Złodziej to zręczny łotrzyk, który stara się osiągnąć własne cele – dobre lub złe. Jego znakami rozpoznawczymi są spryt, zwinność i ciągłe krycie się w cieniu. Tylko od złodzieja zależy, czy wykorzysta swe talenty przeciw niewinnym wędrowcom, bogatym kupcom, potworom lub gnębiącej biedaków władzy.
Złodziej jest bardzo przydatny w drużynie dzięki swoim specjalnym umiejętnościom. Kradzieże kieszonkowe nie są tak nieocenione, jakby się wydawało, gdyż ilość osób w grze, jakie można okraść, jest naprawdę bardzo mała. Warto jednak inwestować w znajdowanie i rozbrajanie pułapek, bowiem może to ułatwić niejedno starcie. Jeśli lubisz taktyczne zagrania, trzeba ładować punkty w Krycie się i związany z tym bonus za Cios w plecy. Sam złodziej to raczej zmarnowany potencjał, za to świetna baza do dwu- bądź wieloklasowości.
Dostępne rasy
Dostępne charaktery
- Neutralny dobry
- Chaotyczny dobry
- Praworządny neutralny
- Neutralny
- Chaotyczny neutralny
- Praworządny zły
- Neutralny zły
- Chaotyczny zły
Minimalna wartość cech
Wiedza
3 na pierwszym poziomie, potem +3 na każdy poziom.
Złodziejskie umiejętności
Złodziej otrzymuje pewną pulę punktów do rozdysponowania w zależności od rasy oraz poziomu zręczności. Następnie co poziom zyskuje 20 punktów do rozłożenia między cztery umiejętności.
Początkowe punkty według rasy:
Rasa | Kradzież kieszonkowa | Krycie się | Włamania | Znajdowanie pułapek |
---|---|---|---|---|
Człowiek | 15 | 10 | 10 | 5 |
Elf | 15 | 10 | 20 | 20 |
Gnom | 20 | 20 | 5 | 5 |
Krasnolud | 15 | 15 | 15 | 15 |
Niziołek | 25 | 15 | 10 | 5 |
Półelf | 20 | 25 | 15 | 10 |
Modyfikacja punktów według zręczności:
Zręczność | Kradzież kieszonkowa | Krycie się | Włamania | Znajdowanie pułapek |
---|---|---|---|---|
9 | -15 | -20 | -10 | -10 |
10 | -10 | -15 | -5 | -10 |
11 | -5 | -10 | - | -5 |
12 | - | -5 | - | - |
13-15 | - | - | - | - |
16 | - | - | +5 | - |
17 | +5 | +5 | +10 | - |
18 | +10 | +10 | +15 | +5 |
19 | +15 | +15 | +20 | +10 |
20 | +20 | +18 | +25 | +15 |
21 | +25 | +20 | +30 | +20 |
22 | +30 | +23 | +35 | +25 |
23 | +35 | +25 | +40 | +30 |
24 | +40 | +30 | +45 | +35 |
25 | +45 | +35 | +50 | +40 |
- Kradzież kieszonkowa: Ta umiejętność pozwala złodziejowi wyciągać komuś małe przedmioty z kieszeni, pakunków, zza pazuchy czy paska itd. Aby ją wykorzystać, trzeba użyć klawisza złodziejstwo. W przypadku nieudanej kradzieży ofiara staje się ci wroga. Maksymalna ilość punktów: 140%.
- Krycie się (Ciche poruszanie): Korzystając z tej umiejętności, złodziej może poruszać się niezwykle cicho. Nie można ukryć się przed przeciwnikiem, który już cię zobaczył – trzeba zejść mu z oczu i dopiero wtedy umiejętność zadziała. Wykonanie jakiejkolwiek akcji poza poruszaniem się powoduje wyjście z cienia. Maksymalna ilość punktów: 130%.
- Włamania: Złodziej wykorzystuje tę zdolność do otwierania zamków w drzwiach, wszelkich zasuw itd. Pozwala ona również unieszkodliwiać pułapki. Innym sposobem na otwieranie zamkniętych skrzyń jest użycie siły bądź czaru maga Otwarcie. Maksymalna ilość punktów: 130%.
- Znajdowanie pułapek: Złodziej wykorzystuje tę umiejętność do znajdowania małych pułapek, jam, wilczych dołów i alarmów. Nie pozwala ona znajdować dużych mechanicznych pułapek. Alternatywą jest kapłańskie zaklęcie "Szukanie pułapek", jednak kapłan nie rozbroi pułapki. Maksymalna ilość punktów: 115%.
Cios w plecy
Gdy złodziej pozostaje ukryty, może zaatakować wroga od tyłu, zadając zwiększone obrażenia.
Poziom | Mnożnik obrażeń za cios w plecy |
---|---|
1-4 | x2 |
5-8 | x3 |
9-12 | x4 |
13-18 | x5 |
Biegłości
Złodziej może ulokować punkty w poniższych biegłościach, jednak nie więcej niż jeden punkt na biegłość.
- Bronie strzeleckie
- Duże miecze
- Kije
- Łuki
- Maczugi
- Małe miecze
- Sztylety
Co cztery poziomy otrzymuje punkt biegłości do rozdysponowania oraz dwa punkty na poziomie pierwszym (a więc poziom 1.: +2, poziom 4. +1, poziom 8. +1, poziom 12. +1, poziom 16. +1).
Maksymalny poziom
1,800,000 punktów doświadczenia / poziom 18. (większy możliwy w "Sercu Zimy").
Punkty życia na poziom
1k6 do poziomu 9 (maksymalnie 9k6 PŻ), następnie +2 na każdy poziom (czyli na poziomie 10. 9k6+2, na poziomie 11. 9k6+4 itd.).
Trak0 na poziom
Poziom | 1-2 | 3-4 | 5-6 | 7-8 | 9-10 | 11-12 | 13-14 | 15-16 | 17-18 |
Trak0 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 |
Rzuty obronne na poziom
Poziom | Paraliż/Trucizny/Śmierć | Berła/Różdżki/Laski | Petryfikacja/Polimorfia | Zionięcia | Czary |
---|---|---|---|---|---|
1-4 | 13 | 14 | 12 | 16 | 15 |
5-8 | 12 | 12 | 11 | 15 | 13 |
9-12 | 11 | 10 | 10 | 14 | 11 |
13-16 | 10 | 8 | 9 | 13 | 9 |
17-18 | 9 | 6 | 8 | 12 | 7 |
Ograniczenia
- nie może nosić zbroi cięższej niż skórzana ćwiekowana
- nie może nosić tarcz większych od puklerza
- może używać jedynie długie miecze, katany, kije, krótkie łuki, krótkie miecze, maczugi, proce, sejmitary, strzałki, sztylety
Premiowana cecha do dwuklasowości
- Zręczność
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz