walizka

Duże miecze

16 minut czytania

Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można dany miecz, znajduje się "---", oznacza to, że jest on powszechnie dostępny w sklepach bądź można znaleźć go często w różnych lokacjach.

alamion Alamion

Ten długi miecz tworzył parę wraz z krótkim mieczem, Malamionem. Ostrze Alamiona jest niewiele cieńsze niż w typowym mieczu długim, a jego cechą jest cienki folusz biegnący środkiem w dół. Ostrze ozdobione jest wytrawionymi kwasem wzorami przypominającymi płatki śniegu, większość z nich skupiona jest przy rękojeści. Ta z kolei zrobiona jest z brązu wciśniętego pomiędzy dwie części z kości słoniowej, które uformowane są w chmury uwalniające wiatry i śnieżycę. Uchwyt pokryty jest macicą perłową przymocowaną do niego drutem z brązu. Gałka zrobiona jest z kuli z brązu, na dole ozdobionej kwasorytem przedstawiającym rąb przypominający płatek śniegu Auril.

Pełna historia tych mieczy została dobrze udokumentowana. Mniej więcej dwieście lat temu czarnoksiężnik z Shannath, Obren Leworęczny, został wynajęty do zrobienia pary mieczy na chwałę Auril. Obren zrobił to niechętnie, tworząc Alamiona ("Ojciec Mrozu") i Malamiona ("Dziecko Mrozu"), co zabrało mu pięć lat. Po kłótni dotyczącej zapłaty dla Obrena, kapłani Auril próbowali odebrać miecze siłą. Dokładny wynik bójki nie jest jasny, ale miecze Obrena nie stały się własnością wiernych Auril. Trzydzieści lat później wojownik Berdino in Procampur chwalił się, że posiada miecz, który jednym uderzeniem może zabić demona. Dziesięć dni później znaleziono go martwego na wybrzeżu, gdzie zginął od ran z wielu zatrutych bełtów.

Nowym właścicielem Alamiona był próżny, egoistyczny złodziej imieniem Pellas Jasnowłosy. Czternaście lat wcześniej przypadkowo udało mu się zdobyć Malamiona i gdy dowiedział się o istnieniu drugiego miecza, zapragnął go nade wszystko. Pellas był właścicielem obu mieczy do dnia, w którym zginął z rąk paladyna Torma – Garijona Renolda. Miecze okazały się niezwykle przydatne w walkach z ognistymi mieszkańcami sfer zewnętrznych i tak przez pokolenia miecze trafiały od jednego paladyna do drugiego.

Heleban z Ithmong, paladyn Tyra, był ostatnim znanym posiadaczem obu mieczy. Mówi się, że zginął na Wybrzeżu Mieczy w jednej ze swych licznych potyczek z handlarzami niewolników i piratami.

  • Obrażenia: 1k8 +3, +5 przeciw salamandrom
  • TraK0: +3, +5 przeciw salamandrom
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 5
  • Specjalne:
    • +10% do odporności na ogień
    • -5% do odporności na zimno
  • Opóźnienie: 2
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: łup z Panny Ilmadii w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna

blada sprawiedliwość Blada Sprawiedliwość

Miecz ten został stworzony w jednym celu: by niszczyć zło. Choć jest to potężna broń, jej początki są raczej skromne. Sam miecz został wykonany przez oddanego czciciela Tyra imieniem Renold. Spędził on trzydzieści lat na udoskonalaniu techniki obróbki metalu, co pozwoliło mu na wykucie prawie nieskazitelnego ostrza. Gdy tylko Renold ukończył swe dzieło, przekazał je kościołowi Tyra. Kapłan, który go otrzymał, umieścił nagie ostrze na ołtarzu w swym klasztorze. Poprosił swych braci, by przyłączyli się do modlitwy do Tyra, prosząc go o obdarzenie broni boską mocą. Bracia nigdy ani nie dotknęli miecza, ani nawet o nim nie rozmawiali. Po dziesięciu latach, pomimo tego że inni bracia stracili wiarę, iż miecz kiedykolwiek zostanie umagiczniony, Edan, kapłan, który dostał miecz, wciąż modlił się w samotności. Minęło kolejne dwadzieścia lat, lecz wciąż nie było znaku od Tyra. Kapłan Helma, który odwiedził kiedyś świątynię, naśmiewał się z Edana, z jego ślepego oddania sprawie. I to właśnie wtedy, bez ostrzeżenia, Edan podszedł do ołtarza i delikatnie podniósł pokryte kurzem ostrze.

Kapłan Helma spytał Edana, czy w końcu odzyskał rozsądek. Edan odpowiedział, że tak, iż cały ten czas prosił Tyra nie o to, co trzeba. Podkreślił, że Tyr już dawno zrobił swoje.

Słowa Edana bardzo rozbawiły kapłana Helma, który poprosił swego strażnika, by obnażył miecz. Wspaniała broń Helmity miała pozłacaną gardę wysadzaną perłami. Wzdłuż ostrza wyryto runy, a ricasso przyozdobiono rubinami. Kapłan Helma roześmiał się znowu, mówiąc: "Oto broń prawdziwie błogosławiona przez bogów. Twoja wygląda jak miecz zwykłego żołnierza. W porównaniu wypada raczej blado".

Edan spokojnie chwycił miecz za trzpień, uderzając nim lekko broń strażnika. Kapłan Helma już się nie śmiał, gdy patrzył na zniszczoną broń swego sługi. Wtedy Edan opuścił miecz i odpowiedział.

"Sprawiedliwość zawsze wypada blado w porównaniu z próżnością i ostentacyjną demonstracją siły. Oczekiwałem błyskawic i ognia jako znaku, że Tyr obdarzył ten miecz swą boską mocą. Powinienem był pamiętać, jak dostałem ten miecz... był to dar pokornego, skromnego serca. Sprawiedliwość jest prawem każdego człowieka, nieważne, czy bogatego czy nie, wykształconego czy niedouczonego. Powinna równie często gościć na polach chłopów, co na polach bitew".

Edan zaniósł miecz do miejscowego kowala i kazał zrobić rękojeść z drewna owiniętego skórą. Potem dał go świeżo pasowanemu paladynowi i prosił, by ten zawsze pamiętał o tym, że każdy człowiek ma w sobie zalążek dobra.

  • Obrażenia: 1k8 +4, +7 przeciw złym istotom
  • TraK0: +4, +7 przeciw złym istotom
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 5
  • Specjalne: odporność na Płaszcz strachu, Grozę, Okropne zauroczenie i Symbol beznadziejności
  • Opóźnienie: 2
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Może używać: Paladyn
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: zwłoki w Dzielnicy rzemieślników w Niższej Głębi Dorna

dar życia Dar Życia

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

  • Obrażenia: 1k8 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne: 15% szansa na odzyskanie +1k3 punktów życia
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na trzecim poziomie Wieży Corellona w Odciętej Dłoni

długi miecz działania +2 Długi miecz działania +2

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

  • Obrażenia: 1k8 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne: +1 do zręczności
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na trzecim poziomie Wieży Corellona w Odciętej Dłoni

długi miecz działania +4 Długi miecz działania +4

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

  • Obrażenia: 1k8 +4
  • TraK0: +4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne:
    • +1 do klasy pancerza
    • +15% do odporności na bronie sieczne
    • 1 dodatkowy atak na rundę
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z szafy w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

długi miecz zamętu +2 Długi miecz zamętu +2

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

  • Obrażenia: 1k8 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne: 25% szansa na wywołanie zamętu u ofiary
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: zwłoki na drugim poziomie Smoczego Oka

kolczasty miecz długi +1 Kolczasty miecz długi +1

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

  • Obrażenia: 1k8 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne: 25% szansa na zadanie +2k6 obrażeń kłutych
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na drugim poziomie Świątyni Zapomnianego Boga (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

kołyska mielikki Kołyska Mielikki

Jest to mało znana broń, w przeszłości używana tylko przez łowców Mielikki. Ostrze to ma bardzo proste i skromne korzenie. Kołyska Mielikki została umagiczniona przez trójcę druidów dla łowcy imieniem Kell Wędrowiec. Kell prowadził spokojne życie, od czasu do czasu musiał jednak odpierać ataki orków lub goblinów, które weszły na jego ziemię. Kiedy dokonał żywota, druidzi nie mieli komu przekazać ostrza. Jego właścicielem został Bimon, najstarszy z druidów, nigdy jednak nie użył go w bitwie. Kiedy Bimon i jego sprzymierzeńcy opuścili swój las na dłuższy okres czasu, błąkający się najemnik splądrował święte drzewo i zabrał sejmitar na północ, na Grzbiet Świata. Tam zmarł on z napromieniowania.

  • Obrażenia: 1k8 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 8
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z sarkofagu Kresselacka na poziomie trzecim Grobowca Kresselacka w Dolinie Cieni po zabójstwie Lysan

miecz długi Miecz długi

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych.

  • Obrażenia: 1k8
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

miecz długi +1 Miecz długi +1

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych.

  • Obrażenia: 1k8 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

miecz długi +3: 'przywódca', miecz długi +3 Miecz długi +3: "Przywódca"

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

  • Obrażenia: 1k8 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne:
    • umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru 1. poziomu
    • umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru 2. poziomu
    • +5% do odporności na magię
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Może używać: Wojownik/Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z Kontik w Jaskini Lodowych olbrzymów w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada

miecz długi najlepszej jakości Miecz długi najlepszej jakości

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych.

  • Obrażenia: 1k8
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z sarkofagu w jaskini z Kluczem do bramy w Dolinie Cieni

miecz długi najlepszej jakości +1 Miecz długi najlepszej jakości +1

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

  • Obrażenia: 1k8 +1
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z sarkofagu Kresselacka na poziomie trzecim Grobowca Kresselacka w Dolinie Cieni po zabójstwie Lysan

miecz długi wysokiej jakości Miecz długi wysokiej jakości

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych.

  • Obrażenia: 1k8
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

miecz długi z dłoni Miecz długi z Dłoni

Stworzony w Złotym Wieku elfów z Dłoni Seldarine i krasnoludów z Głębi Dorna. Krasnoludzcy wojownicy nosili go z dumą, gdyż był on symbolem siły i jedności pomiędzy dwoma rasami.

  • Obrażenia: 1k8 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na trzecim poziomie Wieży Corellona w Odciętej Dłoni

naprawiony miecz aihonena Naprawiony miecz Aihonena

To złamane niegdyś ostrze tkwiło kiedyś w piersi Icasaracht, ostatniej z władczyń białych smoków, które rządziły w Grzbiecie Świata. Należało ono do Aihonena, dawnego przodka rybaka Jhonena z Easthaven – miecz przeleżał na dnie jeziora przez prawie sto lat, czekając na moment, aż powróci do potomka swojego właściciela. Nie wiadomo, w jaki sposób zostało ono naprawione, ale bez względu na to, wygląda ono na broń na tyle potężną, by pomóc ci uwolnić Easthaven od Brata Poquelina.

Prawdopodobnie miecz czerpie swoją moc z głębi Lac Dinneshere. Dopóki jego właściciel znajduje się w zasięgu lotu smoka od jeziora, jego ostrze zachowa swoją moc.

  • Obrażenia: 1k8 +1, +5 w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere
  • TraK0: +1, +5 w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 3
  • Specjalne:
    • +5 punktów życia w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere
    • +25% do odporności na zimno
    • +25% do odporności na ogień
  • Opóźnienie: 2
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: otrzymasz go od Jhonena w Easthaven w rozdziale szóstym, jeżeli w prologu dałeś mu Złamany miecz Aihonena

ogień bhaala Ogień Bhaala

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

  • Obrażenia: 1k8 +3 (2k4 obrażeń od ognia)
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne: 15% szansa na ogłuszenie celu
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: postacie dobre, Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z szafy w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

płomienny miecz długi +2 Płomienny miecz długi +2

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

  • Obrażenia: 1k8 +2 (1k3 obrażeń od ognia)
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne: +10% do odporności na ogień
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce:
    • ma go Marchon z Waterdeep na czwartym poziomie Smoczego Oka
    • losowy łup ze skrzyni na piątym poziomie Smoczego Oka

sejmitar Sejmitar

Sejmitar to bliski krewny szabli – miecz o jednosiecznej głowni i rękojeści chronionej koszem. Długie ostrze zwęża się ku końcowi. Pochodzenie sejmitara nie jest dobrze znane, choć jest on dość popularny w południowych regionach Zapomnianych Krain.

  • Obrażenia: 1k8
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 8
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

sejmitar +3,sejmitar +3: 'żagiew mrozu' Sejmitar +3: "Żagiew Mrozu"

Sejmitar to bliski krewny szabli – miecz o jednosiecznej głowni i rękojeści chronionej koszem. Długie ostrze zwęża się ku końcowi. Pochodzenie sejmitara nie jest dobrze znane, choć jest on dość popularny w południowych regionach Zapomnianych Krain.

  • Obrażenia: 1k8 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne: +50% do odporności na ogień
  • Opóźnienie: 2
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 8
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: wór w Jaskini Lodowych olbrzymów w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada

sukurs Sukurs

Ten długi miecz został wykonany w 1272 roku dla pewnego łowcy o imieniu Kelhanion Soubar. Noszący tylko lekką zbroję i nie używający tarczy Kelhanion chciał broń, która chroniłaby go w walce. Tak powstał Sukurs, który dla łowcy wykonał pewien znajomy czarodziej, Peth z Elturel. Z wyglądu miecz ten jest dość nieporęczny, co zresztą było życzeniem samego łowcy. Ma ostrze z czystej stali, a owinięta ciemną skórą ogra rękojeść ma żelazną osłonę na dłoń. Broń tę cechuje pewna szczególna właściwość, otóż w czasie walki bezpośredniej instynktownie podsuwa się pod broń przeciwnika w ten sposób, aby zablokować jego cios. Sukurs zaginął wraz z Kelhanionem, kiedy został on zabity przez ponad tuzin trolli w Trollich Kniejach.

  • Obrażenia: 1k8 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne: +2 do klasy pancerza (za wyjątkiem pocisków)
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na piątym poziomie Smoczego Oka

szeroki miecz erevaina Szeroki miecz Erevaina

Ten szeroki miecz kiedyś należał do Erevaina, wędrownego elfa z Evereski. Wykonały go w roku 1221 KD Szare Opończe z tego samego miasta. Miecz Erevaina był wśród elfów czymś niezwykłym, gdyż ci zazwyczaj woleli posługiwać się lżejszą bronią.

  • Obrażenia: 2k4 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne:
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce:
    • ma go Erevain w prologu w Easthaven
    • zwłoki Erevaina na pierwszym poziomie Smoczego Oka

szybkie unieruchomienie Szybkie Unieruchomienie

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole.

  • Obrażenia: 1k8 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne:
    • +1 do klasy pancerza
    • 15% szansa na unieruchomienie osoby
    • +15% do odporności na bronie sieczne
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z sarkofagu w Warstwach Umarłych w Wyższej Głębi Dorna

turodahel Turodahel

Wyprodukowany w 1021 KD dla wojownika o imieniu Makael Wysmukły, Turodahel szczyci się krwawą przeszłością. Jego pierwszy właściciel był najemnikiem, sprzedającym swoje usługi każdemu, kto zaoferował odpowiednią ilość złota. Makael, cieszący się reputacją człowieka sprytnego i zaradnego, wykorzystywał swoje umiejętności i moc Turodahela przez ponad trzydzieści lat. Kiedy umarł na magiczną chorobę, w okolicy szybko pojawiły się legendy o jego dokonaniach. Dzisiejsi mędrcy sądzą, że Makael prawdopodobnie zabił za pomocą swojego miecza ponad pięćset ludzi. Wszyscy jednak wiedzą, że wojownik ten nie odznaczał się nadzwyczajną siłą, dlatego uznano, że swoje czyny zawdzięcza potędze miecza. Stąd też kilka lat po pogrzebie grobowiec Makaela został obrabowany.

Przez kilkadziesiąt następnych lat wojownicy i złodzieje z całego Morza Księżycowego i Krainy Dolin robili wszystko, włącznie z zabijaniem się nawzajem, żeby tylko wejść w posiadanie legendarnego miecza Makaela. Jeden kapłan Bane'a, niezmiernie ciekaw mocy miecza, ukradł czaszkę wojownika, aby wydobyć z niej informacje, których potrzebował. Zapytany o magiczne moce swojego miecza, duch Makaela odpowiedział zza grobu jednym słowem, "turodahel". Wyznawca Bane'a przez wiele miesięcy szukał w swoich księgach, zanim w pewnym leksykonie odkrył pochodzenie tego słowa. W dowolnym tłumaczeniu, "turodahel" to rzeczownik złożony, oznaczający "moc dyskrecji".

  • Obrażenia: 1k8 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 5
  • Specjalne: +1 do inteligencji
  • Opóźnienie: 3
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z sarkofagu Kresselacka na poziomie trzecim Grobowca Kresselacka w Dolinie Cieni po zabójstwie Lysan

valiant Valiant

Ten legendarny sejmitar był przez krótki czas własnością wojownika Ilbana z Elturel. To właśnie jego wyprawy do Calimshanu rozsławiły tę broń. Jednak przed Ilbanem właścicielem Valianta był zabójca z odległej Zakhary. Według mędrców ten lekki miecz został wykonany na zamówienie bractwa zabójców. Jego właściciele przeżyli wiele niesamowitych pojedynków, głównie dzięki magii miecza. Bractwo straciło go w Calimshanie, gdy jeden ze świętych zabójców ścigał bluźnierczych agentów paszy, którzy udawali się do Calimportu. Przez dwanaście lat sejmitar był własnością Barisa Cabala aż do momentu, gdy jego banda została rozbita przez Ilbana i jego towarzyszy. Ilban wykorzystał Valianta w bitwach z ludźmi piachu, gigantycznymi skorpionami, jeźdźcami pustyni, złymi czarnoksiężnikami i demonicznymi sługami Celana Harada.

  • Obrażenia: 1k8 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 4
  • Specjalne: 1 dodatkowy atak na rundę
  • Opóźnienie: 0
  • Rodzaj biegłości: duże miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 8
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: łup z Marketha na pierwszym piętrze Pałacu Marketha w Niższej Głębi Dorna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

Wczytywanie...