Bard również jest łotrzykiem, ale znacznie różniącym się od złodzieja. Jego siłą jest wdzięk i urocza osobowość. Z ich pomocą oraz z paczką dowcipów na podorędziu kroczy przez świat. Bard to utalentowany muzyk i chodzący magazyn plotek, opowieści i wiedzy. Wie nieco o tym, co spotkał na swej drodze. Zna się właściwie na wszystkim, ale w niczym nie jest mistrzem. Wielu bardów to łajdacy, ale mimo to ich opowieści i pieśni są z radością witane niemal wszędzie.
Bard to klasa, która zna się na wszystkim po trochu, ale w niczym nie jest mistrzem. W podstawowej wersji gry raczej mniej użyteczny – dopiero w "Sercu Zimy" wzbogacony zostaje niezłymi pieśniami, dzięki czemu jego wartość dla drużyny rośnie. Jako że nie można go rozwijać w stronę dwu- lub wieloklasowości, nieprzydatny na trudniejszy poziomach, nie mówiąc już o "Sercu Furii".
Dostępne rasy
Dostępne charaktery
Minimalna wartość cech
Wiedza
10 na pierwszym poziomie, potem +10 na każdy poziom.
Kradzież kieszonkowa
30% na pierwszym poziomie, potem +5% na każdy poziom.
Rzucanie czarów
Może rzucać czary maga począwszy od 2. poziomu. Wszystkich zaklęć musi nauczyć się ze zwojów. Liczba dostępnych slotów na poziom:
Poziom barda | 1. poziom zaklęć | 2. poziom zaklęć | 3. poziom zaklęć | 4. poziom zaklęć | 5. poziom zaklęć | 6. poziom zaklęć |
---|---|---|---|---|---|---|
2. | 1 | - | - | - | - | - |
3. | 2 | - | - | - | - | - |
4. | 2 | 1 | - | - | - | - |
5. | 3 | 1 | - | - | - | - |
6. | 3 | 2 | - | - | - | - |
7. | 3 | 2 | 1 | - | - | - |
8. | 3 | 3 | 1 | - | - | - |
9. | 3 | 3 | 2 | - | - | - |
10. | 3 | 3 | 2 | 1 | - | - |
11. | 3 | 3 | 3 | 1 | - | - |
12. | 3 | 3 | 3 | 2 | - | - |
13. | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | - |
14. | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | - |
15. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | - |
16. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 |
17. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 |
18. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
Pieśni
W podstawowej wersji gry twórcy przygotowali jedynie jedną pieśń – dopiero w "Sercu Zimy" jest ich więcej. Piosnkę można aktywować z poziomu interfejsu. Działa tylko wtedy, gdy Bard stoi w miejscu. Każda próba ruchu, nie mówiąc już chociażby o ataku, kończy się przerwaniem gry na harfie, co wiąże się z ustaniem bonusów.
- Ballada o Trzech Bohaterach – dostępna od poziomu pierwszego; wszyscy sojusznicy w promieniu 9 metrów otrzymują premię +1 do ataku, +1 do obrażeń i +1 do wszystkich rzutów obronnych
Biegłości
Bard może ulokować punkty w każdej z dostępnych biegłości, jednak nie więcej niż jeden punkt na biegłość.
- Bronie strzeleckie
- Cepy bojowe
- Duże miecze
- Halabardy
- Kije
- Kusze
- Łuki
- Maczugi
- Małe miecze
- Młoty
- Sztylety
- Topory
- Wekiery
- Wielkie miecze
- Włócznie
Co cztery poziomy otrzymuje punkt biegłości do rozdysponowania oraz dwa punkty na poziomie pierwszym (a więc poziom 1.: +2, poziom 4. +1, poziom 8. +1, poziom 12. +1, poziom 16. +1).
Maksymalny poziom
1,800,000 punktów doświadczenia / poziom 18. (większy możliwy w "Sercu Zimy").
Punkty życia na poziom
1k6 do poziomu 9 (maksymalnie 9k6 PŻ), następnie +2 na każdy poziom (czyli na poziomie 10. 9k6+2, na poziomie 11. 9k6+4 itd.).
Trak0 na poziom
Poziom | 1-2 | 3-4 | 5-6 | 7-8 | 9-10 | 11-12 | 13-14 | 15-16 | 17-18 |
Trak0 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 |
Rzuty obronne na poziom
Poziom | Paraliż/Trucizny/Śmierć | Berła/Różdżki/Laski | Petryfikacja/Polimorfia | Zionięcia | Czary |
---|---|---|---|---|---|
1-4 | 13 | 14 | 12 | 16 | 15 |
5-8 | 12 | 12 | 11 | 15 | 13 |
9-12 | 11 | 10 | 10 | 14 | 11 |
13-16 | 10 | 8 | 9 | 13 | 9 |
17-18 | 9 | 6 | 8 | 12 | 7 |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz