedmioty

  • Brak

Kucharz

kucharz

Fabularnie

Osobisty kucharz Marketha. Nie ma nic ciekawego do powiedzenia, a i nikt nie będzie płakał, jeśli go zabijesz.

Mechanicznie

Płeć Żadna
Charakter Neutralny zły
Punkty życia 5
Doświadczenie po zabiciu 5
Klasa Brak
Poziom 0
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 20
Przeciwko różdżkom 20
Przeciwko polimorfii 20
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 20
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • Brak

Nieprzytomny głębinowy gnom

nieprzytomny głębinowy gnom

Fabularnie

Gnomy wtrącone do lochu przez Marketha, gdy są zbyt słabe, żeby pracować. Nie da się ich dobudzić.

Mechanicznie

Płeć Żadna
Charakter Brak
Punkty życia 27
Doświadczenie po zabiciu 420
Klasa Brak
Poziom 0
TraK0 17
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 13
Przeciwko różdżkom 15
Przeciwko polimorfii 14
Przeciwko zionięciu 16
Przeciwko czarom 16
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

Norl

norl

Fabularnie

Głębinowy gnom, jubiler. Szlifuje klejnoty dla Poquelina i wyrabia biżuterię dla Ginafae. Po nieudanej próbie ucieczki Marketh połamał mu obie nogi, aby więcej takie głupoty nie przychodziły svirfneblinowi do głowy. Opowie ci kilka słów o Marszałku Dworu oraz Czcigodnym Bracie. Gdy zabijesz Marketha, możesz powiedzieć gnomowi o wymierzonej sprawiedliwości.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny
Punkty życia 27
Doświadczenie po zabiciu 420
Klasa Wojownik
Poziom 4
TraK0 17
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 10
Przeciwko różdżkom 13
Przeciwko polimorfii 12
Przeciwko zionięciu 14
Przeciwko czarom 14
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

Nym

nym

Fabularnie

Tego drowiego kupca spotkasz w Wiosce gnomów. Powita cię w swoim języku, jednak szybko przejdzie na Wspólny. Rasowe uprzedzenia nie są dla niego – mimo nienawiści między drowami a svirfneblinami, współżyje z gnomami, kierując się wyłącznie interesami – on ma towary, a one kamienie szlachetne. Handlem zajmuje się od ponad czterystu lat. Twierdzi, że przez ten czas był w kopalni klejnotów w Thay, otchłaniach Morza Księżycowego czy w… skarbcu Głębi Dorna. Przechodząc od słowa do słowa szybko zorientujesz się, że ten mroczny elf praktycznie w pojedynkę zdołał unicestwić dwie wielkie cywilizacje. Ukradłszy wartościowe przedmioty powstałe ze współpracy elfów i krasnoludów, sprzedał je armiom goblinoidów.

Możesz go za to ukarać śmiercią, jednak drow rzuci Drzwi przez wymiary i przeteleportuje się w inne miejsce – czasem znika na zawsze, a czasem znajdzie się w centrum kamiennego kręgu – świątyni. Nie ma problemu, żebyś go tam ścigał i zabił – nikt się nie przejmie.

Takie rozwiązanie sprawi jednak oczywiście, że nie będziesz mógł więcej nic u niego kupić, a mężczyzna posiada w swoim arsenale wiele dobrych przedmiotów. Warto nadmienić Klatkę egzotycznych ptaków i Klatkę z wiewiórkami, które można oddać Valestisowi na czwartym poziomie Wieży Corellona w Odciętej Dłoni otrzymując w zamian 84000 punktów doświadczenia za każdą z tych rzeczy.

Jeśli posiadasz przy sobie Tarczę z żukorożca od Plugawego Llewa, drow mógłby ją umagicznić. Zażyczy sobie za tę usługę 30000 tysięcy Sztuk złota. Możesz zgodzić się od razu lub narzekać, że cena jest zbyt wygórowana. Mroczny elf złoży nową ofertę – 33000 Sztuk złota i dorzuci Sztylet Nyma. Ponownie możesz zaakceptować propozycję lub odrzucić ją – ostatecznie Nym rzuci czar na twoją tarczę za 28000 Sztuk złota. Gdy wrócisz za trzy dni, dostaniesz Tarczę Nyma z żukorożca.

Po tym wszystkim możesz go bezkarnie spróbować sprzątnąć. Niestety nie ma opcji dialogowej w rozmowie z Larrelem, która wyjaśniłaby mu przyczyny konfliktu krasnoludów z Głębi Dorna oraz elfów z Dłoni Seldarine.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny zły
Punkty życia 63
Doświadczenie po zabiciu 7000
Klasa Złodziej
Poziom 15
TraK0 13
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 16
Inteligencja 16
Zręczność 18
Mądrość 13
Kondycja 10
Charyzma 14
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 10
Przeciwko różdżkom 8
Przeciwko polimorfii 9
Przeciwko zionięciu 13
Przeciwko czarom 9
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 80
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 16
Punkt złamania morale 3
Czas regeneracji 11

Biegłości

Przedmioty

Plugawy Llew

plugawy llew

Fabularnie

Duergarski kupiec przebywający w Wiosce gnomów, którego przezwisko bierze się z jego słabości do kobiet. Nie jest to zbyt przyjemny typ – gdy nic u niego nie kupisz, obrzuci się stekiem wyzwisk... chyba że jesteś kobietą. To jedyna postać w grze, u której jakiekolwiek znaczenie ma płeć bohatera z nim rozmawiającego.

Jako mężczyzna otrzymasz najwyższe ceny w sklepie. Nieco mniejsze będą u kobiety z charyzmą niższą niż 16. Najniższe otrzyma dama z charyzmą na poziomie minimum 16 (i mroczny krasnolud przedstawi ci się jako Piękny Llew).

Jeśli masz przy sobie Pancerz Żukorożca, Plugawy Llew może wykonać z niego Tarczę z żukorożca. Zajmie to trzy dni i wymaga oczywiście odpowiedniej opłaty – i ponownie płeć ma znaczenie. Jako mężczyzna zmuszony będziesz zapłacić 10000 Sztuk złota, kobieta z charyzmą niższą niż 16 – 9000 Sztuk złota, a dama z charyzmą na poziomie minimum 16 – 5000 Sztuk złota. Tarczę tę można później ulepszyć u Nyma w stoisku naprzeciwko.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Praworządny zły
Punkty życia 90
Doświadczenie po zabiciu 2000
Klasa Wojownik/Złodziej
Poziom 11/13
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 15
Inteligencja 12
Zręczność 16
Mądrość 11
Kondycja 15
Charyzma 7
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 3
Przeciwko różdżkom 4
Przeciwko polimorfii 4
Przeciwko zionięciu 4
Przeciwko czarom 6
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Biegłości

Przedmioty

Siostra Incylia

siostraincylia

Fabularnie

Jedyna kapłanka Ilmatera w Czarnej Świątyni pod wpływem uroku Poquelina, utrzymywanego poprzez stojący obok Posążek. Z jej ust wydobywa się totalny bełkot, dopóki nie zniszczysz statuetki – wtedy gorąco ci dziękuje.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Praworządny neutralny
Punkty życia 60
Doświadczenie po zabiciu 1000
Klasa Kapłan
Poziom 16
TraK0 10
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 17
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 3
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 7
Przeciwko różdżkom 11
Przeciwko polimorfii 10
Przeciwko zionięciu 13
Przeciwko czarom 12
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 20
Punkt złamania morale 0
Czas regeneracji 0

Przedmioty

  • Brak

Svirfnebliny

svirfnebli

Fabularnie

Głębinowe gnomy, zniewolone w Niższej Głębi Dorna. Na rozkaz Marketha wielu poucinano języki, inni niechętnie odburkną jakieś zdanie, gdy do nich zagadasz. Ci, którym udało się uciec do Kopalni gnomów, podzielą się z tobą różnymi ostrzeżeniami.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Brak
Punkty życia 27
Doświadczenie po zabiciu 420
Klasa Brak
Poziom 0
TraK0 17
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 20
Przeciwko różdżkom 20
Przeciwko polimorfii 20
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 20
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

Syn Callarda

syn callarda

Fabularnie

Razem z ojcem przerabia posąg Dorna na podobiznę Marketha, który trzyma gnoma jako zakładnika. Gdyby nie chłopak, Callard dawno rzuciłby tę robotę. Ma ucięty język.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny
Punkty życia 27
Doświadczenie po zabiciu 420
Klasa Wojownik
Poziom 4
TraK0 17
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 10
Przeciwko różdżkom 13
Przeciwko polimorfii 12
Przeciwko zionięciu 14
Przeciwko czarom 14
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

Ślepy Svirfneblin

ślepy svirfnebli

Fabularnie

Głębinowe gnomy, zniewolone w Niższej Głębi Dorna. Malavon osobiście je oślepił. Są bardzo przerażone i unikają kontaktu z tobą.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny
Punkty życia 27
Doświadczenie po zabiciu 420
Klasa Wojownik
Poziom 4
TraK0 17
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 10
Przeciwko różdżkom 13
Przeciwko polimorfii 12
Przeciwko zionięciu 14
Przeciwko czarom 14
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

Tarnelm

tarnelm

Fabularnie

Przywódca głębinowych gnomów w Kopalni gnomów. Początkowo jest mocno nieufny w stosunku do ciebie. Aby cię przetestować, poprosi o jedzenie dla swoich pobratymców. Możesz mu dać Worek ziemniaków zabrany ze stołu w kuchni na parterze Pałacu Marketha, za co otrzymasz 80000 punktów doświadczenia. Tarnelm poprosi cię jeszcze o rozprawienie się z Umbrowymi Kolosami, które zagrażają wiosce svirfneblinów na północnym wschodzie lokacji. Mimo uporania się z bestiami, gnom nie poruszy więcej tego tematu, a ty nie dostaniesz żadnej nagrody.

Możesz powiedzieć mu o śmierci Malavona, jeżeli wcześniej go ubiłeś. Gnom jest też małym źródłem informacji o Pannie Ilmadii.

Mechanicznie

Płeć Żadna
Charakter Neutralny dobry
Punkty życia 33
Doświadczenie po zabiciu 420
Klasa Brak
Poziom 0
TraK0 17
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 11
Przeciwko różdżkom 13
Przeciwko polimorfii 11
Przeciwko zionięciu 12
Przeciwko czarom 13
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 20
Punkt złamania morale 1
Czas regeneracji 10

Przedmioty

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

Wczytywanie...