walizka

Złodziej

3 minuty czytania

Złodziej to zręczny łotrzyk, który stara się osiągnąć własne cele – dobre lub złe. Jego znakami rozpoznawczymi są spryt, zwinność i ciągłe krycie się w cieniu. Tylko od złodzieja zależy, czy wykorzysta swe talenty przeciw niewinnym wędrowcom, bogatym kupcom, potworom lub gnębiącej biedaków władzy.

Złodziej jest bardzo przydatny w drużynie dzięki swoim specjalnym umiejętnościom. Kradzieże kieszonkowe nie są tak nieocenione, jakby się wydawało, gdyż ilość osób w grze, jakie można okraść, jest naprawdę bardzo mała. Warto jednak inwestować w znajdowanie i rozbrajanie pułapek, bowiem może to ułatwić niejedno starcie. Jeśli lubisz taktyczne zagrania, trzeba ładować punkty w Krycie się i związany z tym bonus za Cios w plecy. Sam złodziej to raczej zmarnowany potencjał, za to świetna baza do dwu- bądź wieloklasowości.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Wiedza

3 na pierwszym poziomie, potem +3 na każdy poziom.

Złodziejskie umiejętności

Złodziej otrzymuje pewną pulę punktów do rozdysponowania w zależności od rasy oraz poziomu zręczności. Następnie co poziom zyskuje 20 punktów do rozłożenia między cztery umiejętności.

Początkowe punkty według rasy:

Rasa Kradzież kieszonkowa Krycie się Włamania Znajdowanie pułapek
Człowiek 15 10 10 5
Elf 15 10 20 20
Gnom 20 20 5 5
Krasnolud 15 15 15 15
Niziołek 25 15 10 5
Półelf 20 25 15 10

Modyfikacja punktów według zręczności:

Zręczność Kradzież kieszonkowa Krycie się Włamania Znajdowanie pułapek
9 -15 -20 -10 -10
10 -10 -15 -5 -10
11 -5 -10 - -5
12 - -5 - -
13-15 - - - -
16 - - +5 -
17 +5 +5 +10 -
18 +10 +10 +15 +5
19 +15 +15 +20 +10
20 +20 +18 +25 +15
21 +25 +20 +30 +20
22 +30 +23 +35 +25
23 +35 +25 +40 +30
24 +40 +30 +45 +35
25 +45 +35 +50 +40
  • Kradzież kieszonkowa: Ta umiejętność pozwala złodziejowi wyciągać komuś małe przedmioty z kieszeni, pakunków, zza pazuchy czy paska itd. Aby ją wykorzystać, trzeba użyć klawisza złodziejstwo. W przypadku nieudanej kradzieży ofiara staje się ci wroga. Maksymalna ilość punktów: 140%.
  • Krycie się (Ciche poruszanie): Korzystając z tej umiejętności, złodziej może poruszać się niezwykle cicho. Nie można ukryć się przed przeciwnikiem, który już cię zobaczył – trzeba zejść mu z oczu i dopiero wtedy umiejętność zadziała. Wykonanie jakiejkolwiek akcji poza poruszaniem się powoduje wyjście z cienia. Maksymalna ilość punktów: 130%.
  • Włamania: Złodziej wykorzystuje tę zdolność do otwierania zamków w drzwiach, wszelkich zasuw itd. Pozwala ona również unieszkodliwiać pułapki. Innym sposobem na otwieranie zamkniętych skrzyń jest użycie siły bądź czaru maga Otwarcie. Maksymalna ilość punktów: 130%.
  • Znajdowanie pułapek: Złodziej wykorzystuje tę umiejętność do znajdowania małych pułapek, jam, wilczych dołów i alarmów. Nie pozwala ona znajdować dużych mechanicznych pułapek. Alternatywą jest kapłańskie zaklęcie "Szukanie pułapek", jednak kapłan nie rozbroi pułapki. Maksymalna ilość punktów: 115%.

Cios w plecy

Gdy złodziej pozostaje ukryty, może zaatakować wroga od tyłu, zadając zwiększone obrażenia.

Poziom Mnożnik obrażeń za cios w plecy
1-4 x2
5-8 x3
9-12 x4
13-18 x5

Biegłości

Złodziej może ulokować punkty w poniższych biegłościach, jednak nie więcej niż jeden punkt na biegłość.

Co cztery poziomy otrzymuje punkt biegłości do rozdysponowania oraz dwa punkty na poziomie pierwszym (a więc poziom 1.: +2, poziom 4. +1, poziom 8. +1, poziom 12. +1, poziom 16. +1).

Maksymalny poziom

1,800,000 punktów doświadczenia / poziom 18. (większy możliwy w "Sercu Zimy").

Punkty życia na poziom

1k6 do poziomu 9 (maksymalnie 9k6 PŻ), następnie +2 na każdy poziom (czyli na poziomie 10. 9k6+2, na poziomie 11. 9k6+4 itd.).

Trak0 na poziom

Poziom 1-2 3-4 5-6 7-8 9-10 11-12 13-14 15-16 17-18
Trak0 20 19 18 17 16 15 14 13 12

Rzuty obronne na poziom

Poziom Paraliż/Trucizny/Śmierć Berła/Różdżki/Laski Petryfikacja/Polimorfia Zionięcia Czary
1-4 13 14 12 16 15
5-8 12 12 11 15 13
9-12 11 10 10 14 11
13-16 10 8 9 13 9
17-18 9 6 8 12 7

Ograniczenia

  • nie może nosić zbroi cięższej niż skórzana ćwiekowana
  • nie może nosić tarcz większych od puklerza
  • może używać jedynie długie miecze, katany, kije, krótkie łuki, krótkie miecze, maczugi, proce, sejmitary, strzałki, sztylety

Premiowana cecha do dwuklasowości

  • Zręczność

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

Wczytywanie...