szczury_wroclawia_szpital

Cechy

Fundamentem naszej postaci obok rasy, klasy oraz płci są cechy. Opisują one podstawowe przymioty bohatera i mają znaczący wpływ na rozgrywkę, dlatego ważne jest, aby je odpowiednio rozdysponować. Najlepszym na to sposobem jest zredukowanie każdej cechy do minimum. Ważna w tym momencie jest jak najwyższa ogólna ilość punktów, znajdziesz ją na samej górze po prawej. Następnie zapisanie wartości i ponowne losowanie. Wszystko za pomocą umieszczonych niżej przycisków "Zapamiętaj", "Odtwórz" i "Powtórz rzuty". Bawimy się tak, aż otrzymamy satysfakcjonującą nas wartość. Maksymalne i minimalne wartości uzależnione są od wybranej rasy i klasy.

Siła

Siła opisuje wytrzymałość oraz budowę postaci. Jest podstawową cechą wojowników, szkolonych w tężyźnie, aby móc nosić najlepsze zbroje i sprawnie władać nawet najcięższym orężem. Siła determinuje również prawdopodobieństwo trafienia, zadawane obrażenia, wyważanie zamków oraz możliwy do uniesienia ciężar ekwipunku.

Zręczność

Koordynacja wzrokowo-ruchowa, zwinność, czas reakcji, refleks i równowaga to własności warunkowane przez zręczność. Odpowiada również za reakcję postaci na niespodziewane zagrożenie, celność w strzelaniu z łuku oraz posługiwaniu się bronią miotaną, a także zdolność do unikania ataków wroga czy klasę pancerza. Wszystko to czyni ją najważniejszą cechą dla złodziei.

Kondycja

Jej wartość odzwierciedla fizyczną wytrzymałość i zdrowie postaci. Determinuje to, jak bohater znosi zranienia, choroby i zatrucia oraz określa ilość punktów życia. Rzuty obronne na wytrzymałość oraz koncentracja rzucającego czar także są uzależnione od kondycji. W sumie ważna jest dla wszystkich klas.

Inteligencja

Reprezentuje intelekt, zdolność logicznego myślenia i uczenia się. Jest podstawową cechą magów, potrzebujących bystrego umysłu do zrozumienia oraz nauczenia się magicznych zaklęć. Inteligencja maga wpływa na to, których czarów będzie się mógł nauczyć, a także ilość czarów możliwych do zapamiętania i gotowych do użycia.

Mądrość

Z mądrości wynika siła woli, zdrowy rozsądek, przebiegłość oraz intuicja naszej postaci. Decyduje o odporności na magiczne ataki. Jest bazowa dla kapłanów i w przypadku tej klasy, a także druidów, paladynów i łowców wpływa na bonusy czarów.

Charyzma

Determinuje urok osobisty oraz perswazję, określa zdolności przywódcze bohatera, fizyczną atrakcyjność i osobisty magnetyzm. Ma wpływ na ceny w sklepach, dialogi oraz bonusy czarów barda, odrzucenie nieumarłych, a także rzuty obronne paladyna.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...